pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Pááral
Příspěvky: 12
Registrován: úte čer 30, 2015 23:06
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Příspěvek od Pááral » úte čer 30, 2015 23:43

Nějaký čas jsem se musel dívat na v trávě rozpadající a za známého dílnou stojící "osmikilo" .. až jsem to nevydržel a přes pár vesnických drben jsem kontaktoval majitelku, co že to s autem má vlastně v plánu... ona že nic, že SPZ jsou v depozitu a auto stojí už 6 let tam kde je (prý spojkový váleček, který nemohli sehnat !!).. a že tímhle způsobem (depozit) chce nechat auto administrativně zaniknout.. a o anglickou ocel ať se asi postará příroda.. Řekl jsem si..no což.. holku nemám, doma mám maximálně kanára (tudíž mě nemá kdo systematicky připravovat o peníze :D), tak milého Rovera zachráním... rvalo mi to srdce ho tam takhle vidět.. Můj dobrý kamarád má také 800kilo, tak vím, že jich tady v ČR moc nemáme a o to větší mám motivaci auto zachránit :-)

U mého jednoho mého známeho-mechanika mám prakticky "nonstop" přístup ke zvedáku, tak jsem mohl začít.. po výměně rozvodů, plochého řemene, antifrýzy, svíček, baterie, filtrů, oleje a dosazení pomocného válečku spojky jsem mohl přistoupit k prvnímu zážehu.. startér krásně točil, motor škytal jako by chtěl chytit a po pár prošlápnutích plynu se rozběhl.. mechanicky má zvuk více než dobrý - nemohli jsme tomu uvěřit po 6 letech odstávky.. ale trápí mě jiná věc.. motoru značně kolísá volnoběh,ale jakoby jen směrem nahoru..tzn. bez plynu nechcípne, ale otáčky lítají samovolně mezi 1500 až 2500.. odezva na plyn (myšleno pedál plynu-není to přestavěný na plyn) je značně zpomalená - chová se to jako masivní turboefekt... jakmile se motor trochu ohřeje, otáčky se sklidní na cca 900 ot (volnoběh), ale jakmile trochu hrábnu do plynu, zase nastoupí efekt vysokýho a houpavýho volnoběhu,který se po čase sám ustabilizuje.. jo a při pokusu udržet plynem konstatní otáčky (např. 4000 ot.) to plyn po cca 2 vteřinách jakoby "odřízne" a spadne to samo na volnoběh...

Jinak první "studený" start je vždy rozvážnější a je potřeba při startu pracovat s plynem.. jakýkoli další opakovaný start je pak už v pohodě a "na brnk" :-)

Na motoru nebyl airbox, takže v klapce 6 let pomalu vznikal nový život.. tu jsem vyčistil, vyměněno také čidlo teploty bloku, na které jsem měl podezření.. bojím se, že to bude mít na svědomí lambda sonda (i když po jejím zkušebním odpojení se auto chová uplně stejně), ale vzhledem k dostupnosti a horším cenám dílů nechci vyměnit půl elektriky jen tak na "blind" (mohl by začít čidlem na klice, přes lambdu a váhou konče) .. bohužel je škoda, že celá "řada 800" je před-OBD generace, takže diagnostika moc nenapoví.. u hlavní řj jsem našel kulatý konektor, kterým se ale dá spojit pouze s origo Rover diagnostikou, že? (něco jsem pogooglil, ale žádná relavatní informace).. já jsem ajťák, auta mám jen jako zábavu+jen vypomáhám v dílně kamarádovi.. Velmi rychle mi došli nápady, jak závadu bez diag zjistit.. nesetkal se někdo z vás s tímhle?

Opravdu moc bych chtěl to auto zachránit.. V srdci mám hlavně švédské vozy - za život jsem ničím jiným ani nejezdil, ale můžu říct, že Rover ještě ani nejezdí a už ho mám rád :-) to auto má takové svoje kouzlo pořádné limuzíny :-) semišové sedačky jsou skandálně pohodlný, interiér vymazlenej v anglickým stylu - chybí už jen kukačkový hodiny a držák na čajový servis, který se automaticky vysune přesně o páté :-D .. a na sedadle spolujezdce nějaká náctiletá služebná s anglickým přízvukem, jenž se bude během jízdy patřičně starat o potřeby svého lorda :-D .. Párkrát jsem se i svezl v kamarádově 800-kile a můžu s hrdostí říct, že má ještě o hodně pohodlnější sedačky, než můj Volvo parník :-) a to je co říct :-)

Navíc na rok 1992 mají ty anglání fakt pozink "well done", protože pod autem roky rostli kopřivy a nápravnice, nosníky, prahy.. všechno super ! lehce začínal jeden blatník a kus hrany dveří, ale to se podchytí :-)

