Rover 825 Sterling

Odpovědět
tatros
Příspěvky: 5
Registrován: ned úno 16, 2020 19:15

Rover 825 Sterling

Příspěvek od tatros » ned úno 16, 2020 20:40

Zdravím vespolek,
od cca roku 1998 vlastníme Rover 825 Sterling, ročník 1987. Vzhledem k tomu ze v posledních letech jen stoji na dvorku a jezdi jen na technickou, uvažujeme o tom že by jsme ho prodali. Auto má platnou STK, SPZ je v depozitu, není úplně bez typických vad které je nutné řešit - koroze, elektrika, občas převodovka řadí "trhaně". Celkově by si zasloužilo renovaci, poslat ho na vrakáč nemusím, klidně může zůstat na dvorku dal. Eko poplatek není zaplacen, protože poslední přepis v rodině byl ještě před zavedením teto "daně".
Jaky máte názor na aktuální cenu a zda vůbec by o tohoto exota někdo stal...
Více fotek je zde: https://www.rajce.net/a16633424
Děkuji za názory :)
006.JPG

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 825 Sterling

Příspěvek od Trunda » pon úno 17, 2020 8:29

Wow.... těchto prvních hranatých R800 už se moc nevidí. Rozhodně zachovat pro další generace ;-)
Cena... jako kdyby se toho člověk potřeboval zbavit, tak bude muset jít na hodně směšnou částku, za kterou je pak škoda se toho zbavovat. Za adekvátní cenu, tedy sběratelskou, to bude nějaký ten rok kupce hledat. Osobně bych na prodej nespěchal. Ideální by bylo si auto nechat, zrenovovat, jezdit na srazy a v případě nutkání auto poslat dál, ho třeba prezentovat v auto-časopisech.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3363
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Rover 825 Sterling

Příspěvek od Keksin » pon úno 17, 2020 11:50

Určitě nééééééé do šrotu!!!!!! Škoda, že nemám místo kam to dát :(
On se někdo najde, kdo to časem veme.

tatros
Příspěvky: 5
Registrován: ned úno 16, 2020 19:15

Re: Rover 825 Sterling

Příspěvek od tatros » pon úno 17, 2020 18:16

Tak zbavovat se ho mě nic netlačí, uvolnit místo nepotřebuji. Takže buď se k tomu někdy dostanu sám, nebo se najde někdo jiný kdo se o to auto bude moci postarat.

tatros
Příspěvky: 5
Registrován: ned úno 16, 2020 19:15

Re: Rover 825 Sterling

Příspěvek od tatros » čtv zář 02, 2021 19:32

Do alba přidáno pár fotek spodku, zadní nápravy,…

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 825 Sterling

Příspěvek od Trunda » pát zář 03, 2021 9:12

To je zdola šplejchnutý nějakým olejem, že? Jako to nevypadá vůbec zle takto.... myslím si, že hodně slušný základ pro renovaci ;-) Jasné, prahy asi jsou načaté na výměnu, na druhou stranu tvarově to není nic, s čím by se nedalo poradit.
Za mě fakt pěkný a určitě to stojí za to ho jednou dát do krásna ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

tatros
Příspěvky: 5
Registrován: ned úno 16, 2020 19:15

Re: Rover 825 Sterling

Příspěvek od tatros » pát zář 03, 2021 17:57

Olejem ne, to je nějaký ochranný nátěr/nástřik, který se tam udělal cca před 20 lety :-) Kolem roku 2000 už to bylo vyvařováno – kapota, části dveří, část podlahy v kufru, části zadních blatníků. Holt je to auto od výroby s nulovou antikorozní ochranou :-( Takže určitě je nutné řešit plechy.
Motor běží celkem dobře, jsou tam uniky oleje, ale ještě nevím odkud – pravděpodobně už neslouží těsněni vany, gumové těsnění ventilových vik vypadalo spíše jako kus plastu než gumy. Před možná 8 lety to dostalo nové lambdy – před tím to občas padalo do nouzaku a nejelo do vypnuti/zapnuti. Teď se občas rozsvítí kontrolka PGM-FI a v tu chvíli na ECU bliká červená LEDka – pravidelné 1 bliknutí, žádné série. Ale na první pohled na funkčnost to vliv nemá, možná zas blbne nějaká lambda.
Není na tom origo vzduch filtr – je tam nejake K&Nko.
Chybí levé zadní ABS čidlo. ABS tam nešlo nikdy, takže možná už tak bylo zakoupeno. To asi bude velký problém toto čidlo sehnat. Obecně je nutné udělat zadní brzdy – kotouče a destičky (oboje asi mít budu).
Jsou prasklé gumové prachovky homokineťáků, ale mám nové, zkusím je vyměnit.
Tlumiče/zadní pružiny jsou na tom Koni, zatím nevypadají zle.
Má to i nějaké problémy s elektrikou – okna, centrál, přepínáni potkávací/dálková, VCM před 2 lety začal mít potíže s displejem. Asi v tomto typický Rover, podle toho co jsem četl na webu :-)
Světlomety to má celkem v dobrem stavu, několik málo let zpět se mi povedlo v ACI koupit fungl nové za par kaček, protože měli to skladem a léta to nikdo nechtěl :-)
A taky není origo radio :-)
To je asi celkem všechno co mě v souvislosti s tímto autem napadá, jako základ k renovaci pro někoho kdo to umí, má čas a prostředky to není spatný, asi z tohoto auta lze udělat i hezkého veterána...

Odpovědět