Netopí-- Opraveno
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí-- Opraveno
Tak já nevím, možná jsem ze studenýho odchovu. V pětasedmdesátce mám nastavený 21 °C a jezdím bez bundy. Ale dvoustovka mi topila vcelku dobře.
Loni jsem bydlel na horách a dojížděl do Brna za prací. Teploty tam kde jsem žil jsou běžně v zimě pod -20°C a nikdy jsem si nemohl stěžovat že by byla v autě zima. První kilometr cesty jsem to měl navíc z kopce takže se motor moc neohřál ale jak byla rovinka, tak během párset metrů už se dalo cítit že to topilo. Do pěti kilometrů už se v autě v bundě nedalo vydržet, tak nevím(bundu jsem měl kvalitní, to jo).
Proces jsem měl takovej:
Po nastartování foukání jen na sklo, teplota na max., rychlost ventilátoru podle potřeby. Potom už střídavě foukání na sklo a do interiéru podle potřeby. Můžem otevřít debatu nad funkcí této páčky(nevím jestli něco podobnýho je i u čtyřstovky):
Rozodně jsem přesvědčenej že v zimě by po většinu času to táhlo mělo být zavřený, protože je to podle mě přívod (pouze) studenýho vzduchu do interiéru. Já jsem ho měl v zimě vždy zavřený a otvíral jsem ho jen občas(podle zamlžení skel,...). Nikdy jsem si nečetl co to je zač a k čemu slouží takže tu možná plácám nesmysly. Ale každopádně jsem byl přesvědčenej že jestli chci mít v zimě v autě teplo tak jednoznačně tenhle "kohoutek" zavřít.
Jinak ohledně té rychlosti ventilátoru, automat u 75 nejdřív fouká jen tak aby se nemlžily skla(=relativně málo) a teprve když je motor teplej začíná do interiéru foukat kvanta vzduchu aby se rychle ohřál. Podle mě to je dost chytrý. Na co mít ventilátor na max. aby jen vířil studenej vzduch v autě, to pak subjektivně je akorát větší zima. Je asi dobrý počkat si na teplej vzdoušek a pak to teprve osolit.
Loni jsem bydlel na horách a dojížděl do Brna za prací. Teploty tam kde jsem žil jsou běžně v zimě pod -20°C a nikdy jsem si nemohl stěžovat že by byla v autě zima. První kilometr cesty jsem to měl navíc z kopce takže se motor moc neohřál ale jak byla rovinka, tak během párset metrů už se dalo cítit že to topilo. Do pěti kilometrů už se v autě v bundě nedalo vydržet, tak nevím(bundu jsem měl kvalitní, to jo).
Proces jsem měl takovej:
Po nastartování foukání jen na sklo, teplota na max., rychlost ventilátoru podle potřeby. Potom už střídavě foukání na sklo a do interiéru podle potřeby. Můžem otevřít debatu nad funkcí této páčky(nevím jestli něco podobnýho je i u čtyřstovky):
Rozodně jsem přesvědčenej že v zimě by po většinu času to táhlo mělo být zavřený, protože je to podle mě přívod (pouze) studenýho vzduchu do interiéru. Já jsem ho měl v zimě vždy zavřený a otvíral jsem ho jen občas(podle zamlžení skel,...). Nikdy jsem si nečetl co to je zač a k čemu slouží takže tu možná plácám nesmysly. Ale každopádně jsem byl přesvědčenej že jestli chci mít v zimě v autě teplo tak jednoznačně tenhle "kohoutek" zavřít.
Jinak ohledně té rychlosti ventilátoru, automat u 75 nejdřív fouká jen tak aby se nemlžily skla(=relativně málo) a teprve když je motor teplej začíná do interiéru foukat kvanta vzduchu aby se rychle ohřál. Podle mě to je dost chytrý. Na co mít ventilátor na max. aby jen vířil studenej vzduch v autě, to pak subjektivně je akorát větší zima. Je asi dobrý počkat si na teplej vzdoušek a pak to teprve osolit.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí-- Opraveno
Jinak ještě si dovolím takovej maloučkej offtopic.
Dával jsem auto do bazaru v zimě. Než jsem ho prodal chtěl jsem si ho nafotit. Inu nastartoval jsem auto a začal fotit. Než jsem to nafotil (fotil jsem tehdy i pětasedmu) = asi za 5 minut. V interiéru už bylo teplo. Je pravda že auto stálo tak se to ohřeje rychleji. Teploty tehdy mohly být kolem nuly.
