vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Jak na to, tipy, triky ...
Pítrs
Příspěvky: 2026
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Příspěvek od Pítrs » úte led 06, 2015 9:38

Zdravím všechny,
prosím zkušené kolegy o radu, jaký akumulátor je v současné době nejlepší.
Nechce se mi kupovat produkt pro spotřební masu za cenu večeře v restauraci, raději si připlatím.
Přehled nemám, neměním to pravidelně.
Zaujalo mě toto: http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Test ... y-se-start
Tedy, vychází z toho nejlépe značka Intact.
(http://www.fg-forte.cz/cz/kategorie/233 ... rmany.aspx)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 16:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Příspěvek od MíraMT » úte led 06, 2015 10:08

no za mě exide original pro VW škoda. stejně jako celej koncern VW, tak i mi je montujem do aut, cena nejni nijak hrozná, a v dieselech se ty baterky dožívaj běžně kolem 7-8 let bez problémů. berem je přímo ze škodovky (auto ševčík) vodňany.
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Příspěvek od Trunda » úte led 06, 2015 10:31

Já mám velice dobrou zkušenost s Varta Silver... ale asi tím, že každý den jezdím 60 km a tedy baterka se pravidelně dostatečně dobíjí, tak by mi spolehlivě fungovala jakákoli baterka :-D K nabíječce jsem ji musel připojovat jen tehdy, když jsem ji v důsledku jiné závady vyšťavil. Jinak vůbec, ani v zimě...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6641
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Příspěvek od AnderN » úte led 06, 2015 10:35

Spolehlivé baterie dělá i VARTA, doporučuji řadu Silver Dynamic. Oproti EXIDE je typicky srovnatelná baterie o něco dražší, ale má i o něco lepší parametry (zejm. startovací proud).
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 5.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
11AA
Příspěvky: 948
Registrován: pát pro 09, 2011 20:02
Bydliště: Litomyšl

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Příspěvek od 11AA » úte led 06, 2015 10:55

Přesně, Silver Dynamic postupně vymenuju do všech svých aut.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - / for fun II.
414 SI /04.12 - 09.13

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2063
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Příspěvek od KDB » úte led 06, 2015 11:43

Postupuju přesně opačně - Varta mi po 2 letech v RR chcípla na malou kapacitu - a to jsem jí měl od nova.
Požadavky na baterii rozlišuju podle provozu v kterém budou. Kapacita je dobrá co největší, ale pokud se jedná o auto v denním provozu s minimem startů - stačí i malá (rok jsem vozil ve Free V6 starou 44Ah baterku - ač minimum je 74Ah).Kapacita na štítku není ale vše - pro životnost je důležitá konstrukce desek.
Zjednodušeně:
- kupuju tam kde koupím nejčerstvější
- váha - čím těžší, tím lepší
- musí mít dolévací zátky
- cena - co nejnižší
- co největší kapacita
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6641
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Příspěvek od AnderN » úte led 06, 2015 14:20

Pravda, dvě auta mám v městském provozu a tam dobíjím cca 3-4x ročně přes noc v garáži. U toho, co jezdí štreky, dobíjím jednou ročně před zimou.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 5.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2026
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Příspěvek od Pítrs » úte led 06, 2015 15:53

Děkuji všem za příspěvky.
KDB píše:Postupuju přesně opačně - Varta mi po 2 letech v RR chcípla na malou kapacitu - a to jsem jí měl od nova.
K té Vartě jsem již zaznamenal pár reklamací....ale nevím, jestli to o něčem, vzhledem k počtu prodaných kusů, vypovídá.
KDB píše: Zjednodušeně:
- kupuju tam kde koupím nejčerstvější
- váha - čím těžší, tím lepší
- musí mít dolévací zátky
- cena - co nejnižší
- co největší kapacita
ad a) argument dobrý, ale kde jsou nejčerstvější, to netuším
ad b) hmotnost- vzhledem ke konstrukci je to tak, to se dá porovnat
ad c) k čemu dolévací zátky? to jsou opravdu nutné pro největší životnost? To by tam muselo být odvětrání, u R75 je nějaké řešení pro přívod hadičky? to se bere v potaz?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2063
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Příspěvek od KDB » úte led 06, 2015 17:40

Zátky proto, aby se dal zkontroloval a dolít elektrolyt. To samozřejmě není dost často potřeba, ale vtip je v tom, že u nedolévací baterie se může stát, že se např. poškodí přetlakem ventil - tím baterie přestane být uzavřená a začne ztrácet vodu z elektrolitu, ktrerou ovšem bez zátek už nedoleješ.
Mám rád servisovatelné věci.

U té Varty zřejmě nebude náhoda (často značky těží ze své pověsti, které odpovídá hlavně cena, nikoliv kvalita),
dovolím si citovat kolegu Eliotta (má servis) z příbuzenského LR fora :
"Ono s baterkama je to dnes bída, já reklamoval baterku (Johnson Controls, koncern Varta) po 14 měsících, prodejce mne varoval, že to asi výrobce neuzná a navíc, prý budou tvrdit, že baterie je ''přecyklovaná'' a že vyřízení bude trvat přes měsíc. Když jsem se ptal proč, tak prý proto, že mají reklamaci moc :coze: . Načež jsem mu řekl, že to asi něco znamená, když je reklamací moc, a že ať vzkáže výrobci, že jestli nebude reklamace včas a v můj prospěch vyřízená, dám to do televize. Za 14 dní jsem měl peníze zpět. Optima mi vydržela 2 roky, baterky už jsou prostě stejný šmejd jako většina věcí... " konec citátu.

Hlavně vývoj kostění nákladů a optimalizace životnosti jde tak živelně dopředu, že ten, co to děla slušně dnes, za 3-4 roky může být shit a opačně.
A ještě doplním seznam o jednu zásadu -
- vyhýbám se "hi-tech" technologiím- stříbro, svitky, vápník - většinou jsou choulostivé na nevhodné podmínky a zacházení, na které reagují zkrácením životnosti .
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Příspěvek od Trunda » úte led 06, 2015 18:11

Já ti nevím... u tebe je to Karle zase jiné v tom, že ty máš dost atypický provoz aut. S některými asi hodně moc, s některými zas asi celkem málo, navíc RR bude mít určitě na baterku jiné nároky, než naše autka...
Já za sebe proti Vartě Silver nemůžu říct ani ň - v autě ji mám cca 5 let (najetých cca 70 tis. km) a jak jsem psal, nemusím ji ani dobíjet a i tak skvěle pokrývá v jakémkoli období, za jakékoli situace (třeba včera dvakrát rozjezd auta na startér :lol:). Ale možná to je jen o tom, že jsem měl štěstí a natrefil na dobrou variantu vzhledem k mému provozu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2026
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Příspěvek od Pítrs » úte led 06, 2015 20:59

Trundo, bohužel je to tak, jak píše KDB, že jeden rok je to takové, druhý rok zas kokosové, takže 5 let starý akumulátor je sice pěkné mít a být si jistý, že se další 3 roky bude vozit po kapotou , ale o značce to, žel, nic neříká.
Proto píšu ZIMA 2014/2015 a od toho by se mělo vše odvíjet, včetně testů. Dva tři roky staré srovnávací testy na webu/v časopisech jsou k ničemu.
Vartu jsem asi před rokem ze zvědavosti studoval a četl jsem celkem dost negativních referencí.

P.S.: Nemyslím, že vápník Ca-Ca by byl nějak nevhodný, když s vozem najedu dost kilometrů v létě a v zimě o dost míň s tím, že to častěji nabodnu na nabíječku a častěji kontroluju napětí naprázdno a k tomu mám elektrosoustavu v pořádku, tak nevidím problém to pořídit.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 16:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Příspěvek od MíraMT » stř led 07, 2015 9:39

Nechtěl sem to psát, ale vartu dnes opravdu nee. pro nás se varty vozí z polska. je to znát i v nákupních cenách, sou o dost (20% ?) levnější. (koncová pro zákazníka se moc nezměnila :D) a reklamujou se dost často. tři roky stará varta je ok, kvalitní vydrží dost, ale varty vyrobený v posledních dvou letech a novější sou dost problémový, a dost se reklamujou, to je fakt. dolejvacím baterkám bych se vyhnul. dost těžko se v případě problémů reklamujou... vždycky vám napíšou že po neodborné údržbě došlo k tomu a tomu.... za mě klasickou, bezúdržbovou. o starost míň.
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

Pítrs
Příspěvky: 2026
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Příspěvek od Pítrs » stř led 07, 2015 9:45

Taky celkem zajímavý a nepřehlédnutelný názor.
Vartu po tom, co jsem četl a stále tu i čtu, dám stranou (bohužel, když ji jako "značce" věřím).
Ve hře mám Exide a Intact.
Uvidíme, času mám dost, nespěchám, auto jsem odstavil.
To i nuceně, protože mi při snaze o demontáž z vozidla doslova zůstal záporný pól v ruce :shock:
Mám originál MG Rover akumulátor od Delphi a pokud se nemýlím, dle servisní historie (za předpokladu, že si to majitel nedělal sám a vše se evidovalo) od roku 2006 je tam stále původní akumulátor. Tomu říkám životnost.

Dle určení výrobce do pětasedmy patří bezúdržbová baterie.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2063
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Příspěvek od KDB » stř led 07, 2015 12:06

Zrovna Ca-Ca baterie například nesnáší vybití - už stav kolem 11V jí nedělá dobře, o hranici 10,5V nemluvě. I nabíjení z tohoto stavu vyžaduje spec. postup.
Vyžadují i o něco vyšší dobíjecí napětí, takže těch 14-14,2V v R75 není pro ně to pravé.
Nové technologie často bývají prostě háklivější, proto se jim vyhýbám.
Range je spíš náročnější na alternátor, nejen kvůli výbavě, ale díky kompresoru podvozku, čerpadlu brzd,..
Baterka tam trpí jen v případě, že se auto neuspí - což se stávalo v době nástupu Wifi sítí, řešil to jiný přijímač dálky. Je to pak schopno brát 2-4A.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Pítrs
Příspěvky: 2026
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Příspěvek od Pítrs » stř led 07, 2015 14:50

Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Odpovědět