Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Odpovědět
stilg
Příspěvky: 646
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv črc 25, 2019 21:30

A dnesni varka fotek.

Odstreneny zbytky staryho molitanu a vracena mrizka.

V levym zrcatku se zabidlely vosy... maj tam urcite hnizko, lezlo jich dovnitr hafo... budu je muset vyhnat.

Jeden dalkac se nechtel sparovat... ale mikrospinace spinaly a rozpinaly normalne a i dle poklesu napeti n baterce fob vysilal pri zmacknuti tlacitka... nakonec se to nechalo ukecat a chytlo se to a funguji oba.
Přílohy
IMG_20190725_185612149_PORTRAIT.jpg
IMG_20190725_193058856_HDR.jpg
IMG_20190725_195820348.jpg

stilg
Příspěvky: 646
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » sob črc 27, 2019 22:47

Jinak tim predchozim narazim na to, ze nejaky jelito narvalo RTV na utesneni cam carrieru.... tak doufam ze mne necekaji ohoblovane vacky...

Maska uz byla docela dost olezla, takze sem to trochou prelizl a odbrousil ten vylozene se uz loupajici chrom, a dipnul na cerno.
Ted to trochu sviti ... ale az se ozivy ty cerne plasty tak to bude hezky.
Přílohy
IMG_20190719_192841143_HDR.jpg
IMG_20190725_225706917.jpg
IMG_20190726_231452668.jpg
IMG_20190727_120606824_HDR.jpg
IMG_20190727_121346268_HDR.jpg
IMG_20190727_121532560_HDR.jpg

stilg
Příspěvky: 646
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » ned črc 28, 2019 18:41

Tak prvni vetsi boliska poresena. A v Roveru je ted oficialne motor ze ZR 160! ... no dobre, sice jenom elektrickej motor-ek stahovani okna, ;)

Auto bylo koupeno s tim ze v pravych dverich neni stahovacka, okno bylo prilepeny paskou plus nejaky ty drivka vrazeny zevnitr mezi sklo a gumu.
Demontovat tapec je vcelku easy. akorat ten koumak co demotnvoal tu stahovacku tam samozrejme nevratil pak tu folii co je pod tapecem, takze po sundani tapecu to na mne koukalo tak jak je to na prvni fotce...
Kdo nekdy kuchal dvere na 25ce vi co za lepivej hnus tam je k prichyceni te folie.... takze ted od toho byl tapec zevnitr.
Namontovat a zapojit stahovacku je vcelku easy.
Porod prisel ,kdyz sem strhl ty duct tape z venku okna... pod ni byl zbytek nejake predesle pasky... totalne nepecene za ty roky na okno a ram .... Technicky benzin, odstranovac nalepek apod s tim nic moc nedelali.. drbacka ze sem byl prostrej jak dlazdic... odstranovac asfaltu fungoval po dlouhem pusobeni trosku... a pak sem zajel koupit jinej odstranovac nalepek a lepidel a tim uz to nejak docistil .... ale porod. I na gume okna to bylo nepeceny, ze se to musel ospis mechanicky ... no des.

Dal sem zjistil proc dvere zni tak plechove a lacine a drncive ... vevnitr dveri je vyzstuha a plech dveri je na ni nalepenej tmelem aby se to tlumilo... ten tmel se opd plechu dveri po letech odtrhl a tim se ten plech mohl vlnit a drncet... takze sem to zatmelil sikaflexem. Neni to moz hezky, ale naprd pristup a ... kruciprdel na parkovisti :)

Dverim sem vyvoskoval spodni lem. a slepil natrzenou gumu od toho drivka co tam bylo a vymenil mrizku repraku za neposkozenou co mi zbyla jeste ze ZRa.

No a kdyz uz sem to delal tak at je to poradne, sem koupil nejakej metr pevnejsi folie a pokusil se o reprodukci te Roveri kreace co tam je z vyroby a obstrihl a nalepil ji tam a dvere zkompletoval.

Teda cekal sem z eto zabere necelej den. ale den a pul ... do kosmu.

