Stránka 2 z 4

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Napsal: stř led 07, 2015 18:39
od J0hny
MíraMT píše:no za mě exide original pro VW škoda. stejně jako celej koncern VW, tak i mi je montujem do aut, cena nejni nijak hrozná, a v dieselech se ty baterky dožívaj běžně kolem 7-8 let bez problémů. berem je přímo ze škodovky (auto ševčík) vodňany.

No nevím, nevím, zatím ve všech koncertech sem viděl z prvovýroby vartu....

Unás jsme prodávali Banner-y a už se nám jich pár vrátilo tak jsme je vyfákli a teď máme varty. Zatím ne dost dlouho (půl roku - cca 20ks prodáno), aby se dalo posoudit jestli je to kvalita nebo není. Ale já jsem pro vartu, žádná mi neodešla a žádná nebyla nová.
Zato od předchozích majitelů jsem měl ve 420SDi Sta**ine 72Ah :puke: :D a startovala pořád krásně, dokud nepřisly první mrazy. To jsem to ještě normálně natočil, auto beželo asi 15 minut na volnoběh (bez topení a světel), zajel jsem za barák na dvůr, chcípnul, a za půl hodiny jenom zacvakal startér! Baterka s motorem ani nepohla, jak jsem tomu nevěřil, že může takhle zdechnout, tak jsem myslel, že musel odejít startér - auto ještě ani uplně nevymrzlo, přesto jsem tam dal hned Bannerku 54Ah, co jsem měl doma a auto chytá mnohem spolehlivějš....

Pro mě TOP je Optima, známej jí má a startuje sní úplně všechno co s jinou nechytí, má jí doma snad 8let z nějakýho auta ze Švícarska co kdysi dovezl a nová nebyla, dodnes natočí dieslovýho LandRovera, Transportéra a startuje s ní v muzeu občas i nějakou armádní techniku.

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Napsal: stř led 07, 2015 18:51
od Trunda
Asi to bude tak, že si v podstatě není moc jak vybrat. Protože to, co bývalo dobré, je teď zřejmě špatné (Banner, Varta, ...) a to co je teď dobré, to nikdo neví, protože s tím není ještě dostatečná zkušenost... Já bych to osobně nehrotil. Možná se zkusil spolehnout na nějaké aktuální testy a to koupit (bezúdržbovou, aby byla šance ji vyreklamovat) a když zdechne, tak zdechne a půjde se vyreklamovat. Vezměte si toho času, co člověk prospekuluje.... kolikrát by za to člověk koupil baterku novou :-D

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Napsal: stř led 07, 2015 19:42
od MíraMT
Tak presne tak. Taky mam momentalne vartu v roveru, asi 4letou. Ohledne znacky starline - nejni to upne marny, pet let jich taky vetsina vydrzela. Hodne nas sklamali baterky proforoce, tech se vratilo spoustu. Jinak vetsina koncernu ma baterku exide, vartu meli pred par lety. Jinak abych nezapomněl, slusny baterky jsou taky tudor.

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Napsal: stř led 07, 2015 20:05
od KDB
Od reklamace bych si moc nesliboval, zatím všechny nové baterie, mimo posledních dvou, mě scíply v rozmezí týdnů až max 3 měsíců po záruce. Poslední byla ta Varta a taky poslední kapka - od té doby řeším jen cena/váha/kapacita.

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Napsal: čtv led 08, 2015 9:33
od Pítrs
Dal jsem si tu práci a prostudoval nějaké ty technické detaily.
Ca-Ca opravdu vyžaduje vyšší dobíjecí napětí- to v R75 určitě není, "jen" 14V, to je sice v pořádku, ale na toto se to nehodí.
Tedy klasická olověná řada....

Je zajímavé, že Optima je vlastněna tím samým koncernem, co drží Vartu. :)

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Napsal: čtv led 08, 2015 15:13
od olson
Jedna věc bude co osazují automobilky, druhá věc je co se dá běžně koupit v obchodě. Dnes je to už asi jedna velká loterie. Viz různé přeznačování od jednoho výrobce pod různými názvy, podle toho kdo si to objedná. S tím jde nahoru nebo dolu i kvalita. Na druhou stranu i poctivý akumulátor lze velmi rychle nenávratně zničit nevhodnými provozními podmínkami, neodborným zacházením, nebo opomenutou údržbou. V autě kde nefunguje správně dobíjení bude mít velmi nízkou životnost. Pokud se výrazněji vybitý akumulátor do několika hodin znovu nezačne nabíjet může mít nakročeno k cestě do sběrny. Něco se dá spravit regenerací, ale ta nebývá všelékem a u některých typů není ani možná.
Dávám přednost klasice - se zátkami. Lze tak průběžně sledovat co se děje s deskami i elektrolytem a případně zavčasu zasáhnout.

