Maximální otevřená poloha škrtící klapky

Odpovědět
Roman.45
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 04, 2015 21:29

Maximální otevřená poloha škrtící klapky

Příspěvek od Roman.45 » stř lis 23, 2016 17:57

Na mojí 45 jsem si všiml zajímavé věci. Při plném plynu ukazuje diagnostika 60% otevření klapky. Bylo povolené lanko, napnul jsem ho tak aby při zavřené klapce dosedla na seřizovací šroub to je 3,7% otevření ale při plném plynu je nyní otevřená na 75%. Když mě někdo podrží plný plyn a já vezmu za klapku jde ještě kousek do max. polohy, ale víc už to nemůžu seřídit klapka by se nevracela. Auto nyní při plném plynu jede mnohem líp než předtím ale jak to udělat aby šla do 100% když je plynový pedál aý na dorazu podlahy? mám 1.6 16V

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky

Příspěvek od Trunda » stř lis 23, 2016 18:08

Tak v první řadě to chce zajet na originální diagnostiku a udělat kalibraci. Tím se nastaví to, aby údaj v řídící jednotce odpovídal skutečnosti. No a ten kousek, co tomu chybí, tak ten bude asi zanedbatelný, protože tam stejně "stíní" osa motýlku.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Roman.45
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 04, 2015 21:29

Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky

Příspěvek od Roman.45 » stř lis 23, 2016 18:44

co bych měl kalibrovat když tam není el. plyn ale lanko, diagnostika ukazuje pravdu. když hýbu ručne s klapkou ukazuje to procenta správně, až do 100% otevření. Spíš mě zajímalo jestli to je normální nebo je něco špatně, jaký by byl rozdíl ve výkonu mezi 75% a 100% otevřením nemám jak porovnat.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky

Příspěvek od Trunda » stř lis 23, 2016 19:46

:-)
Tak ještě jednou. Testbook umí kalibrovat pozici klapky. Je to naprosto normální a potřebná věc i u mechanické klapky. Dráha potenciometru nemůže být udělaná sama o sobě tak, že její nulová pozice odpovídá skutečné nulové pozici klapky, to samé maximální. Proto je potřeba to kalibrovat. Nastaví se tím co je nula a co je maximum. Že jde klapkou ještě o kus dál pootočit neznamená nutně to, že reálně se tím i zvýší její průměr.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Roman.45
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 04, 2015 21:29

Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky

Příspěvek od Roman.45 » stř lis 23, 2016 19:55

aha takhle. ale když klapku otevřu nadoraz 100% ukáže takže je lepší nechat tak nebo skalibrovat aby byla 100% jako má teď 75%. Další věc jestli to má vůbec smysl a je tam velký rozdíl. Auto táhne super až do 7tisíc.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky

Příspěvek od Trunda » stř lis 23, 2016 20:06

Ta maximální poloha potenciometru není tak důležitá. Hlavní je ta nulová, podle které se řídí servo volnoběhu a myslím si že i první okamžik když se změní poloha.
Jestli je tu někdo, kdo s jistotou umí popsat kompletně, jak tohle všechno funguje, tak bych to uvítal. Přeci jen vím jen to, co jsem se kde dočetl, vydedukoval, vylaboroval, takže klidně se můžu plést ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Roman.45
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 04, 2015 21:29

Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky

Příspěvek od Roman.45 » stř lis 23, 2016 20:24

původně jsem myslel že udělám to aby měla klapka delší chod. To nedokážu, nevadí, možná by teda stačilo kdyby někdo napsal kolik % je při zavřené klapce. Ale co mě překvapilo že s autem jezdím 2 roky a až teď jsem zjistil že plný plyn vlastně nebyl plný (pouze 60% před seřízením)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky

Příspěvek od Trunda » stř lis 23, 2016 20:28

viewtopic.php?f=12&t=10181 - zrovna tu dneska řeším něco podobného. A sám taky nevím a zajímalo by mě, jestli vůbec lze a jestli je to správně, aby v nule to byla opravdová nula.
Jdu se kouknout co píšou v RAVE.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky

Příspěvek od Trunda » stř lis 23, 2016 21:16

viewtopic.php?f=12&t=10181&p=131539#p131539 ... tak jsem pohledal a su tak trošku v pr... Bo to vypadá, že jsem celou dobu úplně mimo. Pro tebe podstatná myšlenka je to, že procenta, co ukazuje diagnostika, nebudou procenta otevření klapky, ale jen procentuálně kolik dává potenciometr napětí ze svého rozsahu. Co je minimum, co je maximum, to si jednotka vyhodnotí sama vnitřně. Mimochodem k tomu asi stačí onen fígl s paterým našlapáním plynového pedálu. Tzn. svoji paranoiu s procenty můžeš hodit za hlavu a tím, že jsi pošteloval lanko jsi udělal vše potřebné.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Roman.45
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 04, 2015 21:29

Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky

Příspěvek od Roman.45 » čtv lis 24, 2016 14:48

přesně to jsem potřeboval slyšet, s tím poštelováním 5x na plyn to zkusím a nebudu to řešit, s výkonem jsem spokojený na 1.6 je motor pěkně živý takže spokojenost. :admin:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky

Příspěvek od Trunda » čtv lis 24, 2016 15:17

;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Feri
Příspěvky: 169
Registrován: pát pro 10, 2010 19:05
Bydliště: Chynorany Slovakia

Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky

Příspěvek od Feri » čtv lis 24, 2016 16:24

Neviem presne čo ste mysleli s tým 5xna plyn, mohli by ste mi to trochu laicky vysvetliť.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Maximální otevřená poloha škrtící klapky

Příspěvek od Trunda » čtv lis 24, 2016 16:31

Kalibrace plynového pedálu se provádí:

Zapneš zapalování.
Počkáš až zhasnou kontrolky.
Pětkrát za sebou plynule sešlápneš plynový pedál.
Vypneš zapalování a cca 10 sekund počkáš.
A můžeš nastartovat.

Je to vhodné udělat po vynulování adaptačních hodnot, tedy třeba po té, co byla nějakou dobu vypojena baterka. Nebo třeba v situaci, kdy blbne volnoběh.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět