Rozdíly chladících kapalin

Jak na to, tipy, triky ...
Pítrs
Příspěvky: 2026
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Rozdíly chladících kapalin

Příspěvek od Pítrs » stř dub 01, 2015 21:07

Trunda píše:Kolega mi tedy z benzínky volal, že modrou flašku nemají...
Ahoj, prosím Tě, co používáš za chladící kapalinu a proč? To nebude OAT, že?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » stř dub 01, 2015 21:11

G48? Tak nejak... tady ty starsi modely se jeste delaly na modrou. Vyrobce jaksi neresim, bo tam leju co kde koupim, bo mam spotrebu pomalu jak benzinu :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2026
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Pítrs » čtv dub 02, 2015 10:14

Čau.
Dělaly se na modrou....není to spíš tím, že jde o pokrok v oblasti vývoje chladících kapalin?
Protože máme hodně podobné motory, v podstatě shodné- blok, hlava, gumové hadice, hliník, ocelové vložky válců.
A já mám motor "dělaný na růžovou", rozdíl je asi jen v tom, že můj je novější.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » čtv dub 02, 2015 10:32

V podstatě ano... zkus mi podat nějaký vážný důvod proč přejít na růžovou a přejdu ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2627
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Hombre » čtv dub 02, 2015 11:23

Výhoda růžové je především v delší lhůtě výměny (5 let), což u tebe, dokud ti to uniká nemá cenu. Jinak jsou ty kapaliny stejné, obě na bázi ethylenglykolu a rozdíl je opravdu jen v pokroku.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Pítrs
Příspěvky: 2026
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Pítrs » čtv dub 02, 2015 11:26

Modrá je taky na bázi organických kyselin?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Hombre
Příspěvky: 2627
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Hombre » čtv dub 02, 2015 11:47

Pleteš si bázi a aditiva. Na bázi jsou stejné - ethylenglykol. Tvoří většinu kapaliny. V modré jsou minerální aditiva a v červené organická. Ty mají hlavně zajistit, aby se nezvýšila časem kyselost kapaliny, proto ta červená vydrží déle - jsou v ní lepší aditiva.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » čtv dub 02, 2015 12:05

Díky za vysvětlení... tak až se mi někdy stane to, že by snad hrozilo, že se mi v motoru udrží kapalina déle, jak rok (myšleno tak, že vždycky i při vypouštění dojde ke ztrátám), tak to třeba vyměním za růžovou ;-) Ale asi tam musí proběhnout průplach, že?

Jinak je pravda, že jak jsem se teď dost hrabal kolem potrubí, tak na té plechové zadní trubce jsem si u dopouštěcího vstupu od expanzky všiml, že pod hadicí bylo to železo takové ohlodané jako kdyby právě od kyseliny, nebo elektrolýzy.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2026
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Pítrs » čtv dub 02, 2015 12:10

Já to právě směřuji opačným směrem, proto se opatrně ptám.
Tedy- přejít z růžové na nižší.
V rámci nějaké té akademizace tématu těsnění pod hlavou K motorů.
Z více zdrojů jsem pochytil informaci, že právě užívané růžové chladivo s organickými kyselinami (v manuálu "OAT" - organic acid technology) působí neblaze na elastomerové prvky v tom těsnění.
Řešení bývá takové, že nedávají poměr 50:50, ale např. 40:60, častěji mění za nové, případně přechází na jiná chladiva.
Tak to tady můžeme rozebrat.
Jestli je to hovadina nebo ne...nevím, jak jsem nakoupil, tak prodávám.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Hombre
Příspěvky: 2627
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Hombre » čtv dub 02, 2015 12:22

Jo tak to nevím, ale já jsem měl vždycky červenou a elastomerové těsnění nemělo problém, naposledy vydrželo bezvadné 60 tkm až do výměny motoru. Ale když jsem dělal Reznovi těsnění, protože mu ty elastomerové housenky odplavaly dírama hlavových šroubů do vany, tak jestli si dobře pamatuju, tak měl modrou kapalinu. Myslel jsem, že to je nekvalitní těsnění, ale možná na to má vliv ta vysoká kyselost kapaliny, kterou samozřejmě ještě navíc nikdo nikdy v žádné lhůtě nevyměnil. Ale že by naopak nová červená kapalina nějak tomu těsnění škodila jsem neslyšel.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 291
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od kptHergot » čtv dub 02, 2015 12:36

to jsou všechno jenom hloupé řeči, už se to tu na fóru probíralo . . . modrá je pro chlapce a růžová pro holčičky :wink: :lol: car:: just joke
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » čtv dub 02, 2015 12:43

Kapitáne, vidíš, tohle mě nenapadlo :-D Ale tím pádem mám ty barvy v autech správně ;-)

No každopádně jedno nebo druhé... kapalina by se měla měnit po nějaké rozumné době. Je prostě pravda, že ta čerstvě ohryzaná rez na kovové trubce mohla být důsledkem kyselosti kapaliny, která tam původně byla hodně dlouho.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2026
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Pítrs » čtv dub 02, 2015 12:46

kptHergot: nikde jsem si toho nevšiml, že by se to probíralo, asi to někde zapadlo.....každopádně, pokud jsou to prokazatelně hospodské kecy, tím lépe, přeci jen výměnná lhůta 5 let je o dost pohodlnější a na provoz i levnější
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2063
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od KDB » čtv dub 02, 2015 13:11

Tohle jsem řešil loni. Zjednodušeně - v růžové pracují inhibitory jen když narazí na oxidaci, z toho plyne delší lhůta. V modré neustále, takže se dříve vyčerpají.
Háček je právě přechod - tam jsou častě zkušenosti, že něco začne téci, nebo odejde těsnení pod hlavou. Každé to je na trochu jiné bázi. I technolog z Velvany potvrdil určité riziko, a hlavně dle jeho osobního názoru by dával tu kapalinu, se kterou to bylo zkonstruováno....takže já mám všude modrou a tak to zůstane.
A moje osobní u R75 - mě začala téci pumpa při proplachu, jelikož voda, narozdíl od Fridexu nemaže, tak to starší pumpa neunesla.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, BMW 320 cabrio,XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6641
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od AnderN » čtv dub 02, 2015 14:10

A výměnná lhůta té modré? Jen ze zvědavosti, mám červenou všude.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 5.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Odpovědět