Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 16:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Příspěvek od MíraMT » stř lis 20, 2013 15:44

Dobrý den, koukám že se tady roztrh pytel s Coupe turbo. Chtěl bych se tedy pochubit a případně i poradit a otevřít diskuzi ohledně tohoto tématu.
Motor už mám z 620ti vymontovaný a právě probíhá jeho oprava a očista. (výměna spojky a ložisek v diferenciálu) Zapojení elektroinstalace, imobilizéru už mám analyzované a připravené.
Zatím řeším pár drobných zádrhelů - zavešení motoru je mírně odlišné, ovládání spojky je hydraulické - nemáte nějaké tipy na úpravu?
Dále řeším jak je to s poloosama měli by tam pasovat z bubliny 220td, ale nemám možnost si to ověřit.
Poslední úprava se bude týkat brzd, kotouče není problém koupit ale jak je to s brzdiči? z jakých vozů by se eventuálně dali použít?

Jsem tu nový, a tohle je vlastně můj první příspěvek. Děkuji všem, a hlavně člověku "roverny" a jeho fotografiím, díky kterým sem dostal odvahu se do toho pustit.
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Příspěvek od Trunda » stř lis 20, 2013 16:22

Vítej ;-)
Krásný projekt jsi rozjel mir: .... ale nebude to ještě lehká cesta....
Zavěšení motoru...
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID002431
Obrázek

jediná rozumná varianta je to, že seženeš zavěšení z Coupe Turbo (případně Coupe 220 bez turba)... proti běžnému XW je jiná přední i zadní část nápravnice, protože uchycení je kompletně jiné, jak u K-Series... navíc jsou tam kompletně jiná ramena a silentbloky, než na R600... a to nebude úplně lehké sehnat. Zkusil bych pohledat na Allegru a eBay.co.uk .... jiná cesta bude hrozný bastl a měl bys problémy s tím, že bude motor špatně usazený a pořád se ti něco bude trhat....


Poloosy ....
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-TDC100690

ano, pasovat budou z jakéhokoli modelu řady XW a RF s převodovkou PG1, tedy i ze zmiňovaného chrochtáka... ale opět pozor! Poloosy mají jinak dimenzované klouby (nejsem si jistý jestli nemají i jinou tloušťku tyče) a obávám se, že jiná poloosa, než ta, která je pro tento výkon, to prostě nedá.... už ty originální poloosy mají problém s tím, když se motor trošku přifoukne. Podle tohoto odkazu, to vypadá, že je ta poloosa s chrochtákem opravdu shodná... ale na 100% tomu nedokážu věřit, protože je u toho psané, že to je pro verzi se standardním sáním (tedy ne vysloveně turbo)

Spojka

První věc je to, že budeš mít ne zcela vhodně zpřevodovanou převodovku. R600 má jinou váhu, jiný rozměr kol, ale ve finále, když dáš větší kola, tak to nebude taková katastrofa a jezdit s tím půjde... Jestli se nepletu, tak na převodovce budeš muset akorát vyměnit rameno, sehnat uchycení převodovky s okem pro uložení lanovodu a lanovod samotný (opět klidně z chrochtáka). Tím tedy narážím na to, že budeš muset sehnat i uchycení převodovky (taky klidně z chrochty) :-)

Brzdy

Pro začátek bych je neřešil... pokud tam máš chlazené 262mm, tak ty byly standardně i na Coupe Turbo. I když pravda, že jsou slabé. Nicméně na předek pak pasují 282mm brzdiče z R600Ti (eventulně z verze s autom. převodovkou), ale musí se na těhlici uchytit přes podložky (unašeč je jinak vyosený vůči kotouči). Snažší a bez úprav je pořízení brzdičů a to předních i zadních (260mm) z MG ZR 160 a MG ZS 180 (pouze tyto varianty). Ty mají správné rozteče i osu vůči kotouči... ... pak jsou ještě možnosti shánět brzdiče z různých typů Hond (Integra, R-Types, Prelude, atd.), ale lépe se to neshání a levnější to taky nebude.

