Alternator
Re: Alternator
Tak jsem tedy provedl nejjednodušší,nejlevnější,nejrychlejší opravu Rovera v části motoru stačil dotáhnout + pól,šlo to utahovat i rukou,úplně to tam lítalo.Baterie má kolem 12,8V a dobíjení 14,1V.Aspoň mám o další mouchu na autě méně.
Jsem teda prvně zkoukl ty obrázky a říkal si,kde se tam vzalo takové haldy místa,já mám jednak klimu a taky LPG.Každopádně supr návod,aspoň se ví,kde to hledat.
Jsem teda prvně zkoukl ty obrázky a říkal si,kde se tam vzalo takové haldy místa,já mám jednak klimu a taky LPG.Každopádně supr návod,aspoň se ví,kde to hledat.
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternator
Myslim, že by se jich u tebe našlo víc, třeba výměna čepů předního ramene, motorového i převodového oleje, ...Hombre píše:Jo, to by bylo docela dobrý, aspoň to třeba někomu pomůže. A ještě se mi tu někde toulá návod na opravu zadní kotoučové brzdy.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Alternator
POSTUPEM ČASU JSEM ZAREGISTROVAL STÁLE SLABŠÍ STARTY. TEĎ UŽ SE ANI MOTOR NEOTOČIL. BATERKA JE PROSTĚ VYBITÁ. MŮŽE SE TAKHLE PROJEVOVAT ŠPATNÁ BATERKA NEBO TO JE TÍM, ŽE TO NEDOBÍJÍ?
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternator
Může, baterka potřebuje být jednou za čas nabitá kvalitní nabíječkou do plna. Ježdění na krátký trasy jí nemůže udržet provozuschopnou dlouhodobě. Čím je baterka starší, tím tohle potřebuje častěji.
Re: Alternator
Jednoduchým měřením můžeš zkusit, jestli to dobíjí: Normálně při běžícím motoru změř napětí přímo na baterce, mělo by být okolo 14V, 13,5 je málo, pokud to nedobíjí vůbec, bude tam kolom 12. Pokud ale naměříš těch 14V, znamená to, že to dobíjí, ale buď je tam nějaký skrytý odběr i když auto stojí, nebo je závada na kabelech, nebo prostě baterka odešla (při zkratu v jednom z článků baterka ztratí kapacitu, protože ten článek neustále vybíjí ostatní články). Ten skrytý odběr jde taky lehce změřit - multimetr přepneš na měření stejnosměrného proudu, necháš si otevřenou kapotu a zamkneš auto, potom povolíš minus pól akumulátoru, ale nesndávat, přemostíš ho těma měřícíma kablíkama a pak teprve rozpojíš svoru od kontaktu opatrně, aby se to nerozpojilo úplně. Na displeji se objeví, kolik proudu z baterky odtéká - normální je okolo 25 mA (spotřeba alarmu atd.)
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Alternator
Hombre díky za odpověď. Baterka se teď nabíjí, tak jí pak proměřim.
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Alternator
Po osmi hodinách nabíjení jsem jí tam dal a sotva to nastartovalo, takže je baterka špatná. Nabíjení jsem měřil a ukazovalo to 14,2 V. Odběr 20 mA. Když jsem pak měřil napětí na baterce bez motoru, tak tam bylo 10,7 V.
Re: Alternator
Tak to je jasné, buď rád, batreka je nejlevnější varianta
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Alternator
No tak jetej altík max za 500,- navíc jeden mám v coupe, takže třeba taky nic, takže je to ta nejdražší možnost. . . Ale na druhou stranu jsem rád, že je auto v pořádku, že se nerozbilo auto, ale baterka. Spotřebák.