Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » pát bře 20, 2020 18:57

Vyzkouším....
Jako sekundáč moc nepoužívám, kde je to nějak mechanicky namáhané, protože tím, jak je strašně tvrdý a křehký, tak ten spoj snadno praskne. Ale pokud se to ještě překryje, tak to pak může být o něčem jiném.
Spíš mě u sekundáče irituje to, že ať jsem ho měl v jakékoli nádobce, tak ten aplikátor se ucpal. Teď mám tedy v ledničce v plastové lahvičce sekundáč od Pecky a samozřejmě po pár použitích se stopka zalepila. Nějak jsem to prošťoural a dirku zacpal velkou jehlou na šití. A tak když to potřebuji, tak po chvilce zápasení tu jehlu vymorduju a za ní už to stačí špendlíkem protáhnout a jde to. Ale je to vopruz a snižuje to jaksi možnost rychlé použitelnosti.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od michal.lom » pát bře 20, 2020 19:01

Já měl vždycky od vteřiňáku slepený všechno kolem, i prsty, ale ne tu lepenou věc...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát bře 20, 2020 19:03

Ano, samotny sekundak je krehky atak.. ale s tou sodou, je to prave uplne jina liga... :D
Navic, to s tou sodou nejak reaguje, a prakticky okamzite zasycha... vyzkousej, budes cumet jak puk :D

@michal.lom, ano, prakticky je to to same.

Ja to znam jenom par let, a od te doby uz sem to parkrat pouzil... je to vyborny treba k vyrobeni novych pacek.. normalne je z tohodle "kompozitu" udelam tvar te ulomene packy, pak ji orezu a obrousim do tvaru a tada... a funguje to, a neulomi se.. navic tim jak se toho da udelat vrtva, tim jde zesilit veci, a nejen slepit a nebo prave modelovat a nahradit kus chybejiciho plastu.

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát bře 20, 2020 19:19

IMG_20200315_103002659_HDR.jpg
To fakt nema sanci prasknout. Ten plast tam praska, pac je po letech uz krehkej a, ale s touhle vrstvou dokola, a s tou pevnosti co ten material ma... neverim :D

Ale uvidime za par let. Ja sem presvedcenej ale :D

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » stř zář 16, 2020 2:01

Auto bylo nejaky cas pujcene. V patek jsem pro nej jel a skoro mimochodem jsem se dozvedel, ze udajne chciplo nedavno na parkovisti a ze to museli nahodit kabelama z jinyho auta... Tak ze to prej bylo na nabijecce.
Ale podle popisu to znelo spis jako zavada na uzemneni...

Ja s sebou samozrejme zadnej vercajk ani multimetr. Jediny co, tak jsem mel ELM klon diagnostiku na OBD2, protoze jsem potreboval na aute co jsem tam vezl po prijezdu zkontrolovat readiness kody...

No byla uz stejne noc, po 9. vecer tma ... a vyrazili sme teda Roverem domu... nastesti jsem mel tu diagnostiku, takze jsem se pripojil a za jizdy si dal zobrazit napeti na obd2 zasuvce....

10.8 voltu.
Fuck yea! ... takze jsem to zase fofrem otocil, protoze to bych daleko nedojel a zustat nekde v noci se mi nechtelo...
Dojeli sme ten kousek zpet, na baterce 10.1...

Takze jsem prohodil mezi teda autama baterky, byt jsem tusil, ze ani ta v tom druhem aute nebude buhvi jak nabita, a navic jso uto obe male 44Ah (a kor tahle uz docela starsi...)
No tusil jsem spravne.

Nicmene prednama bezmala 40 km do Brna v noci ... takze predletova priprava... prave zadni svetlo odpojit uplne, vepredu odpojit pravou potkavacku a nechat jen obrysovku. Vlevo zase odpojit obrysovku, kdyz tam sviti potkavacka, tak je to fuck a dobrych 5W :p.
Radio off, vnitrni osvetleni off.
Pro jistotu este vytahnou pojistku ABS.
A vyrazilo se....

Pri odletu, 11.9 voltu ... takze fakt i ta druha baterka skoro prazdna... V obcich se jelo ve "stealth modu", jinde na potkavacku na strane ridice ... ale v Brne jsme parkovali s rezervou, 11.5v :p


No, zkratim to uz ... Nastesti mi doma zustal jeste alternator ze ZRa co melo fakt malo najeto... sice nebyl kompletni, chybel regulator (to byla nejspis puvodni zavada s kterou se to auto dostalo do toho servisu, kde pak x let stalo, alternator jim lezel vevnitr bez regulatoru) a sroubky co ho drzi plus ty 2 matky na B+, ale jinak vypadal dobre.
Zato ten co jsem vymontoval moc ne. Kdyz se auto kupovalo, byl uplne brutalne zasekanej od oleje .. to sem tu uz daval ... no uhliky uz byly ojety ze mozna ani poradne nedosahli a hlavne sberne krouzky vubrousena brazda az beda.
20200915_211518.jpg
Koukal sem co stoji novej regulator a docela mne prekvapilo, ze druhoviroba Hella, necelych 13 stovek, Hitchi asi 8 ... a original Bosch (puvodni regulator i alternator je Bosch) 550 korun.

Takze jsem akorat ten altik ze ZRa lehce ofoukl, ocistil krouzky, ktery sou u tohodle v pohode, namontoval s pouzitim sroubku z toho puvodniho, novej regulator a sup s tim zpet.
20200915_212631.jpg
20200915_213952.jpg
Regulator novej, zbytek alternatoru skoro zanovni ... za 550 korun me dobry ;) Dat 2600 za repasovanej nekomu, (a jeste aby to zprasili ten repas jako u Civica), to fakt nehrozi.
20200915_224928.jpg

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » stř zář 16, 2020 2:10

Jinak mi porad nejde do hlavy to cazeni na studenej start...

Kdyz auto nejakou dobu stoji, tak prvni start a pali oleje ... ted posledni dobou to cadi fakt jako ze uz dost. Ale staci par kousek pojet a kdyz kouknu tak uz z vyfuku nic nejde a secko cajk.

Spodek motoru je vcelku v mizernym stavu, o tom jak dobre funguji stiraky bych iluze nemel ... ale tohle je spis jak kdyby tam nekam natekl olej kdyz to stoji...
Ale gufera driku ventilu se davaly novy.
Ze by to za studena tlacilo olej do sani... no mozny to je, ale ...

A jeste by to chtelo poresit nekdy tu klimu a asi silentblok na prevodovce. Jinak secko zatim dobry.

Jo a kolecka ventilace / teploty a smerovani vzduchu ... bez problemu drzi. To fakt nemuze prasknout ted po tom vystuzeni.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » stř zář 16, 2020 5:54

Koukni endoskopem přes svíčku. Uvidíš, jestli je olej rozpatlanej na stěně. Pokud by to byla gufera na ventilech, tak to výfukovými kanálky teče do svodů, takže po delším stání když sundáš svody, tak tam bude mastno. Ale klidně to můžou být i ty kroužky...
Jinak ty druhovýrobní gufera jsou zrádný. Mě ztvrdla po nějakém roce, Lenham už taky viděl x případů.... ale tys tam snad dával něco renomovanějšiho... jenže otázka co jsou schopni pod svým jménem do sad nacpat, když jim dojdou vlastní zásoby...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv zář 17, 2020 20:14

Daval sem Victor Reinz. Zadnou hitparadu od VR necekam, ale zase ze by meli byt zly si nerikam a hlavne dela to porad / hned ...

Kdyby to teklo do svodu, tak si mysim, ze to nezacne hulit hned... tady to nastartujes a cadi .... chvili, ale hodne.

Jako resit to nejak aktivne nebudu, ten spodek je proste stejne nacatej, a pokud to pak hned prestane tak je mi to fuk, proste se doliva olej... ucel toho auta to nijak negativne neovlivnuje.

Krupistol
Příspěvky: 97
Registrován: pát led 10, 2014 22:02
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Krupistol » úte zář 29, 2020 20:38

Sem teď našel ještě asi 4 roky starou fotku! car::
Přílohy
IMG_1570.JPG
Rover 75 2.0 CDT 85KW 1999 Modrá
Rover 75 2.0 CDT 85KW 2001 Modrá metal
Rover 75 2.0 CDT 85KW 2000 Zelenomodrá metal RIP 1.9.2016 :(
Rover 25 1.4 76KW 2004 vesmírně šedá

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát srp 06, 2021 18:12

Tak se nam o vikendu do kufru podivalo Volvo S80.

Ty RFa maji ten zadek fakt papirovej... To uz je druhy RFo co to takhle schytalo na levej kraj zadniho narazniku (Prvne sem dostal Passatem v MG ZR 160).
Tady to byla drba docela o dost vetsi nez posledne (a vetsi nez kdyz sem dostal od jinyho pasika zezadu v Civicu) ale i tak je ta skoda prekvapive velka.
Jak tam neni zadni vyztuha pod naraznikem u RFka, kera by naraz roznesla na vetsi plochu ale jsou tam jenom crash cans, tak se to macka celo a podlahu kufru uplne hned... A tady to chytly teda i docela dost zadni dvere.

Pro pojistovnu je to samozrejme totalka.
Přílohy
20210731_115145.jpg
20210731_124647.jpg

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » stř zář 15, 2021 22:20

Naraznik sem vymackl po nahrati zpatky do tvaru, provizorne prichytil ... a jel na technickou. Tu to dostalo tedy na 30 dni.

Takze jak byl cas po dovolene, tak se to sundalo
20210821_144108.jpg
Je to tam trochu zmuchlany no... co uz, resit to nejak do detajlu nema moc cenu, je to takovy auto pro vsechno, na uceni a pracant...
20210821_144129.jpg
20210821_144757.jpg
Levej crash can to koupil, ale to je to nejmensi.
20210821_144922.jpg
Tak se to lehce porovnalo, zatrelo kvuli korozi
20210821_190728.jpg
Naraznik se tak nejak doma zavaril
20210822_001159.jpg
20210822_001257.jpg
Jeste teda byly uplne vyrezly "zatky" ve vane pro rezervu, (viz fotka vyse) takze ty sly uz pryc
20210822_170803.jpg
A zatmelilo se to.
20210822_182852.jpg
20210822_182905.jpg

Zatmelilo se poradne i to co bylo zmuchalne vevnitr kvuli vlhkosti, a samozrejme zadni kapsy klasicky uz zrezly skrz, takze to se odbrousilo, zatrelo a zatmelilo kdyz uz sem byl u toho. Crash can se dal novej (ze ZR 160 :D kamoradovo Polske bile ZR 160 tak zije dal :D)
20210822_182843.jpg
20210822_190941.jpg
Naraznik se prebrousil nahrubo a musel trochu dopasovat a misto urvane packy se tam hodil na nyt vingl,... trochu ghetto ale co uz.
20210823_162222.jpg
20210823_162236.jpg
Jeste az najdu kde mam sprej s namichanou NightFire Red pearl barvou, tak ten naraznik lehce striknu at to tolik nesviti a hotovson.
20210823_171717.jpg
20210823_171733.jpg

nasledne to STKckem proslo s par lehkejma vadama (praskly sklo na prednim svetle uz bylo, lehka koroze stejne tak ... tak ted pribyla nejaka formalita o tom naborenym zadku, ale koho zajimaji lehke zavady, ze...)

Z pojistovny sem po boji vyrazil vcelku vic nez adekvatni peniz (ktery v kombinaci s tim, ze pro ne slo o totalni skodu, pricemz vrak v aukci prodali za nesmyslnych 3300 korun, coz je pro mne super, pac o to vic my vyplatili a za to ze si auto necham mi z ceny pred nehodou strhli jenom ty 3 litry... kdyby to nacenili na 15, dostal sem vyrazne min, ze... no jejich boj).

Takze kdyz nepocitam svoji praci (coz je samozrejme hezky, ale v komercnim prostredi by ta prace stala desitky tisic) pri vymene hlavy, rozvodu, chladice, lambd, brzd, a ted to dani do kupy... tak to auto je prakticky ted uz zadarmo. Porizovaci cena + cena dilu co se do toho nacpali jenom o neco malo prevysuje vysi plneni. Not bad.

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2265
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Austin » stř zář 29, 2021 20:46

Jo super, ať slouží...
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv led 06, 2022 1:11

Porad se neco deje ... Civka od konce leta odstavena takze jezdim Roverem...

A mezi svatkama jedeme k nasim, a na Herspicke, trosku pridam, nic extra, tak 4.5-5 K rpm.... a mensi rana a rachot...
Zjistuju ze motor bezi a dle zvuku je jasny ze prdlo neco na vyfukovym vedeni ... ale pac to bylo FAKT jako dost hlucny (kdy mi to na ZR 160 prdlo pred koncovym tlumicem, a pak u stredovyho za katem, tak to docela znelo jak sportak .... tohle bylo nesrovnatelne horsi), tak sem si rikal zda to neprdlo nejak uplne bud u vlnovce pred katem, nebo primo u svodu...

Dojel sem k nasim ... pomalou cestou po obci zjistuju ze to zni jako tank, (no dobre, spis jako BVP-1), pri podrazeni a dobrzdeni motorem to s pokledem otacek pops and bangs jak zavodak ...

A rychly pohled pod kapotu to objasnuje... uletelo to uplne ciste v tom svaru na spodku prekatu na svodech ... takze jenom 4-1 svody a ven :D...
266755370_1095387371296872_6344484408267413878_n.png
Resil sem co s tim pac za 2 dny sem potreboval jet na silvestra... nakonec nezbylo, nez tech cca 200 km jet s "tanko-zavodakem". Prekvapive spotreba klesnula (ale to bude 100 pro tim, ze jsem jel s extremne lehkou nohou na plynu ... s opravdu jenom simranim plynu to nebylo tak hrozne... ale jak clovek pridal, jenom aby udrzel rychlost nebo nedej boze do kopce nebo pri rozjezdu tak hnus, rachot, prskavej ...

A ted po novym roce se na to teda vrhnul, kdyz bylo tak hezky...
20220103_135657.jpg
20220103_135727.jpg
20220103_143045.jpg
Taka svody ven.
20220103_153107.jpg
20220103_153111.jpg
Puvodne jsem chtel omotavku zachovat, i po tech 2-3 letech uplne cajk... (samozrejme uz neni ohebna ale krehka) ale komplikovalo by to manipulaci a vareni a kdyz sem to trochu cistil tak uz sem to stejne tu a tam poskodil, takze sla dolu.
20220103_162243.jpg
Neni to zavareny na krasu, ale tesni to a drzet to bude ... takze asi cajk.
20220103_181920.jpg
So far so good... ale samozrejme tak snadne to byt nemuze...
20220103_192138.jpg
20220103_192929(0).jpg
Jak je horni uchyt alternatoru, tak ta prava dira kde je steft a ne sroub to neprezila, a zavit se vyrval ... mozna moje chyba, mozna uz to bylo nacaty...
Ono ten zavit tam neni asi uplne nejak zasadni, alternator drzi dole, a ten vrchni uchyt by to melo udrzet na jednom, ale ...

No takze sem to veder dobastlil bez nej... a zustali mne 2 bolistky. Ten strzenej zavit, a pak to, ze bez omotavky na svodech a tepelnyho stitu budu grilovat alternator a ten me dost mozna pak zdechne....
20220103_214651.jpg

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv led 06, 2022 1:28

No a den pote sem se tedy rozhodl poresit ty 2 veci ...

Dira na ten steft je slepa, a ne moc hluboka ... ale nastesti na jakstaks pristupnym miste...
20220103_203106.jpg
Takze vrtak a pac se tam neni jak vytocit... a jde jenom oto protahnout a zvetsit cca o 1.5 mm diru v hliniku, to jde delat rucne... takze vrtak na stopce liznout pilnikem a udelat si plosky pro klic, a rucne hezky protahnout...
270245347_622886985600707_3388455913259677806_n.png
Vcelku se to i podarilo kolno a souose s puvodnim vrtanim, ale to uz protahovani na vetsi neni az tak prekvapivy.
269872746_928710521347448_7073132689894745397_n.png
Odvrtano
269228093_1952645804944070_7869595955420059135_n.png
A vyrezat zavit
269820232_422397229619049_1463995586514183444_n.png
Vyrezano
269810962_248239964042465_4418436421429197391_n.png
A jeste vyvlozkovat a cajk
269710290_704321850553616_8246012767804607001_n.png
No a druha vec byla, ze teda bych nemel klidny spani bez toho odstineni alternatoru, ... takze sem koupil kousek 0.8 mm hlinikovyho plechu,...

udelal si papirovej model
1.png
Prekreslil to tak nejak ledabile
2.png
3.png
A pres maly prkynko naohybal
4.png
5.png
Pridal sem dva pasky a vynglik at je to trochu zpevneny a lip drzi
7.png
8.png
A hotovson
9.png
jste se to lehce poladilo pri dopasovani na misto
10.png
11.png
A nakonec to zda se i docela sedi ... tak snad cajk
11_2.jpg
12.png
13.jpg
...
Neni to v zadnym pripade idealni ... ale na to v jakym kvaltu a doslova na kolene se to delalo, tak snad to svuj ucel splni.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » čtv led 06, 2022 8:32

Ty jo! :-D .... a to tam vlnovec máš v pořádku a nebyl výfuk nijak spasovaný tak, že by za to tahal? Ještě mě napadá, jestli za to paradoxně nemohla ta termopáska, protože tys ji asi neměl dotaženou až dolů na přírubu, ne? .... no jasan, končilo ti to v tom místě, kde to prasklo - https://imgbb.com/rc3KLDL
No a to je pak hodně pravděpodobné, že ta páska tam samozřejmě udržovala mnohem větší teplo a pak ostrý přechod na chlazené místo a tedy zlomové místo různě tepelně roztahovaného materiálu.... Kor na tak velkém obvodu celkem tenkého materiálu, navíc nějaká nerez, tedy k tomu všemu ještě tvrdému, to celkem smysl dává....
A to si dej bacha, jestli to náhodou nebyl přece jen důsledek ucpaného výfuku. Tedy klasická věc, kdy se třeba u Bosalu vytlumeného skelnou vatou uvnitř rozsypou přepážky a spolu s tou vatou se to nějak blbě uvolní a udělá to špunt a pak bum. Už jsme tu pár takových případů měli... Ale tak posuď v paměti to, jestli se ozvala rána a pak dál zvuk bez výfuku.... ale tak to bys to pak po poskládání nenastartoval, takže to snad tato varianta není.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět