topeni a kapalina do posilovace 416Si

Odpovědět
sector
Příspěvky: 326
Registrován: úte říj 09, 2007 8:48
Bydliště: Warsaw

topeni a kapalina do posilovace 416Si

Příspěvek od sector » úte dub 14, 2009 18:44

Zdravim,
vymenili mi dnes vodni pumpu a tesneni ventilu :)
jen tak po ceste ze servisu jsem chtel odzkouset topeni - a ono nic :). Pravdepodobne vzuch.

Prosim o radu, kde se da na ROver 416Si 82kW odvzdusnit chladici system? Existuje zde nejaky ventil?

Dale... uz se mi blizi kapalina na posilovaci rizeni k minimum - mate zkusenosti s jeji vymenou?
Vymenuje se cela kapalina kompletne nebo se dolejva? Jaka kapalina je tam nejvhodnejsi?


Dukuji

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: topeni a kapalina do posilovace 416Si

Příspěvek od Hombre » stř dub 15, 2009 11:15

To odvzdušnění: až bude motor studený auto musí stát přibližně na rovině a knoflík ovládání teplého a studeného vzduchu na doraz do červeného. Dolej chladící kapalinu do expanzky po rysku max, povol odvzdušňovací šroubek na trubce co vede okolo rozdělovače a dolévej kapalinu, až z něj poteče. Pak šroubek zašroubuj a zatáhhni, zavři víčko, odpoj tu tenkou hadičku co vede zepředu do expanzky a její volný konec dej do nějaké nádoby. Potom normálně přímo pusou nebo přes kousek hadičky foukni do toho nátrubku na expanzce po odpojené hadičce. A udržuj tlak, dokud nezačne z té hadice téct chladicí kapalina bez vzduchu. Pak to zase zapoj jak to bylo a dolej zase po rysku max. Pak můžeš nastartovat a zahřát motor, po otevření termostatu se do expanzky dostane poslední vzduch, pak už by to mělo i topit. V opačném případě, nebo ještě před odvzdušňováním zkontroluj kohout topení, jestli se hýbe ta páčka při točením knoflíkem ovládání horkého vzduchu. kohout najdeš zhruba uprostřed auta za motorem.
Výměna oleje v servu se tu řešila myslím minulý týden, tak to určitě najdeš.
Našel jsem to:
viewtopic.php?f=7&t=1703&st=0&sk=t&sd=a ... Dzen%C3%AD
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

sector
Příspěvky: 326
Registrován: úte říj 09, 2007 8:48
Bydliště: Warsaw

Re: topeni a kapalina do posilovace 416Si

Příspěvek od sector » stř dub 15, 2009 14:24

Hombre dekuji moc za radu. Provedu dle navodu :)

Diky

Darren
Příspěvky: 19
Registrován: stř dub 02, 2008 17:27

Re: topeni a kapalina do posilovace 416Si

Příspěvek od Darren » stř dub 15, 2009 18:10

Ahoj
Tak odvzdušnovací šroub je nalevo od motorujakoby u sání na kovové hadici M6 na osmičku oříšek tam to odvzdušníš.Do serva dolej ATF Dextron 3

sector
Příspěvky: 326
Registrován: úte říj 09, 2007 8:48
Bydliště: Warsaw

Re: topeni a kapalina do posilovace 416Si

Příspěvek od sector » čtv dub 16, 2009 8:22

tak chlazeni jsme odvzdusnil.

kapalina na servo je docela takova hodne tmava - asi by bylo dobre ji celou vymenit - ani nepoznam jaka je puvodni barva :(
Docetl jsem se, ze tam asi je vhodna DEXRON II

Abych nahodou nesmichal nejake dve ruzne kapaliny ruzneho zabarveni :(

416si
Příspěvky: 2
Registrován: ned čer 02, 2013 18:16

Re: topeni a kapalina do posilovace 416Si

Příspěvek od 416si » ned čer 02, 2013 19:18

Cau. Tak diky moc za podrobnej popis odvzdusneni,pomohlo mi to!!! mir: Takze ted uz zase jezdim car:: s svou 416si snad v pohode,menil jsem totiz kompletne chladic tak jsem mel obavy zda neni zavzdusnenej?
Topeni uvnitr funguje z odvzdusnovaciho ventilu nic neteklo a ani neprskalo,kdyz jsem ho povolil,ale co me znepokojuje je to,ze kdyz mackam tu tlustou hadici nahore co vede podel vrsku chladice necitim ze by tam byla naka voda,myslis ze je to normalni,nebo nemam cit v ruce?
Jo a jeste jsem se chtel optat: to topeni -kdyz dam ruku na otvory uvnitr auta muzu nebo ne udrzet ruku na tom?
Netopi to malo??? Je pravda ze jsem byl v aute teda asi jen 10-15 min.
Diky moc Pavel.

martin.brud
Příspěvky: 22
Registrován: čtv zář 04, 2008 10:15
Bydliště: Dašice

Re: topeni a kapalina do posilovace 416Si

Příspěvek od martin.brud » čtv čer 20, 2013 8:45

Hombre,

bude tvůj návod fungovat i na autě s automatickou klimatizací? Myslím jak píšeš o tom otočení kolečka topení na max.

Martin
Rover 45 1,4 LPG

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: topeni a kapalina do posilovace 416Si

Příspěvek od Hombre » čtv čer 20, 2013 9:04

416i: já třeba ruku na topení udržím, vzduch je teplý, ale ne horký. Jestli chceš, můžu to orientačně změřit teploměrem, ale záleží taky na teplotě nasávaného vzduchu. Ta hadice podél chladiče je zesílená a pokud je studená, je dost tvrdá, při mrazu dokonce tak tvrdá, že nejde zmáčknout, až se zdá, že v ní zamrzla voda, tak proto asi necítíš při mačkání tu vodu.

martin: fungovat to bude, jen místo kolečka na max nastavíš na displeji maximální teplotu. Jde o to, aby byl zcela otevřený kohout, který pouští vodu do radiátoru.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

martin.brud
Příspěvky: 22
Registrován: čtv zář 04, 2008 10:15
Bydliště: Dašice

Re: topeni a kapalina do posilovace 416Si

Příspěvek od martin.brud » čtv čer 20, 2013 10:46

Hombre díky. Odpoledne hned vyzkouším, protože se mi bohužel včera stalo, že mi vařil motor. A to jsem před dvěma týdny nechal vyměnit rozvody s vodní pumpou ...
Rover 45 1,4 LPG

Odpovědět