Jak na těsnění - změněno

Uživatelský avatar
Kamart
Příspěvky: 246
Registrován: pát led 18, 2008 15:03
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Jak na těsnění - změněno

Příspěvek od Kamart » pon bře 02, 2009 17:22

Chtěl bych se zeptat co všchno je potřeba na kompletní výměnu těsnění pod hlavou, myslím teď hlavně nářadí, je mi jasné že klíče, + momentový klíč, a ted co dal?klasické ořechy?torxy,?jaké jednotky?palce ? Jak je to časově náročné?
Na co si dát pozor? myslím že nic takového na tomto foru zatím není a mohlo by to pomoci více lidem s tímto problémem asi každého roveru s k - motorem. :wink:









Našel jsem si na ebay 2 sady těsnění, od stejného prodejce, chtěl bych vědět proč v tě jedné sadě je těsnění jedno a v druhé jsou 2. Kterou raděj koupit?
1.) http://cgi.ebay.co.uk/ROVER-25-45-1-4-1 ... 634.c0.m14
2.) http://cgi.ebay.co.uk/25-45-75-200-400- ... 240%3A1318
Rover 25 2.0 iDt 74kW 2003

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Jaké těsnění?

Příspěvek od Hombre » úte bře 03, 2009 6:31

Každopádně se mi víc líbí ta první sada s tím jedním těsněním, kde je vidět, že těsnění je ocelové s těsnícím tmelem. Dobrá cena, snad to bude i kvalitní.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Kamart
Příspěvky: 246
Registrován: pát led 18, 2008 15:03
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké těsnění?

Příspěvek od Kamart » úte bře 03, 2009 15:58

ok, měl jsem stený názor, objednáno to první :wink:

Takže teď jen čekat než dojde a pak do práce....
Rover 25 2.0 iDt 74kW 2003

Uživatelský avatar
Kamart
Příspěvky: 246
Registrován: pát led 18, 2008 15:03
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké na těsnění - změněno

Příspěvek od Kamart » úte bře 03, 2009 22:09

Aktualizace snad mě neukamenujete :oops:
Rover 25 2.0 iDt 74kW 2003

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 9:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na těsnění - změněno

Příspěvek od seba » stř bře 04, 2009 1:37

Přidám pár obecných žvástů:

Dosedací plochy musí mít maximální nerovnost do 0,03mm jinak musíš hlavu (nebo blok) nechat orovnat.Při montáži musí být plochy odmaštěné a suché.
Utahovat budeš podle manuálu od středu ke krajům atd
Šrouby vy na těch K máte ty dlouhý že?To bych dal asi nový, měl sis je taky objednat z Anglie.
No a když bude hlava dole tak zkontroluj těsnost ventilů v sedlech, když tak zalapovat a nebo přefrézovat a zabrousit.

Tak sem přidal pár šplechtů co ti asi moc nepomůžou.To víš už tu u toho usínám. :) :)
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Jak na těsnění - změněno

Příspěvek od Hombre » stř bře 04, 2009 6:15

šrouby byly v té sadě těsnění
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 9:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na těsnění - změněno

Příspěvek od seba » stř bře 04, 2009 10:52

A jo vydíš to, já na to nekoukal, to je teda dobrá cena :?: :?:
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Uživatelský avatar
Kamart
Příspěvky: 246
Registrován: pát led 18, 2008 15:03
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na těsnění - změněno

Příspěvek od Kamart » stř bře 04, 2009 11:55

seba píše:A jo vydíš to, já na to nekoukal, to je teda dobrá cena :?: :?:
No to je, vzhledem k cenám u nás.... :)
Rover 25 2.0 iDt 74kW 2003

sector
Příspěvky: 326
Registrován: úte říj 09, 2007 8:48
Bydliště: Warsaw

Re: Jak na těsnění - změněno

Příspěvek od sector » stř bře 04, 2009 16:02

dej vedet zda pasoje tak jak ma... kdyz tak si budeme dle potreby objednavat z anglie a ne tady v CR

Uživatelský avatar
Kamart
Příspěvky: 246
Registrován: pát led 18, 2008 15:03
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na těsnění - změněno

Příspěvek od Kamart » stř bře 04, 2009 16:59

Teď řeším utahovací moment těch šroubů, dle rave je to 20Nm pokud jsem to teda dobře pochopil ale to se mi zdá malo ne?
Rover 25 2.0 iDt 74kW 2003

Uživatelský avatar
Karel G.
Příspěvky: 233
Registrován: úte zář 18, 2007 14:08
Bydliště: Havířov

Re: Jak na těsnění - změněno

Příspěvek od Karel G. » stř bře 04, 2009 19:31

Ten moment se probíral je to těch 20nm a pak 2x180 stupnů zase hezky postupně podle manualu

mackoco
Příspěvky: 298
Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na těsnění - změněno

Příspěvek od mackoco » pát bře 06, 2009 11:42

tak to je fuckt dobra cena, sa oplati kupit do zalohy
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na těsnění - změněno

Příspěvek od R4ms3S » pát bře 06, 2009 12:06

ono když se tam dá koupit 1.8 VVC za + - 35 000,- v parádním stavu tak asi to bude něco znamenat :D
Ty ceny jsou asi všechny trochu jinak něž u nás...
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

UTAHOVACÍ PLÁN

Příspěvek od Austin » pát bře 06, 2009 22:49

Nevím, ale 20 Nm bude blbost, bude to nejmíň 55 Nm možná 70.

Austiny mají 72 doufám že Nm né pounds on inches.

Důležité je utahovat podle pořadí v manuálu, tzv. UTAHOVACÍ plán :-D
Tzn. nelze utahovat zleva doprava ale křížně.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Jak na těsnění - změněno

Příspěvek od Hombre » pon bře 09, 2009 6:18

opravdu tam je 20Nm, a pak 2 x 180 stupňů, což v praxi znamená dotahování momentem tak 100-150Nm. U dlouhých šroubů se to podle utahovacího momentu neurčuje, protože ten šroub při dotahování dost rezonuje (vrže) a moment se skokově mění, takže napřed podle pořadí v Rave na těch 20Nm, a pak zase podle pořadí o 180 stupňů a pak zase pole pořadí o 180 stupňů.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Odpovědět