Problém s nemožností vyjet celou nádrž (RF, RT, XW)

Jak na to, tipy, triky ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17199
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Problém s nemožností vyjet celou nádrž (RF, RT, XW)

Příspěvek od Trunda » ned úno 09, 2020 18:04

Dlužím tu rozuzlení záhady, kdy jsem řešil to, proč na ZRu nemůžu vyjet celou nádrž. Problém se může objevit i na Rovercích RF, RT, XW. Proto tedy shrnu problém zde samostatně v návaznosti na můj poslední report zde - viewtopic.php?f=12&t=10348&start=270#p146059
Ale nejprve stručně fakta...

Nádrž má mít 50 litrů.
Tankovat jdu po té, co se mi začne stávat to, že např při předjíždění a akceleraci na plný kotel se jakoby odleje benzín a motor "umře". Ze začátku stačí vyšlápnout spojku, chvilku plachtit a benzín si to dotáhne. Ale během dalších 30ti kilometrů už se stane i to, že motor zdechne úplně.
Pak jsem schopný natankovat cca 33 litrů a benzín už letí hrdlem ven.
Tedy najedu max. cca 400 km, ale správně bych měl dát 500 km.

Problém existoval už od mé koupi před 4mi lety. Na podzim jsem se konečně dostal k tomu vyměnit čerpadlo v nádrži za druhé komplet, které jsem koupil od Stilga. Výměna vyřešila ale pouze to, že palivoměr ukazoval o jednu čárku méně. Bylo to nakonec tím, že v původním čerpadle byla vyskočená destička s odporovou cestou ze svého uložení. To se spravilo, takže nyní natankuji dle ukazatele do plné, ale cukání se stále děje na předposlední čárce.

Dodatečně jsem provedl inspekci původního čerpadla. Už zvenčí za destičkou s odporovou cestou byl zachycený kus nějakého papírku. Když jsem rozloupnul tělo čerpadla dostal se k samotnému motorku, tak jsem nechápal co jsem tam objevil. Ony kousky papíru (zřejmě jestli rozpadlá etiketa z motorku, kterou někdo na něm nechal nalepenou, nebo co) byly nasáté přímo ve vstupním hrdle do vnitřního malého filtru na vstupu do motorku. Záhada záhada. Měl jsem nějaké menší pochybnosti o uložení motorku v těle čerpadla, ale nenapadalo mě nic, jiného, než že by čerpadlo bylo v nádrži křivě a sací pytlík nebyl u dna.

IMG_1015.jpg
IMG_1010(1).jpg

Nakonec jsem jsem uznal, že moje analytické schopnosti jsou v koncích a tak jsem vzal čerpadlo sebou na klubovou vánoční večeři a tam spáchal malý analytický workshop :-D Hlavním analytikem se stal Mirda. Čučel na to také celkem dlouho jak puk a já do něj hustil všechny okolnosti, všelijaké souvislosti, co mě napadaly a dokola mlel souhrn toho jak se to projevovalo a co jsem uvnitř objevil. Čerpadlo jsme si předávali dokola a dokola ho montovali dohromady a zpět. Až tu Mirda čučel do té plastové nádržky/těla čerpadla na dno a najednou na to kápl......

IMG_1065(1).jpg

Dole v té plastové nádržce je zahloubení, do kterého zapadá hrdlo vstupu motorku s vnitřním filtrem. Ten filtr má hlavní hrdlo kterým saje z vnějšku nádržky přes vnější sací pytlík a pak má možnost sát přes svůj malý filtr přímo z nádržky, která se plní přepadem. Což slouží jako permanentní lázeň pro chlazení motorku a zároveň asi jako dočasný zdroj kapaliny v případě odlití.
Jenže to hrdlo vnitřního filtru do zahloubení zapadalo bez žádného těsnění. To způsobovalo to, že dokud byla hladina benzínu v nádrží nad úroveň toho místa napojení vnitřního filtru do zahloubení, tak se vlastně benzín sám cpal do motorku. Ale jakmile hladina klesla pod tuto úroveň, tak motorek vycucnul hladinku ze své nádržky. Tedy typicky při té akceleraci, kdy přepadem nic nešlo, hladina se odlila a klesla, vycuclo to nádržku a tím netěsným hrdlem to sálo vzduch, místo benzínu ze sacího pytlíku.


IMG_1063(1).jpg
IMG_0920.jpg

Heuréká!!!!!!! Najednou se rozsvítilo a svět začal opět dávat logiku :-D Tahle teorie byla nezpochybnitelná a všechno to do sebe zapadalo. Stačilo kouknout na internet a našel jsem sadu motorku s tím vnitřním filtříkem, kde byla na vstupu taková gumová manžeta, která ale v mém čerpadle chyběla. Ale víte co je největší pech a proč jsem byl analyticky v pasti? Že skopčák, který mimochodem machroval, že tam dal silnější čerpadlo, sic tam bylo ve skutečnosti naprosto standardní, když to dával dokupy, tak buď tu gumičku vytratil když to rozkuchal, nebo ji považoval za zbytečnou, nebo nechápu co se mu stalo. Ta guma na tom hrdle celkem drží, tak si nedokáži vysvětlit, jak by to mohl vytratit. Ale oukej.... stane se. Jenže mě se místo výhry v loteriii stane tak brutální náhoda, že koupím jiné čerpadlo od Stilga, kde kámo udělal stejnou blbinu, protože se to chová naprosto stejně stupo:

screen_2020-02-09_17-49_001.png

Necítím žádnou zášť a beru to, že jsme lidi a prostě stane se. Pro mě je prostě zásadní to, že záhada je rozluštěna a že je to super zkušenost, díky které se třeba někomu podaří podobnému problému vyvarovat. Ale musím se i tak zeptat:

Stilgu, prosím prosím... tys kdysi psal, že jsi v tom čerpadle měnil motorek. Určitě jsi si to nafotil, nebo si třeba vybavuješ to, jak jsi to montoval. Rozkryj nám prosím záhadu jak se může někomu podařit to, že tam tu těsnící gumičku nedá zpět? :-)

Děkuji za pozornost. Na jaře se do nádrže podívám znova a tentokrát už bude vše tak, jak má být ;-) Na půdě mám jiné čerpadlo z RFa, tak z něj vezmu těsnění, nebo použiji to, co jsem vykuchal z XW čerpadla, kde je to stejně řešené.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 660
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Problém s nemožností vyjet celou nádrž (RF, RT, XW)

Příspěvek od stilg » pon úno 10, 2020 1:15

No, rekl sis o to ... dobre tak tedy vykladani ...

To je jednoduche mily Watsone....
Psal se brezen 2015 ... takze je to uz docela dlouho, co jsem dovezl stribrny ZR 160 z nemecka, jako darce dily pro moje modre ZR 160 mk2....

A protoze auto bylo koupeno jako nepojizdne, nestartujici ... jsem ho chtel spravit, aby se dalo s nim popojet, preparkovat.... najet na odtahovku kvuli preprave apod... A protoze MG ZR / ROver 25 ma docela vyrazny zvuk palivove pumpy pri primingu tak bylo zrajme, ze nefunguje, mininalne palivova pumpa....

Obednal jsem samotnou pumpu z Polska.... ta dosla bez nejakeho tesniciho krouzku, i tusim bez horniho O krouzku atd...

Anyway, vytahl sem druhym autem ZRo na najezdy
IMG_20150318_131721.jpg

a jednomuzno demontoval nadrz, trochu porod... (klasicka znas to, orezly zavesy, rozpojovani .... )
IMG_20150318_131729.jpg
IMG_20150318_132222.jpg

Vymontoval komplet pumpu, a vysal zbytek benzinu
IMG_20150318_133948.jpg
IMG_20150318_135522.jpg

No a ted asi to hlavni... kdyz sem vycvakl vnitrek s elektrickym cerpadlem z te bandasky a vytahl ho ven, tohle je autenticka fotka tam a tehdy na prijezdovce:
IMG_20150318_163020.jpg

Jak jsem rikal mily Watsone... je to proste... zadny gumovy puk na te puvodni pumpe nebyl. Velice pochybuju, ze by mohl zustat v tom plastovym kosi - jestl ito chapu dobre, je navleceny na tu trubicku na spodku kumpy a opira se o dno.... a kdyby, tak jsem si pochopitelne jistej ze bych si takove veci vsiml.


Nemam uplne vsechno perfektne nafocene, tenkrat sem to nefotil tak podrobne jako dnes.... mam jeste pak fotky kdy sem mel vedle sebe novou a starou pumpu, a zkompletoval celou asemply a namotnoval ji do nadrze.
IMG_20150327_170940.jpg
IMG_20150327_182758.jpg
IMG_20150328_121423.jpg

Pak jsem tedy musel do nadrze nalit hodne benzinu, aby si to nasalo.. coz patrne bude souvyset s tebou popsanym problemem.... nicmene auto nastartovalo a v ramci moznosti bylo funkcni, alespon pro potreby obcasneho popojeti.

A tim konci pribeh o tom jak se nekomu podari tam nevratit neco, co tam neni.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17199
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Problém s nemožností vyjet celou nádrž (RF, RT, XW)

Příspěvek od Trunda » pon úno 10, 2020 6:47

Skvělé, řekl jsem si o to a dostal co jsem potřeboval :-) Prostě zmastil to zřejmě už někdo před tebou a ke vší smůle někteří výrobci to tedy prodávají bez té manžety.

Takže díky za report ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2644
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Problém s nemožností vyjet celou nádrž (RF, RT, XW)

Příspěvek od Hombre » pon úno 10, 2020 18:37

Tak tady když se zeptám na svůj problém, tak jistě dopadne na úrodnou půdu :-D : Když mám méně než 1/3 nádrže a zapnu zapalování po delsi době, ozve se zvuk jako když čerpadlo běží na prázdno. Pak nasaje a vypne. Po kratším stáni je zvuk normalni. Jinak neni problem vyjet nádrž až do sucha, netankuju většinou dříve, než po 700 km, takže 45 litrů a vic. Jen ten zvuk. Nechybi mi tam taky neco?
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17199
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Problém s nemožností vyjet celou nádrž (RF, RT, XW)

Příspěvek od Trunda » pon úno 10, 2020 18:58

Bych se nedivil, kdybys měl ten samý problém. Ono to na to dno bandasky i bez manžety celkem pasuje a když se to tam trefí dobře na tu díru, tak tam ta netěsnost nemusí být tak zlá, aby to za jízdy dělalo problém. Navíc tvůj motor asi necucá při akceleraci tolik, aby byl schopný si vyžrat benzín okolo z přepadu. Ale po tom delším stání ti třeba odteče hladina z bandasky (sic je tam zpětná klapka, ale kdoví jak těsní) a může chvilku trvat, než si to nasrká benzín přes sací pytlík zároveň s tím, co to mírně přisává vzduch. Jak se to ale chytne a zaleje se to přepadem, tak se to v podstatě vytěsní.
Šupaj to rozebrat.... proti RFu máš tu luxusní výhodu, že se k čerpadlu dostaneš kdykoli se ti zachce :-D

Nikdy jsem tu o tom nic neslyšel. I ten Mirda se nikdy nad takovým detailem při montáži nezamýšlel. Dodatečně jsem to už negooglil, ale před tím jsem hledal i v anglických fórech nějaké chytré rady kolem mého problému a nikdy jsem žádnou zmínku o této kouzelné manžetě nezaznamenal. Jako fakt pitomé je to, že se to projevuje tak blbě, že to prostě takovou souvislost nevymyslíš...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2644
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Problém s nemožností vyjet celou nádrž (RF, RT, XW)

Příspěvek od Hombre » pon úno 10, 2020 19:42

Tak dneska už neee :-D , ale jak se otepli, tak na to asi mrknu. Taky mi to připadá, že jak srovná ta zásobní bandaska hladinu se zbytkem nádrže, tak to pak dela po zapnuti ty zvuky. Takze ta zasoba asi netesni.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17199
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Problém s nemožností vyjet celou nádrž (RF, RT, XW)

Příspěvek od Trunda » pon úno 10, 2020 19:51

Jo... tak budu v napjatém očekávání, co tam objevíš :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 660
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Problém s nemožností vyjet celou nádrž (RF, RT, XW)

Příspěvek od stilg » pon úno 10, 2020 21:36

Jo, je trochu nestastny, ze ta nova pumpa co jsem kupoval neprisla s tim tesnicim bazmekem... nektere druhovyroby ho zjevne maji, nektere ne :/

Hombre
Příspěvky: 2644
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Problém s nemožností vyjet celou nádrž (RF, RT, XW)

Příspěvek od Hombre » úte úno 11, 2020 18:15

Trundo musím tě zklamat, ani u RT neni jak se k čerpadlu dostat, a sundavat nádrž se mi teda nechce. Tak se to asi hned tak nedozvíme :)
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17199
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Problém s nemožností vyjet celou nádrž (RF, RT, XW)

Příspěvek od Trunda » úte úno 11, 2020 19:12

Neke! ..... mi neříkej, že tam nemáš pod sedačkou servisní otvor???? Na XW ho totiž mám.... tedy nějak žiju už leta v tom, že ano :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2644
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Problém s nemožností vyjet celou nádrž (RF, RT, XW)

Příspěvek od Hombre » úte úno 11, 2020 19:49

Nemám, nebyl ani na starém RT, tak jsem si říkal, že třeba na novém bude. Ale není.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Odpovědět