čím vším ošetřujete přes zimu své ,,plechové mazlíčky"

Jak na to, tipy, triky ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Ošetřování spodku / podvozku

Příspěvek od Trunda » ned úno 09, 2014 19:19

Základem je dobře navoskovat, vystříkat dutiny a na podvozku, respektive karoserii,
zdola ošetřit a ponatírat co nejvíc rezatého, než na to vleze sůl...


vlákno kráceno pro nesmyslnout příspěvků. Austin
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

JK Mini
Příspěvky: 315
Registrován: pon úno 25, 2013 20:53
Bydliště: Plzeň

Re: čím vším ošetřujete přes zimu své ,,plechové mazlíčky"

Příspěvek od JK Mini » ned úno 09, 2014 19:47

Cím větší hnus,tím líp. msm: Jestli je auto naprosto zdravý,tak nejlepší je vosk na spodky a nešetřit.Pokud už jsou místa chycený(jak už to bývá),tak to chce přidat olej,stačí nejobyčejnější motorovej,ale čistej.Vyjetej nedávat.Namíchat retistin ml 3 ku 1 s olejem na nabastlit,nechat odtéct a klasika na polňačku.Já to tenkrát posral barvou na asfalt,ta je tvrdá a popraská,pak se drží vlhkost.Tak jsem oloupal,co se dá a polil.Do dutin taky trochu týhle směsi.Olej se n asákne do rzi a měl by držet další oxidaci a ten vosk by to měl držet pohromadě a nedostane se tam vlhkost.Jsou určitě i lepší metody,nebo speciální směsi,ale stará škola je stará škola.No a šrouby,kam to nemůžeš nafoukat,tak aspoň pak vazelínu.
MG ZT-T 25K4F 140 kW 245 Nm.
Mini SPI 1995 -> 18K4K 118 kW 174Nm?

paci
Příspěvky: 424
Registrován: čtv bře 18, 2010 22:22
Bydliště: Reichenberg v Sudetech - převážně

Re: čím vším ošetřujete přes zimu své ,,plechové mazlíčky"

Příspěvek od paci » ned úno 16, 2014 15:46

JJ souhlas nepatlat vrstvy barev asfaltů - to ztvrdne popraská drží vodu a pod tím to koroze chroupe / staré špatné časy gumoasfaltů, plastisolů apod jsou pryč .. kde to jde odrezit , dobrou základovku - souhlas s KDB formex vyzkoušen s ředidlem s 6005 a výborná i vlastní zkušenost , je antikorozní ,drží , dobrá cenovka.. někteří lakýrové i používají pod pod plniče pod vrchní lak protože to nezvedá ani akryly..
a na spodek pak na to mix Konkor nebo ML a řídký olej - báze vosku a oleje . A nebo kámoš na veterána dával základovku myslím Antikor A pak dal nástřik konzervačním olejem / už originál takový řídký mix olej inhibitory a vosk
Ale ty přechody spojů v podbězích, rozích a tak stejně po základovce přetřu kaučukem jak to dnes mají originál a pak ty vosky.. :wink:
A zastávám názor základovku když to jde natírat , lépe se "vpije " a drží.. Základem je také teplota nad 16C a nechat barvy "uzrát" , takže teď až na jaře asi..

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: čím vším ošetřujete přes zimu své ,,plechové mazlíčky"

Příspěvek od Karel825 » ned úno 16, 2014 16:15

Dobré vlákno, taky mě to na jaře čeká, pár flíčků na podvozku je a tak to musím pořešit, původně jsem zvažoval tlumex plast, ale teď se víc kloním k vosku, jehož výhodou je transparentnost, takže člověk vidí, co se mu pod tím děje mir:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

paci
Příspěvky: 424
Registrován: čtv bře 18, 2010 22:22
Bydliště: Reichenberg v Sudetech - převážně

Re: čím vším ošetřujete přes zimu své ,,plechové mazlíčky"

Příspěvek od paci » stř úno 19, 2014 22:44

Karle
tlumexplast , je nejhorší varianta , natřené to je hezké "ladí to oku " ALE pod to prolne a zůstává vlhkost - ideální prostředí pro korozi , po čase se loupou celé kusy velikosti A3 a ceolrez , u gumoasfaltu je to podobné ztvrdne popraská do prasklin pod to vlhkost a také špatně .
Opravdu ověřené praxí od více profíků řídký olej ale čistý ne zakarbonovaný vyjeťák a po vykapání projet prašnou cestou oo:
Ale to dnes vzhledem k životnímu prostředí a povětšině cest asfaltových je problém.
Ač se to nezdá tak vosk nejlepší variantou "zatáhne" to celistvě proti vodě i vzduchu a kombinace jak píše JK Mini je fakt momentálně nejlepší
já ještě ty rezavá místa očistím co nejlépe na čistý kov a pak základovku formex a pak ten mix olej- resistin ml :-D

ketzll
Příspěvky: 242
Registrován: čtv led 21, 2010 15:05

Re: čím vším ošetřujete přes zimu své ,,plechové mazlíčky"

Příspěvek od ketzll » čtv úno 20, 2014 14:13

Já se třeba naučil ošetřovat Off terrano, tak, že bylo potřeba dostat větší množství něčeho, co zabrání korozi na místa, kam se člověk štětcem ani náhodou nedostane..
Vzal jsem benzín a čistý olej.. Promíchal jsem to, a nalil do rozprašovače...
Pak jsem všude kde byly různé spoje, podběhy atd... Nastříkal tuhle směs v dokonalém airosolu... Benzín se hned odpařil a zůstal jenom čistý olej.. A ten se následně během několika hodin rozlezl aj tam, kam jsem nedostříkl... A přebytek odkapal.. :-)

Jednou za čas uděláno... a Koroze nemá šanci.. :-)

Teď jsem u Range Roveru, potřeboval vystříkat nosný rám, a udělal jsem to uplně stejně.. Jen za použití kompresoru.. :-)

Odpovědět