...za vyjádření místních nadšenců a mechaniků budu rád a předem děkuji všem.. vím, že na dálku se blbě diagnostikuje, ale na silnici se můj gentleman ještě nějakou dobu nepodívá.. Všechno ladím jen podle Haynes manuálu-zkušenosti z opravdové praxe mám minimální... :-)

PS.: ocením když mi někdo udělá nabídku náhradních dílů - sháním zachovalou stropnici (na tý mojí se podepsali změny teplot a zatékání škvírou v okně), Window Central Control Unit (to pod sedadlem - jdou mi blbě elektrická okénka - ten dobrý kamarád zde na fóru říkal, že by to mohlo být tím), dále potřebuji ventilátor topení, pásy (přední + zadní - bohužel ty moje chytly plíseň) a nějaká zachovalá kola vč. pneu :-)

PPS.: když bude zájem, rád jsem dám fotky z "nálezového stavu" :-)
Rover 820Si 2.0L 20T4H 100kw MY 01/1992, aristokratický überkočár ve stádiu záchrany :-)
------------------
Volvo 850 Estate 2.5L Diesel, černá kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/ 500.000km+
------------------
Nabízím originální diagnostiku vozů Volvo a Saab.. k dispozici od 1.8.2015 také automatizovaná plnící a čisticí stanice na automatické převodovky všech výrobců.. Lánov u Vrchlabí čp. 18, rezervace 739 020 999, či e-mailem plneniat@outlook.cz

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Příspěvek od Trunda » stř črc 01, 2015 6:12

Vítej a gratuluji k zápalu :-D
Jak jsi to nakonec vyřešil papírově? Stihl jsi auto přepsat?
Fotky zcela jistě všechny potěší... A když tak čtu, to už je kousek po faceliftu s mřížkou, nebo ještě bez? Odkud jsi?
Jináč hodně z nás jsou kancelářské krysy a tímhle si léčíme choré mozky :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3153
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Příspěvek od Keksin » stř črc 01, 2015 6:13

Nazdar.
Koukám :shock: jako blázen. Máš můj velikej obdiv, že jsi se do toho poustil a držím Ti palce. O fotky URČTĚ zájem máme :) . A v které části republiky bydlíš?

cembry
Příspěvky: 350
Registrován: ned říj 14, 2012 20:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Příspěvek od cembry » stř črc 01, 2015 6:14

Tohle vypada na zajimavej projekt! Bylo by skoda to nemit s komplet fotodokumentaci od zacatku :-)
Tesim na dalsi pokroky!
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6641
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Příspěvek od AnderN » stř črc 01, 2015 10:20

Musím se přidat do fronty gratulantů k rozhodnutí o záchraně Rovera a zvědavců na další vývoj. Držím palce, se závadou na motoru bohužel neporadím. Když ale napíšeš, odkud jsi, tak ti lépe poradíme, na koho se obrátit a možná se ti na to někdo přijede podívat.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 5.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Příspěvek od Trunda » stř črc 01, 2015 11:38

No jenom tak letmo, ten problém by mohl být právě v klapce, respektive v mechanismu a elektronice serva volnoběhu. Takže opravdu důkladně kompletně vyčistit. Další věc, která to může ovlivňovat jsou kabely ke svíčkáma svíčky... rozhodně po těch letech je chce vyměnit. A tím bych určitě začal ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Příspěvek od Karel825 » stř črc 01, 2015 13:04

Vítej a přeji ať vydrží nadšení a Rover se brzy dostane na silnici, protože těchto krásných modelů už moc při životě nezůstalo mir:
Sám jsem si před časem pořídil stejné přibližovadlo sice s Hondí V6 a "v plné palbě" ale jsem s ním velmi spokojen.
Tvůj motor má nespornou výhodu v tom, že je to držák a je jednoduchý, nejspolehlivější typ, který se do Roverů dával :idea:
Mám čest mít doma podobný motor ale v turbu a problém s kolísáním otáček vidím ve vyčištění volnoběžného motorku. Stačí sundat lanko a kolíbku plynu a pak asi pět šroubů (hvězdiček) a promáznout i ten čep, aby vše chodilo zcela volně. Někdy stačí jen resetovat škrtící klapku a to tak, že při zapnutém klíčku zapalování a vypnutém motoru 5 x prošlápnout plynový pedál a motorek se nastaví do základní polohy je slyšet jeho zavrčení.
Kontrola zapalování je rovněž na místě, zvlášť pokud auto dlouho stálo, kabely, rozdělovač zbavit oxidace
Problém s okny je klasickou vlastností této řady, ale co mám vypozorováno, tak nejvíc záleží na výši palubního napětí, čili tyto věci zkoušet rozhýbat při zcela nabité baterii a čistých kontaktech :!:

