Preventivní vyvážení kol/kontrola

Jak na to, tipy, triky ...
Odpovědět
Pítrs
Příspěvky: 2025
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Preventivní vyvážení kol/kontrola

Příspěvek od Pítrs » pát bře 20, 2015 19:50

Zdravím kolegy.
Prosím o radu.
Ještě jsem nepřezul na letní pneumatiky a času mám celkem dost.
Napadlo mě, že bych v servisu nechal zkontrolovat kola, jestli je vše v pořádku.
Chystám se navoskovat disky, jsou informace o tom, že z navoskovaných ráfků rády odpadávají nalepená závaží.
Mám pneumatiky v provozu asi 5 let, tak mě napadlo, jestli by nebylo na škodu to zkontrolovat.
Pro jistotu, ať je vše stoprocentní, problémy s tím nemám, za jízdy nic nedrncá, ani neháže, po poli, ani přes kanály nejezdím.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

J0hny
Příspěvky: 2109
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola

Příspěvek od J0hny » pát bře 20, 2015 20:22

Rozhodně převážit, to s voskem a odpadacím závaží je pravda, problém je, že běžnej odmaštovač na brzdy (tech. benzín), co se používá na odmaštění při lepení závaží, vosk z kol nedostane :roll:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Pítrs
Příspěvky: 2025
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola

Příspěvek od Pítrs » pát bře 20, 2015 20:35

Celkem spolehlivě jakýkoliv vosk sundá isopropanol, ale nechce se mi to opravovat.
Bych první zkontroloval kola a pak až ten zbytek.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 16:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola

Příspěvek od MíraMT » ned bře 22, 2015 20:44

Vyvazit určitě, vosk a ruzny lestenky na kola sou pro lepeni zavazi utrpeni.. Kazdej rok je to to samy a vysvetluju lidem ze si ty kola maj umejt a vylestit az potom, co je vyvazim jinak to drzet nebude. Ono je rozdil i zavazi, pokud pouzivaj smejdy nebude to drzet nikdy, a ono mezi nama treba zavazi franken je jednou tak drahy co čínský, takze ho pouziva malo kdo..
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2063
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola

Příspěvek od KDB » pon bře 23, 2015 7:26

Praxe mi říká, že převážit (zkontrolovat) je dobré po sezoně, respektive, když jsou kola v provozu. Pokud se kolo nehýbe, hmota se trochu přeskupí a vyvážit to v tomto stavu znamená, za chvíli to dělat znovu. Je to rozdílné podle povedenosti, guma od gumy. Někdy to je zanedbatelné, někdy za 500km . Je pravda, že jsem na háklivej na sebemenší projev nevyváženosti :mrgreen:
To mě říká moje zkušenost ...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6605
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola

Příspěvek od AnderN » pon bře 23, 2015 10:18

Karle, obecně rozumím tvému příspěvku, ale co přesně znamená toto? Je to nějaký fyzikální jev, nebo jak si to mám představit?
KDB píše:... Pokud se kolo nehýbe, hmota se trochu přeskupí ...
Taky nemám rád nevyvážená kola, ale moje zkušenost je taková, že když mám nově nazuté vyvážené pneumatiky, tak je pak vhodné je nechat převážit po pár tisících km, až si ty gumy více sednou. Poté už prakticky není potřeba, resp. při kontrole na vyvažovačce se pak kola už stále jeví jako dobře vyvážená, pokud člověk třeba nevymetl nějakou mega díru nebo tak něco (což na našich cestách není velký problém).
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2063
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola

Příspěvek od KDB » pon bře 23, 2015 13:25

To je míněno tak, že tak jako se nová guma zajede (rozválí), tak se ten proces funguje částečně i obráceně.
Když zajetou a vyváženou gumu třeba po zimě nasadím, tak některé pár km mají vibrace, které zmizí. Guma si sedne do své "provozní" podoby.
To je moje vysvětlení faktu, že nejdéle a nejlépe je vyvážená guma, kterou nechám vyvážit v provozní formě.
Samozřejmě hodně záleží i na šikovnosti pneuservisáka.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6605
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Preventivní vyvážení kol/kontrola

Příspěvek od AnderN » pon bře 23, 2015 15:15

OK, rozumím ...
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Odpovědět