EVANS COOLANTS

Jak na to, tipy, triky ...
Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6608
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od AnderN » stř úno 11, 2015 10:59

Pítrs -- chápu to ještě drastičtěji: 154-168°C, což je dávno smrt motoru, ne?

Jednoduše: T(F) = 1,8 × T(C) + 32
Engines run 115-140oF hotter (at the cylinder heads) with Evans products.
V překladu: s produktem Evans je motor o 115-140°F teplejší (na hlavě válců).

Pokud budeme uvažovat pracovní teplotu motoru 90°C (194°F), pak se jim zřejmě povedlo na hlavě motoru naměřit teplotu o 115°F (~64°C) až 140°F (~78°C) vyšší.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 5.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16943
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Trunda » stř úno 11, 2015 11:13

Jinak.... tyhle hodnoty zobete z toho článku, nebo z toho, co tu vložil Johny? Protože co čtu originál, tak je to chápáno asi jinak, než jak je to v tom "Summary". Nicméně článek se asi musí i přes svou fundovanost brát s rezervou, protože autorem je výrobce konkurenčního produktu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2618
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Hombre » stř úno 11, 2015 11:42

AnderN píše:Pítrs -- chápu to ještě drastičtěji: 154-168°C, což je dávno smrt motoru, ne?
To není smrt motoru, ale jeho ideální teplota, ve které běží nejvolněji. Jediný problém je ten, že klasická chladicí kapalina by začala vařit a pak je to smrt motoru, proto je u běžných motorů provozní teplota nastavena tak nízká.
Samozřejmě některé díly chlazení by tuto teplotu nemusely ustát.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Pítrs
Příspěvky: 2025
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Pítrs » stř úno 11, 2015 12:43

V podstatě je to tak...plus mínus.

Já někde četl konstrukční analýzu hlavového těsnění K-motoru a tam se uvádělo, že v tomto případě je vyšší provozní teplota chladící kapaliny (cca kolem 120° C) dost na škodu, protože se teploty kovových částí v místě styčných ploch pak pohybují nějak na hraně v nebezpečné oblasti nějakých jen 50° C od mezní hodnoty, kdy materiál těsnění přestane sloužit, takže to v reálu znamená, že jakékoliv častější vyšší přehřátí značně zhoršuje spolehlivost.

Závěr: jestli nějaký motor vydrží takto běžet při stopadesáti stupních a vše je v pořádku, nic neznamená, protože konstrukcí je spousta a zástaveb do různých vozidel taky, takže někde to může fungovat bez potíží a někde vůbec.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Jenda
Příspěvky: 1302
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Jenda » stř úno 11, 2015 13:30

po víkendu a rozhovoru s hondistama, kdy jim při 20bar praskly šrouby na hlavě - tlaku ve válcích - tak ten tlak v chladícím okruhu na mini je brutální- Snažil jsem se najít na mini fóru nějakou informaci - klasicky blbý systém vyhledávání - nicmoc jsem nenašel, jen tu zmínku o tom, že někdo potřeboval novou expanzku. Kolik má být normální tlak u mini?


jinak diskusní fórum je diskusní fórum. Produkt, který jsi zde nabízel bude logicky diskutován a probírán, Austine. Myslím, že diskusí a skládáním zkušeností jednotlivých členů se tu vyřešilo nemálo problémů, ostatně to znáš i na http://classic.minicooperklub.cz/
Nicméně jsem tam dále hledal a nenašel žádný názor nikoho na ten produkt.
jen tento: http://classic.minicooperklub.cz/viewto ... NTS#p41454
a to není názor ale inzerce
Sice se odkazoval jeden člen na OT, což jeho chápu jako znalého, ale vyjádření také nikde.

Nikoho z členů našeho klubu bych neokřikoval, aby se nevyjadřoval. každý má právo zde napsat svůj názor a urážet někoho či ho umlčovat pokud se mi jeho názor nelíbí nevidím jako vhodné řešení.

Jak opravuji SD1?
diskutuji o něm.
Jak vylepšuji věci v práci?
Diskutuji o tom.
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-...

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2161
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Austin » stř úno 11, 2015 13:35

Pítrs píše:Nechci narušovat debatu, ale jen se zvědavě ptám- ten údaj o sedmnácti barech, to je skutečně pravda?
Čím a kde jste to měřili?
To je strašně moc velký tlak, je to vůbec reálné?