Jak psali kluci, doplň si bydliště ať tě můžeme nasměrovat na někoho kdo tyto auta zná a je schopen zajistit nějaké náhradní díly.
A taky budu moc rád, když sem dáš nějaké fotky.
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Pááral
Příspěvky: 12
Registrován: úte čer 30, 2015 23:06
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

Re: pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Příspěvek od Pááral » stř črc 01, 2015 18:38

Ahoj kluci, moc děkuji za ocenění a milé přivítání :-) Dříve jsem to bohužel k PC nestihl, měnil jsem turbohadice na Volvu, do toho se mazlil s Roverem (dělal test těsnosti sání, jestli někde nepřisává a zkoušel zapůjčenou lambdu). Navíc k tomu všemu se stěhuju do nového bytu a u mě doma to teď vypadá jako na atomové střelnici :D kompa mám teď na zemi, takže se dost blbě píše :)))

Vezmu Vás postupně kluci :

Trunda :

Díky :-) Heleď papírově jsem to nastěští vyřešil tak, že mám čas do konce roku 2015 a když dodám čestné prohlášení, že se auto renovuje a kde přesně stojí, tak to prý mohu vyzvednout z depozitu a přehlásit na sebe kdykoli :-) .. Auto díkybohu nebylo v polopřevodu, takže se na mě nevstahovala lhůta do 30.6. - je zatím napsané na původní majitelku a ta má jen uložené SPZ - nicméně pro vyzvednutí z depozitu a přehlášení na mě je nutný absolvovat evidenčku a technickou (a ani jedno teď nejsem schopnej dát :D) - technikovi na STK by asi praskla žilka, kdyby to teď viděl :-) .. Uff, jinak jsem rád, že tu nejsem jedinej s chorým mozkem - to si budeme rozumnět :-D

Jinak klapku jsem dnes důkladně vyčistil sprejem na klapky a karburátory :-) to "elekronické plynové tahlo" na klapce, nebo jak to nazvat - jsem prostříkl a očistil vč. i toho konektoru, který do něj jde.. zatím beze změny :-( :-(

Svíce a zapalovací kabely jsem udělal rovnou s rozvodama - teda můj kamarád mechanik dělal rozvody a já pak svíce a vopičky vokolo :-) Jinak svíce NGK VL28 + kabely NGK.. původní je víko rozdělovače a cívka.. (můžu taky vyměnit-když na závadu nepříjdu, bude muset nastoupit vylučovací metoda...)

Keksin a cembry :

Díky :-) obdiv si určitě nezasloužím :-) tohle by udělal každej, kdo alespoň trochu miluje auta.. některý lidi brečej, když viděj fotky roztomilých koťátek a na mě to zase jde, když vidím jakkoli do*ebaný auto :-( žádnej stroj si nezaslouží se takhle beze cti rozpadat.. kdyby majitelka nebyla žena, ale chlap, tak bych mu snad dal facku za tohle :D Jinak jsem z Vrchlabí (královehradecký kraj-takže všude daleko :-()

Karel825 :

Děkuji :-) Právě.. je to vzácnost.. tady v ČR je jen jediná "osmička" na prodej a to 825, která tlakuje do vody.. plánoval jsem ji taky zachránít, ale pouze pokud se s prodávajícím nějak dohodnu na ceně :-) Jinak neboj, nadšení vydrží.. když už se do nečeho pustím, tak to vždycky dodělám :-) snad to nadšení vydrží i moje peněženka :-D

Na Tvou V6 jsem koukal a je to perfektní :-) taky na tom odvádíš kus práce - takhle hezký to asi nikdy mít nebudu.. hlavně to v tý plný palbě a ještě s tím automatem působí tak správně dospěle - do auta takovýhle vyšší třídy se vždycky hodí AT víc :-) a ta "V6" plaketa na motoru je cool jako prase :-))

Hloupej dotaz :-( volnoběžný ventil = to "lanko" s patičkou, které je ukotveno na těle klapky? Návod ke kalibraci super !! Už pár dní zpět jsem jí chtěl adaptovat do základu nějak a bál jsem se že to jde jen přes Rover diagnostiku.. Dneska už nemám sílu na dílnu ale hned ráno to jdu zkusit a písnu sem :-) S těmi okny - testoval jsem to při plně nabité Varta Blue Dynamic 74ah baterii, kterou jsem zrovna sundal z nabíječky, tak nevím.. :-(

Bydliště jdu doplnit a za díly budu rád :-)

JInak k autu.. je tu už pofacelift-není to ten uplně první model, ale ten mezityp, který ještě nemá např. logo Rover na výdřevě tapecu.. navíc je to uplné holátko.. nemám klimu, tempomat, analogové palubní hodiny a topení mám ještě mechanicky táhlama jako třeba Fáčko :-D .. a teď mi dejte chvíli, jdu zjistit, jak sem nejlíp dát fotky :-) pokud jsem někomu zapomněl odpovědět, přihlašte se :-)))
Rover 820Si 2.0L 20T4H 100kw MY 01/1992, aristokratický überkočár ve stádiu záchrany :-)
------------------
Volvo 850 Estate 2.5L Diesel, černá kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/ 500.000km+
------------------
Nabízím originální diagnostiku vozů Volvo a Saab.. k dispozici od 1.8.2015 také automatizovaná plnící a čisticí stanice na automatické převodovky všech výrobců.. Lánov u Vrchlabí čp. 18, rezervace 739 020 999, či e-mailem plneniat@outlook.cz

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Příspěvek od Karel825 » stř črc 01, 2015 18:58

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Pááral
Příspěvky: 12
Registrován: úte čer 30, 2015 23:06
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

Re: pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Příspěvek od Pááral » stř črc 01, 2015 19:04

Jej, asi už se v tom někdo předemnou hrabal, páč tam nemám ten deklík a vidím přímo dovnitř mechanismu. Každopádně mrknu :-)
Rover 820Si 2.0L 20T4H 100kw MY 01/1992, aristokratický überkočár ve stádiu záchrany :-)
------------------
Volvo 850 Estate 2.5L Diesel, černá kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/ 500.000km+
------------------
Nabízím originální diagnostiku vozů Volvo a Saab.. k dispozici od 1.8.2015 také automatizovaná plnící a čisticí stanice na automatické převodovky všech výrobců.. Lánov u Vrchlabí čp. 18, rezervace 739 020 999, či e-mailem plneniat@outlook.cz

Pááral
Příspěvky: 12
Registrován: úte čer 30, 2015 23:06
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

Re: pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Příspěvek od Pááral » stř črc 01, 2015 19:07

PS.: slíbené fotky :-) zatím jen "nálezové" - během zítřka, max. víkendu přidám ty "dílenské", co mám :-)
Přílohy
WP_20150622_13_57_20_Pro.jpg
WP_20150622_13_58_51_Pro.jpg
WP_20150622_13_59_03_Pro.jpg
WP_20150622_13_59_08_Pro.jpg
WP_20150622_13_59_22_Pro.jpg
WP_20150622_13_59_37_Pro.jpg
WP_20150622_14_00_21_Pro.jpg
WP_20150622_14_00_49_Pro.jpg
WP_20150622_14_02_34_Pro.jpg
WP_20150622_14_03_03_Pro.jpg
WP_20150622_14_04_04_Pro.jpg
Rover 820Si 2.0L 20T4H 100kw MY 01/1992, aristokratický überkočár ve stádiu záchrany :-)
------------------
Volvo 850 Estate 2.5L Diesel, černá kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/ 500.000km+
------------------
Nabízím originální diagnostiku vozů Volvo a Saab.. k dispozici od 1.8.2015 také automatizovaná plnící a čisticí stanice na automatické převodovky všech výrobců.. Lánov u Vrchlabí čp. 18, rezervace 739 020 999, či e-mailem plneniat@outlook.cz

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Příspěvek od Trunda » stř črc 01, 2015 20:07

Panečku, no tak to si mákneš... hlavně tedy ten interiér, ten má svou slávu dávno za sebou. Ale tak snad tě to nadšení dotáhne k uspokojivému výsledku ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Příspěvek od Karel825 » stř črc 01, 2015 20:36

No některé věci jsou nebývale zachovalé, jiné bohužel na totální výměnu :cry:
Chtělo by to možná opatřit nějakého slušného dárce a ze dvou aut udělat jedno kompletní :idea:
Problémem je jejich nedostatek a rozmanitost provedení, ale tak když se chce tak jde všechno ;)
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 2993
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Příspěvek od roverix » stř črc 01, 2015 20:44

K volběhu, další možnost: Netěsná hadice, co vede od sání do posilovače brzd dokáže rozhádat volnoběh.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2162
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: pomoc se záchranou Rovera 820Si :-(

Příspěvek od Austin » stř črc 01, 2015 20:59

roverix píše:K volběhu, další možnost: Netěsná hadice, co vede od sání do posilovače brzd dokáže rozhádat volnoběh.
ahoj, presne tak, vsechny hadice budou k.o. vc. podtlaku.
Pasy vyhrhnes mydlovou vodou kup tekuty Jelen, pujde to.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Odpovědět