Nabíječky autobaterií, testery a powerboxy

Jak na to, tipy, triky ...
Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2265
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Nabíječky autobaterií, testery a powerboxy

Příspěvek od Austin » sob led 04, 2014 23:49

Mám již třetí nabíječku,
moje první byla v roce 88 nějaká ABSAAR, nabíjela dobře, zůstala doma u rodičů.
http://www.rinder.cz/sortiment.php?id=509 dodnes ji vyrábějí stejnou.

Pořídil jsemv 95 nějakou obyč. Bosch, nabíjela ale žádná sláva, pak mi vykradli garáž a bylo.
http://www.ayosdito.ph/Bosch+battery+ch ... 848561.htm

Koupil jsem si v cca 2002 Nabíječku dost podobnou této
http://www.ebay.co.uk/itm/HALFORDS-FULL ... 1290722841
a má dvě diody nabíjí/nenabíjí a moc extra nenabíjí.

Chci si pořídit
1. tester baterií (stoíjí od cca.20€ do 60€ podle značky)
2. sofistikovanou nabíječku na 12V která si poradí s částečnou sulfatací baterií, které se nepoužívají přes zimu.

Nastudoval jsem různé nabídky,
TEST http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Test ... kumulatoru

nejvíce mne zaujala firma http://www.honoris.cz/o-spolecnosti resp. výrobky CTEK které nabízí: http://www.nabijeckyctek.cz/

Obrázek

test http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Test ... utobaterie

dále
mne zaujala česká firma Astip http://astip.evron.cz/cz/e-shop/182680/ ... 812-p.html
protože je to český výrobek.

Chci se zeptat, kdo k tomuto tématu něco znáte, máte ověřeno, co funguje, tak se podělte o zkušenosti. Vč. rady o zkoušečce.

Prosím nepište sem že máte tu mrdku z Lidlu a že dobrý, to mi takové sdělení nic nepřinese, děkuji. Že je CTEK dobrý vím taky.

Vyptáváním u odborníků jsem si zjistil, že různé nabíječky nabíjejí opravdu různě, a mnohé zdaleka ne do plné kapacity. Je něco lepší než CTEK ?

Mám koupenou u Softcomu nabíječku monočlánků a léčí zcela mrtvé monočlánky (nabíjecí) celé firmě, pouhou třídenní regenerací.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2265
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječky autobaterií

Příspěvek od Austin » sob led 04, 2014 23:54

Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Nabíječky autobaterií

Příspěvek od Pítrs » ned led 05, 2014 10:55

Austin píše: Chci si pořídit
2. sofistikovanou nabíječku na 12V která si poradí s částečnou sulfatací baterií, které se nepoužívají přes zimu.
dále
mne zaujala česká firma Astip http://astip.evron.cz/cz/e-shop/182680/ ... 812-p.html
protože je to český výrobek.
Koupil jsem si od Astipu tuto nabíječku, protože v té záplavě nabídek kvalitních výrobků a šrotu jsem byl hrozně rád, že vidím něco českého. Technický popis splňoval požadavky. Myslím, že tahle umí i odsulfatovat (ale neručím za informaci).
Moje laické hodnocení:

- vzhled: nic moc, subtilní černý plastový obal, který není vzhledově úplně famózní a ten materiál není přiliš odolný proti otěru, takže se to při normálním zacházení rychle poškrábe a je to vidět.
Kleště jsou z nějakého tenkého plechu, vlivem atmosferické vlhkosti začaly na pár místech korodovat, ale není to až tak hrozné. Do budoucna je asi vyměním za nějaké masivnější.
- funkce: plně splňuje mé nároky. Je to automat, který po připojení na akumulátor funguje, jak má. Má to kontrolku přepólování a vadného akumulátoru v jednom, takže to případně vyhodí chybu. Dále to má kontrolku 75-80% nabití a kontrolku plného nabití. Po dobití na 100% se sama přepne do udržovacího režimu.
Přístroj umožňuje nabíjení klasických Ca-Ca a gelových akumulátorů- vzadu je přepínač. Za menší nevýhodu považuji umístění kolíků do zásuvky na tělo nabíječky.
Nabíječka má chladící ventilátorek, jehož otáčky se automaticky regulují v závislosti na dobíjecím proudu. V klidovém udržovacím režimu je to úplně potichu.
- návod: zpracovaný "na koleně". Představoval bych si nějakou tlustou kartičku nebo knížečku, místo toho je tam jen takový lísteček, ale co se týče obsahu, tak je tam vše, co uživatel potřebuje. Je tam i graf, znázorňující průběh napětí a proudu v závislosti na režimu dobíjení.
- přepravní obal: masivní krabička z tvrdého papíru, v pohodě

