Stránka 1 z 1

Nešťastný osud jednoho XW 416 sedan

Napsal: ned led 11, 2015 20:23
od roverix
3 roky auto stalo. Rozbité přední sklo. Koncem roku jsem ho prodal kolegovi z práce. Spousta hodin práce. Rozhýbali jsme brzdy, zámky, řřízení. Vyměnili jsme přední sklo.A jelo se na technickou Zámek kapoty jsme zapomněli rozhýbat. Otevřela se, poškodila se, poškodila střechu a...... Sklo ! Tak auto mám zpět. Na rozhodnutí o dalším osudu mám 5.5 měsíce. Pak zanikne, protože je v polopřevodu. A ekodaň je 5000. Nevím, jestli ho zachráním.

Re: Nešťastný osud jednoho XW 416 sedan

Napsal: pon led 12, 2015 16:03
od Karel825
Smutné, ale když zabojuješ a vrátíš ho na silnici tak to bude fajn ;)

Re: Nešťastný osud jednoho XW 416 sedan

Napsal: pon led 12, 2015 16:53
od Trunda
Jestli je to nějaké pomuchlané (i střecha) a pokud jinak karoserie vykazuje známky všude přítomné rzi, tak bych se na to vybodl :-( Buď to schovat do stodoly pro další generace na opravu, až to bude mít zas nějakou historickou hodnotu, nebo rozebrat na díly... opravovat to na ježdění to nemá fakt smysl vzhledem k investici, za kterou se dá sehnat "šrot" s platnou STK... zni to krutě, ale takový je život. Bylo by sice fajn, aby přežil, ale takový počin by byl silně iracionální...

Re: Nešťastný osud jednoho XW 416 sedan

Napsal: pon led 12, 2015 18:18
od Karel825
Podle toho jak to čtu co napsal roverix, tak si myslím, že poškození od uvolněné kapoty nebude nic neřešitelného, ale otázka koroze je samozřejmě důležitá :idea:
Prosím fotky toho vozu mir:

Re: Nešťastný osud jednoho XW 416 sedan

Napsal: pon led 12, 2015 18:22
od Trunda
Řešitelné to bude určitě, ale je to otázkou peněz, což půjde velice snadno spočítat a na základě toho zhodnotit, jestli to smysl má.

Re: Nešťastný osud jednoho XW 416 sedan

Napsal: pon led 12, 2015 18:32
od roverix
Teď jde o to, jak si vysvětlit pojem z nového zákona, že auto 30.6. 2015 zanikne. Buď to znamená že bude považováno za ekologicky zlikvidováno, tudíž neexistujici, nebo bude pouze vyřazeno. Což je podminka k veterdánským papírům. Co se týká koroze, tak prahy a lemy OK. Střecha vyskočí zpět, kapoa se srovná nebo vymění. Rez je kolem zadních lamp. A lak se všude loupe. Přední blatníky raději vyměnit., rez u blinkrů.

Re: Nešťastný osud jednoho XW 416 sedan

Napsal: pon led 12, 2015 18:37
od Trunda
Jako že ho teď dáš do depozitu? Každopádně až propadne, tak ho z evidence vyřadí a po tobě budou žádat zaplacení pokuty.
A dle toho stavu, co popisuješ... pro mě osobně by to smysl nemělo.

Re: Nešťastný osud jednoho XW 416 sedan

Napsal: pon led 12, 2015 18:40
od roverix
V depozitu je 3 roky

Re: Nešťastný osud jednoho XW 416 sedan

Napsal: pon led 12, 2015 18:45
od Trunda
Píšeš, že jste s ním jeli na technickou, tak to jsi ho musel z depozitu vytáhnout, ne?
Pokud je pořád v tom tříletém depozitu, tak ho vyřadí a nic platit nebudeš.

Re: Nešťastný osud jednoho XW 416 sedan

Napsal: pon led 12, 2015 18:52
od roverix
Jelo se s tím 2 km ke kontejnerove avií, aby ho dovezla na technickou. msm:

Re: Nešťastný osud jednoho XW 416 sedan

Napsal: pon led 12, 2015 19:57
od lenham3
pokud nemas platnou STK tak znacky z depozitu nedostanes

Re: Nešťastný osud jednoho XW 416 sedan

Napsal: pon led 12, 2015 20:26
od roverix
Však, tak to bylo v plánu, auto na technickou dovezt, projíít STK, evidenční kontrolu, zajít pěšo na úřad pro značky a odjet.

Re: Nešťastný osud jednoho XW 416 sedan

Napsal: pon led 12, 2015 20:40
od AnderN
roverix píše:... že auto 30.6. 2015 zanikne. Buď to znamená že bude považováno za ekologicky zlikvidováno, tudíž neexistujici, nebo bude pouze vyřazeno. Což je podminka k veterdánským papírům.
Jak to myslíš, resp. jaký je v tom rozdíl? Za "ekologicky zlikvidované" nic považováno nebude, když k tomu nebyl vydán doklad o ekologické likvidaci. Auto bude považováno ze neexistující (tzv. mrtvou duši, auto dávno neexistuje, jen ho mnoho let nikdo neodhlásil) a na základě toho bude vyřazeno z registru.

De facto se tak otvírá jediná legální cesta, jak dostat auto z běžného registru motorových vozidel do registru historických vozidel a tudíž na veteránské značky. Otázkou je, jestli to má ve tvém případě cenu? Pokud to chceš zachovat, mělo by větší smysl nechat ho v normálním registru a za účelem snížení pojištění nechat udělat veteránskou testaci. Pak bys ho provozoval dál v normálním režimu. Veteránské značky znamenají mimo jiné každoroční repete testace, což je mnohdy značně náročnější, než co dva roky STK.