Rover 45 1.6 2003 - Jindřichův nový přířůstek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 45 1.6 2003 - Jindřichův nový přířůstek

Příspěvek od AnderN » stř zář 05, 2018 8:58

Je vidět, že to bereš sportovně, což je první předpoklad k úspěšnému provozu stárnoucího auta. Ono se to nezdá, ale prostě i tento stroj už má 15 let, a to je jeden z posledních ročníků. Co se neopotřebovalo provozem, postupně stárne věkem a opravy budou potřeba neustále. Samozřejmě, že to není žádná katastrofa, provoz auta starého 40, 50 a více let je ještě úplně jiná liga. Důležité je nadšení a vytrvalost. A taky mít něco dalšího na dopravu, kdyby angličák stávkoval :-) Třeba další angličáky car::
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 45 1.6 2003 - Jindřichův nový přířůstek

Příspěvek od Trunda » stř zář 05, 2018 9:42

No, přesně tak. Dnes už bych to stanovil jako pravidlo, že když se koupí auto s K-Series, tak těsnění je dobré vyměnit automaticky. Buď je tam původní a to už by byl skoro zázrak. A nebo je tam něco namontovaného diletantsky, v horším případě vícevrstvé plechové. A to je pořád ještě dobrá doba, když to jde ho vyměnit. Protože nastane doba, kdy koupíš auto, ok, jdu vyměnit těsnění a jak to rozebereš, tak zjistíš, že se nic měnit nebude, protože hlava už další zbroušení nesnese.
Jinak řečeno, nebude od věci si doma pár hlav do zásoby nasyslit :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
avantine21
Příspěvky: 9
Registrován: sob říj 21, 2017 17:03
Bydliště: Liberec

Re: Rover 45 1.6 2003 - Jindřichův nový přířůstek

Příspěvek od avantine21 » pon říj 08, 2018 20:23

Tak výměna těsnění hotová a už zase jezdíme, pořád to není ono, ale jezdíme...

Proběhla výměna těsnění za moderní skládané (vyměněno za původní plech s nalepeným silikonem), máme nové šrouby a panečku že to jsou šrouby s velkým ''Š'', hlava dostala novou fazónu s výbrusem 0,08mm. Musel jsem zalešťovat vačkovou hřídel a sedla(brýle?), jelikož drážky pro rozvod oleje byly na mnoha místech naprosto neprůchodné. Taky proběhla výměna rozvodů s vodní pumpou, která (asi delší dobu) tekla. Takže celkově dobrý pocit z dobře udělané práce a hlavně radost, že jsme udělali něco pro autíčko, aby dlouho vydrželo :) :)

Také proběhla také výměna svíček, ty už to měly opravdu za sebou.

Doufal jsem, že to vyřeší problém se studenými starty, kdy se autu nechce moc startovat a trvá to déle než se chytí. Točí krásně, ale než aby naskočil tak zase zdechne a když už chytne chvíli to zní jako traktor než se rozběhne na všechny čtyři. Potom už se jízdně chová bez problému (neposkakuje, neškytá) a za tepla chytá dobře. Podezření mám na palivové čerpadlo. Po otočení tlačí jak má, ale za chodu píská, jenom se mi nezdá, že by se problém vyskytoval jen u studených startů a pak už vůbec... Kdyby vás něco napadlo co by to mohlo být, budu jedině rád :) :)
Obrázek

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Rover 45 1.6 2003 - Jindřichův nový přířůstek

Příspěvek od lenham3 » pon říj 08, 2018 23:00

Vymen cidlo teploty pro ridici jednotku bude spatne.
No a to skladane tesneni pod hlavou neni dobra volba ,nachystej se ze brzo ho budes menit zase ,toto tesneni nedokaze poradne vytesnit blok

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 45 1.6 2003 - Jindřichův nový přířůstek

Příspěvek od Trunda » úte říj 09, 2018 8:16

Ech... jak kdyby se tu o tom dokola všude nepsalo, že MLS rozhodně NE :-( .... ano, tu jsme to nezmínili.
Jako nutně to zle být nemusí. Pokud byla hlava rovná, blok rovný a vložky se stejným přesahem, tak to fungovat bude. Ale tahle šance se se stářím motoru a nájezdem dost zmenšuje.
Takže uvidíš. Pokud začneš sledovat tlakování, tak řeš. V první fázi lze zkusit drobné přetažení šroubů. Pokud nepomůže, tak neváhat a vyměnit těsnění za upgradnuté elastomerní (plech se silikonovými cestičkami, které jsou lépe kotvené, než v originálu). Dá se to vyměnit bez nutnosti hlavu přebrušovat a bez výměny šroubů. Hlavně je to potřeba udělat včas. Pokud zaváháš a i mírně motor povaříš, tak hrozí to, že ztvrdnou gufera na ventilech. Mám s tím vlastní zkušenost ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Rover 45 1.6 2003 - Jindřichův nový přířůstek

Příspěvek od stilg » úte říj 09, 2018 10:17

Rikat, ze MLS rozhodne ne je zavadejici nesmysl.

Kazdopadne ano, na starsi motor bych taky MLS nedaval, proste proto, ze nema toleranci k nedokonalostem. Pokud bych mel motor, ktery se zmeri a sedi vlozky, pak stoji MLS za zvazeni, protoze to proste je do jiste miry rekneme odolnejsi tesneni. Payen nebo nejake kvalisti elastomerni tesneni je urcite vetsi jistota to souhlasim.

Myslim ze velice presne to sesumarizovali na dmgrs, coz beru jako docela uznavany zdroj:
Which Head Gasket should I use - MLS or the Elastomer (Payen BW750 or similar)?

This is a question we're asked a lot - and the answer is that you need to choose the right kit based on the health of your engine.

The MLS (Multi Layer Steel) gasket was developed by Land Rover as a fix for the Freelander 1.8 K Series application, but fits all capacities and models due to the shared engine platform of the K Series between Land Rover and MG Rover. It's a great gasket, and on paper a lot more resilient to overheating-caused failure as it has no temperature-sensitive elastomer beading.

The problem with the MLS design is that it requires 'perfect' liner heights, as per new engine specification. A lot of K Series engines suffer with slightly dropped liners, a problem caused in part by overheating (or in some cases, poor tolerances when the engine was built). To use the MLS successfully, the liners must all be 3 thou or above proud of the deck face, AND all even. If one is even slightly out, the MLS may not seal.

The Elastomer design (Payen BW750 etc) is a lot more flexible when it comes to low liners, or uneven liners - and can quite happily work even when liners are flush with the block, or 1-2 thou out from each other.

To summarise - if you have 3 thou or above of liner above the deck face AND they're all even, you can use the MLS design of gasket. If not, use the Elastomer gasket.
@https://www.dmgrs.co.uk/pages/choosing- ... gasket-kit


Jinak sam sem zvedavej, zda to MLS v mym ZRu bude tesnit nebo ne. Je dost mozny ze nebude a bude se menit za elastomer... ale taky je mozny ze bude ;)

Uživatelský avatar
avantine21
Příspěvky: 9
Registrován: sob říj 21, 2017 17:03
Bydliště: Liberec

Re: Rover 45 1.6 2003 - Jindřichův nový přířůstek

Příspěvek od avantine21 » ned říj 21, 2018 15:30

Uvidíme jak to bude držet, hlavu jsme rovnali a vložky byly hezky v lajně. Každopádně jste se mi postarali o pár (skoro) probděných nocí :lol: :lol:
Jinak zatím jezdí bez problémů a překročena byla hranice 117 000 kilometrů :)

Chtěl bych se zeptat na to čidlo teploty. Má to nějaké číslo? Abych věděl pod čím to kde hledat :)
Obrázek

Odpovědět