Stránka 1 z 4

STK a Emise 2019

Napsal: pát bře 01, 2019 15:14
od Trunda
Táááák.... jsem trošku zmaten. Celé odpoledne si volám s Lukkym, který chudák týden řeší co se svým Roverem Cabrio 1.4 (1994), že ho mermomocí chtějí napojovat na emisích na diagnostiku. Tak jsem mu poslal odkaz na vyjádření od pana Stehlíka a stále nic. Údajně ne a ne, musí to napojit. A aktuálně mám info, že i Hombré potvrdil, že to napojit musí.

Tak co to zas kurnik do háje je?!?!?! To je zas nějaká novinka, o které jsme nebyli informováni? Loni ještě fungovala možnost se z diagnostiky vykroutit pomocí vyjádření ze zastoupení a letos už to zase neplatí?

Hombré? Mirdo?

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: pát bře 01, 2019 15:27
od Trunda
Takže sám zkrotím své emoce :-)

Volal jsem Mirdovi a dostal jsem pro nás laiky konečně srozumitelné vysvětlení.

Na emisích kontrola probíhá tak, že v první fázi se má auto napojit na diagnostiku a vyčíst závady.
Pak se má auto opět napojit na diagnostiku s spolu s ní měřit emise.

Pan Stehlík svým vyjádřením ale vyloučil pouze tu druhou fázi měření emisí s diagnostikou....

Čímž nám tedy vlastně moc nepomohl, protože tím problém s tím, že někde to napojit neumí, přetrvává :-(

Vyjádření zde - http://www.mdcr.cz/getattachment/Dokume ... lang=cs-CZ

stanovisko-zastupce-vyrobce.pdf
(653 KiB) Staženo 65 x

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: pát bře 01, 2019 15:35
od KDB
Pokud se jim nepodaří spojit s autem, kde nebylo OBDII povinné ( typicky Euro2), tak to poznamená a emise změří fyzicky. Nesmí svítit palubka.
Byl jsem na emisích v říjnu/ listopadu s MG (1998), S ŘJ se nespojil.

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: pát bře 01, 2019 15:50
od Trunda
Předepsaný postup je takový, jaký jsem psal - že vyčíst chyby diagnostikou musí (pokud je to systém s elektronicky řízeným systémem), případně tzv. vybliká, ale pak měřit emise už s diagnostikou nemusí, pokud OBD... viz. p. Stehlík.

Ty mluvíš jen o té druhé fázi.
To, že jsou stanice, kde to nehrotí a pokud se jim připojit nepodaří, tak to nějak udělají, neznamená, že je to pravidlo. Pokud si stojí za tím, že to připojit musí, tak s tím nic nenaděláš.

Nepopírám, že je opět kolem výkladu i z úst techniků pěkný bo*del a každá stanice to páchá jinak.

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 1:05
od stilg
Co to je za blbost. Na zaklade ceho by musel vycitat pamet zavad u auta, ktere nema (a nemuselo mit, dle tabulky a roku vyroby) OBD2.

Chces rict, ze se mi u CRXa budou snazit pripojit na ECU skrze 3kolik?

Dokud neuvidim, neuverim.

Problem bych cekal max u auta co maji konektor dle OBD2 standardu ale nejsou OBD2... ale to je okrajove a hlavne, pokud neni technik databaze, jak to zjisti...

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 7:00
od 11AA

stilg píše:
Chces rict, ze se mi u CRXa budou snazit pripojit na ECU skrze 3kolik?
.
Asi ano. Mě to taky zkoušel u kupecka.


Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 7:32
od Trunda
Ano, je to tak. Emisní stanice má povolení dělat emise na konkrétní značky a to je i o tom, že mají mít vybavení na to se připojit, aby vyčetli chyby. U Hond tam tuším mají možnost chyby tzv. vyblikat.
Mluvil jsem o tom s Mirdou, který mimo jiné dělá i na emisní stanici a tak ví, jak se věci mají. S Hombrém o tom mluvil Lukky.
Píšu to sem právě proto, aby v tom bylo konečně jasno a nedělali jsme na emisích vyrvál kvůli naší neznalosti :-)

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 8:12
od 11AA
To aby tady začal vznikat seznam stanic, kde jaké auto dokázali napíchnout dle legalniho postupu, kde to nějak udelaj, a nejlíp, když je více techniků, tak i jméno toho co to dokázal.
Jak už jsem psal dříve, posledně jsem absolvoval celodeni martirium, 200km a několik telefonátů, a nakoneC to "nějak udělali", emise změřili a byli ok. Ale ta byrokracie...!!!

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 8:38
od Trunda
Ano, určitě je dobré si někde vyšlapat cestičku a tou jít. Tedy třeba zavézt auto některým z našich techniků, kteří vědí kam na emise zajet.
Samo že šrouby se utahují. Prostě dokud to půjde, tak to půjde a až to nepůjde, tak budeme doufat, že nás zachrání instituce veterána. A až nepůjde ani to, tak se odstěhujeme třeba do Ruska :-D Tam je emise moc netrápí ;-)
Co s tím naděláme... tohle je rozjetý vlak, který zastaví, nebo přibrzdí jedině vyšší moc.

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 9:30
od Zakar
Vozím na STK hodně Roverů ale takové potíže jsem na emisích nikdy neřešil. Někdy je třeba použít jak se říká zdravý selský rozum ! :D :-D

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 9:36
od Trunda
Tak ale taky jezdíš zřejmě opakovaně na stejné(á) místo(a) a tak na ta auta nekoukají jak na exoty. Samozřejmě že je to o nějaké vůli techniků to řešit, ale když tam člověk přijede sám za sebe a s autem, které tam v životě neměli, tak nadšení nebudou. Oni taky mají plnit úkony v nějakém čase a v momentě, kdy mají sami řešit nějaký problém a nevědí jak na to, tak budou dělat všechno pro to, aby to řešit nemuseli. Ale samozřejmě všichni všude tací nebudou.

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 13:16
od Hombre
Uz jsem to říkal Lukymu. Na naší stanici má kolega redukce k připojení starých aut na běžné značky (Fiaty Peugeoty atd) a kvůli dvěma Roverum co za rok přijedou si nebude kupovat další. Možná okolo Zakara se jim to vyplati, ale na většině stanic asi ne. Technik taky může některé kroky nelegálně obejít, fyzicky mu v tom nic nebrání, ale když mu přijde kontrola, automaticky vyhrabe ze systemu nejexotictejsi auta které měřil a zkontroluje záznamy o postupu měření. Pokuta za nedodržení postupu je až 50 tisíc pro technika a půl mega pro firmu. Na techniky se tedy nezlobte, jeden Rover je nevytrhne, zvláště když místo něj by stihli změřit dvě běžná auta. A nepište prosím, že to musíme změnit při příštích volbách, ti arogantní úředníci na MDČR, nad jejichž rozhodnutími nám někdy zůstává rozum stát tam zůstanou dál, i kdyby sme zvolili nakrásně třeba tibetského Dalajlamu.

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 13:33
od Trunda
Díky za vyjádření.
Tedy, Martine, moje druhé vyjádření, vysvětlující jak to s tím je, potvrzuješ?
Myslíš si, že by třeba těm, co nemají OBD konektor, pomohlo, kdyby si tu redukci někde sehnali a vozili sebou? Respektive můžeme ji vyrobit, když nám řekneš, jaký konektor má být na druhé straně....

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 13:40
od Trunda
http://dielektrik.com/product/multidiag ... ion-cable/ .... panečku to je cena.
Ale když by se chtělo a pomohlo to, tak by se dala koupit třeba klubová redukce a za zálohu by se dala půjčovat.
A nebo, kdyby se chtělo, tak by se dala vyrobit... konektor sehnat jde https://www.ebay.ie/itm/WHITE-3-PIN-DIA ... 41fb9e6ece a zapojení se také někde vyštrachá.

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 14:03
od Hombre
Ano, potvrzuji. Redukce je urcite reseni, ale asi nejlepsi by bylo predelat si svoje auto na standartni diagnostickou zasuvku, jaka byla po roce 96. Technik by se normalne pripojil a neřešil by připojení redukce ke kostre a k baterii atd. Naklady jsou nulove, staci sehnat zastrcku ze stareho auta.
diag_con-obd2-zapojeni.png
V případě předělávky by se pripojil samozřejmě jen L, K, +12V a kostra
Ještě v práci zjistím, zda je to technicky mozne, nebo ne.