Čištění radiátoru topení
Re: Čištění radiátoru topení
Tak tak, je to jak píše Roverix. Chce to pořádně napasovat.
Re: Čištění radiátoru topení
Poznámka k motorisaci čtyřválec benzín:
Co takhle tam ten radiátor nechat, jen vypustit chladící kapalinu, jednoduše pak odpojit vstupní hadice za motorem a přes ně to propláchnout?
Taky řešení nebo by bylo vhodnější prostě ten radiátor skutečně natvrdo vytáhnout a zapůsobit na něho i "mechanicky"?
Co takhle tam ten radiátor nechat, jen vypustit chladící kapalinu, jednoduše pak odpojit vstupní hadice za motorem a přes ně to propláchnout?
Taky řešení nebo by bylo vhodnější prostě ten radiátor skutečně natvrdo vytáhnout a zapůsobit na něho i "mechanicky"?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Čištění radiátoru topení
tohle řešení nevede k úspěchu, s tím radiátorem musíš jaksepatří zatřepat, proklepnout opatrně třeba o ruku tak aby se uvolnily usazeniny a to mockrát, i po padesáté ti z toho může vytékat bordel, ale opatrně, ať se nepoškodí
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Re: Čištění radiátoru topení
Dobrý den všem.
Tak jsem využil toho, že jsem v rámci výměny termostatu kompletně vypouštěl chladící kapalinu, tak jsem přikročil i k vyčištění radiátoru topení.
V zimě mi polovina na straně řidiče jakž takž obstojně topila a na straně spolujezdce byl chvílemi vlažný vzduch, chvílemi úplně studený.
V návodu v prvním příspěvku je jedna nepřesnost/chyba. Bez demontáže upínací spony (viz foto) to NELZE demontovat. Přesněji řečeno- ta spodní trubka radiátoru šla odpojit po povolení spojovací objímky celkem bez problémů, ale s horní nešlo ani pohnout. Strávil jsem nad tím bezmála hodinu, až jsem pak zjistil, že to asi celé rozbiju a zlámu si všechny prsty. Po demontáži oné upínací spony to šlo za pár minut ven. Problém je ten, že je to celkem dost blbě vidět a pokud se člověk nepodívá opravdu pořádně, tak ta spona není vidět vůbec a přístup je taky k tomu dost špatný. Nicméně to rozebrat jde.
Trubky byly čisté, stejně jako celý chladící systém, použil jsem proplach vodou, perchlorethylen a na pár sekund kyselinu chlorovodíkovou.
Použitá rozpouštědla byly pro průchodu radiátorem čistá.
U mě byl zásadní problém ten, že tam u předchozího majitele značkový servis v Holandsku nalil ten sajrajt na ucpání děr v chladičí, poté, co po asi ne moc dobře provedené opravě opět brzy odešlo těsnění pod hlavou.
Čištění mi trvalo snad několik hodin, boucháním o ruku odtamtud neustále vypadávaly různé kousky nějakých vláken/vaty, co byly obsaženy v tom přípravku.
Důrazně doporučuji všem, kterým např. teče chladič, resp. nějaká hadice, ať tam ty přípravky typu K-seal, Radiator Stop Leak, atp. raději vůbec nelijí a problém raději řeší od základu. Za tu past to nestojí. Já jsem byl nakonec nucen tu chladící kapalinu 5x (!!) přefiltrovat přes punčochu a nakonec i potom i stočit přes hadičku. Celkově jsem odtamtud vybral asi 3 vrchovaté polévkové lžíce nečistot. Následně jsem celý chladící systém ještě proplachoval vodou a i tam byl další sajrajt.
Opětovná montáž trvala tak 10-15 minut (nejsem tlustý), na spojovacích objímkách jsem si dal záležet, nic neteče.
Jestli ta spolujezdcova polovina topí nebo ne, v těchto vedrech zatím nedokážu zjistit.
Tak jsem využil toho, že jsem v rámci výměny termostatu kompletně vypouštěl chladící kapalinu, tak jsem přikročil i k vyčištění radiátoru topení.
V zimě mi polovina na straně řidiče jakž takž obstojně topila a na straně spolujezdce byl chvílemi vlažný vzduch, chvílemi úplně studený.
