ROVER 214i 1997 55kw

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
marabu
Příspěvky: 6
Registrován: ned čer 30, 2013 7:05

ROVER 214i 1997 55kw

Příspěvek od marabu » stř lis 06, 2013 17:50

Všechny zdravím,

obracím se na Vás s prosbou o radu.

Vlastním výše zmíněného Rovera a nedávno se mi propálilo výfukové potrubí - konkrétně přední trubka (823-721, GEX33713, WCD105700) - eg zde:
http://www.aaavyfuky.cz/index.php?zbozi ... -pro-vyfuk

Dvě malé dírky se objevily před pohyblivou "drátěnou" částí (drátem mřížovaná širší část, jejíž název a účel neznám) a také je propálený kousek toho drátování v zadní části.

Nechci teď investovat do nového dílu a tak přemýšlím na opravou - máte s tím někdo zkušenosti ?
Nejsem žádný expert, ale něco už umím a rád se učím ... takže přední část si klidně zavařím ale jak opravit onu drátovanou část nevím, ..napadlo mě onu celou část vyříznout a navařit tam jiný kus trubky stejného průměru...
Co Vy na to ?

M.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15937
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ROVER 214i 1997 55kw

Příspěvek od Trunda » stř lis 06, 2013 18:03

Vítej ;-)
No rozhodně pletenec nemůžeš nahradit pevnou trubkou... pohybové rázy motoru by se přenášely na celou výfukovou soustavu... brrrr.... není nic jednodužšího, než pletenec vyříznout a nahradit ho náhradou příslušného průměru ;-) http://www.aaavyfuky.cz/index.php?skp1= ... y-pletence .... dělá se to tak celkem běžně...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Hombre
Příspěvky: 2550
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: ROVER 214i 1997 55kw

Příspěvek od Hombre » stř lis 06, 2013 18:29

Myslím, že tento díl výfuku mám v práci. Zánovní. Nemá sice přírubu, co je u katalyzátoru, protože to nějaké hovado uřezalo flexou. :roll: Ale ta se dá převařit.
Obrázek
Rover 45 1.6 2005.....Honda Vision 110 2015
Obrázek..Obrázek
Obrázek.......Obrázek

marabu
Příspěvky: 6
Registrován: ned čer 30, 2013 7:05

Re: ROVER 214i 1997 55kw

Příspěvek od marabu » pon lis 11, 2013 18:32

Zdravím!
Děkuji za rychlé odpovědi a omlouvám se za svou opožděnou...

Trunda díky moc za vysvětlení, něco jsem si o tom načetl a zkusím to s pomocí kamaráda opravit..

Hombre děkuji za nabídku, ale už od pohledu můj výfuk vypadá v lepším stavu, takže vezmu-li v potaz, že vaření se stejně nevyhnu, tak děkuji, nemám zájem.

Ještě jednou díky a ať Vaše stroje slouží ! :-)
M.

marabu
Příspěvky: 6
Registrován: ned čer 30, 2013 7:05

Re: ROVER 214i 1997 55kw

Příspěvek od marabu » stř lis 20, 2013 6:47

Opět Vás zdravím,

aby toho nebylo málo, tak se mi teď před zimou objevil zajímavý a nepříjemný problém se startováním ...

Startér se točí, hází to jiskru, motor chytne, ale hned chcípne. Tenhle proces se musí opakovat cca 10x, než se motor chytí ... pak není radno dotýkati se plynového pedálu, protože to motor zadusí... většinou motor "brumlá" jakoby by byl přesycen, nebo naopak neměl dost paliva ... když naskočí po startu správné otáčky, tak se po cca pulminute už se může jezdit.
Svíčky nové, palivový filtr taky nový...
Teď už z toho mám pocit, že je problém nejspíš sytič...

Bylo mi doporučeno zkusit zkontrolovat sytičovou jednotku, popřípadě sehnat novou ... to se mi ale nepovedlo(něco takového někde na netu najít), protože pravděpodobně neznám správný název onoho dílu .... co jsem vyčetl, tak mě ještě napadlo, že by to mohla být škrtící klapka

Prosím dobré duše zde o radu cožejeto ta sytičová jednotka, popřípadě jestli se dá sehnat zánovní/nová a kde ji v autě najdu :-D

Bratr mi ještě "poradil", že by to mohlo dělat "tohle" ( viz. příloha :-D ) což si myslím, že je ona škrtící klapka, ale raděj bych si to nechal potvrdit ...

Díky všem!

P.S.: převařit pletenec se povedlo v pohodě :)
Přílohy
001.jpg
v kroužku část, která by to prý taky mohla dělat - škrtící klapka ?

Uživatelský avatar
Hombre
Příspěvky: 2550
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: ROVER 214i 1997 55kw

Příspěvek od Hombre » stř lis 20, 2013 7:20

Tvůj motor nemá karburátor, tím pádem ani sytič. Ani žádnou sytičovou jednotku. Velikost dávky paliva řídí řídící jednotka podle údajů z čidel.
Ve tvém případě bych začal kontrolou a důkladným vyčistěním škrtící klapky, to je ta zakroužkovaná na fotce, nemusíš ji nijak demontovat, stačí sundat sací hadici. Dále důkladným vyčistěním krokového motorku volnoběhu - šikmý váleček trčící ze sání asi 20 cm vlevo od škrtící klapky. Ten musíš vymontovat a vyčistit vnitřek i motorek samotný, někde tu je o tom vlákno. No a taky bych zkontroloval čidlo teploty motoru pro řídící jednotku (dvouvodičové). Je na hliníkovém koleni, které vede chladicí kapalinu z hlavy do chladiče, zepředu motoru na té straně, kde je škrtící klapka. Zkontrolovat vodiče a změřit odpor mezi piny čidla při studeném a teplém motoru.
-10°C = 8,1-9,9 kΩ
0°C = 5,4-6,6 kΩ
20°C = 2,2-2,8 kΩ
50°C = 760-920 Ω
80°C = 290-350 Ω
No a ještě zkontroluj sání, jestli není někde nějaká netěsnost, , prasklá hadička nebo tak něco.
Pokud se i po ěchto úkonech závada projeví, asi budeš muset na diagnostiku, ale je důležité vyloučit banality.
Rover 45 1.6 2005.....Honda Vision 110 2015
Obrázek..Obrázek
Obrázek.......Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15937
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ROVER 214i 1997 55kw

Příspěvek od Trunda » stř lis 20, 2013 9:13

Mě ještě napadá kontrola zapojení hadičky k MAP senzoru vedoucí ze sání do ECU .... její vypojení má podobné projevy...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

marabu
Příspěvky: 6
Registrován: ned čer 30, 2013 7:05

Re: ROVER 214i 1997 55kw

Příspěvek od marabu » čtv lis 21, 2013 6:28

Děkuji vřele pánové !
Dám vědět jak se věci mají ...

Odpovědět