Suma sumárum: mám ji přes rok a jsem s ní plně spokojen. Minulou zimu jsem měl auto asi měsíc odstavené a nabíječku trvale připojenu na akumulátor. Několikrát přes rok jsem ji měl pár dní v provozu. Tento kus funguje zcela bez problémů. Je tu ještě jedna vlastnost- mám garáž mimo barák, takže v případě výpadku napájení se nabíječka automaticky přepne do vybíjecího režimu trvalých 100 mA, takže je nutno to občas kontrolovat.
Nicméně všechny uvedené mínusy nepovažuji za zásadní a pokud by chtěl případný zájemce podpořit českého výrobce, tak rozhodně neudělá krok vedle.

P.S.: Nepochybuji o tom, že takový CTEK je špičkový, ale je to prostě cizina.....Jinak...rukama mi prošly 2 kusy z Lidlu za pětistovku- měly takové divné ovládání a jeden z nich fungoval/nefungoval, až za chvíli zdechl úplně. A jednalo se o málo vytížené nabíječky. Tohle mě odradilo.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2265
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječky autobaterií

Příspěvek od Austin » ned led 05, 2014 15:16

super příspěvěk, díky. :-D
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
mara00
Příspěvky: 562
Registrován: čtv srp 20, 2009 18:41
Bydliště: Svitavy

Re: Nabíječky autobaterií

Příspěvek od mara00 » ned led 05, 2014 20:57

dle testu vychazi myslim hnedka za c-tech ...bosch C3 a nebo vyssi verze bosch C7
-peace and love-

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječky autobaterií

Příspěvek od AnderN » ned led 05, 2014 22:37

Doma mám italskou DECA SM1236 ... tuto nabíječku používám přes 5 let; je to taky procesorem řízený typ určený pro nabíjení různých typů akumulátorů, navíc má také funkce kontroly správné polarity, udržování nepoužívaného akumulátoru v nabitém stavu, automatického obnovení nabíjení po výpadku sítě a je vhodný pro dobíjení přímo ve vozidle (na to mají různí lidé různé názory, moje zkušenosti zatím OK).

Předtím jsem měl takové ty tupé krabice, co váží dvacet kilo a musí se hlídat (Einhell a ještě jednu českou, snad Tesla, už nevím), takže to byl pro mě značný pokrok.

Osobně baterku v každém autě dobíjím vždy před zimou a po ní, případně u městských vozů sloužících na krátké vzdálenosti podle potřeby i vícekrát do roka. Tato praxe se mi osvědčila.

Porovnávat můžu s tou lacinou z Lidlu za pětikilo ... funkce má stejné, navíc oproti té mojí umožňuje dobíjení 6V baterií do motocyklů. Zkoušel jsem ji a fungovala stejně, jako ta moje, takže za mě OK. Záleží, co očekáváš, ale pokud ji využiješ 2x do roka na preventivní dobití, tak podle mě spolehlivě poslouží.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Nabíječky autobaterií

Příspěvek od KDB » pon led 06, 2014 10:21

Tu 812 od Astipu mám taky už asi druhým rokem , vzhledem k mému vozoparku běží téměř nepřetržitě a dosud bez poruch, takže trvanlivost dobrá. Má relativně malé proudy ( víc jak 3-4A nedá) nabíjení tedy trvá déle, což není na újmu Řídí se napětím, což považuju za důležité.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2265
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječky autobaterií

Příspěvek od Austin » úte led 07, 2014 1:15

Tak jsem psal příspěvek a celé mi to spadlo. Tak znova.

Baumax má akci na Powerbox NuAir Avanty leták vpravo dole http://baumax.cz/flyer/2013/CZ-Flyer-01 ... x.html#/8/
Původní cena cca 3690,- (Baumax přeháňka za pův.4,5tkč) nyní Baumax cena 1980,- (75€)

Obrázek

Popis http://www.nejlepsiceny.cz/nabijecky-a- ... y-12v.html
http://www.peddy.cz/index.php?main_page ... s_id=32714
Lehká a přenosná energostanice s vestavěnou baterií (20Ah) vhodná pro dobíjení, startování aut, karavanů, lodí s 12V bateriemi.
Díky 2 USB výstupům lze také dobíjet PC, MP3 a všech zařízení s odběrem do 300W. Avanty je bezolejový kompresor pro plnění pneu, míčů, matrací apod.,
s vestavěnou LED svítilnou. Startovací kabely, 3 nástavce, 12V cigaretový adaptér pro nabíjení, Hustící hadice s adaptérem.


Podle mne to není zas až tak nabíječka (našel jsem jen údaj Laden: 230Vac / 500mA) ale startovačka Powerstarter mit 400 A Power, zdroj pro NTB 1x: 230V AC (300W max.),
2x: 12VDC (Zigarettenanzünder-Buchse), -2x 5V USB, kompresor 18bar, světlo. Údaj u kompresoru že je bezolejový znamená že je brzy po smrti ?

Na německých serverech jsem našel trochu více info, jedno hodnocení, bylo veskrze pozitivní, až na váhu.
Borec tam psal že s tím nabil baterii na motorce za 4 h. Mno to mi moc nesedí, 6V mívá motorka ne ?

http://www.dittmar-werkzeuge.de/media/f ... y_Info.pdf
Takže to není pravá nabíječka ale do tématu to myslím patří.
Nynější sleva asi není 55%, ale takových 25% proti nejnižším cenám to asi je (nejnižší jsem viděl 99€), kdo má Baumax kartu tak dalších 50,- Kč sleva.

Přehled NuAir zařízení http://www.hyperzbozi.cz/vysledek-hleda ... air+Avanty
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nabíječky autobaterií, testery a powerboxy

Příspěvek od Trunda » úte led 07, 2014 7:45

No já osobně takové věci, co umí všechno, ale nic z toho pořádně, tak nějak nemusím... ale chápu, že se někomu něco takového univerzálního hodit může...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 16:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječky autobaterií, testery a powerboxy

Příspěvek od MíraMT » úte led 07, 2014 9:05

časem stejně přidete na to, že nejlepší nabíječka je ta, kterou najdete po dědovi na půdě...
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječky autobaterií, testery a powerboxy

Příspěvek od AnderN » úte led 07, 2014 12:25

MíraMT -- to právě není ... ano, vydrží věky (ale to všechny ty klasické, co váží X kg), ale neumí nic než dobíjet konstantním proudem bez ohledu na to, na jakou baterii a v jakém stavu je to připojené ... a dobíjení přímo ve vozidle bych si s tím taky nelajznul.

Ad tento PowerBox NuAir Avanty -- ano, je to univerzální krám s milionem funkcí, takže nic z toho nebude nejspíš perfektní. Nabíjení akumulátorů bude nejspíš stejně tupé, jako na těch starých nabíječkách po dědovi, navíc bych měl obavu z proudu jen 400A ... s tím se nejspíš diesel v zimě těžko nastartuje. Co myslíte?

Na druhou stranu -- mám pár hraček na 12V s auto zásuvkou (namátkou montážní lampa, kompresor, nějaký ventilátor apod.), které napájím jedině z auta. Toto by bylo lepší. Možnost nahození auta s mrtvou baterkou (asi jen menší benziny) nebo použití jako zdroje během výměny baterie v R75 se taky hodí (oficiálně má být R75 připojena k externímu zdroji, když se mění baterka).

Kompresor -- koupil jsem kdysi za pár korun Sharks SH 250 a kromě toho, že dělá randál jak rychlík ČD, tak na občasné použití stačí. Zrovna včera jsem s ním hustil prázdné kolo po několika týdnech, ta opravená guma mi zase uniká. Jinak míče, matrace, chvíli to trvá (prázdná pneu cca 3-5 min), ale nestalo se, že bych nenahustil.

Dobíjení laptopu/telefonu/čehokoliv někde si představit umím, ale to je asi lepší mít laptop s dost velkou baterií, příp. nabíječku do auta, protože tuhle bestii člověk nechce vláčet všude s sebou.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2265
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječky autobaterií, testery a powerboxy

Příspěvek od Austin » úte led 07, 2014 13:30

Časomíra / NTB na akcích, vysílačky, telefony, případné nabití auta při vymlácení baterie /stačí nedovřít dveře/ no asi úplně k zahození to není.
Netváří jako velká baterie, nebo jako velký kompresor, ale jako alltags věc na příležitostné použití.
Kdo chodí jen do práce a do hospody, tak to asi neužije.
Kdo má garáž bez zásuvky, zahradu, kde vezme šťávu na krmení třeba kompresoru ? zajímalo by mne zda to může udržet v chodu třeba čerpadlo malého plynového kotle.

Co to znamená se sinusovým výstupem? http://www.astip.cz/zalozni-zdroje-pro- ... -techniku/
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nabíječky autobaterií, testery a powerboxy

Příspěvek od Trunda » úte led 07, 2014 13:44

Ano, jako záloha pro oběhové čerpadlo by to stačilo, bo to má kolem 80W ...
Že má záložní zdroj 230 V sinusový výstup znamená to, že průběh výstupního napětí má stejný charakter jako to, co je v zásuvce. Což je např. důležité pro motory na střídavé napětí. Podle této vlastnosti se pozná kvalitní záložní zdroj, protože obvod řídící "střídač" je složitější a tedy i dražší... průběh napětí u horších variant bude mít spíš obdélníkový průběh, čímž se u motoru zhorší účinnost a možná i životnost (vycházím z informacích získaných před věky studiem teorie elektrotechniky a amatérských elektrotechnických zkušeností).
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

cvrko
Příspěvky: 1677
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: Nabíječky autobaterií, testery a powerboxy

Příspěvek od cvrko » úte led 07, 2014 18:50

No kluci,takže moje bedna má váhově asi to co váží Rover 75 a je to made in SSSR,trochu hučí,ale nabíjení bez problému,má to dokonce na tu dobu i ampérmetr toku do baterie.Naposledy jsem vytáhl tuto sovětskou holku před 14 dny protože mi odešel termostat a motor pořád vyhřívá a pak jsem stál asi 6 dní přes svátky a baterka klekla.
Jinak,tento dotaz patří jinam,ale nemá někdo zkušenosti s termostatem na CDTI?Kolega je schopen mi ho sehnat,ale je prý s plastem,cenu ještě neví a potom bez plastu asi za 220.-
Děkuji za radu. mir:
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

Uživatelský avatar
AlešB
Příspěvky: 202
Registrován: úte kvě 29, 2012 19:34
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječky autobaterií, testery a powerboxy

Příspěvek od AlešB » úte led 07, 2014 19:20

Já jsem si před rokem a půl koupil tu v Lidlu a mě osobně stačí bohatě. Baterku nabíjim 2x za rok a mé požadavky splní......prostě baterku nabije.
Rover 75 2,5 V6 Connoisseur r.v. 2000

Odpovědět