Tak tolik narychlo ode mě... ostatní mě určitě doplní ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 16:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Příspěvek od MíraMT » stř lis 20, 2013 16:49

Díky za vyčerpávající odpověď, přečíst sem jí musel hned několikrát :-)

Ohledně zavěšení motoru, chtěl sem jít právě cestou použití silentbloků a držáků z 620ti, a upravovat karoserii a přední příčku nápravy, ale zatím sem ještě nic moc neměřil. Zaoriginál zavěšení na coupe turbo se mi zdá podle přečtení spousty diskuzí na zahraničních webech docela problematické, právě že u silnějších verzí lidé často kombinují jednu poloosu dieselovou a jednu benzínovou, dieselová by měla být o 1cm delší a tím eliminovat vyskakování vnitřního kloubu ven z diferenciálu. Dimenzovaní poloos by mělo být shodné, 220tdi má taky poměrně velký kroutící moment.

Brzdy bych asi použil ty 262mm, boužel mám momentálně plné kotouče vpředu a bubny vzadu. vzadu bubny asi zachovám, ale předek je slabej i na tu 1,4/76kw. Na zadku půjdou vyřadit původní omezovače tlaku, nahradím je za nějaký nastavitelný, třeba z vozu škoda felicia kombi, kdy nastavování nebude odvozené od zdvihu nápravy, ale ručně předpětím pružiny.

O úpravě mechanizmu řazení snad netřeba mluvit, to je naprosto jednoduchá úprava.

Co se týče zpřevodování, necháme se překvapit. převodovku z 620ti do malých roverů dává spoustu lidí s tím, že ona je poměrně dlouhá, přece jen je z limuzíny, a rozdíl v převodech není tak velký.

Jinak co se týče úprav, nejsem rozhodně laik, něco už sem upravil, od motorek, i pár aut, ale tohle je můj první turbo benzín... na hlavní problém na který po celou dobu u roverů narážím, je špatný přístup k informacím (katalogová čísla dílů, zaměnitelnosti, schémata). úprava elektroinstalace pro mě není problém :-D

Dílů z mám dost, kabriolety mám dva - jeden mi kamarádka v srpnu nabourala - ohnutý v podlaze :-) bohužel byli oba v motorizaci 214i - 66kw a druhý 76kw

Sranda začne teprv při vyztužení podlahy a uložení obou náprav, karoserie kabrioletu nepatří rozhodně k nejpevnějším :D i vzpěry mezi předními a zadními tlumiči dělá hodně...

No každopádně se budu pokoušet všechno fotit, a se zkušenostmi se rád podělím.
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Příspěvek od Trunda » stř lis 20, 2013 17:07

Tak to pokud tam máš plné kotouče, tak to je fakt potřeba vyměnit....
Nechápu kde jsi přišel na omezení tlaku do zadní brzdy... pokud vím, tak toto rovery už dlouhá léta nemají nemají...

Jinak informací je hodně (samozřejmě asi né tolik, jako na jiná tuctová auta), jen je potřeba je umět hledat.... a zaměnitelnost dílů s jinými modely se dá dohledat v katalogu právě rimmerbros.co.uk ..... pravda, ničemu jinému se tak věřit nedá....

No jinak byla by pecka, pokud by jsi sem občas nějaké ty fotky dal..... ať je co číst ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Příspěvek od Karel825 » stř lis 20, 2013 19:37

No projekt je to jistě zajímavej, ale jak to chceš legálně provozovat, takovou přestavbu ti nikdo nepovolí a vozit to na podvalu :roll: ,
ale pokud to bereš čistě jako výzvu, že to prostě chceš dokázat postavit, tak asi jo :idea:
Převodovka z 620 Ti má kratší převody než origo 220 kupé turbo, právě kvůli váhovému rozdílu, takže pokud u cabria moc nezvýšíš váhu při zpevňování karoserie, tak to pojede víc než slušně, možná až moc , pokud to dají poloosy :-D
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Příspěvek od J0hny » stř lis 20, 2013 20:57

