Možná by bylo fajn když by se objevila diskuze o možnosti záměny dílů z jiných aut na MG Tedy nejen téma ale samostatný oddíl (nebo jak to napsat) je v tom pořádek.
Mě konkrétně zajímá výměna ložiska a náboje z E46 na ZT ?? Zdá se že by to mělo pasovat jen s tím že se prohodí přední a zadní náprava ...... Vyrval jsem šrouby z náboje na přední nápravě (kolo udělalo pápá a nebyla touplně prdel) a tak si říkám že bych tam místo změnových podložek dal rovnou 5x120
Poradí někdo nebo to zas budu muset otestovat......
MG - http://www.rimmerbros.co.uk/ImagePopUp.aspx?i=RUC100171
BMW - https://granex.cz/interconnection.tec-d ... nt/2796943
Záměna dílů
Re: Záměna dílů
No, tak zrovna tohle je věc, kterou tu nikdy nikdo jiný řešit nebude a ani neřešil, takže zkušenosti s tím nečekej
Vnitřní průměr předního ložiska na R75 vpředu je 44 mm a šířka 37 mm
X
BMW E46 zadní ložisko má vzadu vnitřní průměr 42 mm a šířku 37 mm - http://loziska-kol.heureka.cz/optimal-l ... e/#section , nebo 45 mm a šířka 41 mm - http://loziska-kol.heureka.cz/optimal-l ... e/#section
... nechápu jak je rozlišen ten dvojí rozměr, každopádně průměry se s R75 neshodují. Takže leda ten větší unašeč a stočit ho, pokud je tisícihran uvnitř stejný, což ale nezjistíš jinak, než že to fyzicky porovnáš.
Vnitřní průměr předního ložiska na R75 vpředu je 44 mm a šířka 37 mm
X
BMW E46 zadní ložisko má vzadu vnitřní průměr 42 mm a šířku 37 mm - http://loziska-kol.heureka.cz/optimal-l ... e/#section , nebo 45 mm a šířka 41 mm - http://loziska-kol.heureka.cz/optimal-l ... e/#section
... nechápu jak je rozlišen ten dvojí rozměr, každopádně průměry se s R75 neshodují. Takže leda ten větší unašeč a stočit ho, pokud je tisícihran uvnitř stejný, což ale nezjistíš jinak, než že to fyzicky porovnáš.
-
- Příspěvky: 334
- Registrován: ned zář 30, 2007 17:06
- Bydliště: brno
Re: Záměna dílů
No tak toto je opravdu separátní problém, ovšem obecně se informace o křížení dílů mezi auty hodí, třeba kvůli ceně nebo dostupnosti a pod.......
Re: Záměna dílů
To samozřejmě ano .... proto jsem tu taky kdysi udělal přehled třeba kolem brzd http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=14&t=9762
-
- Příspěvky: 334
- Registrován: ned zář 30, 2007 17:06
- Bydliště: brno
Re: Záměna dílů
Na ja dobře děláš mrknu na to, někdo my říkal že je těhlice stejná tak bych to možná zkusil vyměnit celý. Vrat se v tom nějakým stáčením se mi moc nechce. Podám pak referenci co a jak
Re: Záměna dílů
Jako že by jsi dal rovnou i těhlice z BMW? No nevím no... může tam být nějaká odchylka v geometrii, protože prostě z principu věci bych nečekal, že bude vše stejné, když jedno je předokolka a druhé zadokolka. Ale to chce to fyzicky porovnat.
Mimochodem, jak se ti to rozletělo? Protože ty to máš kvůli tvrdému a nízkému podvozku a širokým a vylezlým kolům extrémně namáhané tak, jak s tím geometrie prvků podvozku nepočítá. Jsou pak více namáhané části, které jsou v standardním provedení slabé.
Mimochodem, jak se ti to rozletělo? Protože ty to máš kvůli tvrdému a nízkému podvozku a širokým a vylezlým kolům extrémně namáhané tak, jak s tím geometrie prvků podvozku nepočítá. Jsou pak více namáhané části, které jsou v standardním provedení slabé.
-
- Příspěvky: 334
- Registrován: ned zář 30, 2007 17:06
- Bydliště: brno
Re: Záměna dílů
Jak jsem psal u sebe, vyrvaly se šrouby z náboje....
Re: Záměna dílů
Hmmmm... to tedy nevím, jestli pomůže větší rozteč. I když tys tam měl nějakou podložku kvůli změně rozteče? (tuším cosi takového jsi psal) No jako že to je spíš o tom mít unašeč ze silnějšího materiálu, aby byl delší závit.