Kazdopadne okno drzi, jezdi nahoru i dolu... co vic si prat :D
Přílohy
IMG_20190727_123414300_HDR.jpg
IMG_20190727_171010017_HDR.jpg
IMG_20190727_171029034_HDR.jpg
IMG_20190727_171237038_HDR.jpg
IMG_20190727_173441888.jpg
IMG_20190727_175713977_HDR.jpg
IMG_20190727_204938673.jpg
IMG_20190728_114545782.jpg
IMG_20190728_144315447.jpg
IMG_20190728_153550362_HDR.jpg
IMG_20190728_162258488_HDR.jpg
IMG_20190728_181859929_HDR.jpg

stilg
Příspěvky: 646
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » ned črc 28, 2019 20:27

No a pak se este vymenili secky 3 archaicke a uz vysisovane sterace za flaty.

Behem tydne snad uz dorazi kozenej volant a nova manzeta at muzu smontovat interier...

Rucni brzda ma trochu odrbanej ten chromovanej caplik.... a shodou okolnosti mam celou pakou ze ZRa, takze to asi taky vymenim Tak zoufam ze nebudou zarezly srouby do podlahy... ale hadam ze budou.

Ted sem auto preparkovaval kvuli blokaci a prijdou mi ty brzdy takovy dost gumovy...ale tak to budu resit az se dostanu k tomu vymenit kotouce a desky (koupil sem TRW tak snad nebudou mizerny)
Přílohy
IMG_20190728_183615194.jpg

stilg
Příspěvky: 646
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » stř črc 31, 2019 20:37

Z UK dorazila manzeta radici paky.

Takze rychly swap, at muzu zase dat do kupy interier a namontovat nove radio.

Puvodni manzeta je kozenka a klasicky osoupana a nepekna.
Manzeta co dosla (cca 420 kc vcetne posty z UK) je perfektni, ze silne kuze prakticky presne jako original. jenom trochu nepatrne sirsi nahore a ze silnejsiho materialu. Ale ten vrchni ukoncovaci krouzek do ni sedne a dole sedi perfektne.
Přílohy
IMG_20190731_204736938.jpg
IMG_20190731_211800771.jpg

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2164
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Austin » stř črc 31, 2019 21:06

Pěkné
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

stilg
Příspěvky: 646
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát srp 02, 2019 20:25

Takze pokracujeme.

Takze sem vysal koberec pod stredovou konzoli, ten levnje vysavac z lidlu funguje prekvapive dobre (saje to samozrejme vcelku mizerne, ale ma to kartacek, takze clovek to kartacuje a na to posbirani toho vycesanyho bordelu to staci, vratil tam vycistenou konzoli.
Vymenil sem T5 zarovicku v cigaretove zasuvce. Zkousel jsem dat LEDku, ale svitilo to mizerne (protoze je potreba aby to svitilo do strany).

Konecne jsem mohl namontovat novy radio (obyc levny za 750 kacek, ale nesviti to modre, ma to USB, SD kartu a AUX, a je dostatecne nenapadny a padne tam hezky... rozhodne lepsi nez ta stribrna hruza co tam byla)

A nakonec sem vyhrabal svoji plonkovni Hondi hlavici radici paky .. a sedne tam jak prdel na hrnec. (Honda a Rover maji stejny zavit).
Přílohy
IMG_20190721_204759926.jpg
IMG_20190802_183514928.jpg
IMG_20190802_191934425.jpg
IMG_20190802_192208401.jpg
IMG_20190802_1948541333.jpg

stilg
Příspěvky: 646
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát srp 02, 2019 20:51

Ted bude mensi pauza, jedu se na tyden vylit na Brutal...

Ale pak je v planu:

1) vymenit rucni brzdu (myslim paku komplet, mam krasnou ze ZRa, a ta co je v aute je sice ok, ale par kosmetiskych vad ma), plastove trojuhelniky po stranach vepredu u nohou (vlevo od ridice, vpravo u spolujezdce) - to stejne, mam netknute ze ZRa.