Tovární údaj Rover je to MPi ne SPi , a co vím měřil to servis v Praze (Mini).
Do Mini 1996-2000 se běžně kupují kovové expanzky, však kdybyste někdy byli na nějakém srazu tak byste to viděli (u MPi).
Např. Ubl v Berouně dává jen kovové, smál se mi že jsem si koupil novou tvrzenou plastovou.
Až když jsem mu řekl že tam dám Evans tak souhlasil, že pak asi vydrží. Podobně se chovaly R114Gti 95-98
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2161
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Austin » stř úno 11, 2015 13:49

Trunda píše:A zkoumal jsi proc to tak tlakuje? Spatne vicko, tesneni pod hlavou? Meril jsi spaliny v kapaline? Skutecny tlak v soustave? Prijde mi, ze primarni problem je jinde, nez v chararakteru chladici kapaliny a toho, jak je chladici system navrzeny, takze zadna zazracna kapalina ti problem nevyresi... navic fakt, ze motor je konstruovany a nastaveny na nejake vlastnosti chladiciho media, je proste nepopiratelny. Do serioveho auta to tedy ciste logicky bez uprav nepatri a nebo s tim lze ocekavat jine problemy...
Ale já jsem bral i ten příspěvek co byl celý červeně, však vždyť toje diskusni forum, ale když si přečteš výše to co napsal tak mi to připadne jako po lahvi vína:
- u Mini nikdo nemá špatné víčko, hned by to uvařil
- u Mini každej dbá na stav těsnění pod hlavou, mění se častěji než u K
- jaký spaliny v kapalině - copa Trunda měří spaliny v kapalině?
- skutečný tlak v soustavě - oficiální údaj je 17 atm. powered by Rover - nenapadlo mne tento údaj zpochybňovat a měřit že je to 16,5 nebo jinak
- chladicí system jej navržený takto, protože má Mini víc oleje než vody - ale mám náporový ne na boku, a rozvod je taky optimalizovaný by Rover tak jak to šlo na starým bloku

- A-shift prodal do Mini už spousty kapalin minimálně 30-40 aut (Mini) to má druhým třetím rokem
a neslyšel jsem že by to někomu způsobovalo problémy, naopak na Mini Race Day si to chválí.

Takže jo diskutovat ano, je to mým záměrem a proto jsem to téma otevřel, ale plácat blbiny když to nemám ani v jednom autě myslím není podnětné.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16943
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Trunda » stř úno 11, 2015 14:25

Njn, sorry že jsem se ptal ;-) To bylo jen proto, že nejsem znalý motorů v Mini a že kdyby se na K-Series projevovaly takové neduhy, tak je to evidentně v důsledku nějaké závady a proto jsem předhodil obecné otázky - nečekal jsem, že Tě to urazí ;-)

Něco jsem si teď o tom přečetl zde http://minispares.com/search/forum~post ... 0tank.aspx a jestli opět kecám (což vzhledem k povaze diskuzního fóra můžu), tak mě opět zastav :-D U Mini MPi se v podstatě jedná o konstrukční (koncepční) vadu. Tedy varianta, kterou jsem nepřipustil a to že chladící systém není navržený správně a proto se systém tak tlakuje. Dočetl jsem se, že na to existuje hromada workaroundů, jako kovová expanzka a silikonové hadice, nebo umístění větší expanzky s hladinou vyšší, než je chladič, atd. atd. A ano, v takovém případě beru to, že asi chladící kapalina s jinými vlastnostmi může pomoci.

Tohle ale není precedent pro to dávat Evanse do jakéhokoli motoru. Tedy je to precedent jako řešení pro "špatně" navržené chladící okruhy. Ale u aut, kde chladící systém běžně funguje tak, jak má a nemá žádné negativní projevy, tak tahle kapalina nemá zcela žádný význam.

Jestli Ti přijdu ožralej, tak to je normální - my programátoři jsme všichni "divní". Většina lidí to ale celkem toleruje ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2025
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Pítrs » stř úno 11, 2015 14:52

Trunda píše: Ale u aut, kde chladící systém běžně funguje tak, jak má a nemá žádné negativní projevy, tak tahle kapalina nemá zcela žádný význam.
Bych neřekl.
Argument prodejců spočívá v doživotní náplni, v nižší tepelné roztažnosti a vyšším bodu varu.
To jsou jednoznačné důvody, proč to stojí aspoň trošku za pozornost.

Nicméně- beru to spíš jako technickou pozoruhodnost, co se týče K-motorů, stojím si stále za tím, co jsem rozsáhle popsal v předešlém příspěvku výše (stř čer 11, 2014 8:08 am).
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16943
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Trunda » stř úno 11, 2015 14:55

Jinak ...... chtěl jsem říct "zbytečný".
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Jenda
Příspěvky: 1302
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Jenda » stř úno 11, 2015 15:49

tak mi to nedalo, jelikož se občas vrtám v SDčku, tak jsem se mrknul na mé víčko a mám tam "15" tak se vrtám dál a došel jsem na tuhle stránku:
http://www.uglybloke.co.uk/rover/sd1specifications.html
zde si dohledejte slovo "Pressure Cap" a najdete tam ->1bar (15 Lb in2) tzn já mám víčko na jeden bar... co to kurňa je za motor v mini, že vydrží takovej tlak (cituji - "17 atm"), dyď vyjeli ze stejné fabriky.
a kruh uzavřeme. Víčko na Minispares pro Miníka
http://www.minispares.com/image.axd?typ ... RC1110.jpg



Austine (neber to zle, diskutujeme, nepotápíme se navzájem) asi máš špatnou jednotku,
pak je teda tlak trochu jiný

a proto to zděšení zde diskutujících.

nebo se mejlím?

a vůbec proč se bavíme o motoru v Mini :-)
zde konvertor
http://www.convertunits.com/from/bar/to/lb/square+inch
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-...

Pítrs
Příspěvky: 2025
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Pítrs » stř úno 11, 2015 16:02

obecně řečeno tlak 17 barů v chladícím systému je nepředstavitelný, to by začalo okamžitě téct všemi směry a nejspíš by to velice rychle odnesl chladič a hadice k tomu
já takovému údaji nevěřím
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 16:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od MíraMT » stř úno 11, 2015 17:31

Já mám v kabriu baňku z fabie htp na 1.6 bar, a to už je tlak dos nezvykle vysokej, hadice sou nabeton :D voda začíná vřít při tomto tlaku až zhruba 113stupních, což se u turbáče hodí. jinak při tlaku 17 bar by voda vřela až při 202 stupních... to už by ti v motoru začínal hořet olej na dnech pístů. jinak pokud chceš kvalitní baňku do mini, použij tu z fabie, má zpoustu výhod - jelikož má tvar koule, minimálně se deformuje, vživodě sem neviděl nějakou popraskanou. další její výhoda je cena kolem 200kč. a v neposlední řadě má clonou oddělený propojení mezi přepadem a vtokem do chladící soustavy pod hladinou, což má výhodu v tom že chladicí kapalina v ní nepění. má bezpečnej uzávěr kterej když povoluješ, vyžene páry bočním kanálem ven né pod víčkem, takže si v případě problémů neopaříš ruku. je poměrně dobře vymyšléná. htp má poměrně vysokou teplotu za provozu, tam je to hle nutnost, u miníka by to nebylo od věci.
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 16:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od MíraMT » stř úno 11, 2015 17:35

původně sem si myslel že 17bar je překlep a mělo by tam být napsáno 1,7bar, což už je uvěřitelný :D ani mě nenapadlo že se diskuze takhle rozjede, ale nebyl čas to v práci okomentvat.. pro zvědavce kalkulátor bodu varu http://www.partyman.se/calculator.html
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2161
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Austin » stř úno 11, 2015 23:06

No tak já budu couvat s údaji, nemohu najít ty NL stránky kde byla tabulka psi/atm ale
víčko na MPI je černé 15/17lb (to stříbrné je 7lb na SPi+carb) a 17lb je cca 1,2-1,3bar takže 17lb ne 17bar. Sorry za přeháňku.
http://www.theminiforum.co.uk/forums/fo ... /page-3833
páral jsem to z fóra, kde si mj. stěžují že Autodata Haynes Rover a jiné zdroje uvádějí každej co je napadne.
http://users.net1.cc/pafkata/personal/S ... O7A684.PDF

JInak poslední dva odstavce http://minispares.com/article/Technical ... emperature uvádí RedlineWater (psal to v 2005) a má na mysli kapalinu jako NoWater Coolant 180/Evans.
Dobré je jak píše že to zejména prudce snižuje povrchové napětí vody (když tam není) a prispívá k lepšímu chlazení a předtím ještě píše jak směs vody s fridexem chladím blbě a víc blběji čím víc fridexu tam je.

Zde je Haynes by 96 (prý i pro Mpi ale to se mi nezdá, Mpi je 97-2001. http://ukcooper.co.uk/download/Haynes/W ... ___MPI.pdf
Jinak kdyby někdo chtěl tady je starý Haynes pro MkII MkIII http://ukcooper.co.uk/download/Haynes/M ... s_full.pdf
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Odpovědět