Druhá věc je že když člověk vleze do auta z venku tak ho polije horko, ale když tam sedí 10 minut tak už mu nepřijde že by tam bylo teplo.
Z toho plyne jediný. V zimě každých deset minut z auta ven, a rozcvičit se na mrazu. Pak budete ještě rádi, že se můžete v těch vašich fárech ohřát.
Dával jsem auto do bazaru v zimě. Než jsem ho prodal chtěl jsem si ho nafotit. Inu nastartoval jsem auto a začal fotit. Než jsem to nafotil (fotil jsem tehdy i pětasedmu) = asi za 5 minut. V interiéru už bylo teplo. Je pravda že auto stálo tak se to ohřeje rychleji. Teploty tehdy mohly být kolem nuly.
Druhá věc je že když člověk vleze do auta z venku tak ho polije horko, ale když tam sedí 10 minut tak už mu nepřijde že by tam bylo teplo.
Z toho plyne jediný. V zimě každých deset minut z auta ven, a rozcvičit se na mrazu. Pak budete ještě rádi, že se můžete v těch vašich fárech ohřát.
Re: Netopí-- Opraveno
Mě teda 416ka topí luxusně, když je kolem nuly tak po 1 km jízdy, po 5 km musím stáhnout kohoutek trochu domodra.
Tommi: u 400 je něco podobného, je to páčka mezi výdechama uprostřed palubovky a v zimě by měla být dole.
Jinak těm co to netopí: pokud se motor normálně zahřeje - ručička je těsně před 1/2, můžete ještě kromě kontroly kohoutu topení zkusit vyčistit lopatkové kolo ventilátoru topení od listí a vyměnit pylový filtr. Hned to bude o něco lepší.
Tommi: u 400 je něco podobného, je to páčka mezi výdechama uprostřed palubovky a v zimě by měla být dole.
Jinak těm co to netopí: pokud se motor normálně zahřeje - ručička je těsně před 1/2, můžete ještě kromě kontroly kohoutu topení zkusit vyčistit lopatkové kolo ventilátoru topení od listí a vyměnit pylový filtr. Hned to bude o něco lepší.
Re: Netopí-- Opraveno
ventilator nevim zda je cisty, pylovy filtr je OK.
mozna by to topilo vic, ale jak rikam - z te oblasti kde je umisteny pylovy filtr u spolujezdce - tam strasne fouka ledovy vzduch.
Chci se tedy zeptat, je tam nejaka klapka co nedovira privod studeneho vzduch - nevite nekdo ? Protoze pri -15 u spolujezdce po pul hodiny odpadavaji novy, fakt hrozny
mozna by to topilo vic, ale jak rikam - z te oblasti kde je umisteny pylovy filtr u spolujezdce - tam strasne fouka ledovy vzduch.
Chci se tedy zeptat, je tam nejaka klapka co nedovira privod studeneho vzduch - nevite nekdo ? Protoze pri -15 u spolujezdce po pul hodiny odpadavaji novy, fakt hrozny
-
- Příspěvky: 1448
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí-- Opraveno
Hele, a u toho spolujezdce - fouká to z výdechů? Nemůže bejt třeba blbě zašroubovanej ten ventilátor? Že by to tam foukalo vzduch nějakou netěsností ještě než ho to natlačí do topnýho systému? Čistě teoretická myšlenka...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
Re: Netopí-- Opraveno
ne, fouka to prave primo na nohy. jak je kdyt pod paluboukou, ktery zakryva pylovy filtr. tak z te oblasti to docela svisti.
kdyz jsem sundal kryt, tak vice to tahne z oblasti ke stredovemu panelu (na kterem jsou hodiny, radio atd)
kdyz jsem sundal kryt, tak vice to tahne z oblasti ke stredovemu panelu (na kterem jsou hodiny, radio atd)
Re: Netopí-- Opraveno
U 400 je ještě vevnitř klapka teplý/studený vzduch. Mě všechno chodí jak má, ale není vedro jak píše Hombre. Narval jsem i karton mezi chladiče, ale vzduch není teplý jak by měl být.sector píše:ventilator nevim zda je cisty, pylovy filtr je OK.
mozna by to topilo vic, ale jak rikam - z te oblasti kde je umisteny pylovy filtr u spolujezdce - tam strasne fouka ledovy vzduch.
