Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Odpovědět
stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 06, 2019 10:53

Prave ze ani ne. Cistil sem sadu hydrostelu z te hlavy z 75ky co sem si dovezl z polska a vicemene sem z toho vylil to, co je vys na (2.) fotce toho rozdelanyho hydrostelu.

(at sjednotime terminologii, rikejme treba kyblik hydrostelu tomu velkemu, z toho clovek vyklepne / vystreli vzduchem pistek v pouzdru pistku. Pistek ma na dne kulickovy ventilek (z venku je na nem cepicka pod kterou je pruzinka s tou kulickou)

Nektery pistky, asi tak odhadem 1/4 nesly snadno vytahnout z toho pouzdra. bylo potreba s nima trochu zatocit, a nebo prikapnout olej do pistku, paratkem tlacit kulicku, a zamackat pistkem ... aby se rozhybal a sel dobre vytahnout.
Ale vetsina sla vytahnout snadno.

Ocistil sem to od staryho oleje, dolni lem na pouzdre pistku, pod tim C klipem co drzi pouzdro s pisktem v kybliku byval trochu spinavej, to sem otrel, ale jinak sem pistek a zbytek jenom vykoupal v benzinu olejem vyplachl kyblik a s novym olejem to smontoval.

Rozdelal sem i jeden hydrostel z te "spatne" hlavy a taky mi neprisel buhvi jak hroznej. Z toho sem si teda pak vzal i tu pidi pruzinku pod kulicku ventilku, protoze mi jedna mrska pri cisteni te sady hydrostelu uskocila... takze sem ju pouzil z tohodle.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16939
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » pát zář 06, 2019 12:15

Tak aspoň máš jistotu.... teď jde ale o to, aby se někde z motoru neuvolnil nějaký zbytek sajrajtu a ten do hydroštelů nezalezl :-D ..... budeš čistit vanu a sací koš? Asi by se to hodilo když už to bereš tak poctivě.
No, já jsem čistil hydroštely z hlavy, která byla děsně doprasená. Někdo ji přebrousil tak, že už byly líznutý sedla ventilů, všechno to bylo děsně oplácané červeným silikonem a ve finále to pak někdo potkal. Tak krom kousků silikonu jsem z hydroštelů vyplavil i slušnou dávku hliníkových špon.... jako čučel jsem na to, co se tam dá najít.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 06, 2019 13:32

Tak hlava je velice dukladne ocistena a vyplachnuta.
Pokud je nejaky bordel ve vane, tak to pro mne ted neni kriticke, pac to zachyti filtr / sitko na sacim kosi a tedy do motoru to nepujde.

Az bude auto trochu v kupe, a motor smontovanej tak patrne na demontaz vany a vyplach a nasledne druhou vymenu oleje dojde, ale neni to ted na poradu dne.

Fotoreportaz z delani hlavy apod. sem pridam za chvili.

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 06, 2019 14:27

Takze motor....

Hlava jak uz zaznelo "krasne" zasilikonovana nejakym !&@#!.
Jak pod vikem (hodne "dukladne"), tak pod cam carrierem... gufera obtazeny silikonem dokola... viz fotky.

Hlava dole, tesneni pod hlavou zase kolem dokola obtazeny bilym silikonem.... kruciprdel... dyt je to motor, ne vana v koupelne... PROC?!

Motor krasne zablemcanej od oleje kerej z toho uzasne utesnenyho motoru tekl.
Takze sem hlavu pracne umyl (ve vysledku zbytecne).

Vytlaceny fire rings (na vyfukove strane), hafo zakarbonovany ventily, vsude cerveny RTVcko.... takze FUCK IT. Hlava Do krabice a shaneni nejake lepsi.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 06, 2019 14:35

Z Polska sem si dovezl hlavu z 1.8micky z Rovera 75.

Zda se byt hezka, rozhodne v lepsim stavu nez ta co byla na auta... ale par krabacnu tam stejne z demontaze nebo nasledny manipulace bylo,
Takze ranni obvolavani kde mi jeste ten den zbrousi hlavu, a nasledne akce kulovy blesk sundany cam carrier, vytazeny vacice, hydrostely a demontovany ventily a gufera driku ventilu.
Dan za demontaz ventilu bez spesl nastroju, jenom pomoci 17ky dlouhyho orechu a magnetu na foto (jo spechal sem a pro hadr si dosel az pote...)

Hlava prebrousena, sla dolu desetinka milimetru.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 06, 2019 14:38

Ventily alespon jakstaks ocisteny.
Zalapovany aspon v rychlosti a trochu ventilovy sedla.
A hlava dukladne vymyta. (Nehlinik nastrikan konkorem).

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 06, 2019 14:40

Nasazeny novy gufirka (Victor Reinz) na ventily, dlouha 17ka opet poslouzi jako idealni instalacni nastroj.

A jedna nocni sichta instalace ventilu, pruzin ventilu, talirku a zamecku zpatky do hlavy.... jak jinak, nez bez spesl nastroje, pouze se 17kou orechem a kusem duct tape. Chvili zabralo osvezit si ten grif ale pak uz to slo na prvni dobrou.
Hotova polohlava na posledni fotce.

Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 06, 2019 14:44

Blok motoru pred ocistenim.
Oskraban bordel z vrsku vlozek valcu.
Na pistech nejakej ten karbon, takze aspon trochu ocisteno a dukladne vysato - predevsim kolem hran pistu vysavecem s prodlouzenim.
Nasledne naolejovano.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16939
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » pát zář 06, 2019 14:47

Ty jo.... ty 1.4řkový vložky jsou brutální :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 06, 2019 14:50

Tesneni i srouby davam Elring. Neni to uplne to nejlepsi co se da sehnat (i kdyz kazdej ma nejakou zkusenost s ruznyma znackama...), ale melo by t o byt v ramci moznosti slusne.

Zajimavy, ze papir od Elringu ma trochu jinou sekvenci dotahovani sroubu hlavy. Servisni Manual od roveru ma 4ku a 6ku, 8micku a 10ku prohozene. Ale to je spis kosmeticky rozdil, zda se jde takhle do krize nebo napric ke strane,
Jel jsem podle servisniho manualu, ale po doporucenich misto 2x 180, jsem sel 4x 90.

Digitalni momentak jsem overil, ze souhlasi s mym slusnym 1/4 palcovym a souslasily prakticky na chlup.... It's like wearing both belt AND the suspenders!
Hlava po dotazeni na stupne (viz. znacky na sroubech).
Nezbyva nez doufat....

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 06, 2019 14:54

Jo, sou docela tlusty oproti 1.6 a 1.8... ale tak to neni nic proti nicemu, spis naopak.

Ale jo, kvuli tomu nejde na 1.4ku dat VVC palice.... ono kdyz sem mel v rukach VVC saci ventil a ten normalni z 1.8micky tak to je rozdil jak svina, ty VVC sou vcelku obri ve srovnani s normalnima.

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » ned zář 08, 2019 21:15

Fuck me sideways...

Me z toho hrabne... kdyz uz sem myslel, ze to nejhorsi mam za sebou... murphy uderil.
Na 4. valci je strzenej zavit na svicku.

Svicky do hlinikove hlavy davam opatrne, natocim je rukou a dotahuju momentakem... navic sem mel momentak nastavenej na prvni dotazeni jenom na 19 nm, tj doclea pod specifikaci 25 nm... a ta svicka se zacala protacek absolutne bez odporu...

Byl sem si temer jistej, ze sem to nemohl zkurvit ja... navic na svicce nebylo nic, a pohled do sachty je videt, ze tam zavit neni, ale ani zadnej bordel, krome spatnyho zavitu uuuplne dole na konci.

Takze sem prolitl fotky a ... jo ten zavit pil v piiiici celou tu dobu.
Staci se podivat na fotku v predchozim postu, 3ti fotka jak je tam hlava. Valec vlevo je videt ze ma zbytecek zavitu jenom dole, narozdil od zbylych 3.)
Proste ta puvodni svicka co tam byla tam byla tak zakousla, ze zavit vysel i s ni... s tim patrne hadam neslo nic udelat, jenom je obrovska skoda, ze sem si toho nevsiml. Svicky jsem nejak detajlne nestudoval a z par neprimych fotek co mam, je videt, ze to nebylo uplne do oci byjici, ten zavit to vytrhlo "hladce", bez nejakych otrepu.

Nejak mne uz opousti sila pokracovat.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16939
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » ned zář 08, 2019 21:18

Prodávají se opravné sady na závit svíčky. Je to taková závitová vložka....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » ned zář 08, 2019 21:20

Ale to ja samozrejme znam.
Ostatne neni to prvni zkurvenej zavit v mym zivote.. nedavno sem vlozkoval zavit v tehlici na brzdic (na Oplu).

Ale strasne mne to zdeprimovalo... ze zase setback. A hlavne, ze se to nezjistilo kdyz byla hlava dole, to by defakto nebyl vubec problem.

A mam hlavu na motoru, cam carrier , ventil dekl, rozvody...
A je otazka zda to vlozkovat s hlavou na motoru, nebo to zase sundat....

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 13, 2019 13:53

Takze pokracujeme s foto story...

Vybral sem ten hezci par rozvodovych kol na vacky (mam 2 pary, jeden z te puvodni hlavy, jeden z nove hlavy) - kola jsou z puvodnich vacek.
A omyl / odmastil je (na nebyly mastne, ale...).

Cam carrier samozrejme ten z te nove hlavy dukladne odstranen stary tmel a omyt.

Pak prislo na to vybral ktery par vacek pouzit. Co se vacek tyce, tak v pohode oboje. Akorat ty z te nove hlavy mely trochu orezlej konec (viz foto srovnani vyfukovych vacek puvodni vlevo, z nove hlavy vpravo, po ocisteni). Takze v zajmu tesnosti na guferu jsem vzal ty z puvodni hlavy.

Jinak sem koukal ze vacice sou stejny jak sani tak vyfuk, coz vysvetluje proc je mozny valit na normalnim motoru dve vyfukovy vacky z VVC ;)

Vacky omyty a naolejovany.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět