Odvzdušnění brzd Rover 400 Tourer XW

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
Zdendula
Příspěvky: 67
Registrován: sob čer 29, 2019 9:43
Bydliště: Lanškroun

Odvzdušnění brzd Rover 400 Tourer XW

Příspěvek od Zdendula » ned říj 13, 2019 15:30

:admin: Dobrý den.Mohl by mi prosím někdo poradit v jakém pořadí odvzdušnit brzdy.Někdo tvrdí, že od předních(od nejkratší cesty),jiný zase tvrdí od zadních kol(od nejdelšího vedení), tak tedy nevím. Vyměnil jsem brzdovou kapalinu ale je to zavzdušněné.Našel jsem ještě v opravárenském manuálu na 400 stovky ale sedany možnost začít u řidiče ,potom protilehlá zadní,dále u spolujezdce přední a poslední protilehlá zadní na straně řidiče.Děkuji předem za radu.
Screenshot_2019-10-13-16-28-43-241_com.rizwan.simplepdfreader2018.png
Screenshot_2019-10-13-16-28-43-241_com.rizwan.simplepdfreader2018.png
Přílohy
Screenshot_2019-09-27-21-13-59-345_com.android.chrome.png

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Odvzdušnění brzd Rover 400 Tourer XW

Příspěvek od Hombre » ned říj 13, 2019 17:47

Záleží na postupu při výměně kapaliny, správně by k zavzdusneni nemělo vůbec dojít. Jestli má vozidlo ABS a je to zavzdusneni, no tak nazdar. Obecně je lepší začít od nejvzdalenejsiho kola, tedy pravé zadní, potom klidně levé přední, protože je to stejný okruh. Dále levé zadní a pravé přední. Vzduch z modulatoru ABS se dostane jen, pokud zapne čerpadlo modulatoru, tedy pomocí diagnostiky. Někteří mechanici doporučují po pečlivém odvzdusneni rozjet vozidlo na klouzavem povrchu a zabrzdit, čímž se vzduch z čerpadla modulatoru částečně vypudit a pak znovu odvzdusnovat.
Ještě upozorňuju, že aby byl vytlacen celý obsah potrubí k zadní brzde, je potřeba vypustit odhadem 5-6 obsahu hlavního brzdoveho válce. Samozřejmě pořád hlídat hladinu.
Kapalinu přiste vyměňujete zásadně tak, že odsajete starou z nádoby a nalejete novou, pak staci otevrit odvzdusnovaci sroubky a pockat na cistou kapalinu. Pritom zavzdusneni nehrozi.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Zdendula
Příspěvky: 67
Registrován: sob čer 29, 2019 9:43
Bydliště: Lanškroun

Re: Odvzdušnění brzd Rover 400 Tourer XW

Příspěvek od Zdendula » ned říj 13, 2019 18:08

Hombre píše:
ned říj 13, 2019 17:47
Záleží na postupu při výměně kapaliny, správně by k zavzdusneni nemělo vůbec dojít. Jestli má vozidlo ABS a je to zavzdusneni, no tak nazdar. Obecně je lepší začít od nejvzdalenejsiho kola, tedy pravé zadní, potom klidně levé přední, protože je to stejný okruh. Dále levé zadní a pravé přední. Vzduch z modulatoru ABS se dostane jen, pokud zapne čerpadlo modulatoru, tedy pomocí diagnostiky. Někteří mechanici doporučují po pečlivém odvzdusneni rozjet vozidlo na klouzavem povrchu a zabrzdit, čímž se vzduch z čerpadla modulatoru částečně vypudit a pak znovu odvzdusnovat.
Ještě upozorňuju, že aby byl vytlacen celý obsah potrubí k zadní brzde, je potřeba vypustit odhadem 5-6 obsahu hlavního brzdoveho válce. Samozřejmě pořád hlídat hladinu.
Kapalinu přiste vyměňujete zásadně tak, že odsajete starou z nádoby a nalejete novou, pak staci otevrit odvzdusnovaci sroubky a pockat na cistou kapalinu. Pritom zavzdusneni nehrozi.
ABS to nemá ale podle plánku který jsem tam dal se začíná od předního u řidiče a jde k zadnímu u spolujezdce jako kdyby systém byl zapojen diagonálně ale jestli je to i u kombi verze.Snad dávali stejný systém do kombi i sedanu stejný.Ono to odvzdušnění závisí jak to mají zapojené.Měl by tam být dvouokruhový systém pro případ selhání jednoho okruhu(doufám tedy).Angláni mají vždy něco extra , třeba volant na právo ale jaký systém propojení mezi koly to se mi nepodařilo vygoglovat, akorát ten plánek odvzdušněni co jsem přiložil pro řadu 400 ale vlastně ani nevím kam pořádně zařadit Tourera XW combi (limitovaná série pro Evropu),protože to má něco ze 400 a něco z 200 série takovej guláš .

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Odvzdušnění brzd Rover 400 Tourer XW

Příspěvek od Hombre » ned říj 13, 2019 18:46

Brzdy jsou tak jak je na druhém schematu- pravé přední s levým zadním v jednom okruhu a zbyla dvě v druhém. Navzdory tomu schematu bych začal vzdalenejsim kolem, už kvůli délce potrubí a tedy množství vzduchu, který se může stlačit a po uvolnění pedálů se vrátit zpět do děliče a hlavního válce. Navíc v zadních brzdach- pokud jsou bubnové, je pruzina, která pistky aktivně vraci a tak může taky vzduch vehnat zpet. Proč v RAVE radí začínat ve předu nevím. Ale i kdyz to odvzdusnis odpredu, bude to taky ok, zase tak moc na tom nezalezi, navic odvzdusnovani se musi vetsinou zopakovat, takze bych to tak neresil. Důležitější je odvzdusnit jeden okruh a pak druhý, nenechat klesnout hladinu v nadobce a vypustit z valecku a trmenu dostatecne množství kapaliny. Taky je docela důležité nemít zvedly zadek auta za karosérií, pokud je na zadni naprave omezovac (zatezovy regulator) a mít auto zhruba v rovině.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Zdendula
Příspěvky: 67
Registrován: sob čer 29, 2019 9:43
Bydliště: Lanškroun

Re: Odvzdušnění brzd Rover 400 Tourer XW

Příspěvek od Zdendula » pon říj 14, 2019 15:16

Hombre píše:
ned říj 13, 2019 18:46
Brzdy jsou tak jak je na druhém schematu- pravé přední s levým zadním v jednom okruhu a zbyla dvě v druhém. Navzdory tomu schematu bych začal vzdalenejsim kolem, už kvůli délce potrubí a tedy množství vzduchu, který se může stlačit a po uvolnění pedálů se vrátit zpět do děliče a hlavního válce. Navíc v zadních brzdach- pokud jsou bubnové, je pruzina, která pistky aktivně vraci a tak může taky vzduch vehnat zpet. Proč v RAVE radí začínat ve předu nevím. Ale i kdyz to odvzdusnis odpredu, bude to taky ok, zase tak moc na tom nezalezi, navic odvzdusnovani se musi vetsinou zopakovat, takze bych to tak neresil. Důležitější je odvzdusnit jeden okruh a pak druhý, nenechat klesnout hladinu v nadobce a vypustit z valecku a trmenu dostatecne množství kapaliny. Taky je docela důležité nemít zvedly zadek auta za karosérií, pokud je na zadni naprave omezovac (zatezovy regulator) a mít auto zhruba v rovině.
Tak že ,na základě přiložených schémat,jde dle odborníků o doporučené odvzdušnění pro auta s PRAVOSTRANNÝM řízením(Anglie).Pro Evropská auta LEVOSTRANNÉ řízení platí opačné odvzdušnění vzhledem k tomu , že brzdový válec se nachází na levé straně. Odvzdušnění se provádí u kombinace přední kotoučová,zadní bubnová počínaje předním pravým (1), poté zadní levou bubnovou(2)i vzhledem k zapojení ve ventilů (diagonálně) u prvního okruhu. Dále levou přední (3) a poté pravou zadní bubnovou (4).
Přílohy
tmp-cam-241129494.jpg

Odpovědět