zámky- obecné téma pro všechny auta

Jak na to, tipy, triky ...
Odpovědět
Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

zámky- obecné téma pro všechny auta

Příspěvek od Pítrs » pon dub 14, 2014 7:28

Zdravím.
Od jistého nejmenovaného výrobce zámků (mimochodem je to subdodavatel pro mnoho současných automobilek- Citroen, Land Rover, Volvo, atp...) se mi podařilo zjistit následující informaci:

Zámky dveří, vík kufrů, atp., se standardně ve výrobě mažou vazelínami zn. Topas, Renolit nebo Molykol.

DSCN0692.JPG
Vlevo je Topas, vpravo je Molykol.

Tento údaj není asi nikde oficiálně uveřejňován, zřejmě se počítá s tím, že až po letech vazelína vyschne a zámek se rozpadne, vymění se za nový.

Ty vazelíny jsou celkem drahé, protože to neprodávají v tak malých kelímcích, jako na uvedeném obrázku, ale je toto je asi nejspolehlivější způsob, jak zajistit bezproblémový provoz na mnoho let.
Stříkání jiných vazelín, WDček, atp. nejspíš nebude to pravé, proto výrobci používají výše uvedené.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Odpovědět