Alternator

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Uživatelský avatar
mbures89
Příspěvky: 330
Registrován: úte srp 31, 2010 21:42
Bydliště: Luhačovice

Re: Alternator

Příspěvek od mbures89 » pon říj 18, 2010 20:48

Tak jsem tedy provedl nejjednodušší,nejlevnější,nejrychlejší opravu Rovera v části motoru :-D stačil dotáhnout + pól,šlo to utahovat i rukou,úplně to tam lítalo.Baterie má kolem 12,8V a dobíjení 14,1V.Aspoň mám o další mouchu na autě méně.
Jsem teda prvně zkoukl ty obrázky a říkal si,kde se tam vzalo takové haldy místa,já mám jednak klimu a taky LPG.Každopádně supr návod,aspoň se ví,kde to hledat.
Obrázek
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternator

Příspěvek od Fujitsu » pon říj 18, 2010 21:16

Hombre píše:Jo, to by bylo docela dobrý, aspoň to třeba někomu pomůže. A ještě se mi tu někde toulá návod na opravu zadní kotoučové brzdy.
Myslim, že by se jich u tebe našlo víc, třeba výměna čepů předního ramene, motorového i převodového oleje, ... 8)
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
mbures89
Příspěvky: 330
Registrován: úte srp 31, 2010 21:42
Bydliště: Luhačovice

Re: Alternator

Příspěvek od mbures89 » čtv bře 10, 2011 18:24

Vyřešeno,uhlíky v alternátoru ;)
Obrázek
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Alternator

Příspěvek od F.i.s.h.men » stř bře 16, 2011 22:42

POSTUPEM ČASU JSEM ZAREGISTROVAL STÁLE SLABŠÍ STARTY. TEĎ UŽ SE ANI MOTOR NEOTOČIL. BATERKA JE PROSTĚ VYBITÁ. MŮŽE SE TAKHLE PROJEVOVAT ŠPATNÁ BATERKA NEBO TO JE TÍM, ŽE TO NEDOBÍJÍ?
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternator

Příspěvek od Tommi_82 » čtv bře 17, 2011 8:06

Může, baterka potřebuje být jednou za čas nabitá kvalitní nabíječkou do plna. Ježdění na krátký trasy jí nemůže udržet provozuschopnou dlouhodobě. Čím je baterka starší, tím tohle potřebuje častěji.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Alternator

Příspěvek od Hombre » čtv bře 17, 2011 8:38

Jednoduchým měřením můžeš zkusit, jestli to dobíjí: Normálně při běžícím motoru změř napětí přímo na baterce, mělo by být okolo 14V, 13,5 je málo, pokud to nedobíjí vůbec, bude tam kolom 12. Pokud ale naměříš těch 14V, znamená to, že to dobíjí, ale buď je tam nějaký skrytý odběr i když auto stojí, nebo je závada na kabelech, nebo prostě baterka odešla (při zkratu v jednom z článků baterka ztratí kapacitu, protože ten článek neustále vybíjí ostatní články). Ten skrytý odběr jde taky lehce změřit - multimetr přepneš na měření stejnosměrného proudu, necháš si otevřenou kapotu a zamkneš auto, potom povolíš minus pól akumulátoru, ale nesndávat, přemostíš ho těma měřícíma kablíkama a pak teprve rozpojíš svoru od kontaktu opatrně, aby se to nerozpojilo úplně. Na displeji se objeví, kolik proudu z baterky odtéká - normální je okolo 25 mA (spotřeba alarmu atd.)
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Alternator

Příspěvek od F.i.s.h.men » sob bře 19, 2011 13:00

Hombre díky za odpověď. Baterka se teď nabíjí, tak jí pak proměřim.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Alternator

Příspěvek od F.i.s.h.men » sob bře 19, 2011 21:44

Po osmi hodinách nabíjení jsem jí tam dal a sotva to nastartovalo, takže je baterka špatná. Nabíjení jsem měřil a ukazovalo to 14,2 V. Odběr 20 mA. Když jsem pak měřil napětí na baterce bez motoru, tak tam bylo 10,7 V.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Alternator

Příspěvek od Hombre » ned bře 20, 2011 9:30

Tak to je jasné, buď rád, batreka je nejlevnější varianta :D
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Alternator

Příspěvek od F.i.s.h.men » ned bře 20, 2011 11:53

No tak jetej altík max za 500,- navíc jeden mám v coupe, takže třeba taky nic, takže je to ta nejdražší možnost. . . Ale na druhou stranu jsem rád, že je auto v pořádku, že se nerozbilo auto, ale baterka. Spotřebák.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Odpovědět