V návodu v prvním příspěvku je jedna nepřesnost/chyba. Bez demontáže upínací spony (viz foto) to NELZE demontovat. Přesněji řečeno- ta spodní trubka radiátoru šla odpojit po povolení spojovací objímky celkem bez problémů, ale s horní nešlo ani pohnout. Strávil jsem nad tím bezmála hodinu, až jsem pak zjistil, že to asi celé rozbiju a zlámu si všechny prsty. Po demontáži oné upínací spony to šlo za pár minut ven. Problém je ten, že je to celkem dost blbě vidět a pokud se člověk nepodívá opravdu pořádně, tak ta spona není vidět vůbec a přístup je taky k tomu dost špatný. Nicméně to rozebrat jde.
Trubky byly čisté, stejně jako celý chladící systém, použil jsem proplach vodou, perchlorethylen a na pár sekund kyselinu chlorovodíkovou.
Použitá rozpouštědla byly pro průchodu radiátorem čistá.
U mě byl zásadní problém ten, že tam u předchozího majitele značkový servis v Holandsku nalil ten sajrajt na ucpání děr v chladičí, poté, co po asi ne moc dobře provedené opravě opět brzy odešlo těsnění pod hlavou.
Čištění mi trvalo snad několik hodin, boucháním o ruku odtamtud neustále vypadávaly různé kousky nějakých vláken/vaty, co byly obsaženy v tom přípravku.
Důrazně doporučuji všem, kterým např. teče chladič, resp. nějaká hadice, ať tam ty přípravky typu K-seal, Radiator Stop Leak, atp. raději vůbec nelijí a problém raději řeší od základu. Za tu past to nestojí. Já jsem byl nakonec nucen tu chladící kapalinu 5x (!!) přefiltrovat přes punčochu a nakonec i potom i stočit přes hadičku. Celkově jsem odtamtud vybral asi 3 vrchovaté polévkové lžíce nečistot. Následně jsem celý chladící systém ještě proplachoval vodou a i tam byl další sajrajt.
Opětovná montáž trvala tak 10-15 minut (nejsem tlustý), na spojovacích objímkách jsem si dal záležet, nic neteče.
Jestli ta spolujezdcova polovina topí nebo ne, v těchto vedrech zatím nedokážu zjistit.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Čištění radiátoru topení
[quote="Tommi_82"]...Poté povolíme dva šroubky na "přírubách" a odsuneme "stahovací sponky"(nevím jak to jinak nazvat).
Rozpojíme potubí a vysuneme radiátor. ....quote]
Ale ono to tam je .
Rozpojíme potubí a vysuneme radiátor. ....quote]
Ale ono to tam je .
Re: Čištění radiátoru topení
Kde? V textu se jasně píše o povolení dvou šroubků a odsunutí stahovacích sponek. Tzn. o odsunutí sponek, co ty trubky spojují dohromady s přívody.
O povolení třetího šroubku a odmontování držáčku tam není ani zmínka, četl jsem to několikrát po sobě.
O povolení třetího šroubku a odmontování držáčku tam není ani zmínka, četl jsem to několikrát po sobě.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Čištění radiátoru topení
Povolení držáku nebylo třeba, proto o něm není zmíňka.
Re: Čištění radiátoru topení
V tom případě by chtělo ten první příspěvek upravit tak, aby dotyčný počítal s možností nepřekonatelného problému
Vážně, třeba tam mám nějakou modifikaci, co jiní na o něco starších pětasedmách nemají.
Já jsem zkrátka musel tu hluboko ukrytou potvoru odmontovat, jinak naprosto bez šance to vyndat ven.
Vážně, třeba tam mám nějakou modifikaci, co jiní na o něco starších pětasedmách nemají.
Já jsem zkrátka musel tu hluboko ukrytou potvoru odmontovat, jinak naprosto bez šance to vyndat ven.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Čištění radiátoru topení
také mi není nic známo o přichycení, bez jehož demontáže by to nešlo, možná tam je, ale dělal jsem to na dvou autech nebylo potřeba nic povolovat
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Re: Čištění radiátoru topení
No tak pokud to někomu náhodou nepůjde vůbec vyndat, tak dle mé informace bude vědět, co dělat dál a nebude muset ztrácet čas laborováním.
Dneska večer už bylo chladno, tak jsem vyzkoušel topení a ono konečně správně funguje.
Subjektivně.....na straně spolujezdce bylo pocitově trochu chladněji, ale rozhodně lepší, jak předtím. Tak uvidíme, jak to bude v chladnějším období....
Dneska večer už bylo chladno, tak jsem vyzkoušel topení a ono konečně správně funguje.
Subjektivně.....na straně spolujezdce bylo pocitově trochu chladněji, ale rozhodně lepší, jak předtím. Tak uvidíme, jak to bude v chladnějším období....
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
-
- Příspěvky: 1443
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čištění radiátoru topení
Tak u mýho radiátoru sem musel odpojit i ty nalisovaný kolena, jinak nebyla šance radiátor vyčistit.
http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=14&t=8980
http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=14&t=8980
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
Re: Čištění radiátoru topení
michal.lom píše:Tak se nám ochladilo, a zase se ukázal známej problém ZT/75 - zanesenej radiátor topení. Už jsem to řešil když jsem auto koupil, ale asi to nebylo vyčištěný důkladně, nebo se to zaneslo bordelem co zůstal v okruhu topení. Prostě u spolujezdce do netopilo.
Vrhnul jsem se do toho dneska za pomocí moderní techniky
Takhle vypadal radiátor po napuštění teplou vodou pohledem termokamery. Čím světlejší barva, tím vyšší teplota (pro ty co to neznají)
Asi hoďku jsem ho proplachoval a proklepával, a tady je výsledek:
https://youtu.be/9EVFQ-y8w3k
Zůstalo tam ještě jedno vlákno ucpaný, ale je to na straně řidiče, kde to není problém, asi tam bude nějakej bytelnější špunt.
Zase to topí jak o život.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Čištění radiátoru topení
Caute, vie mi niekto preposlat tie foto z prveho prispevku?...ten link na picassaweb nefunguje a rad by som to videl predtym ako sa do toho pustim...diky
Re: Čištění radiátoru topení
Na vyčištění radiátoru R75 budeme potřebovat 2x francouzký klíč, 1x křížový šroubovák a hodně hader na únik vody z trubek.
V motorovém prostoru stáhneme (zmáčkneme)"francouzákem" dvě hadice od topení.
Pro snažší přístup k radiátoru sundáme plasty pod voantem a obložení výduchu ventilace řidičových nohou. Pod příruby dáme vícero hader(poteče voda). Poté povolíme dva šroubky na "přírubách" a odsuneme "stahovací sponky"(nevím jak to jinak nazvat).
Rozpojíme potubí a vysuneme radiátor. Radiátor propláchujeme proudem vody a poboucháváme o dlaň ruky.
Po vyčištění do nej (delší trubkou) pustíme horkou vodu a zjišťujem, jestli je horkej i zadek radiátoru. Pokud ano, tak vše se může smontovat zpět a sundat francouzáky. Dejte POZOR, aby stahovací sponka byla přesně nasazená na přírubách.
Pokud je vše O.K., tak z přírub nepoteče voda. Ještě zkontrolujte množství destilky v chladiči a můžete svého Rovera projet.
https://goo.gl/photos/AJhy73AnvC7brZ488
V motorovém prostoru stáhneme (zmáčkneme)"francouzákem" dvě hadice od topení.
Pro snažší přístup k radiátoru sundáme plasty pod voantem a obložení výduchu ventilace řidičových nohou. Pod příruby dáme vícero hader(poteče voda). Poté povolíme dva šroubky na "přírubách" a odsuneme "stahovací sponky"(nevím jak to jinak nazvat).
Rozpojíme potubí a vysuneme radiátor. Radiátor propláchujeme proudem vody a poboucháváme o dlaň ruky.
Po vyčištění do nej (delší trubkou) pustíme horkou vodu a zjišťujem, jestli je horkej i zadek radiátoru. Pokud ano, tak vše se může smontovat zpět a sundat francouzáky. Dejte POZOR, aby stahovací sponka byla přesně nasazená na přírubách.
Pokud je vše O.K., tak z přírub nepoteče voda. Ještě zkontrolujte množství destilky v chladiči a můžete svého Rovera projet.
https://goo.gl/photos/AJhy73AnvC7brZ488
Re: Čištění radiátoru topení
Kdyby odkaz nefungoval, tak napiš.