Stránka 8 z 10

Re: Rover 420SDi Sedan, 2000, Jane's ...

Napsal: pát úno 27, 2015 11:52
od 11AA
Jj, přesně tak. A při těch 200kkm tady je se stejnou zavadou ještě R220sdi.

Re: Rover 420SDi Sedan, 2000, Jane's ...

Napsal: sob dub 11, 2015 9:58
od 11AA
Má teď nějaké sr..cí období. Se objevila loužička na dlažbě, kamarád mi musel vyměnit ztvrdlý těsnící kroužek někde na naftovém čerpadle - louže byla nafta.
Při této příležitosti ještě náhle odešel chladič. Pořídil jsem nový, ještě rok a bude celé sestavené z nových dílů :D

Re: Rover 420SDi Sedan, 2000, Jane's ...

Napsal: sob dub 11, 2015 10:17
od Trunda
Neboj, ono se najde pořád dost starých věcí, co ztvrdnou, upadnou, zatuhnou... já teď třeba bojuju s obligátně zatuhlou ručkou na jednom třmeni Labutě :roll:

Re: Rover 420SDi Sedan, 2000, Jane's ...

Napsal: sob črc 04, 2015 15:57
od 11AA
217100 km
Tekoucí nafta na čerpadle vyřešena až použitím opravné sady tesnicich kroužků. Hlavní únik byl pod vickem.
Další servis proběhl na starteru. Kluk od kterého jsem auto koupil to dělal před 50k km, tak to byla defakto plánovaná oprava. Oletoval stribrem kontakty které propojuje solenoid a časem se opali. V plánu je příležitostný nákup opravné sady z UK, uvidíme jak dlouho to vydrží nyní.

Plán ;) najet alespoň dalších 283k km, pak si zaslouží odpočinek. Škoda že máme i 75, už se asi nikam daleko nepodívá, přeci jen není to správné pohodlí... :D

Vlastně ještě mě čeká umýt motor, a při výměně oleje zkontrolovat jestli nesakne těsnění pod vanou.

Re: Rover 420SDi Sedan, 2000, Jane's ...

Napsal: úte lis 24, 2015 16:46
od 11AA
221100km
S výměnou oleje provedena další větší údržba, včetně snad již vyřešeného vstřikovacího čerpadla. Johnymu slibuju, že ten předvstřik nechám udělat odborně. ;) - hlavně pro svou maličkost. 8)

- Olej + filtry
- žhavící svíčky
- vnější manžety na poloosách
- těsnění vstřikovacího čerpadla (originální sada kroužků)
- výměna gufera na hřídeli vstřikovacího čerpadla
- umytí motoru (horká voda, wap, jakýsi sajrajt v pěnovači co fungoval super)
- výměna hadiček u vstřiků

Za díly díky Márovi

STK - vše OK, jen ,a emisích zkoušeli napojit na diagnostiku (což prý asi bude od nového roku povinné pro vozy 2000+) - jaké překvapení, že se nespojila ...

Re: Rover 420SDi Sedan, 2000, Jane's ...

Napsal: sob pro 05, 2015 10:01
od Trunda
V tématu o STK 2016 pokračujeme zde -> viewtopic.php?f=16&t=9626

Re: Rover 420SDi Sedan, 2000, Jane's ...

Napsal: stř pro 28, 2016 12:52
od 11AA
229392km

- výměna oleje (Millers Oils EE NANODRIVE Semi Synthetic 10w40)

Nějakou dobu se ozývají všelijaké zvuky ..., a taky to je zase hrozná tekoucí olejnička.

https://goo.gl/photos/7a2eQ8MGiXZ7HE9j6

Re: Rover 420SDi Sedan, 2000, Jane's ...

Napsal: čtv pro 29, 2016 21:40
od René
..no nedělá ti to už mírně se vyosující kladka? Jestli už tam je vůle, tak se pří tom dopínání vyosuje a pak to takhle může ševelit.
A ložisko v řemeničce je ok?

Re: Rover 420SDi Sedan, 2000, Jane's ...

Napsal: pát pro 30, 2016 8:06
od 11AA
Kladka je nová ( asi 10 k km) . Udělal jsem pokus a postřik jsem řemen. Zklidnil se zvuk.

Odesláno z mého C6903 pomocí Tapatalk

Re: Rover 420SDi Sedan, 2000, Jane's ...

Napsal: sob pro 31, 2016 14:47
od René
Tak pokud je nová celá compl. kladka+řemenička, tak pohoda. car::

Re: Rover 420SDi Sedan, 2000, Jane's ...

Napsal: sob led 07, 2017 14:57
od olson
Je tam těch zvuků více. To ševelení může být ložisko napínací kladky, nebo i aleternátoru/vývěvy, kompresoru, pumpy. Nebo taky napínací, nebo vodicí kladky rozvodů. Chce to poslechnout stetoskopem. Jemné klapání, kterým je to modulováno může vydávat větší hrb v místě spojení na řemenu. Nová kladka taky nemusí nutně znamenat, že právě ona to způsobovat nemůže. Přepnuté rozvodové řemeny by vydávaly takový spíš vrzavý až skřípavý zvuk. To se mi zase nezdá. Navíc jsou pod krytem, který jejich zvukový projev dost tlumí. Ale těžko takto soudit. Mikrofon něco zachytí, ale nějaká alespoň přibližně směrová lokalizace ze záznamu možná není. Chce to u toho stát. Při pochybnostech se může sundat drážkový řemen a tak rychle potvrdit/vyvrátit podíl ozubených řemenů v celkovém zvukovém spektru.

Re: Rover 420SDi Sedan, 2000, Jane's ...

Napsal: sob led 07, 2017 19:19
od Pítrs
Pěkný návod pro diagnostiku :)

P.S. Taky poslední rok dva slyším ruzné ševelení a vrzání, ale jelikož mám řemeny už celkem vyběhané (ještě puvodní z továrny) a jsem dost blízko od jejich výměny, tak se tím nějak dukladně nezabývám. Jednou při studeném startu jsem dokonce slyšel nezvyklé drnčení napovídající, že se někde přidírá nějaké ložisko. Uvidíme při servisu.

Re: Rover 420SDi Sedan, 2000, Jane's ...

Napsal: úte dub 24, 2018 17:10
od 11AA
Několik novinek...
Ten zvuk bylo ložisko napínací kladky. Nový díl s najezdem 10000 km a ložisko s vůli jak kráva. Jarek dal na podzim jiný komplet, a od té doby klid. Zbývá mi vyměnit ložisko a naskladnit pro každý případ...
Teď jsem se trochu zhrozil při prezouvani, sjety vnitřek levé přední pneu asi vlivem odklonu. Zimní se ojela hodně, předtím letní ne, tak jsem si myslel že to je po výměně horního uložení tlumiče. Ale po porovnání protokolu z měření je to stejné, jako minule. (pár řádků výše).
Vymnenil jsem oba čepy řízení, v pravo mělo dost vůli.

Jinak zkušenost z diagnostiky taková rozporuplna, žádná snaha o přemýšlení, prostě to nejde seřídit tak nazdar.

Co myslíte, že mám zkusit jako první? Hned se pokusit hnout s horním ramenem? Že bych to propiloval... Ale neposne se to samo?Obrázek

Re: Rover 420SDi Sedan, 2000, Jane's ...

Napsal: úte dub 24, 2018 19:12
od Trunda
Levá strana typicky - sedí tam šofér a tu stranu zatěžuje a prostě vše na té straně si časem sedá, může se mírně zkroutit karoserie. A pak samozřejmě i když máš geometrii takto s prázdným autem v relativně pořádku, tak po zatížení se odklon samozřejmě ještě zvětší.
Takže jedna věc - můžeš zkusit jinou geometrii. Ano, je pravda, že najít ochotnou firmu s geometrií, kde se ti opravdu pověnují a rozumí tomu, je problém. Nicméně co se týká odklonu, tak na téhle nápravě v originálu nic moc nepoladí.
Pak tedy se nabízí řešení koupit stavitelná horní ramena. Ale bacha musíš sehnat se standardním záklonem, protože většinou se prodávají se zvětšeným. A pak to na tom nechat seřídit, respektive nastavit tam třeba nulový odklon, který se po zatížení zvětší plus mínus na ten předepsaný.
A poslední, co mě napadá.... na kolik hustíš pneumatiky? Poslední dobou slýchávám, že kvůli dobrému sjíždění pneumatiky, je vhodné ji tlakovat až na 3 bary. Obzvlášť u širších a nízkých pneumatik je sjíždění dost závislé na tlaku.

Re: Rover 420SDi Sedan, 2000, Jane's ...

Napsal: úte dub 24, 2018 19:30
od 11AA
Tak se nějak snažím hustit na 2,5.