Z historie některých mých akumulátorů:
1. BANNER 55 Ah, klasika se zátkami
Koupen v červnu 2003 s autem, předchozí majitel ho montoval v roce 2000, nějaké zvláštní péče se mu nedostávalo. Sloužil postupně ve dvou autech téměř denně až do prosince 2012, tedy 12 let. Poté byl pro postupný pokles kapacity a občasným problémům při startování odstaven. Nadále sloužil jako záložní. Dobíjen dvakrát ročně - před zimou a po ní. Kontrola dle potřeby. Co se pamatuju nikdy jsem nedoléval destilku. V roce 2013 ve včelařské sezóně sloužil v medometu. Ještě v lednu 2014 byl schopen i přes znatelný pokles kapacity nastartovat motor. Nyní čeká na regeneraci. Pak se uvidí.

2. TOPLA 54 Ah, vápníkový se zátkami
Koupen v listopadu 2009 s autem, původní majitel uváděl že je starý asi rok. Jak o něj pečoval nevím. Udržoval jsem ho jako záložní až do výměny za BANNER (viz výše) v prosinci 2012. V autě sloužil výtečně až do července 2013. Dorazilo ho ale zprovozňování R620 SDi, kdy jsem jím z druhého auta přes kabely pomáhal slabému BOSCHi (viz níže). Potom, ani po několikerém dobití, již nebyl schopný běžného provozu. Zkusím regeneraci, ale moc šancí mu nedávám.

3. BOSCH SILVER 66 Ah, bezúdržbový - bez zátek (osazen v R620 SDi)
V autě osazen při předchozím majiteli. Od kdy, to se nepodařilo zjistit. Zhruba rok byl mimo auto, občasně dobit. Pak jsem ho v červenci 2013 použil při zprovozňování, při tom byl vybit. I po důkladném nabití nedokázal pořádně točit motorem. Jak se nepodařilo nastartovat nejpozději na druhý, třetí pokus, musel znovu na nabíječku. Po několika dnech stání to bylo vůbec zbytečné zkoušet. Mimochodem při nabíjení se značně zahříval. Jelikož byl v bezúdržbovém provedení, tak putoval do sběrného dvora. Neměl jsem náladu na odřezávání krytu, a zkoušet, jestli bych ho ještě zachránil regenerací.

Současnost:
4. REDPOWER 74 Ah, klasika se zátkami (osazen v R620 SDi)
Koupen jako nový v červenci 2013, nabíjení dvakrát do roka - před zimou a po ní, kontrola dle potřeby, zatím bez problémů, motor naskočí ihned i v -13°C po týdnu stání. Čas ukáže.

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Napsal: čtv led 08, 2015 20:43
od J0hny
Ta 74ka bude mít mohem větší startovací A, takže je jasný že ty slabší L-Ingot odpravil :lol:

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Napsal: sob led 10, 2015 23:20
od Austin
Mám v autech Varta Blue Dynymic a nemám žádné problémy.
Dokud jsem kupoval baterie kde mne napadlo, Bauhaus, pumpa, obchod, OBI,..za něco málo přes 1000,- tak se mi hned druhou nebo třetí zimu vys...
tak jsem osadil Varty a je konec problému.

Řekl bych že je důležité kromě rozměru taky dodržet údaj, kolik Ah kapacitu má mít v daném voze, alternátor nedobije vyšší kapacitu než je projektováno.
Pokud má Vaše auto originál 44Ah tak nemá cenu mu kupovat 55Ah, altík to nedobije na 100% nikdy. Kupujete si neupotřebitelnou kapacitu.

Nákup jsem realizoval přes web Varta výběrem nejbližšího zástupce.

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Napsal: sob led 10, 2015 23:30
od olson
J0hny píše:Ta 74ka bude mít mohem větší startovací A, takže je jasný že ty slabší L-Ingot odpravil :lol:
Ano, L-Ingot (trefné označení) je poněkud náročnější na kapacitu/startovací proud a vůbec kondici akumulátoru. Když je v pořádku startuje bez problému, ale startér mu prostě musí poskytnout pořádný švih, aby spolehlivě naskočil hned napoprvé.

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Napsal: ned led 11, 2015 0:31
od olson
Je samozřejmě nesmysl si montovat akumulátor z lokomotivy, ale úplně v klidu lze osadit akumulátor s co největší kapacitou co se do držáku vejde. Větší než 100 Ah to stejně nebude. V zimě to má jisté opodstatnění, to se kapacita navíc hodí. Už jen pro to, že promrzlý akumulátor je schopen poskytnou jen část své plné kapacity. Na 100% není nikdy žádný akumulátor v žádném autě dobíjen. 100% nabití je možné jen při dosažení nabíjecího napětí cca 16,3 V což je nad mezí plynování, které nastává při 14,4 V (klasika olovo). Většina regulátorů alternátorů je nastavena okolo 14 V. 100% nabití je ale dobré čas od času provést na nabíječce a akumulátor tak trochu "protáhnout".
Co je ale pro provoz akumulátoru v autě zásadní, je potřeba dorovnání toho co se spotřebovalo při startu a během předchozího stání (alarm, rádio, samovybíjení...). Alternátor to zhruba stejně rychle doplní do akumulátoru s kapacitou jak 44 Ah i 55 Ah tak i vyšší.
Při obtížnějších podmínkách startu tak máme s akumulátorem větší kapacity výhodu a větší pravděpodobnost úspěchu ještě v okamžiku kdy akumulátor s menší kapacitou už není schopen motorem ani otočit. Samozřejmě o kolik víc z akumulátoru s větší kapacitou při startu odebereme energie o to víc jí zase musíme doplnit. Pokud k tomu poskytneme alternátoru dostatek času (dostatečně dlouhá jízda) není s tím nejmenší problém.

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Napsal: ned led 11, 2015 0:33
od AnderN
Stejný L-ingot jsem svého času provozoval asi 5 let s baterií BRIT 72 Ah, např. tady v tabulce: http://www.agrotrans-otice.cz/prodejna- ... -otice.php

Jak dlouho vydržela novému majiteli po prodeji, to netuším.

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Napsal: ned led 11, 2015 9:32
od KDB
U větší kapacity vidím výhodu v tom, že při startu atp.. se vybije menší procento celkové kapacity, což je pro bateriii šetrnější z hlediska životnosti.

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Napsal: úte úno 03, 2015 14:10
od Pítrs
Jsem narazil na celkem výživný zdroj informací:
http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni ... latory.pdf

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Napsal: stř úno 04, 2015 20:20
od mr.koll
vybrat dobrou baterku je dnes docela loterie.Pokud někdo kouká na cenu tak šáhne počem koliv.
Já měl předtím od varty 72Ah bezúdržbovou,ale ta po 5 letech už netahala a stačili 3 dny po -13C
Tak jsem jí vyměnil u nás za barákem v mototechně za starline 74Ah bez údržbovou za dobrou cenu.
Asi po 2-2,5 letech ted při mrazech a 3 dnech stání rezignovala :) tak jsem jí napojil na nabíječku a nabila se mezi 80-90% což je dobrý na 2 letou baterku.
Ještě jsem jí podlepil tím hliníkem co se dává za radiátory aby odpozovala mráz když je položená na tom studeným plechovím podkladu a od vánoc i v mrazech je v pohodě,a to jezdím opravdu krátké trasy.
Jinak podle mně je dobrá volba Varta

Re: vhodný akumulátor ZIMA 2014/2015 tip/rada

Napsal: stř úno 04, 2015 20:46
od RETAXA
Když mi baterka na nějakém z aut odejde, tak to jednou vyzkouším nabít " chytrou nabíječkou ", a když odejde i potom, tak koupím novou a řídím se Ah a cenou. Dále je myslím vše na štěstí při konkrétně vybraném kusu a nemá cenu se tím dlouze zabývat. ( prostě odejde baterka, tek sednu do druhého auta a zajedu koupit druhou za přijatelnou cenu a dál to neřeším ).