Brzdy na Rover 25

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy na Rover 25

Příspěvek od stilg » pon čer 01, 2015 23:31

Trunda píše:ZR 160 má brzdy větší.... vepředu 282mm a vzadu 260mm a tedy i větší brzdiče. Na eBay ty inzeráty ve většině případů píšou, že to jsou kotouče/desky i na ZR 160, ale pak když se v inzerátu koukneš na rozměry, tak to má 262mm, což je na ostatní modely. Tedy bacha na to.
No já letos, než jsem zjistil, že to letos s brzdami ještě vydržím, jsem měl v plánu kupovat sadu od mTecu... kotouče jejich + desky Mintex. Četl jsem na to chválu. Nabízejí i sadu s EBC deskami, což by bylo lepší, ale cenově taky někde jinde. http://www.mtecbrakes.com/brake-discs/rover-mg.html ... cena těch jejich kotoučů je přijatelná, ale chce to brát ty nevrtaný durch a určitě si je nechat "nabarvit", aby to v drážkách a chlazení nehnilo.
Jinak co vím, tak nemá smysl kupovat od EBC ty Premium kotouče - prý to jsou stejné šmejdy, jak cokoli jiného. Když už, tak ty TurboGrowed.
mTecy s Mintexama mam, zatim na nich je najeto tak 8-9 tisic odhadem, a dobry. Ale patrne bych nepoznal rozdil od jinych, at uz horsich nebo lepsich, pac na okruhu jsem byl jeste s OEM kotoucema a starejma deskama a na to normalni jezdeni... pokud to nejsou smejdy, tak je to asi jedno.
Ale sou hezky (ja mam teda ty vrtane a drazkovane, ze by se to kvuli vrtani skrz rozlitlo nebo krivilo ... no slysel sem, klidne bych spis volil jen dimped nebo jak to maji, ale zase tak moc to neprozivam)

@TommiL:
Jinak u ZRka je to pro poradek:
ZR 105 (1.4ka): vepredu 262 plne, vzadu bubny. Tj. stejny setup jako na tve 1.6ce
ZR 120 (1.8): 262 chlazene, 239 plne
ZR 160 (1.8 VVC): 282 chlazene, 260 plne.

A jinak ma Trunda absolutni pravdu s tim davat bacha, na to co vydavaji za kotouce na 160ku, velice casto jsou to 262ky.

Pokud si budes kupovat ZR, a 25ku chces trochu poladit, jako cestu s nejlepsim pomerem cena / slozitost / vysledek by bylo hodit dopredu chlazene 262 nebo 282 (podle toho, jake tremeny za dobry peniz potkas... patrne trmenu na chlazene 262 bude relativne dostatek, takze asi ty) a vzadu nechat bubny, Tahle kombinace si s tim autem poradi. Samozrejme, pokud z principu chces mit lepsi setup, i kdyz realny uzitek neni moc velky, plne a zcela to chapu (taky takove veci delam,a delam je rad) a pak ti nic nebrani upgradovat brzdy klidne na uroven ZR160.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy na Rover 25

Příspěvek od Trunda » úte čer 02, 2015 7:43

To vrtání má problém hlavně v tom, že to v tom rezne a rez se pak dostává pod desky a dělá to binec.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy na Rover 25

Příspěvek od stilg » úte čer 02, 2015 8:16

Tak uplne stejne to hypoteticky rezne v dulkach a drazkach, ne? A jak odbrousis material kotouce tak kousek te rzi zbrousis taky... ale vzhledek k rychlosti obrusovani kotoucu, to bude, pro normalni silnicni nasazeni, podle mne fakt jedno. Nebo jde o to, ze snad rez "propadava" dirama na treci plochu? Ale jak rikam, je mozne ze je to o neco lepsi a v principu, kdybych mel tenkrat moznost, taky bych volil dulkovany, a barveny jako antikorozni ochranu nekontaktnich ploch... ale meli tenkrat v nabidce na ebayi dirovany bez barvy, tak sem bral ty a neresil to. U nas zadne "hezke" 282mm po ruce nebyly, tak jsem to vzal z UK.. balik tezkej jak krava :D

Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy na Rover 25

Příspěvek od Trunda » úte čer 02, 2015 8:26

No největší problém s tím je tehdy, když auto déle stojí. Ta rez vyleze z děr ven a podře desky, jak se rozjedeš, protože rez je mnohem tvrdší. Ale ano, stejně tak to může dopadnout i s těmi drážkovanými. Proto jsem psal, že když už, tak s povrchovkou, aby to v tom nerezlo. Ale tak to je celkem jedno... obecně borci typu Danyho (TypeR) doporučují nepoužívat děrované kotouče, tak na tom něco bude :-) Je ale fakt, že oni to hodnotí z pohledu tvrdého nasazení na okruhu :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy na Rover 25

Příspěvek od Trunda » úte čer 02, 2015 8:45

Jinak kotouče vypadají fakt pěkně... až na ně přijde čas, tak do nich půjdu. Na EBC desky se vybodnu, protože při mám stylu jízdy i přes to, že jdu na brzdy tvrdě, tak obyčejné desky nespálím a na okruh se dostanu tak do Mýta, kde to nedostává nijak extra zabrat. Kdybych snad měl někdy jet na větší okruh, tak bych o lepších deskách rozhodně uvažoval, ale podle mě, jak auto nemá nějakých 180 kobyl/1t, tak to na okruh typu Most nemá žádný smysl, bo je to nuda :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy na Rover 25

Příspěvek od AnderN » úte čer 02, 2015 11:16

stilg píše:Co se 16tek na 25ku tyce... nasadis je patrne uplne bez problemu (teda zalezi na profilu, pokud umerne snizis profil aby kolo zustalo podobne velke) Na ZRku jsou 205/50/R16, na 25ku, jsou standard v priapde 15tek hlinikacu, tusim 185/55/R15, coz by znamenalo, ze 16ky, by tam mel clvoek dat spis 205/45/R16.
ALE ZRko ma prave kvuli vetsim kolum (viz prave ze 205/50/R16 jsou skoro o 5% vetsi nez 25kovy) zmenseny rozsah nataceni kol (na hrebenu jsou zarazky co ho zkracuji, takze je kratsi rejd), pac by jinak pravdepodobne chytaly pri maximalnim vytoceni.
Takze pokud das na 25ku ZRkovy kola, tak to jednak bude asi citelne linejsi (ty 4-5% vetsi obvod ti vlastne protahnou zprevodovani), navic budou kola i trochu tezssi, bude ti podmerovat / min premerovat tacho (normalne premeruje o takovych odhadem 6% treba, takze v podstate ted bude merit presneji ;) )
Vzhledem k tomu, že rychloměry v R25 přeměřují značně (klidně 10-15 km/h na dálnici, město a bundesky kolem 5-10 km/h), tak bych se toho po této stránce nebál. Pokud bych to auto používal hodně na dálnici, tak bych dokonce řekl, že je to žádoucí úprava (při stejně skutečné rychlosti menší otáčky/opotřebení/spotřeba). Stejnou odchylku jsem pozoroval na několika R25 a pak už jen na Fabii I. Ostatní auta, kde jsem tohle sledoval, přeměřovala výrazně méně.

Stran toho drhnutí je problém ve větší šířce kola, ne v průměru. Zkoušel to už vůbec někdo, nebo se o tom bavíme jen teoreticky? Třeba s tím problém žádný ani nebude.

Spíš bych viděl zádrhel v tom, že 16" nemáš nejspíš psané v TP => potenciální potíže v případě nehody.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy na Rover 25

Příspěvek od Trunda » úte čer 02, 2015 11:39

Ondro, psal, že 16" má v TP...
S tím drhnutím jsi teď myslel co přesně, že nikdo nevyzkoušel? To, že 17" na bežné skříni při plném rejdu drhnou kola o podběhy ti klidně ukážu na Kupéčku :-D
Že 17" výrazně mění zpřevodování ve vztahu k výkonu je fakt. I proto převodovka na ZR160 má kratší rychlosti 1, 2 a 5, než ostatní.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy na Rover 25

Příspěvek od AnderN » úte čer 02, 2015 12:01

OK ... ale bavíme se o 16" na R25. Když se podívám, kolik mám kolem předepsaných 15" místa, tak drhnutí o podběhy nehrozí.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy na Rover 25

Příspěvek od Trunda » úte čer 02, 2015 12:26

No, 16" se od 17" v podstatě průměrem kola moc neliší (cca 5 mm), ale i ty 17" drhnou ne s každou pneumatikou. Dost na tvaru pneumatiky záleží. Jinak samozřejmě bavíme se pořád o předepsaném ET45 ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy na Rover 25

Příspěvek od stilg » úte čer 02, 2015 12:33

Jasne, ze zalezi na sirce disku, ET, a i hodne na konkretni gume. Kdyz ma guma chranic disku (coz je u 17tek fest potreba, protoze s tou predepsanou sirkou disku a 205kovou 17kou je disk defakto za rovno s plastem), tak je proste v tom miste vystoupla do boku ze...

To jestli r25ka s ZRkovyma 17kama drhne je odskouzeno ;) Mozna to neni pravidlem, ale ja skoro chytal na ZRku, ale to bylo tim, ze v servisy pri vymene rizeni, netrefili spravne "stred", a to vyoseni kompenzovali patrne na vnejsich cepech (i.e. jeden proste vic druehj min), takze jsem mel rozsah na jednu stranu vetsi nez na druhou... coz teda z otaceni (proti smeru hodinovych rucicek) u ZRka udelalo absolutni peklo na zemi ;)

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Brzdy na Rover 25

Příspěvek od stilg » úte čer 02, 2015 21:47

AnderN píše:OK ... ale bavíme se o 16" na R25. Když se podívám, kolik mám kolem předepsaných 15" místa, tak drhnutí o podběhy nehrozí.
Tak ono co vim nejde ani tak o podbehy, jako o tu vnitrni stenu plechovou, za kolem - ta prepazka mezi prostorem kola a motorovym prostorem. Tam to byva odrene od boku gumy.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy na Rover 25

Příspěvek od AnderN » stř čer 03, 2015 15:27

To jsem myslel taky, než Trunda napsal toto:
Trunda píše:... To, že 17" na bežné skříni při plném rejdu drhnou kola o podběhy ti klidně ukážu na Kupéčku :-D ...
Jsem přesvědčený, že v podběhu má R25 místa dost i pro značně větší kola (samozřejmě v rámci rozumu).
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy na Rover 25

Příspěvek od Trunda » stř čer 03, 2015 15:39

Podběh RF a XW je identický...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

TommiL
Příspěvky: 18
Registrován: sob kvě 23, 2015 21:48
Bydliště: Adelshofen, Germany

Re: Brzdy na Rover 25

Příspěvek od TommiL » pon črc 10, 2017 7:38

Trunda píše:No největší problém s tím je tehdy, když auto déle stojí. Ta rez vyleze z děr ven a podře desky, jak se rozjedeš, protože rez je mnohem tvrdší. Ale ano, stejně tak to může dopadnout i s těmi drážkovanými. Proto jsem psal, že když už, tak s povrchovkou, aby to v tom nerezlo. Ale tak to je celkem jedno... obecně borci typu Danyho (TypeR) doporučují nepoužívat děrované kotouče, tak na tom něco bude :-) Je ale fakt, že oni to hodnotí z pohledu tvrdého nasazení na okruhu :-D
No na Volvo S80 D5 jsem ted kupoval Zimmermany s povrchovou upravou Coat Z prave proti teto rzi tak jsem zvedav jak to bude fungovat, letos na podzim se vrhnu na Roviho a zacnu jej zkraslovat - dosud jsem sypal penize do Sveda. Pokud by to fungovalo zkusim se podivat na ty kotouce i pro MG ZR, cela sada na S80 komplet mne vysla na nejakych 223.2€ (predni a zadni kotouce Coat Z, predni a zadni desticky a zadni celisti rucni brzdy) oproti ATE seriovemu, ktere vychazi okolo 280€ bez celisti rucni brzdy. Takze cenove vychazeji prijatelne a pry dle slov znameho funguji stejne jako ATE jen spini disky mene.
Rover 25 RF 1,6 EZ 2000 - Rovík
Volvo V40 1,9DI D4192 T2 EZ 2000

Odpovědět