Čištění radiátoru topení

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3363
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Čištění radiátoru topení

Příspěvek od Keksin » ned črc 29, 2012 11:08

Tak tak, je to jak píše Roverix. Chce to pořádně napasovat.

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Čištění radiátoru topení

Příspěvek od Pítrs » pát pro 21, 2012 9:37

Poznámka k motorisaci čtyřválec benzín:
Co takhle tam ten radiátor nechat, jen vypustit chladící kapalinu, jednoduše pak odpojit vstupní hadice za motorem a přes ně to propláchnout?
Taky řešení nebo by bylo vhodnější prostě ten radiátor skutečně natvrdo vytáhnout a zapůsobit na něho i "mechanicky"? :)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Čištění radiátoru topení

Příspěvek od kptHergot » pát pro 21, 2012 10:23

tohle řešení nevede k úspěchu, s tím radiátorem musíš jaksepatří zatřepat, proklepnout opatrně třeba o ruku tak aby se uvolnily usazeniny a to mockrát, i po padesáté ti z toho může vytékat bordel, ale opatrně, ať se nepoškodí :wink:
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Čištění radiátoru topení

Příspěvek od Pítrs » čtv srp 22, 2013 7:55

Dobrý den všem.
Tak jsem využil toho, že jsem v rámci výměny termostatu kompletně vypouštěl chladící kapalinu, tak jsem přikročil i k vyčištění radiátoru topení.
V zimě mi polovina na straně řidiče jakž takž obstojně topila a na straně spolujezdce byl chvílemi vlažný vzduch, chvílemi úplně studený.

V návodu v prvním příspěvku je jedna nepřesnost/chyba. Bez demontáže upínací spony (viz foto) to NELZE demontovat. Přesněji řečeno- ta spodní trubka radiátoru šla odpojit po povolení spojovací objímky celkem bez problémů, ale s horní nešlo ani pohnout. Strávil jsem nad tím bezmála hodinu, až jsem pak zjistil, že to asi celé rozbiju a zlámu si všechny prsty. Po demontáži oné upínací spony to šlo za pár minut ven. Problém je ten, že je to celkem dost blbě vidět a pokud se člověk nepodívá opravdu pořádně, tak ta spona není vidět vůbec a přístup je taky k tomu dost špatný. Nicméně to rozebrat jde.

Trubky byly čisté, stejně jako celý chladící systém, použil jsem proplach vodou, perchlorethylen a na pár sekund kyselinu chlorovodíkovou.
Použitá rozpouštědla byly pro průchodu radiátorem čistá.
U mě byl zásadní problém ten, že tam u předchozího majitele značkový servis v Holandsku nalil ten sajrajt na ucpání děr v chladičí, poté, co po asi ne moc dobře provedené opravě opět brzy odešlo těsnění pod hlavou.
Čištění mi trvalo snad několik hodin, boucháním o ruku odtamtud neustále vypadávaly různé kousky nějakých vláken/vaty, co byly obsaženy v tom přípravku.
Důrazně doporučuji všem, kterým např. teče chladič, resp. nějaká hadice, ať tam ty přípravky typu K-seal, Radiator Stop Leak, atp. raději vůbec nelijí a problém raději řeší od základu. Za tu past to nestojí. Já jsem byl nakonec nucen tu chladící kapalinu 5x (!!) přefiltrovat přes punčochu a nakonec i potom i stočit přes hadičku. Celkově jsem odtamtud vybral asi 3 vrchovaté polévkové lžíce nečistot. Následně jsem celý chladící systém ještě proplachoval vodou a i tam byl další sajrajt.

Opětovná montáž trvala tak 10-15 minut (nejsem tlustý), na spojovacích objímkách jsem si dal záležet, nic neteče.
Jestli ta spolujezdcova polovina topí nebo ne, v těchto vedrech zatím nedokážu zjistit.
Přílohy
servis002.jpg
servis001.jpg
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3363
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Čištění radiátoru topení

Příspěvek od Keksin » čtv srp 22, 2013 11:18

[quote="Tommi_82"]...Poté povolíme dva šroubky na "přírubách" a odsuneme "stahovací sponky"(nevím jak to jinak nazvat).
Rozpojíme potubí a vysuneme radiátor. ....quote]

Ale ono to tam je list: .

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Čištění radiátoru topení

Příspěvek od Pítrs » čtv srp 22, 2013 11:39

Kde? V textu se jasně píše o povolení dvou šroubků a odsunutí stahovacích sponek. Tzn. o odsunutí sponek, co ty trubky spojují dohromady s přívody.
O povolení třetího šroubku a odmontování držáčku tam není ani zmínka, četl jsem to několikrát po sobě.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3363
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Čištění radiátoru topení

Příspěvek od Keksin » čtv srp 22, 2013 11:50

Povolení držáku nebylo třeba, proto o něm není zmíňka.

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Čištění radiátoru topení

Příspěvek od Pítrs » čtv srp 22, 2013 11:55

V tom případě by chtělo ten první příspěvek upravit tak, aby dotyčný počítal s možností nepřekonatelného problému :wink:

Vážně, třeba tam mám nějakou modifikaci, co jiní na o něco starších pětasedmách nemají.
Já jsem zkrátka musel tu hluboko ukrytou potvoru odmontovat, jinak naprosto bez šance to vyndat ven.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Čištění radiátoru topení

Příspěvek od kptHergot » čtv srp 22, 2013 21:05

také mi není nic známo o přichycení, bez jehož demontáže by to nešlo, možná tam je, ale dělal jsem to na dvou autech nebylo potřeba nic povolovat ;)
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Čištění radiátoru topení

Příspěvek od Pítrs » čtv srp 22, 2013 21:22

No tak pokud to někomu náhodou nepůjde vůbec vyndat, tak dle mé informace bude vědět, co dělat dál a nebude muset ztrácet čas laborováním.

Dneska večer už bylo chladno, tak jsem vyzkoušel topení a ono konečně správně funguje.
Subjektivně.....na straně spolujezdce bylo pocitově trochu chladněji, ale rozhodně lepší, jak předtím. Tak uvidíme, jak to bude v chladnějším období....
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Čištění radiátoru topení

Příspěvek od michal.lom » ned úno 15, 2015 10:28

Tak u mýho radiátoru sem musel odpojit i ty nalisovaný kolena, jinak nebyla šance radiátor vyčistit.

http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=14&t=8980
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Čištění radiátoru topení

Příspěvek od Pítrs » čtv lis 05, 2015 18:06

michal.lom píše:Tak se nám ochladilo, a zase se ukázal známej problém ZT/75 - zanesenej radiátor topení. Už jsem to řešil když jsem auto koupil, ale asi to nebylo vyčištěný důkladně, nebo se to zaneslo bordelem co zůstal v okruhu topení. Prostě u spolujezdce do netopilo.

Vrhnul jsem se do toho dneska za pomocí moderní techniky :wink:

Takhle vypadal radiátor po napuštění teplou vodou pohledem termokamery. Čím světlejší barva, tím vyšší teplota (pro ty co to neznají)
IMG_3994.jpg
Asi hoďku jsem ho proplachoval a proklepával, a tady je výsledek:

https://youtu.be/9EVFQ-y8w3k

Zůstalo tam ještě jedno vlákno ucpaný, ale je to na straně řidiče, kde to není problém, asi tam bude nějakej bytelnější špunt.

Zase to topí jak o život.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Mirec
Příspěvky: 3
Registrován: stř lis 02, 2016 19:32

Re: Čištění radiátoru topení

Příspěvek od Mirec » čtv lis 03, 2016 19:41

Caute, vie mi niekto preposlat tie foto z prveho prispevku?...ten link na picassaweb nefunguje a rad by som to videl predtym ako sa do toho pustim...diky

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3363
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Čištění radiátoru topení

Příspěvek od Keksin » pát lis 04, 2016 7:40

Na vyčištění radiátoru R75 budeme potřebovat 2x francouzký klíč, 1x křížový šroubovák a hodně hader na únik vody z trubek.
V motorovém prostoru stáhneme (zmáčkneme)"francouzákem" dvě hadice od topení.
Pro snažší přístup k radiátoru sundáme plasty pod voantem a obložení výduchu ventilace řidičových nohou. Pod příruby dáme vícero hader(poteče voda). Poté povolíme dva šroubky na "přírubách" a odsuneme "stahovací sponky"(nevím jak to jinak nazvat).
Rozpojíme potubí a vysuneme radiátor. Radiátor propláchujeme proudem vody a poboucháváme o dlaň ruky.
Po vyčištění do nej (delší trubkou) pustíme horkou vodu a zjišťujem, jestli je horkej i zadek radiátoru. Pokud ano, tak vše se může smontovat zpět a sundat francouzáky. Dejte POZOR, aby stahovací sponka byla přesně nasazená na přírubách.
Pokud je vše O.K., tak z přírub nepoteče voda. Ještě zkontrolujte množství destilky v chladiči a můžete svého Rovera projet.

https://goo.gl/photos/AJhy73AnvC7brZ488

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3363
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Čištění radiátoru topení

Příspěvek od Keksin » pát lis 04, 2016 7:46

Kdyby odkaz nefungoval, tak napiš.

Odpovědět