Sakra to tu začíná bejt samej PROTOTYP :-D
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Příspěvek od Trunda » stř lis 20, 2013 21:01

Jedinej můj prototyp je úředně v pořádku :-D ..... jako zkuste napsat panu Stehlíkovi, za to nic nedáte... ale obávám se, že jak to nebude typově výsledné auto odpovídající autu, které se sériově vyrábělo, tak to jinak, než přes homologaci nepůjde....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Příspěvek od J0hny » čtv lis 21, 2013 22:45

Já myslím, že to nemá ani cenu zkoušet ZST nikdo nezlegalizuje weed:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Příspěvek od Trunda » pát lis 22, 2013 8:03

No tak záleží, jak umíš argumentovat :-D .... T-Series se do RT/XW dával, takže ok.... Nápravy nepotřebují úpravu, převodovka s poloosama jde taková, jaká se s tím motorem dává... a brzdy jsou dimenzované dost (MG ZS 180).... a to je v podstatě všechno, co by se koumalo ;-) Teda aspoň u mě to tak bylo...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Příspěvek od Karel825 » pát lis 22, 2013 8:06

Hlavně by se měl Míra vyjádřit v jakém rozsahu do toho hodlá jít :wink:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 16:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Příspěvek od MíraMT » pát lis 22, 2013 16:32

V rozsahu tom největším :-D . Zde přikládám foto z Webu jak by to mělo být s poloosama, nejsem autorem fotky, ale mělo by to bejt takhle:

benzín - diesel, benzín - diesel..
Přílohy
driveshaftsgb0 - petrol, diesel, petrol, diesel.gif
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Příspěvek od Trunda » pát lis 22, 2013 17:18

No...
Diesel má delší blok, takže převodovka je posunutá víc doleva... proto je ta delší poloosa delší jak u K-Series benzínu ...
Jinak, když kouknu na porovnání poloos u Rover RT, kde se dával jak diesel, tak T-Series, tak tam je katalogově v poloosách shoda ( http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-TDC100600 ).... z toho plyne následující závěr:

Teoreticky, dle typů a dle katalogu, jsou poloosy z Rover RF Diesel a Rover XW 2.0 T-Series shodné a převodovka je v příčném směru umístěna ve stejné pozici - tedy uchycení převodovky je shodné s dieselem....


No a jestli dávat tu levou poloosu z K-Series, tak to je trošku loterie... aby nebyl problém při propružení, kdy by kloub naopak mohl zajet zas moc hluboko.... ale tak jestli to tak dělají a není s tím špatná zkušenost, tak to pravda může pomoct... protože vzhledem ke geometrii nápravy vnitřní kloub kratší poloosy dělá delší podélný pohyb a riziko vyskočení tam je větší, jako na druhé straně....
Tak to jen tak moje analýza bez studia zjištění jiných lidí... ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Příspěvek od J0hny » pát lis 22, 2013 18:44

Blok T-series = L-series blok stejnětak převodovka a uchycení motoru
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Příspěvek od Trunda » sob lis 23, 2013 7:13

No Honzo, blok je mozna stejny a mozna ze uchyceni motoru v R600 je taky stejne, ale uchyceni dieselu v RF a uchyceni T-Series v XW je hodne odlisne... to pro diesel je podobne resene jako pro K-Series a tedy pro T-Series celkem slabe ... Ale pravda, ze by se mozna po doplneni predniho spodniho uchytu dalo pouzit za predpokladu, ze se daji tuzsi silentbloky....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 220 turbo cabriolet (zástavba motoru z 620ti)

Příspěvek od J0hny » sob lis 23, 2013 22:18

aaaha, tak v 600 a ZS je to stejně :-D
Blbý je, že když ztvrdíš silentbloky, tak může začít uhybat něco jinýho :lol:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Odpovědět