ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

vajbic
Příspěvky: 18
Registrován: ned zář 08, 2013 20:18
Bydliště: Moravská Nová Ves - Jižní Morava

ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

Příspěvek od vajbic » sob lis 07, 2015 13:40

Zdravím, mám již nějaký čas problém s mým Roverem 45, nicméně teď se to razantně zhoršilo. Dříve byl problém, že cca do 2500ot/min sem tam při akceleraci "škubl", nad tyto otáčky jel jako víno. Měl jsem podezření na MAP senzor, ale příliš jsem to neřešil. Nyní začal cukat již v celém rozsahu otáček. Dá se s ním jezdit, nicméně je potřeba pomalu přidávat plyn, jakmile přidám trochu víc, nedej bože dám plný, auto cuká - zrychluje, ale strašně pomalu a do toho to škubání, snad jako by tam šlo málo šťávy?? Sem tam, většinou na 1 a 2 stupeň střelí i do výfuku a taky na volnoběžné otáčky občas "zakopne", to předtím nedělal. Připadá mi, jako by to začalo potom, co jsem zkusil odpojit MAP senzor, ale to se mi zdá jako blbost, když to dělá i když ho znovu zapojím.
Zatím jsem vyměnil palivový filtr, svíčky, zkusil natankovat 1/2 nádrže 100 oktan, vyčistil klapku a krokový motorek volnoběhu, ale beze změn. Tento motor je již bez rozdělovače, má dvě zap. cívky.
Chci se zeptat, než objednám cívky, kabely a MAP senzor, zda se dá MAP nějak doma proměřit pomocí multimetru? Případně co další to může být? Diagnostika žádné chyby neukazuje. Lambda? Snímač vačky/teploty? Ucpané vstřiky??
Moc všem děkuji za postřehy !!!!!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

Příspěvek od Trunda » sob lis 07, 2015 14:00

V první řadě bych zkontroloval nastavení rozvodů....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

vajbic
Příspěvky: 18
Registrován: ned zář 08, 2013 20:18
Bydliště: Moravská Nová Ves - Jižní Morava

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

Příspěvek od vajbic » sob lis 07, 2015 14:31

Rozvody jsem měnil max. 1000km zpět, i s vodní pumpou. Po výměně vše fungovalo jako předtím. Pokud by přeskočily, šel by motor s*at, nebo se mýlím? Tady to podle mě nebude...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

Příspěvek od Trunda » sob lis 07, 2015 19:22

Nemusí nutně být motor KO, když jsou blbě... ale stačí aby byly třeba o zub vedle a může to mít takové projevy. A kor, jestli se měnily nedávno, tak o to je podezření větší a hodí se je překontrolovat. Není to nic složitého...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

Příspěvek od AnderN » ned lis 08, 2015 9:47

Píše, že to dělalo už předtím. Proměřil bych odpory kabelů a zkusil vyměnit ty cívky. To bývají obvyklé příčiny cukání.

A opět, jako skoro u každého, netušíme, odkud jsi. Napiš si do profilu aspoň rámcově bydliště a určitě se ozve někdo z okolí, kdo s tím pomůže, nebo aspoň doporučíme vhodného mechanika.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

vajbic
Příspěvky: 18
Registrován: ned zář 08, 2013 20:18
Bydliště: Moravská Nová Ves - Jižní Morava

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

Příspěvek od vajbic » ned lis 08, 2015 12:04

Asi blbá otázka, ale jak zjistím správné odpory kabelů? A měřit předpokládám normal multimetrem? Zkusím nejspíš koupit zatím jednu cívku, popřípadě dokoupím druhou.

Bydliště doplněno ;)

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

Příspěvek od AnderN » ned lis 08, 2015 15:48

Správné hodnoty můžeš dohledat tady na fóru, někde tady byly.

Nechceš si někdy udělat výlet na kafe do Brna? Mohli bychom přemontovat z mého auta jak cívky tak kabely a věděl bys hned, jestli je to něčím z toho.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

vajbic
Příspěvky: 18
Registrován: ned zář 08, 2013 20:18
Bydliště: Moravská Nová Ves - Jižní Morava

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

Příspěvek od vajbic » pon lis 09, 2015 18:50

Tak mám nové poznatky! Dnes jsem znovu projížděl auto diagnostikou a ukázala následující chybičky: P0340 Camshaft Position Sensor "A" Circuit - což je podle mě vadný snímač vačkové hřídele a dál P0313 Misfire Detected with Low Fuel, ale tohle nějak nemůžu přelouskat :wink: Poradíte oč se jedná? A budou tyto chyby řešit můj problém? Děkujii

vajbic
Příspěvky: 18
Registrován: ned zář 08, 2013 20:18
Bydliště: Moravská Nová Ves - Jižní Morava

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

Příspěvek od vajbic » pon lis 09, 2015 18:54

Jinak, do Brna občas jezdím, tak bych se někdy stavil, ale raději až bude Rover OK, teď je to spíš otrava s ním někam jet CDD Pokud si ale nebudu vědět rady, přijedu si určitě nechat poradit drive:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

Příspěvek od Trunda » pon lis 09, 2015 19:11

Ten misfire (vynechané zapálení) by mohl být už důsledek problému s čidlem vačky. Takže první na řadě bych poléčil čidlo... proměřit kabeláž, konektor, čidlo, kostřící body můžou být špatné... toho je hromada. Jestli nejsi znalý elektriky a auto-mechaniky, tak bys to měl dát nějakému profíkovi. S tímhle doma laborovat bez potřebných znalostí to je ztráta času...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

Příspěvek od AnderN » pon lis 09, 2015 21:28

Na druhou stranu ten senzor pozice vačky by měl zvládnout vyměnit každý normální mechanik. Chci tím říct, že to nepratří mezi závady, při jejichž "opravě" mechanik neznalý těchto motorů napáchá víc škody než užitku.

Pokud se závada nevyřeší výměnou toho senzoru, tipoval bych zřejmě vstřikovač na válci, který hlásí misfire (diagnostika toto píše).
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

Příspěvek od Trunda » úte lis 10, 2015 8:39

Tak pokud mu někdo čidlo půjčí.... ale jako koupit nové čidlo a pak zjistit, že to tím nebylo, to je cesta do pekel. Takovému způsobu řešení problémů nefandím ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

Příspěvek od AnderN » úte lis 10, 2015 9:35

No, třeba s takovým servisem DS v Brně se dá většinou normálně domluvit a tyhle věci jako různá čidla, volnoběžné ventily apod. tam zpravidla mají a mohou vyzkoušet. Jen tip, nikomu nenutím konkrétní servis. Třeba máš někoho blíž někde u Břeclavi, kdo by byl schopen čidlo prohodit a vyzkoušet.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

vajbic
Příspěvky: 18
Registrován: ned zář 08, 2013 20:18
Bydliště: Moravská Nová Ves - Jižní Morava

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

Příspěvek od vajbic » úte lis 10, 2015 14:58

To Trunda: Bohužel nemám žádného známého, co by mi "na počkání" proměřil čidlo, případně poradil, a nechat auto někde v servisu si nemůžu dovolit, musím jezdit do práce, žejo (pro rýpaly: na dvě auta pořád nemám a MHD = minimálně 2,5h, a ve 3 ráno vstávat nehodlám ;) ). Nezbývá mi teda nic jiného, než koupit čidlo a doufat, že je to ona příčina :)

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: ztráta výkonu - cukání R45 K16 2001

Příspěvek od AnderN » úte lis 10, 2015 15:42

Pokud je pro tebe auto tak kritické, tak co budeš dělat, pokud ti přestane jet úplně? Mimochodem, snímač otáček vačkové hřídele se v ČR prodává za cenu kolem 3500 Kč, co tak koukám do katalogů. Můžeš zkusit ten senzor odpojit, jestli se chování změní tak je vysoká šance, že je to tím. Nebo to zkus prohodit z jiného motoru, který jede dobře, už jsem ti to nabízel.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Odpovědět