Chci se tedy zeptat, je tam nejaka klapka co nedovira privod studeneho vzduch - nevite nekdo ? Protoze pri -15 u spolujezdce po pul hodiny odpadavaji novy, fakt hrozny
Mechanici: Nevíte, jestli je něco na vyčištěni vodního okruhu, ale něco vyzkoušenýho, aby mi to nesežralo chladič nebo topení? Myslím, že to topení bude zahnojený jak jsem měl olej ve vodě. I když je to dlouho po opravě.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: Netopí-- Opraveno
ono prave ze v aute topi, ale prave u spolujezdce zezdola fouka na nohy ledovy vzduch. Nahore z pruduchu jde OK teply vzduch. i kdyz reguluji teply/studeny - na nohy fici tak jako tak... musim but vypnout topeni vubec nebo spolujezdec na zadni sedacku
-
- Příspěvky: 1448
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí-- Opraveno
Já si myslím že tam bude nějaká prasklina nebo netěsnost, kterou utíká studenej vzduch ještě než se dostane k radiátoru.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí-- Opraveno
Nebo tam nemáš pylovej filtr ani ten deklík a fouká tam studenej přímo na nohy spolujezdce.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Netopí-- Opraveno
filtr tam je, sam jsem ho montoval a sedi dobre, proste to odnekud fici, ted v zime bez garaze se na to podivat nemuzua kdyz jsem se koukal pred mrazy, tak jsem nic neobjevil... asi bude problem nekde hloubeji pod palubovkou - coz se jen tak jednoduse neda vyresit.
ostatne, na nohy by mel foukat i teply vzduch, jenze fouka pekne studeny a u me, jako ridice, fouka jen nepatrne vlazny
ostatne, na nohy by mel foukat i teply vzduch, jenze fouka pekne studeny a u me, jako ridice, fouka jen nepatrne vlazny
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí-- Opraveno
Tak to bude problém v tom přepínacím mechanismu jak je tam spoustu klapek...když otáčíš s druhým kolečkem, cítíš nějeký odpor? Nemáš vyhozené lanko co to celé ovládá?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Netopí-- Opraveno
kdyz reguluji smery ventilace (hony, okna, na interier atd) tak to funguje tak jak to fungovalo pred dvema a pul lety co jsem si ho koupil.
regulace teply a studeny vzduch je taky bez problemu. nejspis bude nekde ulomena nejaka prepazka, ktera zavita prutok studeneho vzduchu. nebo fakt nevim.
PS: kdyby bylo nejake lanko povolene, nemelo by fungovat spravne topeni po celem voze. ono kdyz mam nastaveny jen teply vzduch v jakykoliv poloze - tak stejne fouka studeny na nohy a to jen u spolujezdce - v te oblasti kde je pylovy filtr
regulace teply a studeny vzduch je taky bez problemu. nejspis bude nekde ulomena nejaka prepazka, ktera zavita prutok studeneho vzduchu. nebo fakt nevim.
PS: kdyby bylo nejake lanko povolene, nemelo by fungovat spravne topeni po celem voze. ono kdyz mam nastaveny jen teply vzduch v jakykoliv poloze - tak stejne fouka studeny na nohy a to jen u spolujezdce - v te oblasti kde je pylovy filtr
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: pon bře 30, 2009 20:40
Re: Netopí-- Opraveno
prosim vás, kde najdu ten pilovej filtr? mám sundanou schránku, větrák a nic nevidim
Rover 416Si 1.6, http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=358
-
- Příspěvky: 1448
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí-- Opraveno
Člověče asi pře tejdnem jsem na nějakým cizím fóru viděl návod jak ho vykuchat, ale teď zaboha nenajdu kde to bylo.
Musíš ještě vymontovat tu kovovou výztuhu co je před ventilátorem a pilovej filr je v tý černý bedně vraženej jako knížka v knihovně - je z něj vidět jen hřbet za kterej ho vytáhneš směrem k sedačce.
Musíš ještě vymontovat tu kovovou výztuhu co je před ventilátorem a pilovej filr je v tý černý bedně vraženej jako knížka v knihovně - je z něj vidět jen hřbet za kterej ho vytáhneš směrem k sedačce.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND