EVANS COOLANTS

Jak na to, tipy, triky ...
Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2162
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

EVANS COOLANTS

Příspěvek od Austin » úte led 14, 2014 23:47

Nechci páchat takovou přímočarou reklamu, ale myslím, že podobný přípravek na trhu není, a tak mi to odpustíte doufám. Koneckonců je Millers z UK.

Obrázek

Plánuji u svého CVT, které se slušně hřeje v létě, přejít spolu s výměnou chladiče (není tak drahý a má 13 let a čekat nebudu) na chladící medium Evans.

Výhody a podrobnosti zde http://www.evanscoolants.cz/technical Prodává to Millers Oils Liberec (dovozce), mazeme.cz a další prodejci.
Kdo plánuje účast na Mini Open Trophy 2014 tak asi zapřemýšlí, chladit se musí.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2162
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Austin » úte led 14, 2014 23:49

Postup výměny není tak triviální.

http://www.evanscoolants.cz/conversions.html

Při výměně chladiče za nový je to tedy na zamyšlení.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Trunda » stř led 15, 2014 8:27

Aby to opravdu nevyznělo tak komerčně, tak vnesu smítko pochybností.... je opravdu jisté, že motor, respektive systém, který je navržený na nějaký pracovní bod daný tím, že se chladí standardní chladící kapalinou, nebude mít problém s něčím, co má naprosto jiné vlastnosti? Co na to Míra? :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2162
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Austin » stř led 15, 2014 8:30

Nemá naprosto jiné vlastnosti, má jen lepší odvod tepla a drží chladící systém o 5-10, nekdy až 15 C níže,
což je třeba u Mini hodně důležité, Mini umí vařit po 3 kolech závodu nebo hahoře na kopci.
Navíc to není novinka, používá se to 25 let v letadlech, nyní posledních 5 let i v závoďákách a dostává se to i do běžných aut.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Trunda » stř led 15, 2014 9:22

Nepochopil jsi mě.... píšou, že snižuje teplotu a tlak - systém ale počítá s nějakou teplotou a tlakem... proto pokládám otázku, jestli tomu systému nebude vadit, když nebude pracovat v podmínkách, na který je konstruovaný. Neříkám, že to je neznámá novinka, ale to, že motor s tímhle nepočítá.... nicméně případná pozitiva znějí opravdu lákavě.
Ty máš problém s tím, že se ti v létě zvedne ručka teploměru? Ty tam máš klimu? Modely bez klimy měly menší chladič, tak by stačilo koupit a dát tam větší....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6641
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od AnderN » stř led 15, 2014 9:42

Tlak v systému přece roste se stoupající teplotou a naopak. Pokud má ta kapalina lepší odvod tepla, sníží tím teplotu a tím pádem i tlak. Neřekl bych, že to je problém, spíš naopak -- projeví se to pozitivně při vysoké zátěži, kdy motor produkuje také více tepla. Jinými slovy -- nemyslím si, že nižší teplota a tlak v chladicím okruhu by byly tak velký problém. Problém je přehřívání a příliš vysoký tlak. Pro uživatele, který jezdí z A do B předepsanou rychlostí je to samozřejmě šumák.

Do dieselu bych si to nedal, ten se už tak ohřívá dlouho a v zimě při delším klesání mu teplota naopak padne :) Ale do K-series bych to možná zvážil. Ona větší zátěž je i jízda po městě, kdy se v někdy v létě v koloně stane, že ručička teploměru začne stoupat, dokud se nespustí větrák a nevrátí teplotu do rozumných mezí. A to se cyklicky opakuje. Takže i tady by to mohlo pomoct, pokud ten produkt skutečně má deklarované vlastnosti.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 5.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6641
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od AnderN » stř led 15, 2014 9:50

Jak to tak znova čtu, tak mě ještě napadá, že taky motor potřebuje nějakou provozí teplotu ... ale ne každá kapalina při stejném rozdílu teplot způsobí taky stejný rozdíl tlaku (má jinou teplotní roztažnost). Pokud ten Evans snižuje tlak taky tímto způsobem, je to podle mě taky slušný přínos.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 5.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Trunda » stř led 15, 2014 10:01

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a ....
Jinak, kdybych řešil, že se mi auto přehřívá a už si nevěděl rady co s tím, tak o tom budu uvažovat, ale jinak to prostě smysl nemá.... navíc to není nejlevnější na to to tam lít jen tak ze zvědavosti. Víc k tomu nemám co říct a těším se na názor zkušených.... J0hny a Míro? ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2627
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Hombre » stř led 15, 2014 10:04

Trunda píše:Nepochopil jsi mě.... píšou, že snižuje teplotu a tlak - systém ale počítá s nějakou teplotou a tlakem... proto pokládám otázku, jestli tomu systému nebude vadit, když nebude pracovat v podmínkách, na který je konstruovaný.
Naopak, píšou, že teplota motoru bude o 5-7 stupňů vyšší, což je pro motor dobré, ale díky lepšímu přenosu tepla se eliminují "hot spots" což jsou místa s výrazně vyšší teplotou, která prostě díky špatné konstrukci nejdou uchladit obyč vodou - zejména některá místa hliníkových hlav, která jsou pak mnohem teplejší, než blok, který je s hlavou v kontaktu. A přiznejme si, že to je u Roverů hodně slabé místo.
S menším tlakem bych problém neviděl, větší tlak namáhá pumpu, hadice, těsnění a spoje. Tlak je tam opravdu hlavně proto, aby se posunul bod varu. A pokud ho tato kapalina má na 180. stupních, tak je to s rezervou.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Trunda » stř led 15, 2014 10:22

... jedna z příčin ne zcela dobrého chlazení hlavy na K-Series - http://www.s262612653.websitehome.co.uk ... #waterways .... to jen taková vsuvka, že možná je lepší řešit příčinu ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2627
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Hombre » stř led 15, 2014 10:40

Ale tu se bavíme o té kapalině :wink:
Navíc to je problém hliníkových hlav obecně - rychle se od spalin ohřejí a v některých dutinách prostě kapalina proudí a v některých stojí a tam by lépe tepelně vodivá chladicí kapalina pomohla.
Na druhé straně záleží na tom, jestli tato kapalina umí opravdu lépe přenášet teplo, nebo jsou to jen reklamní kecy. Je pravda, co píšou v té diskuzi, že napodobit vlastnosti čisté vody, zejména její obrovskou tepelnou kapacitu není lehké.
Takže já hasuju pro, za předpokladu, že ta reklama nelže.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

J0hny
Příspěvky: 2111
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od J0hny » stř led 15, 2014 20:27

Já jsem jednoznačně PRO, pokud je to alespoň lepší, než vlastnosti obyčejné chladící kapaliny, která jak jistě všichni víte, má taky vyšší bod varu a lepší tepelnou vodivost, než destilovaná voda (nebo voda obecně, která tam nemá co dělat). Tepelný namáhání je 90% problémů motorů ale i kolem motorů a elektroniky. Každopádně jedna věc z praxe :D moje Ti se po 5ti kolech na MRDu přehřálo skoro do červenýho pole (se zaplým větrákem), tak jsem pořídil zázračnou pixlu od millera http://www.millers-oils.cz/extra-cool.html
Po aplikaci nevidím v přehřívání rozdíl a v Písku, kde dokonce nebylo "150°C", se to přehřívalo taky :lol: - ale to je asi jiná kapitola :lol:
Další kapitola je agresivita kapaliny vůči používaným materiálům na výrobu motorů, atd..., ale to maj kluci millerovic určitě posichrovaný :P
Jinak to že budete mít o 5 či kolik °C nižší teplotu než provozní je nesmysl, prostě jenom bude dýl přivřenej termostat , jestli máte opravdu problém s přehříváním sežeňte si s nižší otevírací teplotou (závoďáky by byli všechny už po smrti nemít je). Jak píše Hombre, pokud to lépe přenáší teplo, bude to lépe chladit problémový místa - hlavně hlavy, což bude mít obrovský přínos a vliv na životnost motoru a můžete předejdejít HGF...Známej přivezl takovou nějakou chladící kapalinu z UK asi před 5ti lety, takže pokud to ještě zdokonalili, tím jedině líp. msm:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Trunda » stř led 15, 2014 21:06

Tak jsem se trošku přes den snažil vygooglit nějaké odbornější nemarketingové zhodnocení a nic jsem nenašel... žádnou špatnou zkušenost jsem nenašel krom toho, že když se stane a třeba při nepozorné manipulaci to čváchne na zem, tak to díky té ceně trošku bolí :-) .... dolejvat to vodou se nedoporučuje kromě situace, kdy je kapaliny málo a není zbytí... takže doma se hodí mít (resp. pořád někde v autě) další kanystr do zásoby.

Video s Jay Leno... http://www.greencarreports.com/news/107 ... 10-percent
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2162
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Austin » stř led 15, 2014 21:22

No mně jede Mini s větrákem skoro po celou dobu jízdy, je pravda že se pohybujeme někde okolo 100-140-170 kmh někdy, ale vaří to furt.
A CVT je bez klimy, ale horké bývá někdy v létě hodně. Mohl bych dělat omelety na kapotě.
Nevidím rozdíl mezi menším a větším chladičem. Jako aby mi to k něčemu bylo, kromě toho že budu mít víc horké vody.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Roman620ti » stř led 15, 2014 21:28

Nejlepší bude, když se Vás, pár pokusných králíků najde a vyzkoušíte. :lol: Pak nám ostatním dáte vědět, ale osobně bych tam nic jiného, než na co to svých 17let jezdilo nedával. Já těmhle reklamám moc nevěřím, mi to připomíná takové ty přísady do oleje, jak jezdí jedno auto bezpřísady a druhé s, poté vypustí olej a jedou další okruh. Bez přísady se zadře a druhé stále jezdí...ovšem samozřejmě pak vyšlo najevo, že to mělo ještě jednu vnitřní vanu a motor byl stále mazán :lol: Tím samozřejmě nechci říkat, že tohle je taky podvod, jen je třeba to nezávisle otestovat :)
2x Rover 620ti

Odpovědět