Jízda na sněhu
Re: Jízda na sněhu
U Nokianu pozor, už to není, co to bývalo, nejnižší řady se vyrábí někde v Rusku a podle reakcí uživatelů je to negativně znát.
Nejsem až tak ukrutný pilot , ale Sava S3 na mokru a vlhku kloužu...pravda asi jako 85% prodávaných zimáků, ale kloužou..
Mám rád vyrovnanost (vlhká silnice je v zimě často) a upřednostnuju chování na sněhu - Savy jsem měl na služební OII r.v.2011 a vím, že na vlku byla nutná zvláštní obezřetnost, když bylo potřeba někde zatočit
Nejsem až tak ukrutný pilot , ale Sava S3 na mokru a vlhku kloužu...pravda asi jako 85% prodávaných zimáků, ale kloužou..
Mám rád vyrovnanost (vlhká silnice je v zimě často) a upřednostnuju chování na sněhu - Savy jsem měl na služební OII r.v.2011 a vím, že na vlku byla nutná zvláštní obezřetnost, když bylo potřeba někde zatočit
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Jízda na sněhu
... nicméně chápu, že jedna věc je hloubka dezenu a druhá je tvrdost a kvalita materiálu...
Re: Jízda na sněhu
a taky tvar a konstruce dezénu, konstrukce pláště....
Souhlasím, že hloubka dezénu patří k nejdůležitějším, ale není to dogma... na Rangi jsem jezdil celoročně zimní Dunlopy, které měly vzorek 2 až 1mm - v létě neubývaly, na vlhku, mokru a vodě držely a v zimě byly lehce nejisté jen na minimálně 5-6 cm mokré břečky - to už holt přestávaly stíhat odvádět. Sníh v pohodě. Prostě gumy jsou alchymie a není jedno, co se obuje.
Kdybych neměl obuté na kabriu (E36) pneu na úrovni Sava S3, ušetřil bych 20.000,-. Dobrzdil bych.
O vlivu debilního ABS ani nemluvě.
Je to náročné na čas vybrat dobrou gumu, ale nikdy ho nelituju.
Souhlasím, že hloubka dezénu patří k nejdůležitějším, ale není to dogma... na Rangi jsem jezdil celoročně zimní Dunlopy, které měly vzorek 2 až 1mm - v létě neubývaly, na vlhku, mokru a vodě držely a v zimě byly lehce nejisté jen na minimálně 5-6 cm mokré břečky - to už holt přestávaly stíhat odvádět. Sníh v pohodě. Prostě gumy jsou alchymie a není jedno, co se obuje.
Kdybych neměl obuté na kabriu (E36) pneu na úrovni Sava S3, ušetřil bych 20.000,-. Dobrzdil bych.
O vlivu debilního ABS ani nemluvě.
Je to náročné na čas vybrat dobrou gumu, ale nikdy ho nelituju.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6959
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízda na sněhu
Jen když vyberu blběKDB píše:Je to náročné na čas vybrat dobrou gumu, ale nikdy ho nelituju.
Porovnáváš Sava S3 na Octavii II ... já je mám na Felicii, která je o 300 kg lehčí a používá jiné rozměry (mám 14"). A jak známo, stejná guma v jiném rozměru a na jiném autě může fungovat a často taky funguje úplně jinak.
Re: Jízda na sněhu
...to je pravda.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Jízda na sněhu
Vrátím se k dříve zmiňovaným NOKIANům. V rodině je máme na autě už třetí sezónu.
WR G2 225/50 R17 vyrobeno 2010, Finsko. Musím je pochválit, velice tiché i při vysokých rychlostech na dálnici, jízdní vlastnosti na sněhu subjektivně stejné jako předchozí DUNLOP 3D.
WR G2 225/50 R17 vyrobeno 2010, Finsko. Musím je pochválit, velice tiché i při vysokých rychlostech na dálnici, jízdní vlastnosti na sněhu subjektivně stejné jako předchozí DUNLOP 3D.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6959
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízda na sněhu
Nokian WR G2 je starší typ, těžko se dnes už shnání. WR G3 ho nahrazuje, má úplně jiný vzor dezénu (zleva D3, G2):
Re: Jízda na sněhu
Je to tak, dezén G2 se už nevyrábí.
Letos budou po třech sezónách končit tak jsem koupil NOKIAN WR A3, mají podobný vzorek jako starší G2, tak snad budou jezdit podobně dobře. Možná je nazuju ještě do konce této zimy.
(šel jsem se na ně podívat do sklepa a jsou vyrobeny v RUSKU, tak uvidíme)
Letos budou po třech sezónách končit tak jsem koupil NOKIAN WR A3, mají podobný vzorek jako starší G2, tak snad budou jezdit podobně dobře. Možná je nazuju ještě do konce této zimy.
(šel jsem se na ně podívat do sklepa a jsou vyrobeny v RUSKU, tak uvidíme)
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6959
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízda na sněhu
Před pár dny jsem udělal zkušenost s novými pneumatikami Nokian WR D3 (ty šípové viz. obrázek) ... standardní rozměr 205/55 R16 používaný dnes většinou nižší střední třídy (Octavia, Golf, Focus, Astra, Cee'd, i30 atd.)
Vzhledem k podmínkám nemohu posoudit sníh, led, mokro ani chování za tuhých mrazů, ale na suchém asfaltu mě velice nepěkně překvapily hlukem. Mám starší Dunlop Winter Sport 3D (už se nedělá) v 17" rozměru, což je taky šípový dezén, a takhle tedy nehučí ani po 4 letech provozu. Tož nevím ... asi je nekoupím.
Vzhledem k podmínkám nemohu posoudit sníh, led, mokro ani chování za tuhých mrazů, ale na suchém asfaltu mě velice nepěkně překvapily hlukem. Mám starší Dunlop Winter Sport 3D (už se nedělá) v 17" rozměru, což je taky šípový dezén, a takhle tedy nehučí ani po 4 letech provozu. Tož nevím ... asi je nekoupím.
-
- Příspěvky: 2113
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Beroun u Práglu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízda na sněhu
Jo u zimních je hluk velkej problém, ale když chceš pneu dobrou na sněhu a ledu, musíš oželet komfort Ideál by byl nějakej kompromis, ale jak víme, u nás toho nejvíc najezdíme na suchým, maximálně mokrým povrchu, protože jak něco napadne okamžitě to brutálně rozsolej a stejně to sleze. Nejrozumnější teda bude koukat spíš po komfortu na asfaltu a těch pár dní, když napadá se dá odjezdit na čemkoliv
Re: Jízda na sněhu
Ten rozměr 205/55/16 jsi jel na jakém autě? Jak jsem psal výše, jezdím na Fabii Nokiany WRD3 výroba Rusko v rozměru 185/60/15,ale zvýšený hluk nepozoruji. Ty máš pro Rover 25 CVT schválený jaký rozměr? Originál je 185/55/15 nebo ne?
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Jízda na sněhu
No moje Micheline Alpin nejsou ani v létě nijak o poznání hlučnější... já na ně prostě nedám dopustit
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6959
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízda na sněhu
Ano, Rover má předepsáno jak píšeš, Karle ... toto bylo na jednom šikmookém autě, ale téměř novém a celkově velmi tichém, ty pneumatiky byly slyšet ze všeho nejvíc až mě to zarazilo.
Johny souhlas, navíc když mám Rovera na to, aby jezdil po městě a najel pár tisíc za rok, tak nemá cenu řešit dvoje obutí. Takže buď můžu jezdit celoročně letní a pokud fakt napadne a leží sníh/led (cca 5 dnů v roce), tak jet něčím jiným, anebo jezdit celý rok zimní a pak potřebuju něco komfortnějšího, co se víc blíží letním (hlavně hlukem). Zatím volím druhou možnost.
Johny souhlas, navíc když mám Rovera na to, aby jezdil po městě a najel pár tisíc za rok, tak nemá cenu řešit dvoje obutí. Takže buď můžu jezdit celoročně letní a pokud fakt napadne a leží sníh/led (cca 5 dnů v roce), tak jet něčím jiným, anebo jezdit celý rok zimní a pak potřebuju něco komfortnějšího, co se víc blíží letním (hlavně hlukem). Zatím volím druhou možnost.
Re: Jízda na sněhu
Pro tvé použití by možná byly řešením celoroční pneumatiky, ale nevím jaké jsou s nimi zkušenosti.
Přece jen 25 se asi víc bude pohybovat ve městě a mít celkově menší nájezd, cenové rozpětí je široké
Pár odkazů na ně je třeba tady
http://pneumatiky.heureka.cz/f:5428:100 ... 5;8298:55/
Přece jen 25 se asi víc bude pohybovat ve městě a mít celkově menší nájezd, cenové rozpětí je široké
Pár odkazů na ně je třeba tady
http://pneumatiky.heureka.cz/f:5428:100 ... 5;8298:55/
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6959
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízda na sněhu
Taky už jsem nad tím přemýšlel. Celoroční pneumatiky však (ne)fungují podobně, jako takové ty čtyřkolky spojující všechny nevýhody auta a motocyklu do jednoho pitomého celku. Zrovna tak all season tyres jsou nahouby během celého roku -- mají měkčí směs než letní, takže v létě se výkonem blíží zimní gumě (zejména brzdění), naopak mají méně drážek než zimní, takže odvod bordelu ze vzorku je v zimě horší. Stačí se podívat na jakýkoliv test, kam pro porovnání zařadili celoroční gumu.
Takže podle mě lepší kvalitní zimní pneumatika, než celoroční, která ze svého principu (a početnosti cílové skupiny zákazníků) kvalitní být nemůže. Tím neříkám, že jsem fanda zimních pneu po celý rok, což je v posledních letech častý fenomén.
Takže podle mě lepší kvalitní zimní pneumatika, než celoroční, která ze svého principu (a početnosti cílové skupiny zákazníků) kvalitní být nemůže. Tím neříkám, že jsem fanda zimních pneu po celý rok, což je v posledních letech častý fenomén.