Rover 416 GSi

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
KanalK1
Příspěvky: 1
Registrován: úte dub 23, 2019 16:54
Bydliště: České Budějovice

Rover 416 GSi

Příspěvek od KanalK1 » úte dub 23, 2019 18:07

Ahoj všichni,

z určité nostalgie jsem si pořídil 416 GSi a tak oživím trochu zdejší téma :-)

K běžnému použití mám nudnou plechovku Superb III Combi, ročně najedu 100tkm, takže soudobé vozy beru jako spotřební materiál. Rover není můj první youngtimer. První jsem vlastně měl v roce 2000 VAZ 2101 a 2106, i když tehdy ještě pojem youngtimer nebyl moc používán :lol:
Z těch, které by do této kategorie dnes spadaly, stojí za zmínku ještě Honda Accord 2.0 EX 1987, Nissan Primera P10 2.0i 1991, Nissan Maxima 3,0 V6 1991, Volha GAZ2410 2,5 benzín sedan a Volha GAZ2410 Combi s motorem Diesel Indenor, Mercedes W124 230E 1987 přivezený po ose z Bonnu v roce 2011. Mercedes W140 S320L 1997 přivezený z indonéské ambasády z Budapešti. Jak šel čas a měnily se životní priority, youngtimery přicházely a odcházely. Loni koncem roku jsem si po letech pořídil Ford Escort MKIV 1,4 5dv HB 1988, a letos na jaře se začal poohlížet ještě po něčem dalším.

Rovery mám v hledáčku delší dobu, před sedmi lety jsem se rozhodoval mezi SD1, 827 a Mercedesem W140, který nakonec zvítězil s ohledem na větší rozšířenost a snazší servisovatelnost (ovšem nikoliv levnější). Když jsem narazil na 416 vyráběnou v kooperaci s Hondou a vzpomněl si na zážitky, které jsem v roce 1999 zažil s půjčeným Civicem 3D 1991 s motorem D16A6, chtěl jsem si je zopakovat, a tak 416 GSi se stejným motorem D16Z2 skončil u mě :-)

Tento konkrétní kousek první necelé dva roky sloužil v SRN v autopůjčovně (mám původní dokumenty), následně si ho dovezl starší pán do ČR, a od roku 1997 do roku 2019 ho párkrát do roka vytáhl z garáže na nákup. Poslední dva roky stál v garáži se značkami v depozitu pro dlouhodobou nemoc majitele až prošla technická, a na tachometru měl 76118 km, podle výpisů z posledních mnoha STK téměř jistě reálných.. Zajel jsem se na něj podívat, domluvil provedení nové STK (prošel bez výhrad), o týden poté jsem po dvaceti letech sedl do vlaku přes celou ČR, se synem původního majitele jsme vyzvedli RZ z depozitu, zaplatil jsem ekovýpalné, a bez předchozí delší jízdní zkoušky vyrazil 300 km domů.

Hned zkraje po koupi dostal plnou nádrž Shell V-Power Racing, aby se zbytek dva roky starého benzínu naředil. Prvních 200 km se motoru vůbec nechtělo nad 3500 otáček a 130 km/h, byl doslova přidušený. Pak na dálnici padla z výfuku hromová rána, vylétl oblak sazí, za chvíli ještě jedna, a vysokootáčkový motor začal jet tak, jak jsem ho pamatoval, někam k 6500 otáček. Prostě nefalšovaná radost. Od té doby jede jak má, a snad to tedy byla jen kombinace degradovaného původního benzínu a "důchodcovského" ježdění léta předtím. Tolik tedy k historii nabytí.

Kromě střešního šíbru funguje vše, tam se podívám dle manuálu na pojistku číslo 6, jestli není problém v ní. U rádia občas zcela ztratí signál, tam bych viděl problém ve stáří rádia či anténě, a u víkendovky mě to netrápí. Poslední věcí jsou neustále se resetující digitální hodiny, vždy znovu začínající s hodnotou 1:00. Nic co by vyloženě rozčilovalo. Běžné věci si na autě udělám, výměnu kapalin,filtrů atp.bych zvládl, ale čas pro mě jsou peníze, tudíž nikdy nebudu klasický garážový kutil a údržbu přenechám spíše servisu. Vzhledem k tomu, že většina z Vás zde má s Rovery narozdíl ode mě letité zkušenosti, ocením info, na co si u tohoto konkrétního modelu dát pozor, jaký olej, jakou chladicí kapalinu, atp. Za případné rady předem děkuji :-)


Pepa
Přílohy
Rover 416 - 1 - 1.JPG
Rover 416 - 1 - 2.JPG
Rover 416 - 1 - 3.JPG
Rover 416 - 1 - 4.JPG
Rover 416 - 1 - 5.JPG
Rover 416 - 1 - 6.JPG
Rover 416 - 1 - 7.JPG
Rover 416 - 1 - 8.jpg
Rover 416 GSi (XW)1995

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 GSi

Příspěvek od Trunda » úte dub 23, 2019 18:55

Vítej "Kanále", či jak ti vlastně říkat? :-)
Vypadáš na správného pacienta a přesně v takových je budoucnost našeho klubu. Roverci už docházejí pro běžné ježdění, ale pořád jich je dost na to projetí se pro radost, což můžou splnit vrchovatě :-)
Auto vypadá velice zachovale, jen je škoda, že jsi nám ho odvezl z Moravy :-)
Ve zkratce... abych pravdu řekl, menší oříšek je právě to, že jsi koupil kus s Hondím motorem. Problém s tím není, ale kolem Hondích motorů tu moc informací nemáme a tam je logicky lepší se obracet na Honda klub. Ale jinak co se týká zbytku, tak poradíme kde co jak opravit a kde co jak koupit.
Servis lety ověřený v té oblasti máme u Zakara u Benešova. Díly z Anglie není problém koupit třeba na rimmerbros.co.uk, nebo si nechat dovézt třeba od uživatele Lenham3, který tam jezdí několikrát do roka.

Co bych u XW Roverka v první řadě řešil... klasika - prevence koroze a vlhkosti v místech, kde nemá co pohledávat. Typicky, vlásečnicové trhlinky v tmelených spojích v horních partiích, nejvíce linie střešního žlábku a pak lemu kufru kolem světel dolů. Stačí malé trhlinky a už tam voda vzlíná ve velkém. Takže buď vybrousit tmel ven, přetmelit a zalakovat. Nebo aspoň pravidelně zalít nějakým voskem, který v teple povolí a zavzlíná do trhlinek. Po těch letech se hodí nechat přelepit skla, protože tmel je ztvrdlý a netěsní. Pak samozřejmě ošetření dutin. Problematický bývá přetmelený spoj napojení kapsy nálevky nádrže, kde tmel taky bývá puknutý a vzlíná tam voda nad podběh. No a další typická XW vada v místě napojení zadního lemu podběhu na nárazník, kde jsou plechy spojené a složitě zahnuté, tak nad tím to ve výrobě vydatně zevnitř zaplácali jakýmsi zmelem. Ten časem ztvrdl, mírně se separoval od plechů a za něj se pak dostane vlhkost a začne to prokorodovávat zevnitř směrem ven. Jak se tam začnou dělat zvenčí puchýřky, tak je to jasné. Bohužel většinou zevnitř se ten tmel nedá rozumně odstranit. Nevím jak u sedanu, kde by to třeba mohlo být lepší.
No, pokud tam endoskopem zevnitř nebude vidět započatá koroze, tak bude stačit to všechno pěkně prolejt. Chce to ale nějakou směs, která bude opravdu řídká a vzlínavá. Na takto staré auta určitě ne vosk do dutin, který zatuhne a vlhkost tam paradoxně zapouzdří.
No a pak je ještě dobré věnovat péči spodnímu lemu prahů. Ale tam v první řadě je potřeba zajistit, aby shora do prahů nikde nezatékalo.
A pak klasicky péče o podvozek, který je ale celkem nesmrtelný. Je to převlečená Honda Concerto, takže vzadu víceprvek jako na Civicu, vpředu festovní, servisně naprosto nenáročný McPherson s předními podélnými tyčemi, díky čemuž náprava statně odolává místním polňačkám :-)

Jo a jestli to má původní lak, tak dělat maximum pro jeho zachování. Velice pozor na cokoli, co podpoří separaci laku od barvy. Tedy rozleštění s velkou citlivostí ke stáří laku, tedy nesmí se lak příliš prohřát. Pak samozřejmě pravidelné voskování a pokud možno se vyvarovat dlouhodobému stání na přímém slunci. Kousky bez loupajícího laku už se jen tak nevidí, tak opravdu na to bacha. Vše, včetně plastů ošetřovat pouze profesionálními přípravky s garancí UV ochrany.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět