Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Odpovědět
stilg
Příspěvky: 670
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » stř zář 25, 2019 11:27

Je asi vcelku jasny cim to je ... Nekdo patrne menil lozisko kola.... A nejspis nedolisoval unasec do loziska uplne a ten je tak o ty cca 2 mm vic ven. A nebo nedolisoval lozisko do tehlice... (nevim zda RFo ma pred loziskem sponu, a ze by tedy nekdo byl az tak blbej ze ji tam neda a nedojde mu ze to lozisko neni "na dne" a nebo zda tam segerovka neni).
To sou ty prvni 2 fotky. Prvni ukazuje tu spatnou stranu a mezeru mezi kotoucem a tehlici (vnitrni) a to druhe levou stranu auta kde je to cajk a mezirka tam neni.

Moznosti sou, nechat to jak to je... to se mi nelibi, pac sice se to nedotyka... ale ta mezera je minimalni.

Vytahnout poloosu z tehlice, a zkusit dolisovat unasec do loziska.... melo by to jit i s tehlici na aute ... lis mam (je potreba podlozit vnitrni cast liziska, a lisovat vuci ni, tj unasec vuci stredu loziska, aby tlaceni na unasec netlacilo skrze lozisko). Ale je to takhle patrne roky a roky (auto je u nas od 2016 tusim, a u nas lozisko asi nikdo nemenil, to bude este z SNR ... takze pres 3 roky urcite, spis vic.
Ta sance ze to pujde dotlacit mi prijde docela mizerna.

Vymontovat celou tehlici ... a pouzit komplet tehlici ze ZR 160 (pokud jsou stejne) co bych nekde mel ve sklepe mit.

Vymontovat celou tehlici a vymenit lozisko kola a unasit to spravne. V principu spravne reseni, ale pracicka na vikend, potreba obednal lozisko, atd.

Dat podlozky mezi unasec brzdice a tehlici, a offsetnout i brzdic o ten kousek ven.

Zvolil sem pro ted posledni zminovanou variantu. Z myho pohledu je to lepsi, nez to nechat jak to je (byt to tak zjevne jezdilo roky a asi by mohlo i dal). Vyhledove se proste udelaji loziska prednich kol a udela se to "hezky" ... ale to asi necham na presrok, a soucasne s tim se proste udelaji cepy rizeni, a spodni ramena a pak geometrie.
Tyhle veci to chce poresit naraz... takze ted menit lozisko a za min jak rok to rozdelavat znovu a menit cepy...

Koupil sem nejdriv hezky velky podlozky, zvetsil jim diru na m12 sroub, ... problem byl, ze byly moc tlusty, cca 2.45 mm... a to uz byl kotouc zase moc blizko druhe strane...
Takze sem pouzil m12 podlozky, ktery nejsou tak velky (vnejsim rozmerem, na sroub sedi samozrejme akorat) ale maji tloustku 1,75 mm coz je vcelku ideal (1.55 by bylo uplne top). No neni to idealni, ale asi cajk. Minimalne pro zatim.
Nasadil sem drzak brzdice a sedi to hezky ve stredu (plus minis nejaka ta desetinka).

Obrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek

stilg
Příspěvky: 670
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » stř zář 25, 2019 11:36

Doskladal sem zbytek brzd. (Vycistil vodici cepy a nove namazal White Chuckem, maznul hrany desticek ATE Plastilubem atd).

A Jeste sem vymenil velkou sponu manzety na tom druhym kole... tam byla totiz ta puvodni co dosla s manzetama (ty 3 dalsi uz sem pak daval jiny co sem dokoupil). A dobre ze sem to udelal, ta spona drzela vcelku prd. Takze se mtam dal stejnou jako ten zbytek a dolisoval.
Posledni foto pro srovnani... dokoupena a pribalena k manzetam. Obe teda nerez. Ty spony co dosli s manzetama sou tenky a pri vetsim pnuti to nevydrzi a celkove... not skookum!

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 670
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » stř zář 25, 2019 11:38

A vymena brzdovky a odvzdusneni / vytlaceni stare kapaliny.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 670
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv zář 26, 2019 12:39

Roverik dostal hezkej kozenej volant misto puvodniho (byt neosoupaneho) gumoveho.
Airbag jsem nechal puvodni s novejsim logem.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 670
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv zář 26, 2019 12:48

Kapsy za prednima kolama, za plastovym podbehem... klasicky se v nich chyta bordel... takze jsem je otevrel... a v jedne hlina a listi a v druhe fakt pul kila hliny :D...

Zrezly prekvapive ani ne.
Takze vymeteno, a nasledne dukladne wapnout vyplachnuto.

Necham to proschnout a dneska to prostriknu cisticem brzd a natru zakladovkou na korozi a mozna pak vyvoskuju (i kdyz s tim voskem vaham a asi spis ne, precijenom sem pada bordel hodne a zbytecne by se to na to lepilo.... proste to natru proti korozi a pak jednou za rok se to vycisti).

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 670
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv zář 26, 2019 12:50

Jak sem hlasil vosy v levym zrcatku .. a likvidoval je sprejem... tak jo... pochcipaly (i kdyz byla na stole i teorie, ze prej jenom spinkaji...).

Zrcatko otevreno, vosicky vystehovany na mraz.

Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 670
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv zář 26, 2019 12:55

Vecer jsem chtel sjet z najezdu a jet to lehce projet a natankovat....

Ono ta prijezdovka je docela krpal, do kteryho se musi zacouvat.... a jak sem predtim vyplachoval ty podbehy tak dlazba mokra / zablacena... tak to jeste vic klouzalo a samozrejme i pres fakt citlivy rozjezt se po par centimetrech jedna rampa odporoucela a misto auta dozadu, jela rampa dopredu...
Nastesti Rover 25 je docela vysokej,.... takze nocni vyprostovaci operace....

Rano jsem byl v pneuservisu prezout kola.
3 disky super, jeden teda trochu hazi, .... ale co uz. (Samozrejme je danej vzadu).

Zespodu to auto vypada docela v pohode. Nekde nejaka povrchova ale z pohledu zreznuti do nepouzitelneho stavu (A tedy odchod do automobiloveho nebe) ma to auto pred sebou jeste vcelku dlouhej zivot.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17266
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » čtv zář 26, 2019 13:10

Zdola vypadá fakt pěkně.... dokonce i ten lem prahu, což málokdy není odrbaný. Tak hlavně včas prahy prolejt olejem ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 670
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 27, 2019 11:29

IMG_20190926_180518183_HDR.jpg
Tak mozna cas na nejaky report.

Jak sem uz rikal po prvotnim startu s novym olejem secko cajk, ale nejaky hydrostel byl docela fest hlucny, zbytek asi dobry, ale neco odhadem na saci strane cvakalo.

No, parkrat sem to nechal chvili hrcet (s tou prvni naplni oleje a jenom vodou v chladicim okruhu).

A udelal vymenu olejovyho filtru a oleje. Mel sem koupenej novej vypustak pac tam byl "nejakej divnej" s nalisovanou podlozkou.... no po pokusu utahnout ten novej sem aspon zjistil proc... zacatek zavitu je v haji... a pri pokusu o dathnuti se to zacalo protacet ... s tim novym sroubem, kterej je relativne kratkej a tedy chyta jen tu prvni pulku.
Zavit ve vane je dost dlouhej, a nekdo tam dal takovej dlouhej sroub aby chytl na celej zavit....

No nic, tak sem napul strzenej zacatek zavitu trochu ocistil a vratil sem tam ten sroub co tam byl. A az budu priste menit olej tak nejspis stejne pujde vana dolu, tak to prevlozkuju a dam tam ten novej sroub. Ted uz fakt neni moznost resit UPLNE vsecko... ten sroub co tam je drzi, takze dejme tomu.

Zpatky k tomu reportu...
Vypustil sem vodu a nalil chladici kapalinu (Sheron Maxi D, proste G12+, nekde v nejakem testu chladiv dopadli hodne dobre prave).

Par dni to pak stalo co sem resil brzdy a manzety... po nastartovani a zahrati hydrostely ztichly (proste se asi ta jedna mrcha konecne natlakovala) a ted je to (i za studena i za tepla) fakt krasne tiche.... nevim zda sem nekdy mel tu cest s Kckem co melo tak zdravy a netikavy zvuk. (Mozna prehanim a blbe si to pamatuju ... kazdopadne cisteni hydrostelu se proste vyplatilo a sem spokojenej).

Kdyz sem to byl konecne projet, pak prezout na novy gumy a dal projet... Tak auto se chova prikladne co se prijevu motoru tyce vubec nezaznamenavam nic negativniho.... volnobeh drzi jak ma, jde to hezky ( i kdyz zatim sem tocil nejvic asi 4500, do omezovace to protahnu az trochu zajedu brzdy).

stilg
Příspěvky: 670
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 27, 2019 11:45

Co je trochu mrzute sou chyby.

Chyba polohy vacky je pryc - byl proste vadny sensor ktery jsem vymenil.
Chyba zadni lambdy za katem (chyba vyhrivani) se nejdriv neobevovala, pak parkrat jo... ted zase ani ne... ale to je detajl. Mam zadni lambdu pouzitou ze ZR 160 a prip. mam i fungl novou a klidne ju vymenim, to neni takova hruza....


Ale zacala se obevova P0170. Fuel Trim.
Coz muze byt ledacos. A nejsou splnene o2 sensor a cat readiness kody.

Netesnost na sani bych skoro vyloucil. Nic sem nenasel (zvukem, sprejem, .. navic volnobeh je krasnej).
MAF sensor hlasi hodnoty jak ma.

Netesnost vyfuku ... to by muselo byt nekde pobliz predni lambdy... coz by mohl byt spoj svodu 4-1 na trubku pod prednim katem co je kousek pod lambdou jeste vepredu pred motorem.
Daval sem tam novy tesneni a treba si to nejak nesedlo.... ale pohledem sem tam zadny ocouzeni nevidel ... ale ruku sem tam este nestrkal.

Dalsi moznost je ta predni lambda ... tezko rict. Uplne mrtva neni, pres obd2 z ni neco vyctu, ale tezko rict zda je to ovlivneny jeji spatnou funkci a nebo tim ze Roveri MEMS pres obd2 komunikuje trochu sverazne a tu a tam zamrzne, nebo prestane komunikovat a nebo chodi data v ne uplne dobre frekvenci...

Nejaky obd2 test tam i hlasi chybu. viz fotky.

Co jsem hledal v datech, tak jde o to, ze mi Fuel Trim vyskoci hodne vysoko. Pricemz na motoru nic ale nepozoruju.
Long term fuel trim je kolem -1.5%.
Ale Storm term fuel trim (pokud se mi zrovna dari cist data) vystoupa na cca 20% a tam se drzi... i na volnobeh. Kdyz revnu motor, tak jak pustim plyn tak behem toho popadu ten trim spadne (hadam jak se snizi / vypne vstrik pri padu otacek na volnobeh) a zase vystoupa.

A pak je tu podledni moznost, ktera se mi zatim jevi jako mozna.... tlak paliva. A tedy bud regulator na liste a nebo palivova pumpa.
To by vysvetlovalo prodlouzeni delky striku a i to chovani, ze tu chybu to hazi ne uplne pravidelne... docela casto, ale ne hned, a ne uple pokazde.

A co mne vic k tomu vede je, ze u RFa je docela dobre slyset palivova pumpa... at uz pri uvodnim primingu a nebo pak i kdyz motor bezi tak je slyset jak bzuci... a kdyz to takhle stoji na volnobeh a je dobre slyset pumpa, tak tu a tam je jasne slyset, zmena tonu toho zvuku, jako by na chvili zavahala... a vrci dal .... takovy tezko prepsatelny VZZZZZZZZZZZZ-uuuuuummm-zzzzzzzz.

Takze obstaram merak tlaku a hodim ho mezi filtr a vstup na listu a uvidim zda tam ty 3 bary budou.


Moc me toho nenapada, ale moje teorie je, zmerit ten tlak. Pokud neco tak regulator / pumpa .... pokud nic, tak zkusit vymenit tu predni lambdu .... ale dal nevim.

Nejake napady / postrehy?
Přílohy
Screenshot_20190926-184132.png
Screenshot_20190926-202013.png
Screenshot_20190926-203335.png
Screenshot_20190926-203353.png
Screenshot_20190926-203501.png

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17266
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » pát zář 27, 2019 13:05

Já bych řekl, že diagnostika lambdy, pokud tedy není úplně zamrzlá, je bez osciloskopu vysloveně orientační a neumí odhalit všechny špatné stavy, do kterých se lambda může dostat.
No a obzvlášť u té obecné diagnostiky vykládají stavy jinak, než jak je vykládá Testbook. Já měl na ZRu taky chybu p0170 a byla to vadná přední lambda.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 670
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 27, 2019 13:19

To mas samozrejme pravdu, proto z tech dat z obd2 nevyvozuju zadne definitivni zavery.... ano, neni hryzla na jednom napeti, takze je to proste neprukazne... a jak sem i rikal, urcite je to ovlivnete tim jak tecou (v jakem intervalu a jak blbe) data z ECU pres obecnou Obd2.

Lambda je samozrejme velky kandidat. A mam novou Bosch ... akorat nevim zda ji pujde vymenit bez demontaze svodu no.

Nevim zda lambde muze ublizit paleni oleje, nebo proc by odesla, predtim tam P0170 nebyla, ale na tom motoru se toho udelalo hodne, takze kdo vi ....

Zatim to tedy porad vidim na to, zmerit tlak paliva, za to nic nedam a pripadne vymenit tu lambdu za novu Bosch (kerou jsem puvodne kupoval ze ji dam dozadu, ale to ted ma mensi prioritu a navic sem mezitim sehnal funkcni pouzitou ze ZR, kterou bych tam mohl dat minimalne docasne.

stilg
Příspěvky: 670
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon zář 30, 2019 13:59

Tak sem se vrhl do reseni vyse popsaneho problemu s P0170 a P0141 (Fuel Trims a 2nd O2 Sensor Heater).

Spis mi slo o ty spatny palivovy korekce.

Sada na mereni tlaku paliva ma Tckovy adapter, (krome spousty ruznych spasel adapteru pro auta, kteramaji vyvod nekde na liste na zmereni tlaku), ktery jsem chtel dat mezi trubicku na vystupu z palivovyho filtru a vstup na listu (kde je hadice a konektorem prave na tu trubku od palivaku).

Problem je, ze ten Tckovy dil ze sady je 6 nebo 7 mm (proste ta mensi, napriklad odvod vypar z nadrze do charcoal kanystru ji ma) a privod a odvod je 8mm... takze mi to netesnilo a ja hledal, kde sehnat 8mm palivovou trubku, kterou muzu pripojit do te hadice vstupu na palivovou listu ...
Doufal sem, ze mam nekde navic trubku z palivoveho filtru, kde bych si ten konec urizl, napojil na hadici na listu a na trubku uz nasadim hadicku a stahnu sponou... ale nemam ji.

Takze sem pouzil plonkovni novej palivovej filtru co se mi doma valel co tyhle koncovky ma. a aspon tak po meraku je palivovej filtr (pac v tom T dilu byly z vyroby normalne hlinikovy spony ... sice jsem je ocistil, ale i tak ...). Na palivovej filtru sem skrze kousek hadicky pripojil ten T dil, a z druhe strany dal hadici s konektorem (puvodne to byla asi hadice z palivovyho cerpadla a nebo odvod z palivove listy, nevim) a tou to pripojil na palivovej filtr v aute)

Tlak na liste po primingu cca 2.8 Bar. Po nastartovani drzel prakticky bez hnuti 2.8-2,9 baru. Takze dle manualu v toleranci (dilenska prirucka pise 3 bary +- 0.2 bar)


Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek

stilg
Příspěvky: 670
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon zář 30, 2019 14:17

Demontaz zadni lambdy ... vubec se ji nechtelo ven ... ani s primerene dlouhou pakou, ani razem (kladivem do trhaku). Navic to ze je na vyfuku ktery je v zavesech tomu uplne nepomahalo.

Takze prisel ke slovu propanovej horak a po chvili premlouvani uz sla povolit v pohode.

Zadni lambda mela KO vyhrivani (mereni odporu na bilych dratech -> otevreny obvod, takze po smrti).

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 670
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon zář 30, 2019 15:00

Demontaz predni lambdy....

Chtel jsem zkusil, zda se mi podari demontovat predni lambdu bez demontaze svodu. Sice sundat svody neni takova hruzna (remeny dolu, alternator dolu, 2 matky doly na downpipe, 5 nebo kolik matek na hlave na svodech a mozna trubka od klimy at je vic mista a mely by jit ...), ale rad bych je nechal jak jsou. (Mam je omotany, daval sem novy tesneni na obe strany svodu a tak).

Mista je tam zespodu vcelku dost... problem je, ze muj socket na lambdu ma diru na 3/8 a ja nemam 3/8 trhak.... vyrazil jsem od bauhausu, ze ho prikle koupim (idealne nejaky s kloubem, protoze mistem to tam vychaze trochu pod uhlem a ne kolno na lambdu)... abych zjistil, ze je svatek na kterej se vztahuje ten !&@#! zakon ... takze je vsude zavreno.

Takze jsem se jak zkusit si vyrobit .... vzal sem velkej 8.8 sroub, a vyrezal na nem 3/8 kostku a na hlave sem udelal sirku aby sel zasunout do 1/2 diry jak je na orechu.
Vzal sem 1/2 prodluzku, mizerne kvality z nejake low hobby sady co uz byla stejne priohnuta kdyz sem s ni povoloval matku na poloose a nasadil na ni dlouhou trubku... a trochu ju poladil... aby sla nasunou na tu hlavu co jsem udelal na tom sroubu... ma to tu vyhodu, ze sroub . hlavu dam do orechu, a tohle na to pak nasunu a je tam pomerne dost velky rozsah naklonu...

Nedelam si iluze jak moc to asi vydrzi.... ten sroub nebyl nic moc a ta 1/2 prodluzka bude vcelku blato... ale svete div se, tu lambdu sem bez vetsich problemu povolil.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět