Stránka 1 z 2

Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Napsal: sob úno 02, 2019 15:05
od Feri
Páni ja Vás zdravím, už dlhšiu dobu uvažujem že by som zmenil na zadnej náprave bubnové brzdy za kotúčové , zháňal som takú nápravu no bezvýsledne tak neviem či by sa to oplatilo nejak kupovať po súčiastkach a či by som aj zohnal všetko potrebné. Máte s tým niekto skúsenosti? Alebo by ste vedeli poradiť kde by som zohnal komplet zadnú nápravu s kotúčovou brzdou? Jedná sa mi viac menej o tie brzdy nápravnicu by som si chcel ponechať tu pôvodnú, myslím si že by to malo pasovať,alebo sa mýlim?

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Napsal: sob úno 02, 2019 15:24
od Trunda
Ahoj Feri,
v první řadě otázka - co tě vede k tomu do takové změny jít? Já takovou výměnu dělal na XW Coupé, ale jen proto, že jsem musel kvůli přestavbě a kvůli výkonu. Ale upřímně, ty zadní kotoučové brzdy nejsou servisně a funkčně nějaká výhra. Jednak už velice těžko seženeš jeté třmeny, které budou mít funkční mechanismus ruční brzdy, repase stojí za nic a nové jsou drahé. Bubny údržbou nic nevyžadují, mechanicky se na nich nemá co kazit.

Jinak k té výměně:
GRID001065.png
Ano, rám nápravy #1 je shodný a musíš sehnat jen trn ložiska a vyměnit ho #6 -> #7. Ty šrouby jsou s torxem a jdou hodně špatně demontovat. Je na to potřeba silný pneumatický povolovák a někdy se to neobejde bez nahřívání.
Pak musíš sehnat třmeny, kotouče, ložiska a hadice. Samozřejmě i jiné lanovody ručky. Pokud nemáš ABS, tak to je o něco snazší. Teoreticky bys měl vyměnit i regulátor brzného tlaku.
Tedy.... je toho celkem dost a relativně by to šlo snadno spáchat tehdy, pokud bys měl komplet auto, z kterého to nejlépe vzít s celou nápravou. Po dílech bych se do toho nepouštěl.

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Napsal: sob úno 02, 2019 15:41
od Feri
Pri poslednej STK som mal problém zo zadnou brzdou,prešiel som ale iba tak,tak ,preto som uvažoval o zmene na kotúčovú brzdu ABS nemám a ako som písal všetci čo rozpredávajú auta Rover 200,214,216,25 tak majú vzadu bubnové brzdy . Tento rok idem znovu na STK tak keď vymením aspoň brzdové obloženie (čeluste) , lebo ja tam mám ešte pôvodne od výroby a tie na svoj vek už asi strácajú účinnosť aj keď obloženie je v podstate ešte v dobrom stave má to nejakých 3-4 mm . Ono aj v tom sa ťažko zorientovať v ponuke je strašne veľa výrobcov tak neviem čo by som mal kúpiť.

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Napsal: sob úno 02, 2019 15:47
od Trunda
Jasan, vyměnit obložení, případně hydraulické válečky a mělo by to být ok. Změna na kotouče nemá smysl.
Výrobce obložení... asi je to celkem jedno, když vezmeš aspoň něco renomovaného. Samozřejmě pak je ještě otázka, v jakém stavu je buben. Také je potřeba prověřit stav trubiček, které, pokud jsou zkorodované, tak mohou omezovat brzdný výkon. Ale začal bych tím, že to rozebereš, vyčistíš a vyměníš obložení. A uvidíš.

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Napsal: sob úno 02, 2019 18:32
od Hombre
Měl jsem na starém autě kotouče a na novém mám bubny, určitě bych už neměnil. Bubny jsou naprosto bezudrzbove, u kotoučů jsem musel pořád řešit pribrzdujici kolo, zarezly pistek, rezavejici kotouče, slaba ruční brzda, nakonec v důsledku odešlo ložisko. U bubnu mam klid a jako bonus ciste kola bez prachu z desticek.
Pokud bys měnil bubny za kotouče, je naprosto nezbytné omezit vyšší brzdy účinek kotoučů odpovídajícím omezovačem, zejména když nemáš ABS. Břebrzděná zadní náprava, kdy jdou kola do bloku znamenají téměř jistou havárii. A mimochodem na STK nebezpečnou závadu.

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Napsal: úte úno 05, 2019 1:22
od AnderN
+1 ... to s tím omezovačem jsem chtěl napsat taky. A taky je možné, že právě ten na tvém autě zlobí, proto jsi měl se zadními brzdami problém. Spíš, než na přestavbu, by ses měl zaměřit na opravu.

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Napsal: úte úno 05, 2019 6:28
od Hombre
Tak záleží, co na STK naměřili, ale u té zadní nápravy se to dá celkem dobře odhadnout už podle naměřených hodnot na VZB:
Provozní brzda jedna slabá, druhá OK, ruční brzda OK = zadřený váleček
Provozní brzda jedna OK, druhá blokuje, po zahřátí zeslábne = vyteklá kapalina z válečku na obložení
Provozní i ruční brzda jedna strana slabá, druhá OK = závada na obložení (sjeté, nebo mastné)
Provozní brzda obě slabé (nebo naopak obě blokují) ruční brzda OK = vadný omezovač
Provozní brzda OK, ruční brzda slabá = závada v převodu ruční brzdy (lanovody, nebo převod v bubnu/třmenu)

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Napsal: čtv úno 07, 2019 14:36
od stilg
Trunda píše:
sob úno 02, 2019 15:24
...
Ano, rám nápravy #1 je shodný a musíš sehnat jen trn ložiska a vyměnit ho #6 -> #7. Ty šrouby jsou s torxem a jdou hodně špatně demontovat. Je na to potřeba silný pneumatický povolovák a někdy se to neobejde bez nahřívání.
Pak musíš sehnat třmeny, kotouče, ložiska a hadice. Samozřejmě i jiné lanovody ručky. Pokud nemáš ABS, tak to je o něco snazší. Teoreticky bys měl vyměnit i regulátor brzného tlaku.
Tedy.... je toho celkem dost a relativně by to šlo snadno spáchat tehdy, pokud bys měl komplet auto, z kterého to nejlépe vzít s celou nápravou. Po dílech bych se do toho nepouštěl.
Ale zase takovej porod to byt nemusi (muze, ale neni to proste pravidlo). Ja to rozdelaval a povolil sem to proste trhacem a trubkou. Ani elektrickej razovej utahovak sem na to myslim netahal.

Prehodit to jde, a zase bych to nevidel jako nejakou uplnou silenost... nicmene pravda je, ze to usili neni zanedbatelne a vysledek za to asi u bezneho auta nestoji. (Takze ti ani nebudu nabizet ten dil c. 7 apod, byt je mam a potrebovat asi nebudu)

Ja si jenom dycky vzpomenu a nastvu se na Brnenskej DS, kde mi tvrdili, jak je jina cela naprava....

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Napsal: čtv úno 07, 2019 14:57
od Trunda
S tou jinou celou nápravou.... R25 ji má jinou, tužší, než R200. Dělala se v několika tuhostních provedeních, ale od R25 byla tuším stejná i pro ZRo.
Tedy dát nápravu z R25 na R200 není v tomhle ohledu od věci spolu s předním silnějším stabilizátorem. Jinak běžná R200 je na můj vkus slušná houpačka. V té zadní nápravě je citelný rozdíl.

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Napsal: čtv úno 07, 2019 15:15
od Feri
Písal som že nápravnicu by som chcel nechať pôvodnú z R200 a použiť iba súčiastky bŕzd ako držiak brdových strmeňov, náboj kola, brzdový kotúč a všetko čo súvisy zo zadnou kotúčovou brzdou. Ale po tom čo asi nezoženiem komplet nápravu a zháňať to po súčiastkách nemá zmysel tak ako si o tom písal takže na jar bude výmena brzdových čeľustí plus válčeky aj keď sú dobré vôbec netečú a to obloženie je suchučké žiadna mastnota pružinky majú krásnu modrú metalízu takto som to kúpil a tak je to aj teraz problém bude asi v tom že to obloženie má už 20 rokov a bude tak nejak morálne opotrebené.,lebo aj hrúbka obloženia je 3-3,5mm. Ešte by som sa opýtal čo poradíte, brzdové válčeky predávajú buď hliníkové ,alebo liatinové ktoré by boli lepšie?

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Napsal: čtv úno 07, 2019 17:48
od Hombre
Litinové rychleji zareznou a hliníkové se rychleji opotrebuji a zacnou tect, nebo se v nich pistek začne díky velké vůli kříži a zasekavat. Pokud nebude auto stát, asi bych volil litinové.

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Napsal: úte úno 12, 2019 14:11
od Feri
Bude to trochu z iného súdka, ale zaujímalo by ma aký je rozdiel medzi brzdovým systémom Lusas a TWR píše sa aj Girling , tak napr. pri brzdovom válčeku udávajú systém Lucas a u niektorého TWR tak isto aj brzdové čeľuste sú takto označované, už mám dlhoročne skúsenosti s autami a opravami, ale nejak som neprišiel na to v čom spočíva toto rozdelenie či ide iba o to v ktorej licencii sa to vyrába ,alebo sú tam aj nejaké technické špecifikácie? Vždy som si myslel že kolesový válček , je dôležité aby mal správne uchytenie, priemer válčeka a je jedno aký má systém, veď keď ich rozoberiem tak tam nie je žiadný rozdiel.

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Napsal: úte úno 12, 2019 20:36
od AnderN
Lucas, TRW, Girling jsou různí výrobci brzdových systémů dodávaných na jeden typ auta podle specifikace výrobce, ale jejich součásti nemusí být 100% zaměnitelné. Často na jednu výrobní linku chodily na střídačku krabice od všech těchto výrobců, protože jeden z nich by sám nestihl pokrýt požadovanou kapacitu výroby. Nevím, jestli se tato situace přímo týká R200, ale u některých jiných aut jsem to zaznamenal, že opravdu podle VIN nelze určit, jaký to má brzdový systém. Člověk musí sundat kolo, podívat se na třmen a zjistit.

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Napsal: stř úno 13, 2019 11:05
od Feri
Na brzdovom válčeku na zadnej náprave je nápis Lucas a je tam aj nejaké označenie 0299 Y2 , takže asi pri kúpe náhradných valčekov by som mal brať tie čo sú pre brzdový systém Lucas a tiež aj brzdové čeľuste (pakne), no tam bude trochu problém ,lebo skoro všetky sú pre brzdový systém TWR, ale určite niečo nájdem len to musím pohľadať niekde na nete. Alebo by mohla byť alternatíva všetko vymeniť a použiť komponenty na brzdový systém TWR ?

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Napsal: stř úno 13, 2019 11:50
od Hombre
Já bych to zas tak neřešil, kup oba válečky a všechny čelisti, protože se stejně musí měnitoba páry, jinak ten brzdný účinek nebude stejný a vyhodí tě za nesouměrnost. Ale myslím, že TRW a Lucas jsou kompatibilní. Při objednávání zkontroluj rozteč děr, někteří píšou 31.75, někteří 31 mm, pozor, váleček je pravý a levý.