Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor Reinz

Jak na to, tipy, triky ...
Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2265
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Austin » čtv pro 03, 2015 17:02

Vidíte, já v 2012 udělal hlavu v DS v Brně, dohodli jsme se že nic není lepší než origo a dali jsme tam zpět původní šrouby (cca v 100tkm) a to silnější těsnění.
Ujel jsem asi 30tkm a vše je ok.

Největší problém spatřuji v tom, že obecně zalézají vložky válců, to není jak řešit.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

steer
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 29, 2012 8:41

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od steer » pát čer 17, 2016 6:25

Zdravím chlapy,
je to sice už starší téma, ale pro mě celkem aktuální. Šla mi voda do oleje, ve válcích nic nebylo a měli dobré tlaky. Sundal jsem hlavu, musím říct že jsem trochu rozpačitý protože jsem čekal že to bude na těsněnínebo na hlavě celkem znatelně vidět, ale nebylo :-( teda aspon pro me ne, zkusenejsi oko by to mozna poznalo. Mam ale podezreni na jedno misto. Nicmene, hlavu jsem dal prebrousit, rovnou jsem nechal zabrousit sedla ventilu a vymenit gufirka ventilu. Delali tlak zkousku a kontrolu hlava praskla nebyla, dneska si pro ni snad stihnu dojed. Kazdopadne ted resim to tesneni a utahovaci moment. Tesneni i srouby jsem chtel koupit v kelly Victor Reinz, ale koukam ze tu na nej dost nadavate. Nicmene nikde tam nevidim to oznaceni MLS.

http://autokelly.cz/Catalog/rover-200-r ... 3;33135458
http://autokelly.cz/Catalog/rover-200-r ... 3;33219617

Co myslíte o tom Elringu? Nekdo se tu ptal ale nedostal moc jasnou odpoved.

Jeste k tomu utahovacimu momentu. Našel jsem si servisní manual, takze poradi sroubu znam, je tam napsano utahovat po 20Nm, tady jsem koukal ze pisete po 20Nm 180° - 180° , z toho nejsemuplne moc moudry (priznam se ze nejsem mechanik)

Mozna jeste taková drobnost jedná se o MGF 18K4F non VVC takze 88KW
Zde galerka po sundání
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
budu rád za všechny rady zatím díky chlapy
P.S. A to jse se s tatou s tezkym srdcem rozhoupali ze ho letos dame pryc protoze na nej ani jeden nemame cas a uz nemame garaz a prijde tohle :-(, Takze nevim jestli si ho po oprave nenecham kdyz bude mit po repasy

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Hombre » pát čer 17, 2016 6:48

Ahoj,
MLS označení tam sice není, zato je to tam česky - vícevrstvé kovové těsnění. takže se jedná o MLS těsnění, které není z jednoho plechu a polymerových těsnicích plošek, ale z několika vrstev plechu na sobě.
Voda do oleje se ti dostávala kolem šroubu mezi 1. a 2. válcem na výfukové straně, krásně je tam vidět, jak se polymerové těsnění odlepilo.
IMG_4538 (2).JPG
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

steer
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 29, 2012 8:41

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od steer » pát čer 17, 2016 6:57

Ahoj,
dekuju za vysvetleni, jak rikam nejsem mechanik takze ted jsem o neco chytrejsi a uz vim ze MLS je vice vrstve tesneni :-) A somozrejme dekuju i za diagnostiku toho tesneni
a co ten Elring http://autokelly.cz/Product/EL-167-411/ ... 3;33135458
to je kovove elastomerni, byla by to tedy lepsi varianta?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Trunda » pát čer 17, 2016 7:31

Ano, šel bych do Elringu, protože je to volba na mnohem větší jistotu. Všimni si konstrukce těsnících cestiček na starém a novém těsnění. Nové má mnohem lepší fixaci, takže by tam nemělo tak snadno dojít k profouknutí cestičky. MLS je fakt loterie, která za to nestojí...
A nebeč... nejde o žádnou tragedii ;-) Auto si nechej, garáž někde sežeň a čas si udělej... už kvůli sobě ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Trunda » pát čer 17, 2016 7:37

... a jen taková technická.
Na hlavě je dobré očistit od otřepů odtokové kanálky vody. Je to tím zúžené a narušuje to plynulost toku kapaliny.
screen_2016-06-17_08-35_001.png
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

steer
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 29, 2012 8:41

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od steer » pát čer 17, 2016 7:39

Šrouby také Elring? objednám to a snad se k tomu v neděli dostanu. Jak s tím utahováním? dotáhnout všechny v daném pořadí na těch 20Nm, a poté je ve stejném pořadí přetáhnout o 180° chápu to dobře?

Njn štve mě to loni jsem vyměnil i okno ve střeše, nové svíčky, kabely ke svíčkám sundaná vyčištěná a přetěsněná olej vana :-), karosérie je ok. Asi si ho vážně necháme.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Trunda » pát čer 17, 2016 7:47

http://forums.mg-rover.org/how-do-i-ans ... ts-394089/ ... tu jsou popsané postupy....

Jasný... vezmi to komplet. Šrouby, co si tak vybavuji, se nikdy nějak moc nehrotily co se týká výrobce.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Pítrs » pát čer 17, 2016 7:49

Dobrý den.
Popletl jste hrušku s jabkem.
steer píše:a co ten Elring http://autokelly.cz/Product/EL-167-411/ ... 3;33135458
to je kovove elastomerni, byla by to tedy lepsi varianta?
Je buď těsnění typu "MLS" (multi-layer steel gasket = vícevrstvé kovové těsnění), nebo "elastomer" (elastomerní). Elastomer je druh polymerního materiálu, pooužívaný jako náhrada termoplastu a kaučuku, kvůli houževnatosti. To jsou ty gumičkové housenky.
steer píše:Jeste k tomu utahovacimu momentu. Našel jsem si servisní manual, takze poradi sroubu znam, je tam napsano utahovat po 20Nm, tady jsem koukal ze pisete po 20Nm 180° - 180° , z toho nejsemuplne moc moudry (priznam se ze nejsem mechanik)
To je proto, že při větším dotažení šroubu nelze spolehlivě užít momentový klíč, ježto se k tomu ještě přičítá tření na styčných plochách, tudíž by výsledné utažení bylo nerovnoměrné.

Co se týče užití MLS vs. elastomer, jsou mezi tím rozdíly, spousta debat, plodných a neplodných názorů, akademických informací, založených na reálných datech pomálu.
Obecně platí, že MLS těsnění míň odpouští rozdíly mimo tolerance, pokud jsou vložky válců pod předepsanou úroveň, nebo jsou usazeny nerovnoměrně, mělo by se užít elastomerní těsnění.
Pro MLS je vhodné též užít zesílené plato LCN000140L.
Při použití neznačkových (laciných) těsněních často dochází k brzkému úniku chladící kapaliny pod výfukovými svody- alespoň to tak udávají.
Pak je ještě řešení v podobě zatím poslední revize ZUA000530. Obsahuje modifikované MLS těsnění, zesílené plato a šrouby třídy oceli 10.9, pro které platí jiný dotahovací postup. Tohle by jistě fungovalo na motoru, který by byl ve stavu "nový", když píšete, že chcete auto vyhodit, tak užijte elastomerní, je to nejjednodušší a nejlevnější řešení.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od KDB » pát čer 17, 2016 11:22

A věnovat pečlivost utahování šroubů- zvlášť prvnímu kroku. Musí být rovnoměrné - utahnout, oklepat, znova přejet a to opakuju do té doby, dokud po oklepání nejdou všechny stejně. Šrouby důkladně naolejovat a s citem vkládat do otvorů - dole to drží v hliníku.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Odpovědět