Stránka 2 z 2

Re: Rover 45 1.6 2003 - Jindřichův nový přířůstek

Napsal: stř zář 05, 2018 8:58
od AnderN
Je vidět, že to bereš sportovně, což je první předpoklad k úspěšnému provozu stárnoucího auta. Ono se to nezdá, ale prostě i tento stroj už má 15 let, a to je jeden z posledních ročníků. Co se neopotřebovalo provozem, postupně stárne věkem a opravy budou potřeba neustále. Samozřejmě, že to není žádná katastrofa, provoz auta starého 40, 50 a více let je ještě úplně jiná liga. Důležité je nadšení a vytrvalost. A taky mít něco dalšího na dopravu, kdyby angličák stávkoval :-) Třeba další angličáky car::

Re: Rover 45 1.6 2003 - Jindřichův nový přířůstek

Napsal: stř zář 05, 2018 9:42
od Trunda
No, přesně tak. Dnes už bych to stanovil jako pravidlo, že když se koupí auto s K-Series, tak těsnění je dobré vyměnit automaticky. Buď je tam původní a to už by byl skoro zázrak. A nebo je tam něco namontovaného diletantsky, v horším případě vícevrstvé plechové. A to je pořád ještě dobrá doba, když to jde ho vyměnit. Protože nastane doba, kdy koupíš auto, ok, jdu vyměnit těsnění a jak to rozebereš, tak zjistíš, že se nic měnit nebude, protože hlava už další zbroušení nesnese.
Jinak řečeno, nebude od věci si doma pár hlav do zásoby nasyslit :-D

Re: Rover 45 1.6 2003 - Jindřichův nový přířůstek

Napsal: pon říj 08, 2018 20:23
od avantine21
Tak výměna těsnění hotová a už zase jezdíme, pořád to není ono, ale jezdíme...

Proběhla výměna těsnění za moderní skládané (vyměněno za původní plech s nalepeným silikonem), máme nové šrouby a panečku že to jsou šrouby s velkým ''Š'', hlava dostala novou fazónu s výbrusem 0,08mm. Musel jsem zalešťovat vačkovou hřídel a sedla(brýle?), jelikož drážky pro rozvod oleje byly na mnoha místech naprosto neprůchodné. Taky proběhla výměna rozvodů s vodní pumpou, která (asi delší dobu) tekla. Takže celkově dobrý pocit z dobře udělané práce a hlavně radost, že jsme udělali něco pro autíčko, aby dlouho vydrželo :) :)

Také proběhla také výměna svíček, ty už to měly opravdu za sebou.

Doufal jsem, že to vyřeší problém se studenými starty, kdy se autu nechce moc startovat a trvá to déle než se chytí. Točí krásně, ale než aby naskočil tak zase zdechne a když už chytne chvíli to zní jako traktor než se rozběhne na všechny čtyři. Potom už se jízdně chová bez problému (neposkakuje, neškytá) a za tepla chytá dobře. Podezření mám na palivové čerpadlo. Po otočení tlačí jak má, ale za chodu píská, jenom se mi nezdá, že by se problém vyskytoval jen u studených startů a pak už vůbec... Kdyby vás něco napadlo co by to mohlo být, budu jedině rád :) :)

Re: Rover 45 1.6 2003 - Jindřichův nový přířůstek

Napsal: pon říj 08, 2018 23:00
od lenham3
Vymen cidlo teploty pro ridici jednotku bude spatne.
No a to skladane tesneni pod hlavou neni dobra volba ,nachystej se ze brzo ho budes menit zase ,toto tesneni nedokaze poradne vytesnit blok

Re: Rover 45 1.6 2003 - Jindřichův nový přířůstek

Napsal: úte říj 09, 2018 8:16
od Trunda
Ech... jak kdyby se tu o tom dokola všude nepsalo, že MLS rozhodně NE :-( .... ano, tu jsme to nezmínili.
Jako nutně to zle být nemusí. Pokud byla hlava rovná, blok rovný a vložky se stejným přesahem, tak to fungovat bude. Ale tahle šance se se stářím motoru a nájezdem dost zmenšuje.
Takže uvidíš. Pokud začneš sledovat tlakování, tak řeš. V první fázi lze zkusit drobné přetažení šroubů. Pokud nepomůže, tak neváhat a vyměnit těsnění za upgradnuté elastomerní (plech se silikonovými cestičkami, které jsou lépe kotvené, než v originálu). Dá se to vyměnit bez nutnosti hlavu přebrušovat a bez výměny šroubů. Hlavně je to potřeba udělat včas. Pokud zaváháš a i mírně motor povaříš, tak hrozí to, že ztvrdnou gufera na ventilech. Mám s tím vlastní zkušenost ;-)

Re: Rover 45 1.6 2003 - Jindřichův nový přířůstek

Napsal: úte říj 09, 2018 10:17
od stilg
Rikat, ze MLS rozhodne ne je zavadejici nesmysl.

Kazdopadne ano, na starsi motor bych taky MLS nedaval, proste proto, ze nema toleranci k nedokonalostem. Pokud bych mel motor, ktery se zmeri a sedi vlozky, pak stoji MLS za zvazeni, protoze to proste je do jiste miry rekneme odolnejsi tesneni. Payen nebo nejake kvalisti elastomerni tesneni je urcite vetsi jistota to souhlasim.

Myslim ze velice presne to sesumarizovali na dmgrs, coz beru jako docela uznavany zdroj:
Which Head Gasket should I use - MLS or the Elastomer (Payen BW750 or similar)?

This is a question we're asked a lot - and the answer is that you need to choose the right kit based on the health of your engine.

The MLS (Multi Layer Steel) gasket was developed by Land Rover as a fix for the Freelander 1.8 K Series application, but fits all capacities and models due to the shared engine platform of the K Series between Land Rover and MG Rover. It's a great gasket, and on paper a lot more resilient to overheating-caused failure as it has no temperature-sensitive elastomer beading.

The problem with the MLS design is that it requires 'perfect' liner heights, as per new engine specification. A lot of K Series engines suffer with slightly dropped liners, a problem caused in part by overheating (or in some cases, poor tolerances when the engine was built). To use the MLS successfully, the liners must all be 3 thou or above proud of the deck face, AND all even. If one is even slightly out, the MLS may not seal.

The Elastomer design (Payen BW750 etc) is a lot more flexible when it comes to low liners, or uneven liners - and can quite happily work even when liners are flush with the block, or 1-2 thou out from each other.

To summarise - if you have 3 thou or above of liner above the deck face AND they're all even, you can use the MLS design of gasket. If not, use the Elastomer gasket.
@https://www.dmgrs.co.uk/pages/choosing- ... gasket-kit


Jinak sam sem zvedavej, zda to MLS v mym ZRu bude tesnit nebo ne. Je dost mozny ze nebude a bude se menit za elastomer... ale taky je mozny ze bude ;)

Re: Rover 45 1.6 2003 - Jindřichův nový přířůstek

Napsal: ned říj 21, 2018 15:30
od avantine21
Uvidíme jak to bude držet, hlavu jsme rovnali a vložky byly hezky v lajně. Každopádně jste se mi postarali o pár (skoro) probděných nocí :lol: :lol:
Jinak zatím jezdí bez problémů a překročena byla hranice 117 000 kilometrů :)

Chtěl bych se zeptat na to čidlo teploty. Má to nějaké číslo? Abych věděl pod čím to kde hledat :)