ROVER 25-výměna oleje v převodovce

Odpovědět
frnov
Příspěvky: 14
Registrován: úte úno 23, 2016 20:23

ROVER 25-výměna oleje v převodovce

Příspěvek od frnov » stř říj 07, 2020 13:08

Mám ROVER 25,rok výroby 2002.Prosím o odpověď na dotaz za jak dlouho nebo po kolika najetých kilometrech měnit olej v převodovce.Díky frnov.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17530
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ROVER 25-výměna oleje v převodovce

Příspěvek od Trunda » stř říj 07, 2020 18:26

Ani teď z hlavy nevím, jestli Rover definoval nějaký konkrétní interval, ale já to mám nastavené tak cca 80 tis. km a dejme tomu 6 let. On ten olej už je po pár letech docela řídký a ta cena výněny je směšná na to na tom šetřit. Prostě jednou za čas ho vyměnit té převodovce rozhodně udělá dobře.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Feri
Příspěvky: 166
Registrován: pát pro 10, 2010 19:05
Bydliště: Chynorany Slovakia

Re: ROVER 25-výměna oleje v převodovce

Příspěvek od Feri » stř říj 14, 2020 13:31

Zdravím, čo som mal možnosť tu čítať,tak boli dva druhy prevodoviek, teda ad výrobcov. A aj do týchto prevodoviek ide iný olej ,takže akú prevodovku má R-25 neviem tak by bolo dobre povedať aký olej ide do prevodoviek či už R-200 ,alebo R-25, nemusí sa to tu nejak rozpisovať stačí normálne pár vetami.

sla1
Příspěvky: 60
Registrován: čtv pro 27, 2012 19:02
Bydliště: Č E C H Y,Slatiňany

Re: ROVER 25-výměna oleje v převodovce

Příspěvek od sla1 » stř říj 14, 2020 14:49

(Texaco) MTF94. Obě.

stilg
Příspěvky: 709
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: ROVER 25-výměna oleje v převodovce

Příspěvek od stilg » pon říj 26, 2020 11:09

A tos vzal Trundo kde, ze MTF94, a ze "obe"?


R25 mela (manualni) prevodovky afaik 3.

R65, IB5 a PG1.

Do PG1 ano MTF94. ale PG1 ma jenom derv, a 1.8micky a tech tolik nebude.

1.4 a 1.6 maji bud R65 nebo IB5.

R65, (derivat) snad pezoti spajzky, ma predepsanou 75W-80, konkretne BV75W-80, dela to treba (logicky franzoucskej) Total tusim, ale jakakoliv slusna 75W-80 podle mne cajk.
IB5 je Fordi prevodovka, takze ma predepsanou fordi BOT130M, coz je IIRC asi normalni 75W-90, takze zase, nejakej slusnej prevodovej olej v tehle viskozite bude ok.

Jinak jasne, necekam ze by MTF94 v R65ce nejak nefungovala, ale bude to nejspis uplne zbytecne vyhazovani penez a komplikace (MTFko neni k dostani uplne bezne vsude, takze bud obednavani a posta ... a navic je proste relativne drahe).
Tak proc si to komplikovat .... 75W-80 a cau.

Uživatelský avatar
Feri
Příspěvky: 166
Registrován: pát pro 10, 2010 19:05
Bydliště: Chynorany Slovakia

Re: ROVER 25-výměna oleje v převodovce

Příspěvek od Feri » pon říj 26, 2020 17:56

Zdravím mám kúpený takýto olej a chcel by som ho na jar vymeniť v mojej prevodovke R-200 / 1999 1,4 16valve. Dúfam že bude vhodný.
Přílohy
prevodový olej.JPG

lenham3
Příspěvky: 2283
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: ROVER 25-výměna oleje v převodovce

Příspěvek od lenham3 » pon říj 26, 2020 22:51

stilg píše:
pon říj 26, 2020 11:09
A tos vzal Trundo kde, ze MTF94, a ze "obe"?


R25 mela (manualni) prevodovky afaik 3.

R65, IB5 a PG1.

Do PG1 ano MTF94. ale PG1 ma jenom derv, a 1.8micky a tech tolik nebude.

1.4 a 1.6 maji bud R65 nebo IB5.

R65, (derivat) snad pezoti spajzky, ma predepsanou 75W-80, konkretne BV75W-80, dela to treba (logicky franzoucskej) Total tusim, ale jakakoliv slusna 75W-80 podle mne cajk.
IB5 je Fordi prevodovka, takze ma predepsanou fordi BOT130M, coz je IIRC asi normalni 75W-90, takze zase, nejakej slusnej prevodovej olej v tehle viskozite bude ok.

Jinak jasne, necekam ze by MTF94 v R65ce nejak nefungovala, ale bude to nejspis uplne zbytecne vyhazovani penez a komplikace (MTFko neni k dostani uplne bezne vsude, takze bud obednavani a posta ... a navic je proste relativne drahe).
Tak proc si to komplikovat .... 75W-80 a cau.
MTF 94 je v podstate motorovy olej 10W40 a koupiš ho skoro všude ,třeba tady
https://www.litep4x4.cz/detail/freeland ... elander-1-

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17530
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ROVER 25-výměna oleje v převodovce

Příspěvek od Trunda » úte říj 27, 2020 7:03

Stilgu, já nejsem Sla1 ;-) ... nicméně i tak s ním souhlasím. A nasadím tomu korunu, protože řeknu to, že klidně do všech převodovek a benzínových motorů Rover lze lít jeden jediný olej a to Millers Oil 10W40....
A to jednoduše proto, že splňuje i parametry MTF94, tedy převodového oleje a dle převodu viskozní klasifikace motorového 10W40 to je to samé, co cca 75W80 převodového oleje..... viz. https://eshop.paramo.cz/rady-odbornika/ ... ikace.aspx
Plus mínus nějaká viskozita je v reálném provozu převodového oleje buřt, protože po krátké době ten olej stejně změní své vlastnosti jinam a spíš je důležité ho jednou za čas vyměnit.

..... ta a konečně tu někdo řekl to, co se tu víc jak deset let bálo vyslovit, přitom to všichni tušili :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 709
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: ROVER 25-výměna oleje v převodovce

Příspěvek od stilg » úte říj 27, 2020 12:41

Jop, nejses, prehledl jsem se :)


Nicmene to co pises (a Sla1) je proste zavadejici a nesmysl.

Takze do Pug spajzky kera ma predepsanej 75W80 budes lit 10W40 s MTF94 normou, kera je "zhruba" podobna (no, uplne neni, 80 grade u gear oleje je precejenom jiny nez 40 u motoroveho), s tim, ze sak je tam velka tolerance a ono to zase takovou roli nehraje a prevodovka funguje ok i s tim.
A nejaka racionalita? BV 75W80 je citelne levneji, nez Millers oil 10W40 (Nano nesmysl zarikavadla a buzzwordy), a neni to ten "spravny" olej pro tu prevodovku.... takze proc bych to jako delal?
Ano, bude to fungovat uplne v klidu, honda v 90 kach mela v prevodovkach uplne normalni 10W40ku taky. Ale PROC. Je to drazssi, neni to lepsi, spis technicky horsi.

A 75W90, ktera je predepsana do IB5 je taky jina nez 10W40.

Zrovna od takovyho puristy bych cekal trochu rozumnejsi pristup. Tohle je ala babica, kdyz nemate limetku, dejte tam citron.
Proc budu kupovat min beznej a drazssi olej, kerej parametrama neodpovida tomu co predepisuje vyrobce? Nebavime se o nejake nouzi... vymena oleje ve spajzce je typicky predem planovana...

stilg
Příspěvky: 709
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: ROVER 25-výměna oleje v převodovce

Příspěvek od stilg » úte říj 27, 2020 12:45

lenham3 píše:
pon říj 26, 2020 22:51
MTF 94 je v podstate motorovy olej 10W40 a koupiš ho skoro všude ,třeba tady
https://www.litep4x4.cz/detail/freeland ... elander-1-
Dik Lenhame, ale to ja samozrejme vim.
Ja jsem pred par lety kupoval puvodni Texaco, a nemam problem si ho, nebo mtf 94 normu splnujici substituty, na netu najit. Ale bezni (A treba tam kde nakupuju vetsinu dilu) dodavatele autodilu MTF94 nemivaji, protoze je to trochu specialita, takze to vetsinou znamena kdyz nci tak placeni postovneho.
Ja mirim na to, ze do prevodovky kam je predepsany MTF94, to udelam a obednam si ho, ale proc bych ho proboha lil nekam, kam se "v podstate motorova 10W40ka" lit nema, a jeste to obednaval nekde a platil za to vic.... v tom nevidim nic racionalniho.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17530
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ROVER 25-výměna oleje v převodovce

Příspěvek od Trunda » úte říj 27, 2020 13:28

Hlavně klid :-) Jde o filozofickou diskuzi ;-)

U Millerse jsem nemluvil o NanoDrivu... oni tu specifikaci mají i u obyčejného 10W40 oleje...
Ať si každý dělá co chce, já jen tvrdím, že toto lze a není to špatně. Ano, není to to nejlepší (hlavně pro pocit), ale není to nic, co by tomu ublížilo.
MTF94 je proti motorovému Millerovi mnohem dražší a protože ho doma mám, tak ho tam prostě leju a mám naježděno hodně kilometrů a žádné problémy nevnímám. V R65tce jsem dlouho jezdil Totalí převodový olej (jak jsi zmiňoval) a ano, pocitově asi ideální volba - prostě oboje francouzské :-)
Pak mi tam Lenham dal MTF94 a žádný problém.

Ale jinak ano a za tím si stojím - ta přesnost je plus mínus autobus. Ta viskozita se u převodového oleje po nedlouhé době výrazně změní stářím oleje, cykly, mechanickou námahou, nečistotou a hlavně vstřebanou vlhkostí. Navíc, že servisní interval je mnohdy neurčený, nebo opravdu tak dlouhý, že ten olej, když vypouštíš, je jak voda, se u konstrukce převodovky toto toleruje, tedy mechanicky je ta převodovka na vlastnost oleje hodně tolerantní.
Ano, nebavíme se o oleji v motoru... tam je na vlastnosti oleje kladen mnohem větší důraz už z principu. Mluvíme o klasické převodovce, kde nejsou kluzná ložiska, nejsou takové výkyvy teplot, olej nepřichází do kontaktu se spalinami a karbonem atd.

Ale já, ani ty nejsme odborníci na oleje, konstrukci.... já mluvím ze své praxe a praxe jiných. Ty zas mluvíš o svých úvahách. Nic proti... Já to tu řekl proto, že o tom, že lze do převodovky lít motorový olej 10W40 se zde, ale především na UK klubech mluví už od pradávna. Sem tam tu kolem toho diskuze proběhla a bylo z toho pohoršení. Já tu jen přednesl tuto myšlenku znova a dodal jsem onu tabulku, která ve viskozitě dosvědčuje, že plus mínus jsou ty oleje použitelné. Samozřejmě co je a co není výhodné, tak to je bez diskuze, že naleju to, co je dostupné a za rozumnou cenu :-)

Klidně bych sem do diskuze přizval KDB, který vždy dokázal o olejích v převodovce dát hodinovou přednášku :-) Jsem si skoro jistý, že by se mnou ve všem nesouhlasil také, ale ve finále by uznal, že když ten olej v převodovce měníš pravidelně, tak je vcelku buřt, jestli je tam olej s totálně přesnou specifikací. Nehledě na to to zakončí větou, že dnes ty oleje jsou stejně na hony výkonnostně jinde, než byly před dvaceti lety.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 709
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: ROVER 25-výměna oleje v převodovce

Příspěvek od stilg » pon lis 02, 2020 0:54

Klid? Ja sem uplne klidnej, dekuju za starost.

Ze to lze? Jiste ze to lze. On nekdo tvrdil ze to nelze?
Ze to neni spatne? No dle vyrobce to spatne je minimalne z pohledu predepsane naplne. BV 75W-80 != MTF94.
Hondi prevodovky taky "funguji" na prevodovy olej 75W-80 / 75W-90, ale kazdej rozumnej trochu znalej, ti rekne, ze tam patri hondi MTFko.

A znovu ... jezdil jsi na predepsany olej, a asi lepsi, pak si dal MTF94 a "zadny problem". Stejne tak by nejspis nebyl problem, pokud bys tam mel motorovou 10W40ku, bez MTF94 specifikace...
Ale je to nejak relevantni k otazce, jaky olej do R65 prevodovky? Maximalne tak formou "patri tam 75W-80, ale da se pouzitledacos, treba MTF94", ale rozhodne ne ze odpovedi na tu otazku je "MTF94". To je proste spatna odpoved. MTF94 je drazssi, a neni lepsi do te prevodovky.
Ty porad jenom opakujes, ze neuskodi ... coz ale nikdo netvrdil.

Mluvis z praxe a ja o svych "uvahach". No tak urcite sefe. Pomynu teda ty domnenky typu "viskozita se u převodového oleje po nedlouhé době výrazně změní" (at uz vicemene spravne nebo spatne, to je vedlejsi) o odstavec vys, a pohadky "když vypouštíš, je jak voda" ("par" starych naplni manualnich prevodovek jsem videl, a zcela urcite olej degraduje, ale ze by byl jak voda, je absolutni nesmysl, a pokud jo, neni to "normalni").

Do R65 a IB5 jsou nejake oleje predepsane vyrobcem. Rikej tomu uvahy, ja tomu rikam fakta.
Ze tam lze dat ledacos jineho, s vetsim ci mensim uspechem, je samozrejme pravda, ale na otazku, co tam mam dat, to musi byt uvedeno, pouze jako alternativa. Ne jako to, co tam ofiko patri. Tak vznikaji zavadejici informace, typu ticha posta.

Ze je 75W-80 podobne viskozity jako motorova 10W40... Kupodivu to vim. Ono, je to nejakej cas zpet, co jsem (pokud se nepletu) myslim zrovna tebe vyvadel z omylu, ze SAE vyskozity prevodovych a motorovych oleju jsou na "stejne stupnici". Ale bylo to v sekci inzeratu, takze je to uz asi pryc :p

Upinas se k viskozite, jako by to byl skoro jediny podsatny aspekt... coz je nesymsl patrny uz prave treba jenom z prikladu s MTF94.

A absolutne nechapu co myslis tim, ze jsi "konecne rekl" neco co se tu 10 let lidi mali vyslovit...
V prubehu poslednich 5ti let to tu na foru zaznelo Xkrat. Sam sem zminoval, ze Honda v 90kach do spajzek predepisovala 10W40, a do PG1 jej lze (v nouzi) pouzit (idelane neco co tu normu MTF94 ale ma).



Ale k puvodni pointe. TLDR verze: Je to proste stejne, jako by nekdo na otazku, jakej olej do PG1, dostal odpoved "10W40". Ne, to je spatna odpoved. Spravna odpoved je MTF94, nebo 10W40 s MTF94. Pripadne v nouzi, by melo jit pouzit nejakou motorovu 10W40, ale ..."

DO R65 A IB5, jsou predepsane vyse uvedene prevodove oleje. Ze lze pouzit,s vetsim ci mensim uspeche, neco jineho je jenom alternativa.

Odpovědět