Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Odpovědět
stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » ned zář 01, 2019 8:26

No ty hydrostely zase takova vzacnost neni. Neni to uplne levne, ale vyrabi se druhovyroba i pro VVCcko, hadam lehce nad 2 tacy za sadu se daji poridit, coz neni malo... ale uz jenom ten princip ze JSOU, je zasadni rozdil oproti nekterym vecem, ktere jednoduse NEJSOU (takze puvodni dily proste postupne mizi a nebudou a bydou vzacne), s hydrostelama to tak horke nebude.

Ja si du dat dneska "relax den" pac toho mam uz uplne plny zuby .. foto report bude az se zpozdenim.

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » stř zář 04, 2019 21:08

Tak sem se pomalu dostal do faze kdy potrebuju vycistit hydrostely... tak sem vecer jeden zkusil a jde to uplne samo.

Takze Trundo potvrzuju, ze mnohem snazssi, rychlejsi a rekneme i setrnejsi zpusob, nez je rozklepavat je vzit ofukovaci pistoli, na ni nejakou hadicku, ja sem vzal kousek normalni jako by akvaristicke hadicky, tritlacit ji na dirku na hydrostelu, kerej clovek drzi v hadre, aby mu to nekam nevyskocilo, pffffffff.... a pistek vypadne jak nic.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16939
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » stř zář 04, 2019 21:31

Zkus to na tom VVC.... má menší objem, tak se to bude chovat možná jinak.
A tak stejně největší piplačka je rozdělat každý pístek na prvočinitele, protože až v té klícce kuličky je schovaný binec, který dělá ten zásadní problém.
Ještě mě napadá, že tím vyplivnutím kompresorem vyplivneš i borčus a neuvidíš tak dobře co tam bylo... ale to fuk.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » stř zář 04, 2019 21:45

No ono to nejak nevyleti kilometr daleko, ten piste vyskoci ven, a mas to cele v dlani a vidis vcelku co z toho tece stejne jako bys to rozklepl.

Samozrejme drbacka to bude, tomu se clovek nema jak vyhnout... vycistit to, naplnit to olejenom... , je to precijenom 16x... ale dobry vedet, ze se clovek muze vyhnout te bolave ruce :D

Jo, muzu zkusit cvicne jeden VVCckovy, ale podle mne to bude to stejne a vyskoci to.

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv zář 05, 2019 11:33

Tak rekapitulace toho co se udelalo... zacina toho byt uz docela dost.

Bude to takova foto story, takze radsi prestanu uploadovat fotky primo sem, at zbytecne nezeru misto a budu to rvat na nejaky image hosting a sem jenom odkazy.

Takze jdem....

Alternator ze spodni strany neuveritelne zablemcanej... vnitrek taky... takze bez rozdelavani ocisteno, vnitrek prohnanej celym cisticem brzd a pak lehce konkor.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv zář 05, 2019 11:36

Motor ventilatoru trochu povrchove koroze, a ventilator trochu uspinenej, takze rychly fix at to trochu vypada a tolik nehnije.
(Obrouseno, ocisteno, natreno odrezovacem, striknuto).

Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv zář 05, 2019 11:38

Na stene motoraku neco, nebo nekdo ozral ten tlumici molitan ... a vypadalo to hnusne.
Takze jsem ten kus vyrizl. Mam nekde kus toho materialu schovanej, tak ho kdyztak vyriznu na dany tvar a na misto nalepim... ale to uz je detajl. Ted uz se aspon nemusim koukat na to ozrany misto :D

Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv zář 05, 2019 11:47

Vyfukovy svody ... ocistena priruba.

Tepelnej stit vyfukovejch svodu jeste byl urcite v pouzitelnym stavu, ale .. je to s nim mrcaseni, byl uz naprasklej a trochu orezlej.... ale zas ebez nej bych griloval alternator... Tazke sem zkusil tu omotavku co se mi doma 5let valela (kupoval sem ju myslim na ZR puvodne).

Teda ... to skepny vlakno mne pichalo po celym tele jeste 3 dny pote.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv zář 05, 2019 12:10

Jak uz vyse u alternatoru ... tohle je tak nejak pricina.. prostor v dane oblasti celej zablemcanej .... vrsek klima kompresoru, motor... takze odbahneni.
(Predni napravnice byla z vrchu v podobnym stavu, vrstva olejovyho blata... zase na druhou stranu patrne i diky tomu nezrezla :D)

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv zář 05, 2019 12:23

Kdyz je venku chladic, tak sem se rozhodl poresit korozi spodni hrany plechu pod nim a drzaky chladice.
Typicky to tam byva orezly a pristup k tomu je naprd kdyz je tam chladic.

Takze obrouseno tak nejak na hrubo. Natreno penetratorem koroze (dle popisu ma byt prave i na vylozene prorezle plecy), a nasledne par vrstev alkitonu.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv zář 05, 2019 12:30

Ruzny ramecky a drzaky... nic hrozneho ale povrchova koroze... takze obrouseno, natreno pres noc odrezovacem a striknuto. Pripadne zrezle srouby nahrazeny za nove nerezove.

Povrch pod lakem neni buhvi jak dokonaly, obrousil sem vylozene korozi a po odrezovaci kure to prestrikal, takze je to takove trochu hrbate, ale prioritou bylo aby to tolik nerezlo.

Obrázek ObrázekObrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv zář 05, 2019 15:10

Thermostat a trubka vody.

Domecek termostat prdlej u O-krouzku na strane vodni pumpy. Uvnitr nejakej mega kekel.
Takze sem sehnal jiny domecek termostatu.

Trubka orezla a odvzdusnovaci sroub zarezlej a strzenej. Pouzil jsem trubku ze ZR co jsem jeste mel. Tu odrezil, a nastrikal.

Termostat jsem dal Gates,
O krouzky na domecek (pac ty pouzite sou zpravidla vytahane) jsem dal nejblizssi rozmer co jsem sehnal, 32.2x3 (ma byt pokud jsem spravne nasel 32.5x3) z FPM gumy (mela by toho snest daleko vic nez normalni O krouzky).

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv zář 05, 2019 15:21

Vodni pumpa.

Zadni cast krytu rozvodu (co je pod vackovyma kolama) ma jeden sroub, ktery jde ze zadni strany do zavitu ve vodni pumpe.
Ten koumak co ten motor delal, dal neorigo delsi sroub zepredu do toho zavitu a dotahl ho do pumpy a pouzil ho jako steft a zezadu dal matku.
No a pak to nekdo asi sundaval a ulomil.
Pokusim se to slepit, pripadne to svarim (Je to pokud sem koukal spravne PolyPropilen se skelnym vlaknem)

Vodni pumpa zalepena trochou cernyho silikonu.
Priruba ocistena, kartacem sem prejel srouby a ten spesl sloupek na pumpu, A dal pumpu od Meyle.

ObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 597
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 06, 2019 10:37

Takze jsem vcera po praci vycistil hydrostely... jak uz sem rikal, rozstreleni vzduchem je parada.

Navic se kompresor hodi i na vycisteni toho plniciho kanalku v kybliku hydrostelu.
Naplnite ho novym olejem, chvilku kvedlat nebo neco, pak kompresorem pres plnici dirku vytlacit ven ... pripadne opakovat nez tece ven olej akceptovatelneho vzhledu.

Ale i tak je to drbacka dobra na pul den prace. Kazdej jednotlivej rozdelat, vcetne sundani cepicky a pruzinky, kulicky pod nim, cele to nejak ocistit, naplnit novym olejem...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16939
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » pát zář 06, 2019 10:40

A tak objevil jsi tam nějaký borčus? Šupinky hliníku? Nějaký pístek zadřený? .... povídej...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Odpovědět