2) Uz jsem demontoval zadni madlo kufru... to byl docela boj, protoze to drzi 5ti cipe security Torxy (normalni torx ma 6, security torx ma cudlik vprosted a 6 ... tohle je kombinace) a dost zrezle... myslel sem ze to budu odvrtavat...
Rozmontovat to madlo na ten dil c je chromovany, a ten co je cerny taky boj.
A navic je rozbite osvetleni znacky.. .takze to opravit.
A dipnout chromovany dil na cerno a cele to dat do kupy...

Vracet to ale na auto nebudu, prvne se musi odbrousit a zakitovat klasicka koroze kolem zamku.

3) Zkontrolovat osvetleni a povymenovat zarovky a prip. nahradit ty hlavni (osvetleni na stropu v interieru, v kufru za LED)

Gumy jsem uz na to auto poshanel (byly k tomu zimaky, vzorek sice jakstaks ok... ale skoro 20 let stary vrazdy... takze i kdyz nejsem dogmatik co tvrdi ze jak je guma starsi nez 4 nebo 6 nebo X let je stara .. protoze to zcela urcite neplati, tak 20 let je uz pase a na takovejch vrazdach to jezdit nebude.)

A pak uz to snad odvezu k nasim a pojede se velkej servis. (Ted si vicemene krom tech dveri a stahovacky hraju s blbostma jenom po veceru po praci, protoze delat rozvody, hlavu nebo brzdy na parkaci na sidlisti nejde.)

Sem docela zvedavej jak to auto nakonec dopadne a zda se podari to dat do nejakyho hezkyho a hlavne funkcniho stavu.

stilg
Příspěvky: 646
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » stř srp 14, 2019 22:25

Tak jeste jedna blbustka... dorazil 35ti korunovej obal na Lucas FOB z Ciny..
K autu sou 2 klice ale jeden z fobu uz je takovej jetej, tlacitka se zacinaji nepatrne trhal / loupat...

Cinska kopie je pomerne presna, material je trochu jiny, trochu mekci, matnejsi plast s vyraznejsi texturou. Necvakne tolik pri zaklapnuti pulek, ale spis se to zamackne, kazdopadne drzi dobre.
Tlacitka super, za ty penize to stoji uz jenom kvuli novym gumovym tlacitkam pokud nekomu odchazeji.

Kozenej volant z CR neprosel... byt chlap zezacatku jakstaks kumunikoval, a pak slibil ze ho posle.. a pak dokonce napsal ze ho poslal, tak nic a ani nekomunikuje... takovi sou fakt na facku.
Takze sem nasel jinej stejne, mozna i v lepsim stavu za pulku v Polsku a skrze kamose Polaka si ho obednal ... sice to potrva tak tyden dva, ale tenhle aspon vim, ze necekam zbytecne.
Přílohy
IMG_20190812_162902802.jpg
IMG_20190812_163146063.jpg

stilg
Příspěvky: 646
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » sob srp 17, 2019 23:05

Takze uz jdeme na to. Odvezl jsem auto k nasim...

To trhani je fakt dost hrozny.
- v nizkych otackach (1600-2100) pri vetsim zatizeni auto zacne docela vehementne cukat, trapi se, a nebo vepredu docela hnusne boucha (to bouchani bude spis od tech vybraci, ale nevim).

Zatim to neresim, prvne poresim co vim ze je spatne + velky servis a pak se uvidi zda to bude pokracovat.
Hadam, ze by to mohlo byt ale zpusobene tim, ze je vadny sensor vacky. Co jsem totiz cetl, a logicky to dava smysl. Bez sensoru vacky ECU netusi, zda je pist ve fazi komprese nebo vyfuku. U zapalovani je to jedno, tam se hazi jiskra do obou valcu tak jako tak, ale pri vstrik je to pro nej neresitelny problem a udajne v takovem pripade kdy neni info o vacce, vstrikuje podobne jako zapalovani oba parove valce, a jednou to holt je pri sani a podruhe pri expanzi zbytecne.
A mozna se to pak prechlastava nebo kdo vi... kazdopadne je pro mne s podivem, ze auto v tomhle stavu nerozne Check engine / MIL svetylko jako by se nechumelilo :D

Senzor hlasi chybu. Kdyz ji smazu, hned po nastartovaci naskoci zpet.

Zkousel jsem vycistit kontakty, ale nic. A kdyz sensor odpojim zcela, chova se to uplne stejne... takze bude KO.
Kdyz sem koukam po novym, zjistil sem, ze puvodni sensor z ocaskem (kablik s konektorem) uz se nedela a druhovyroba jede nove sensory ktere maji konektor primo na sobe. Cimz padem je ale pka nutny kratky kablik, kterym se pripoji na puvodni konektor.

Ten samotny konektor sezenu asi za 550-850 u nas, ale bez kabliku... kablik sem nenasel.
v UK maji sensor + kablik za 50 liber... plus posta... kruciprdel nedam 1800 za sensor vacky!

A pritom by mi stacil ten samec konektor do sensoru, kablik a konektor na druhou stranu bych si ucvakl z toho myho spatnyho... :/

Dalsi moznost je tedy sehnat pouzitej puvodni sensor... hodil sem inzerat dolu do sekce, treba se nekdo najde.
A posledni moznost, na kterou to vidim, je ze jsem nasel ten sensor i s kablikem u cinanu na Ali expressu. za 20 babek i s postou. I kdyby ten sensor nebyl dobrej, porad je ta cena za kabl lepsi nez v UK a samotny sensor si koupium tu. a pokud bude dobrej, tak je to uplne za pusu.

A jinak samozrejme tomu !&@#! co to auto servisoval predemnou prerazil pazoury. Nejenom cervenej silikon namrdanej mezi pulky hlavy, ale ten picus pomychal sroubky a ten sensor vacky prisrouboval spatnym, delsim sroubkem nez tam patri... ta dira je slepa, takze srouvek narazil na dno a sensor vubec nedotahl,... sedlo sroubku bylo tak 2 mm nad sensorem... takze ten si tam hezky skakal (coz je mozna i duvod proc je po smrti) a samozrejme ani jeho O krouzek netesnil....
Proc to ti lidi delaj?! Proc?!

Takze dneska po diagnostice a hrani si s tim sensorem jsem to uz stihl akorat nahrubo umyt. Des, prach, tuny ppotecenyho oleje a na nem nalepenyho sajrajtu a tak .... Vzal sem to jenom arvou a lehce kartackem, a oplachl.

Jo a obe manzety vnejsich kloubu na poloosach sou roztrzeny. To jsem jeste nedelal....
Přílohy
IMG_20190817_170738872_HDR.jpg
IMG_20190817_175301027.jpg
IMG_20190817_193758848.jpg
IMG_20190818_143232473_HDR.jpg

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17078
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » ned srp 18, 2019 6:34

Starší RFa s Mems 1.9 žádné čidlo na vačce nemají, tedy správně řídit motor jde jen podle čidla na klice. Tzn. to čidlo je spíš jen kontrolní a spíš to vidím na blbě nastavené rozvody. A proto hlásí chybu. Hlídá v podstatě to, jak je posunutá fáze vačky proti klice a i díky tomu pak nelze s posunutým rozvodem ani jet. Kdežto se starším řízením motoru šlo jet i v případě, že válce už lízaly ventily.
Tak schválně ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 646
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » ned srp 18, 2019 8:54

No ale nejsou tyhle prehistoricky Kcka treba SPIcka?
U karbecu nebo jednobodu je ti to asi fuk takze chapu ze cam sensor treba nemaj. Ale u mpi nevis, zda je valec v sani nebo expanzi.

Kazdopadne lidi tvrdi ze vadny cam na jizdu vliv nema, ecu to nejak zkousne a odhadne (ono pokud by to bylo chytre, tak to z odezvy poznat pujde, zapamatuhe si v kterem poradi ty parove valce jdou.
I kdyz nekde jinde pisou ze ecu jednoduse groupne vstrikovace a proste vstrikuji oba tj jeden to hodi za uzavreny saci ventil.

No to trhani by mohli byt ledascim nekdo rika i spatny fuel trimy.

Na rozvody to nevidim ale nevylucuju. To by se chovalo nejspis hur celkove.
Ale tak stejne se to bude secko ted delat. A pak se uvidi zda problem pretrva.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17078
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » ned srp 18, 2019 10:27

Normálně všechna MPi do Mems 3, tedy nějakého roku 2000 neměly čidlo vačky. Však podle čidla kliky ví přeci vše, co potřebuje. Ví, v jaké fázi se nachází jaký válec a víc nepotřebuje. Jen VVC s Mems 2 mělo čidlo vačky, ale tam to bylo logické. Uvidíš.... ale ano, klidně to čidlo může být nějak poškozené, ale nemyslím si, že to bude mít vliv na ten problém.
Mimochodem.... měnil jsi kabely ke svíčkám a svíčky? Kabely jsou celkem potvory.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 646
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » ned srp 18, 2019 11:10

Opravdu dle cidla kliky vi vse?

Jestli se nepletu, nacelniku, tak klika se toci 2x rychleji nez vacka.
Na kazde JEDNO otoceni vacky, se otoci klika DVAKRAT, tj pist jde 2x dolu a 2x nahoru.
Jednou je to sani, podruhe expanze, jednou komprese, podruhe vyfuk.

Z polohy kliky ECU samozrejme vi, v jake pozici je ktery pist. Ale z ceho urci, zda se jedna o intake a nebo power stroke? To ridi ciste ventilovy rozvod, a zalezi jak je otocena vacka. a tedy otevrene / zavrene ventily.

Pro zapalovani je to fuk, RFo ma "wasted spark" system, kdy tam pali jiskru pri obou, protoze ostatne sou jen 2 civky, ze, kazda na par stejne chodicich pistu.

Ale pro vstrik u MPi mi to tedy jasne neni. A bud to tedy musi zjistit ECU jinak, at uz tak, ze to proste na slepo "zkusi" a dle odezvy motoru si urci jak to asi je, a pak podle toho jede, a nebo nejak jinak, ale z pozice kliky mne fakt nenapada jak... pouc me :D

A nebo to opravdu groupne vstriky a jede jako"dvoubod" :D Teda u aut, ktere ho (CMP) maji, co nemaji to patrne resi jinak....
(mg-rover.org forum:
"The engine will not run with the crankshaft sensor disconnected.
The engine will run with the camshaft sensor disconnected but the injector drive will be grouped (two fired at the same time) rather than sequential (individual).")

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17078
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » ned srp 18, 2019 11:40

Ano, vstřiky jedou sdruženě....
The four fuel injectors are fitted between the
pressurised fuel rail and inlet manifold. Each injector
comprises a solenoid operated needle valve and a
specially designed nozzle to ensure good fuel
atomisation.
The injectors are controlled in grouped mode with 2
& 3 being grouped and 1 & 4 being grouped, with
the injectors in each group being operated
alternatively. The ECM determines when to operate
the injectors based on the signal it receives from the
crankshaft position sensor.
The ECM provides an earth signal for the period the
injectors are required to be open, the injector
solenoids are energised and fuel is sprayed into the
inlet manifold onto the back of the inlet valves. The
ECM carefully meters the amount of fuel injected by
adjusting the injector opening period (pulse width).
During cranking, when the engine speed is below
approximately 400 rev/min, the ECM increases the
injector pulse width to aid starting. The amount of
increase depends upon engine coolant temperature.
To prevent flooding, the ECM periodically inhibits the
operation of the injectors.
U systému s čidlem na vačce píší, že pokud čidlo selže při jízdě, tak to nevadí. Pokud je vadný už při startu, tak vstřikování jede sdruženě a otáčky jsou omezené na max. 5000 otáček. (Toto píší u Mems 2, ale u trojky to bude pravděpodobně stejné).
Tím je řečeno, že čidlo slouží pro počáteční zjištění fáze při nesdruženém vstřikování a víc to nijak nezasahuje, krom toho, že v případě závady to má omezení na otáčky. Tedy v tvém případě je problém primárně jinde. A ano, kecal jsem, když jsem podceňoval účel čidla.

Předkládám argumenty, proto, aby se analýza dobrala cíle. Ne proto, abych z někoho dělal blbečka.... rozumíme si, ne?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Odpovědět