Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Odpovědět
stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon zář 30, 2019 15:29

Predni lambdu davam novou od Bosche. Uplne stejnou ma z 2 roky kamos v ZR 160 a funguje mu dobre.

Dodavaji ji s konektorem kterym sem to docela hezky naroubuje na puvodni kabel s konektorem.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon zář 30, 2019 15:34

Zadni lambdu davam pouzitou ze ZR 160.
Puvodne jsem ji demontoval z toho ZRa na dily ... kde teda chudak ju nejakej mechos demontoval z vyfuku a pak ji nechal vyset za kabel a tahat po zemi ... prekvapive to prezila, a ja ji po rozebrani auta na dily poslal kamosovi do polska. Co ji mel asi rok v aute, a pak ji demontoval, protoze zadni lambdu rusil. Tak mi ji poslal zpet a ja ji ted pouzil tady.

Bud bude fungovat a pak cajk a nebo se pripadne vymeni za novou taky. Ale zadni lambda je mi vcelku volna. Emise ma auto 2 mesice stary a na beh motoru narozdil od prvni nema vliv.

Trochu sem dratenym kartacem ocistil zavit a maznul ji hlinikovym sprejem at jde snadneji ven.

Akorat ta lambda ze ZR ma jednak trochu delsi kablik, coz nevadi, a mela roztrzenou tu gumovou pruchodku na 2 kusy. takze jsem ju nasadil a obmazl to cervenym silikonem at to tesni. Jedno z mala legitimnich pouziti pro RTV :D

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon zář 30, 2019 15:38

Utrhl se zemnici kabel od baterky na predni celo.

Chtel sem koupit novy lisovaci ocko.. ale zjistil sem ze ani v Bauhasu ani v Hornachu nemaji nic pouzitelne velkeho...

Takze sem nahral to stare, otevrel , ocistil dratenym kartacem a zalisoval to na kablu, ocistil plech na cele, a vymenil puvodni orezlej sroub za nerez.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon zář 30, 2019 15:40

Ocista origo roverich koberecku.

Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon zář 30, 2019 15:50

Tak. Po vymene lambda sond jsem vymazal chyby a natocil to a ....
.... zadny chyby to uz nezvraci a data vypadaji diametralne jinak ... tak nejak ... spravne :D

Tohle je puvodni short term palivova korekce... drzela je na volnobeh na 19.5 resp 20%, resp to je to co rikalo ECU. Kdyz clovek drbal do plynu tak s padem otacek klesla ale zase hned vystoupala na max. Tady ten graf je pri takovem drbani do plynu. Jinak to bylo konstantni ~20.
Screenshot_20190926-202013.png
S novejma (Resp novou a jinou) lambdama, vypada short ( a long, short zelene) korekce pri volnobehu takhle:
Screenshot_20190929-223945.png
A pri zmene otacek:
Screenshot_20190929-223931.png
Takhle by to hadam melo vypadat. Kdy to osciluje mezi lean a rich hodnotama dle feedbacku od lambdy.

Puvodni napeti na lambda sondach. Hlavne predni lambda je all over the place.
Screenshot_20190926-203243.png
S novou:
Screenshot_20190929-105659.png
To uz je jina.

Ty test data o2 sensoru jsou taky docela vypovidajici. Mozna to z OBD2 na levnym elmu netece uplne idealne, ale je to i tak zjevny.
Stary a novy.
Screenshot_20190926-203501.png
Screenshot_20190929-221855.png
A testy ted taky secko pass.
Predtim:
Screenshot_20190926-203353.png
Ted:
Screenshot_20190929-221824.png
Projel sem to asi 20 km a zadna chyba nenaskocila.
Takze OK.

Jediny na co jeste cekam je, zda mi dobehnou secky readiness kody, kdyby ne, tak je bud potreba dat novou i tu zadni, a nebo je spatnej kat.
Oboje mne ale aktualne moc netrapi (narozdil od te chyby s palivovu korekci) a povazuju auto po strance tech hlavnich provoznich veci za hotovy a konecne si muzu trochu oddechnout. Byly to narocny 2 mesice....

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » pon zář 30, 2019 19:28

Super.... tak se aspoň potvrdilo, že ta kombinace chyb prostě znamená Lambdu po smrti.
Mě jen mrzí, že jsem osciloskopem ještě neměřil takovou lambdu. Bráchovi jsem měnil zdechlou, ale osciloskop mi přišel asi týden po té. Na jedné lambdě u mě byla náběžná hrana pozvolná, což může způsobovat pomalejší reakci systému na změnu a tedy je to taky už stav na výměnu a to ta obecná diagnostika neřekne. Možná by to v tom grafu bylo vidět jako výpadky těch špiček. Protože jednotka to zřejmě vyhodnocuje jako že v určitém čase měří nízkou úroveň a v určitém vysokou a když to tam nestihne doběhnout.... tak to vlastně vyhodnotí jako nižší napětí, než jakého ta lambda mohla dosáhnout. Ale jo.... asi ten graf nemusí být zas tak marný, protože to vlastně ukazuje ten oscilogram tak, jak ho chápe jednotka a to je nakonec směrodatné. Tak na to zkusím taky kouknout, co mi to ukazuje ve srovnání s tím, co ukazuje osciloskop :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon zář 30, 2019 21:29

Jenom pro upresneni. Ty 2 chyby, P0170 (fuel trim) a P0141 (O2 sensor heater) spolu v tomhle pripade nesouvysely.

Ten O2 heater byl triggerovanej pro 2. Sensor, lamdbu za katem.

Fuel trimy triggerovala predni lambda.

Spatnej heater samozrejme je duvod na vymenu jasnej.
Staci promerit ty 2 bily draty (ty sou od heateru). Na origo lambde je cca 10 ohm. Ta nova bosch miva min 3.5-5.5 .. ape ecu to zjevne nevadi.

Ta zadni moje mela nic, resp otevreny obvod, takze tam je to jasny.

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » úte říj 01, 2019 11:17

Ekologie, recyklace a tak...
Odstrojil sem tu starou hlavu, at je to defakto jenom cistej hlinik. Treba to nekde vemou.
Puvodni =ventily teda dost brutalne napeceny...

Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » úte říj 01, 2019 11:22

Auto ma ted na budikach vcelku realnych 200 tisic. Tak uvidime na kolik se dostaneme.

Jinak po cca 60 km od znovuzrozeni se dokoncil readines kod na o2 sensor, ale katalizator porad jeste ne (po dalsich cca 20ti).
Coz uz je takovy divny. Nevim teda jaky sou okolnosti pro ten test, je teoreticky mozny, ze je nutny aby prvne byl passnuty test lambdy, a az pak to muze prikrocit ke katu ,... to by i davalo smysl... ale kolik jizdnich cyklu se musi udelat a tak nevim...

No treba to jeste dobehne. Resit za 2 roky kat by sice nebyla takova tragedie, ale vrta mi to lehce hlavou pac hodnoty se daji byt v poradku.
Ten prvni obrazek sou hodnoty z prdni i zadni lambdy na volnobeh / ustalene otacky.
Predni fluktuuje jak ma a zadni se drzi kolem tech 0.8, taky vcelku prikladne... Nez se zahreje lambda / kat tak trochu fluktuuje i signal ze zadni, ale pak to drzi takhle.
To druhe jsou pady na grafu kdyz clovek trochu zvedne otacky a pusti plyn. To by snad taky melo byt ok.

No a to posledni je, kdyz (po zahrati) sem ve stoupani tam kopl dvojku (to Nko bude asi meziplyn ;) ) a trochu ji nalozil... az uplne k omezovaci sem to netahl, ale uz moc nechybelo... a jede fakto moc hezky.
I pres tu delsi prevodovku (ktera je teda docela znat, ale zase to netoci tolik co ZRo - pri 2 tisicich na 5ku je tam neco kolem 75 tusim, a k Roveru na normalni jezdeni se hodi mozna i vic nez ta kratsi varianta v ZR105).

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » sob říj 05, 2019 0:48

Tak mozna potencialne uzitecne info pro nekoho.

Resil jsem jeste Readiness monitory.
Po vymene lambd zmizely predchozi DTC (chybove kody), ale jejich vymazem doslo k resetu readiness monitoru (navic stejne o2 sensor a katalizator nebyly provedene, protoze chyby...).

A byt jak sem ukazoval graf v predchozim postu tak lambdy funguji spravne a kat se zda byt ze taky funguje zcela v poradku (kdyby nefungoval tak zadni lambda singalem vicemene kopiruje krivku predni, je tam hezky videt jak na zacatku to tak je, nez se zahreje kat atd.) tak jsem byl trochu nervozni z toho ze se readiness monitory nechteli provest.

Vim, ze pro nektere ty testy musi byt splneny jiste podminky (ktere sou alre u ruznych aut trochu jine a presne parametry sem nikde nikdy nenasel, jen obecne plky... tu a tam nejaka automobilka vic ci min neurcite popisuje testovadi driving cyklus .. ale to je tak vse) a chvili to trva...
nez se splnil test o2 sensoru bylo to cca tech 60 km a hadam ze kat muze prijit na radu az pak.

Jezdil sem s autem do prace a parkrat neco teosicku delsiho, ale nebyla moc prilezitost nekde jet trochu dyl a hlavne s konstantnima vyssima otazkama a rychlosti... takze to, ze i po 150 km nebyl porad splneny kod na katalyzator sem doufal ze bude tim.

Dneska jsem jel do Hustopeci a konecne... drzet sem to po zahrati na stare pred hustopecema par minut na cca 3000-3300 otackach na 4ku (cca 80-85 km/h) a test probehl a konecne secko krasne zelene :D Zadne chyby. parada.

Takze tak.

Je to proste trochu nestastne v tom, ze readiness monitory sou jenom dvojstavove. (TO bude tim, ze stav je posilan z ECU v ramci jedne zpravy s bitovym zapisem, jedna hodnota urcite zda je dany monitor podporovan a druha jeho stav,), A tedy jsou jenom stavy (u podporovanych monitoru) complete a incomplete ... a incomplete muze znamenat jak ze test jeste nebyl proveden / dokoncen, tak to ze selhal. Hadam ze vetsina aut by v pripade selhani mela vyhodit nejaky DTC, ale byt to tak hadam nemusi.

Skoda, ze kdyz pouzivaj 2 bity, nevyuzili tu 4tou hodnotu pro failed. no co uz.
Jeste prikladam aktualni graf palivovych korekci po zahrati na volnobeh. Za me dobry.
Konecne mam z toho auta radost.
Přílohy
EFFECTS2.jpg
Screenshot_20191004-173127.png
Screenshot_20191004-213243.png

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát bře 20, 2020 17:54

Tak jeste behem te mirne zimy, jsou dodelal tu listu na kufru / madlo.

Vadilo mi, ze je chromova, coz moc nemusim a cerna by mi ke zbytku auta ladila vic, navic srouby co ji zvenku drzi, hafo orezly... mimochodem jsou to sexurity torxy, tj s caplikem, bit musi mit dirku u prostred... ale jsou pozor 5ti cipe, ne standardni 6ti. Takze v beznem bauhausu apod je nemaji. Takovym problem je sehnat neni, ale...
IMG_20190727_122325549_HDR.jpg
Jo a taky nefungovalo osvetleni znacky...

takze tapec z vnitrni strany dveri dolu (2 srouby a spousta klipu), lista ven a ocistit.
IMG_20190729_191133715_HDR.jpg
IMG_20190729_191253827_HDR.jpg
Rozlozit tu listu, na ten cerny dil a ten chromovany dil byl docela ocistec. Jsou tam docela otravne klipsy a hlabne schovane sroubky, jeden je pod logem Rover, ktere musi tedy dolu.

Lista nastrikana na cerno plasti dipem.
IMG_20191216_000452547.jpg
Jeden drzak zarovky jenom napraskly, ten jsem zalepil, ale druhy rozpadly - draty urvane. jedne drzacek zarovky uplne upadeny. Srkze zarovku jsem ho podrzel na spravem miste a cele to zalepil modelarskym trikem se sekundovym lepidlem a jedlou sodou (tvrdne to v paradni jakoby plasy. Soda je pojivo/vypln, a sekundak to provaze... pevnej je ten kompozit jak das).
IMG_20191216_004148863.jpg
IMG_20191216_010318878.jpg
IMG_20191218_141927979.jpg
A draty jsem naletoval primo na drzacky.
A Osadil novejma zarovkama.

Jo a taky opravil cast chybejiciho tesneni sklicek. Fotka neni :/

Listu jsem nasrouboval radsi nerezovyma sroubama, at to zase nezrezne.
IMG_20191220_153034871_HDR.jpg
A za me dobry.
IMG_20191220_153243098.jpg

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát bře 20, 2020 18:14

A ted z jara, jsem se konecne dokopal dodelat v interieru ty nesvitici veci.... nesvitilo komplet podsviceni stredu palubni desky. Nesvitilo zadne z tlacitek, panel topeni, zasuvka zapalovace. V podstate zhorely zarovicky vsechny, co sviti permanentne, kdyz jsou zapla svetla.... tak auto ma uz dost let a tohle nikdo neresil.

Zarovicku v zasuvce zapalovace sem uz vymenil pred casem.

Pac to nesvitilo, tak nekdo bilou barvou udelal tecky na tocitka... coz sice si myslim stejne je nicemu, ac to stejne v noci videt nebylo, a akorat sem to musel lihem poradne umyt abych odkryl ten oranzovy pruhledny plast, kterym to normalne sviti
IMG_20190802_194855284_n.jpg
IMG_20200315_102812116.jpg
Tocitka panelu topeni byla 2 praskla :/ Klasika.
IMG_20191223_203751480.jpg
Takze obrousit smirkem, a zase sekundak a jedla soda... hezky slepit a kolem dokola zesilit aby to nemohlo prasknout.

IMG_20191223_215005232.jpg
IMG_20191223_215005349.jpg
IMG_20191223_221220661.jpg
Pak rozebrat zbytek stredu palubni desky... nenapadlo mne, ze se musi toho rozdelavat tolik aby clovek mohl sundat panel topeni.... plast kolem rucni brzdy, radio ven, ovladani oken, konec radici paky, odpojit zapalovac, nejaky ty sroubky a klipsy...
IMG_20200314_172419844_n.jpg
Konecne sem se dostak k tlacitkum. V GMku prodavaji spravne zarovicky (jsou o chlup delsi ale jinak jsou to ony).
Zelene zarovicky indikujici aktivaci vsecky svitili, ale podsvetleni secky mrtvy, takze trosu mravenci prace, vytahno ustarou, sundat cepicku, nasadit na novou a spravne omotnout dratky... plus vymeni 2 vetsi zarovicky v samotnem panelu topeni.
IMG_20200314_230642570.jpg
IMG_20200314_230900635.jpg
IMG_20200315_012855263.jpg
Ozkouset, ze to funguje nez se secko dosklada :D
IMG_20200315_102424591_n.jpg
A hotovson
IMG_20200315_200656969.jpg
IMG_20200318_130752879.jpg
jezdit s tim "po tme" bylo strasne neprirozeny... a navic kdyz to clovek chtel prepnout, tak i strasne rozsilujici :D

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » pát bře 20, 2020 18:34

Tož to jo.... mě jak zhasne jedna žárovečka v tlačítku, tak mám problém dojet domů jak su z toho nervózní :-) Takže dobrá práce.
Ty jo, to s tou sodou je zajímavý fígl. To někdy zkusím. Nicméně na těch knoflíkách ti to asi brzy praskne, pokud jsi do toho nedal nějaká vlákna, nebo to něčím omotal. Já ty knoflíky omotám nějakým drátkem a pak to přetáhnu stahovací bužírkou a takto mi to drží už leta letoucí. Tož uvidíš....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát bře 20, 2020 18:38

Hej vyzkousej to a uvidis... udelej si hromadku sody a kapni na ni sekundak... to je pevny jak prase... ze by to prasklo ze mi verit nechce, je to ve vcelku silne vrstve kolem dokola.

https://youtu.be/Sq5YJbZXaZk

samotny sekundak by popraskal, ale ten prasek sody to prave provaze.. no zkus si to uvidis jak pevny to je... mne to az prekvapilo

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od michal.lom » pát bře 20, 2020 18:53

Kdysi jsem někde narazil na prášek, jako plnidlo právě do vteřiňáku a bylo to něco jemnýho, asi jako obsah v přesípacích hodinách. A fakt to fungovalo.

Jo, a mimochodem - zkoušel někdo něco lepit vteřiňákem, jak to dycky předváděli ti prodejci na různejch výstavách a podobně? Mně to teda nikdy nic pořádně neslepilo. Zlatej epoxid...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Odpovědět