Stránka 2 z 4

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 14:38
od Trunda
Dobře... teď tedy vědět kam na OBD patří RX a TX z trojkolíku?
Podle informací, co jsem našel, jsem dal dohromady tohle schéma:
mems_1-6_toOBD.png
Je to tak správně?

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 15:24
od Hombre
To se mi nějak nezdá, mrkni sem
http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... asuvky.php
Pin 8, 12 a 13 jsou ve standartní zásuvce nepripojeny, tak nevím.

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 15:38
od Trunda
No ano, protože OBD2 nemá Rx Tx. A ty nemáš samozřejmě na OBD2 kam napojit Rx Tx, protože to s jednotkou komunikuje jinak. Tedy ty musíš na ten OBD konektor připojit redukci která na těchto pinech komunikuje Rx Tx. Tedy třeba starší Nissany to tak mají. Rozumíme?

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 15:39
od Trunda
Vy máte víc variant připojení na OBD konektor, ne? Tuším barvami to rozlišujete...

Re: SKT a Emise 2019

Napsal: sob bře 02, 2019 20:53
od djmicho
Pro ty co to nemají daleko tak STK Okříšky, ale jsou tam přísní ... MG, starej Nissan, stará Honda bez problemu tak tohle by taky měli mít

Re: STK a Emise 2019

Napsal: stř bře 06, 2019 13:29
od stilg
Jednak si myslim, ze pouzivat k ME nejaky HW od klienta taky neni formalne a legislativne spravny postup...
A za druhe... jaka kurva redukce... pokud auto manejaky proprietalni komunikacni system, tak fyzicky zmenit konektor prce nemuze pomoct.

Stary hondy z konce 80 a zacateku 90tych let proste pripoji jen na diag co se s nima umi bavit, coz nejaka obedna obd2 diagnostika nebude umet.
Vyblikavani chyb sice u Hondy jde, ale to je relevantni pouze pokud sviti kontrolka indikujici chybu, tak si muzes vyklikat jeji kod.
A pokud ti sviti MIL, tak nic vyblikavat neni treba protoze je to fail sam o sobe.

Jako mozna investuju ten cas a podivam se do legislativy jak to s ME je, ale co jsem pred lety koukal tak se narizovalo pripojovani, vycitani chyb a readiness kodu pouze u OBD2 aut.
Uprimne se mi nechce moc verit, ze by to bylo narizene i pro starsi.

To ze si to nekde mysli, nebo to tak nekde chcou, jeste neznamena ze to tak je...
Pokud mate odkaz na legislativu co to narizuje, sem s ni, at to nemusim hledat ;)

To je jak s opisovanim stavu najetych KM... na spouste stanici TK si opisuji stav odometru, a kdyz by nefungovalo pocitadlo najetych kilometru, nebo bych jim znemoznil si ho precist tak kolem toho delaji strasny vlny... asi ho zamerne prelepim a zakazu jim tu samolepku sundat :D
ja nvim proc ... jestli ty KM pak podavaji Cebii nebo co ... ale vzhledem k tomu, ze ted uz myslim plati ta kontroverzni zmena, ze pokud se udaj najetych KM od posledne zmensil, ze to muze vest k vyrazeni z registru, tak mozna lepsi pocitadlo odstavit :D at si tu kolonku proskrtavaj.

Re: STK a Emise 2019

Napsal: stř bře 06, 2019 15:04
od Zakar
stilg píše:
stř bře 06, 2019 13:29
Jednak si myslim, ze pouzivat k ME nejaky HW od klienta taky neni formalne a legislativne spravny postup...
A za druhe... jaka kurva redukce... pokud auto manejaky proprietalni komunikacni system, tak fyzicky zmenit konektor prce nemuze pomoct.

Stary hondy z konce 80 ...........................
......................... ze to muze vest k vyrazeni z registru, tak mozna lepsi pocitadlo odstavit :D at si tu kolonku proskrtavaj.
Souhlasím s tebou !

Nevím co by chtěli na starém autě,které nepodporuje protokol EOBD připojovat !!!!!!! Prostě se změří kouřivost a hotovo.

Re: STK a Emise 2019

Napsal: stř bře 06, 2019 20:11
od Keksin
Mně chtěli mermomocí Vitesse (1984!!!!!!) připojit na diagnostiku (na emisích). Nějakej konektor sice na autě je a redukci našli taky, ale nic se jim neukázalo. Odjel jsem domů, vytiskl papír od p.Stehlíka a bylo to.

Re: STK a Emise 2019

Napsal: čtv bře 07, 2019 11:51
od Jenda
dyď tam je konektor co se dával do letadel - zbytky z výroby... prej ze spittfira :-D

Re: STK a Emise 2019

Napsal: čtv bře 07, 2019 12:19
od Trunda
Nevím co chcete? Máte tu dvě vyjádření od lidí, co pracují na STK, nebo přímo emisích. Jsou proškolení a vědí co mají dělat. Navíc to nejsou žádní tupani, co by zrovna nás chtěli tahat za nos - jsou to jedni z nás.
Opakuji, sdělil jsem informaci o tom, co se dle nařízení má dělat, ale nepopřel jsem to, že se k tomu bude přistupovat benevolentně.
Jestli má někdo čas trávit čas studováním legislativy, tak do toho. Já na to čas nemám a stresu mám i bez toho dost ;-)

Re: STK a Emise 2019

Napsal: pát bře 08, 2019 21:32
od olson
V úterý jsem byl na STK v Ústí nad Orlicí. Jezdím tam léta. Předloni jsem na emisích ještě uspěl. Sice až na druhý pokus, po připojení té správné čtečky, protože s tou první nešlo tisknout. Samotné měření bez problému.
Teď už jsem tam ale nepochodil. Ani jedna ze dvou čteček se nehodlala s řídicí jednotkou spojit, takže nebylo možno ani vyčíst paměť chyb. Hlásilo to kde co, mimo jiné např. poškození kabelu nebo konektoru. Tak se s tím technik (ve vší úctě a slušnosti) asi tři čtvrtě hodiny mučil, než to vzdal. Napadlo mě ještě vytáhnout poslední protokol - a už bylo jasno - naposledy měli verzi KTS 520, nyní ale mají aktualizovanou KTS 540. No tak říkám si, jasný, prostě R620SDi vyškrtli ze seznamu, vždyť kolik nás v republice zůstalo? Prostě už s námi ta verze KTS 540 nepočítá. No jo, ale že prý se to týká např. i Felicií.
Takže mi bylo doporučeno zajet někam, kde jim to bude komunikovat. Tím někým je Autoservis Synek v asi 10 km vzdálené České Třebové. Připojeno, změřeno, vše v pořádku. Všeho všudy 15 minut a odjížděl jsem zpět. Dokonce přeběhové otáčky byly požadovány o 1000 nižší. Sice to pak psalo o cca dvě desetiny vyšší kouřivost, než když se to minule točilo na 5300 otáček (což může mít i jiný důvod), ale průměr byl s rezervou pod limitem a vzájemný rozptyl jednotlivých hodnot minimální.
Takže doporučuji kolegům z okolí, pokud by je potkalo to samé co mě a nechtělo se jim jezdit a zkoušet, kde uspějí.

Re: STK a Emise 2019

Napsal: pát bře 08, 2019 23:10
od Venda 620 SDI
Olsone tys dal další technickou s modrým?

Re: STK a Emise 2019

Napsal: pát bře 08, 2019 23:16
od lenham3
Dnes jsem byl na STK z Defenderem a zadne pripojovani do ridici jednotky , mereni po starem ;)

Re: STK a Emise 2019

Napsal: sob bře 09, 2019 17:11
od olson
Venda 620 SDI píše:
pát bře 08, 2019 23:10
Olsone tys dal další technickou s modrým?
Ahoj Vendo,

normálně to dělám tak, že před kontrolou auto projdu a odstraním největší problémy o kterých vím, nebo je najdu. Pak tam zajedu, a buď projdu na poprvé nebo to dostanu na měsíc. Nebezpečnou vadu jsem ještě nikdy nevyfasoval. Vždy se vyskytly jen vady lehké a vážné. No a pokud dostanu TK na měsíc, tak se pak pověnuju těm vybraným vadám a odstraním je. Teď to byl ten druhý případ (ruční brzda - slabý účinek, rozdíl mezi levou a pravou stranou, velký zdvih páky, pak se pravá kousla, jak za to technik fest zabral, klasika,... dále koroze, únik kapaliny posilovače řízení a nesundané poklice).

Re: STK a Emise 2019

Napsal: stř dub 17, 2019 13:48
od Mattyfu
Ty nesundané poklice jsou fakt, že se u nás na STK v Roudnici od minulého roku začaly také dost hrotit. Byl jsem tam s Roverem na zimních, kde mám poklice a podotýkám, jen na Evidenčce a dekle musely dolů a do kufru. Technik mi to vysvětlil, že se to fotí a poklice by znemožnila kontrolu rozměrů vyražených na discích.