Typické závady - obecně

Odpovědět
Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Typické závady - obecně

Příspěvek od Pítrs » pon dub 07, 2014 12:19

Následující informace nejsou oficiálním návodem k opravám.
Jsou brány jako vodítko pro uživatele, aby podrobně pochopili dané problémy a jako doplňující zdroj informací pro méně zkušené servisní techniky, v případě potřeby. Jedná se o souhrn oficiálních sdělení automobilky MG Rover, zkušeností uživatelů, zachycených poznatků na trhu a veřejně dostupných statistik.


Typické a nejčastější závady automobilu Rover75/MG ZT (všechny motory a karoserie):

- špatně fungující odtokový prostor před motorem
Snad každý moderní automobil má pod stěrači umístěn prostor, kde se při dešti a mytí shromažďuje voda. Voda musí samozřejmě někam odtéci – v našem případě je častým jevem to, že se odtokové kanálky zanesou nečistotami a problém je tu.

Možné příznaky (buď všechny naráz, nebo část z nich):
- po demontáži krytů a při vizuální kontrole prostoru se uvnitř nachází voda – prostor musí být suchý!
- „odněkud“ natečená voda nebo nadměrné vlhko v přední části kabiny – toto je způsobeno natečením vody přes kabinový filtr do klimatizační jednotky a do kabiny
- záhadné chování elektroinstalace, automobil nejde nastartovat, náhodné a nepředvídatelné chování různých elektrických prvků – toto je způsobeno zaplavením jednotky ECU

Řešení problému:
- při každé výměně/kontrole kabinového filtru preventivní kontrola stavu
- pravidelná kontrola (nejlépe vícekrát ročně, v závislosti na intenzitě užívání vozidla) a čištění odtokových kanálků
- v případě potřeby sestřižení konců odtokových gumových hadic, tak, aby se zvětšil průřez

Důsledky neřešení problému:
- v případě zatečení vody do kabiny - snížení komfortu pro posádku
- v případě zatečení vody do jednotky ECU – omezená užitelnost vozidla, případně naprostá nepojízdnost vlivem poškození/zničení ECU

- spojková hydraulika - manuální převodovka
Tovární OEM verze celoplastové spojkové hydrauliky bohužel nedisponuje příliš vysokou kvalitou.
Její životnost se udává zhruba 80 000 – 150 000 km (MAX), dle jízdního stylu řidiče.

Možné příznaky (buď všechny naráz, nebo část z nich):
- zařazení jakéhokoliv rychlostního stupně jde ztuha
- tuhý chod pedálu- k sešlápnutí spojky je nutno vynaložit o něco větší sílu
- nejde zařadit žádný rychlostní stupeň
- pro zařazení rychlosti je nutno několikrát vyšlápnout spojkový pedál
- spojkový pedál se "propadne" a nevrátí se zpět

Řešení problému:
- včasná výměna, nejlépe kompletní, tzn. hlavního spojkového válce a vypínacího ložiska
Částečná výměna přináší jen částečné řešení, částečnou životnost.
V současnosti existuje vhodné řešení v podobě aftermarketového výrobce TAZU http://www.tazuparts.com
Vyrábí hliníkové hlavní spojkové válce za velmi rozumnou cenu, které navíc, dle zaznamenaných údajů, jdou lépe namontovat, než plastové originály.
Velkou výhodou je též to, že TAZU spojkové válce jdou rozebrat a jednoduše repasovat (výměna těsnících gumiček).

Důsledky neřešení problému:
Časem dojde k postupnému selhání systému, při ignoraci závady není nic neobvyklého, když zcela nepojízdné auto nechá řidiče stát na cestě, v té nejhorší situaci někde ve dvě hodiny ráno, sto kilometrů od domova.
Nadměrné opotřebení převodovky.

- ventilátor chladiče
Příznaky: nefunguje klimatizace, při delším stání v kolonách a popojíždění přehřívání motoru, při spuštěném ventilátoru náhlá rána z motorového prostoru

Příčiny: poddimenzovanost hnacího motorku, patrně nedostatečná konstrukce, spálený předřadný odpor, pokud je od výroby nainstalován (výkonově nedostatečný), v případě rány z motorového prostoru došlo k vážnému poškození vrtule (únava materiálu)

Řešení: výměna ventilátoru za nový, či repasovaný, výměna předřadného odporu za nový, v případě poškození vrtule možná provizorní oprava (pokud tak lze), jinak výměna.

Jak rychle ověřit správnou funkci?: při nastartovaném motoru stisknout na panelu automatické klimatizace tlačítko ofuku čelního skla (odmrazení/odmlžení). Ventilátor chladiče se musí rozběhnout.

Důsledky neřešení problému:
- možné poškození kompresoru klimatizace
- možné přehřátí motoru při popojíždění, u zážehových čtyřválců řady K pak následně značné riziko propálení těsnění pod hlavou

- otvírání kapoty
Při provozování vozidla v zasoleném a vlhkém prostředí dojde časem ke korozi zámků kapoty a jejich zanesení nečistotami. Následkem toho jsou lanka, vedoucí od páčky v kabině, enormně namáhány a časem dojde k závadě ve vedení.
Byl zaznamenán i problém, vzniklý patrně únavou materiálu.
Další možností je případná odchylka v seřízení protikusů zámků kapoty.
Možné příznaky (buď všechny naráz, nebo část z nich):
- kapota se otvírá špatně
- kapota nejde vůbec otevřít

Řešení problému:
- v případě odchylky v seřízení protikusů zámků kapoty, tyto protikusy seřídit, aby správně zapadaly do zámků, jinak ZDE: http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=43&t=8200

- Zaseknutý zamykací mechanismus zadních dveří
Časem dojde vlivem opotřebení k problému otvírání zadních dveří.

Možné příznaky (buď všechny naráz, nebo část z nich):
- nejdou otevřít zadní dveře
- zadní dveře jdou otevřít velmi ztuha
Řešení problému:
- na vině bývá často poškozená plastová část mechanismu – č. dílu: FQF000050. Pomůže výměna za nový, nejlépe vylepšený/modifikovaný díl. TAZU http://www.tazuparts.com toto nabízí v kovové verzi jako aftermarket.

- voda v kufru (sedan)
Občas se vyskytne nežádoucí natečení vody z okolí dovnitř kufru.
Nejčastější příčinou je špatné těsnění koncových světel.
Jsou zaznamenány i případy průniku vody z jiných míst, například přes otvory ozdobných lišt.
Možné příznaky:
- nadměrné vlhko nebo voda v prostoru kufru (rezervní pneumatiky)

Řešení problému:
- demontáž koncových světel a výměna těsnění
- demontáž vnitřního čalounění a lokalizace jiného místa průniku vody
Důsledky neřešení problému:
- časem postupná koroze interiéru, voda nemá kam odtéci

- při zařazení reverzního převodového stupně se nerozsvítí koncové signalizační světlo
Řešení problému: nejlépe výměna za nový kus

Důsledky neřešení problému:
- vozidlo obvykle neprojde STK kontrolou
- a jiné důsledky :)

- rozsvícená kontrolka "airbagu"
Příčina: někdy (často) bývá na vině jenom špatný spoj ve žlutém konektoru pod sedačkou
Řešení problému: při vypnutém zapalování rozpojit a konektor prostříknout sprejem na kontakty
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Odpovědět