hydroštely

tomobu57
Příspěvky: 80
Registrován: pon bře 28, 2011 11:30
Bydliště: Jihlava

hydroštely

Příspěvek od tomobu57 » sob bře 12, 2016 0:12

ahoj,
už mi cvakají dost.....chci je vyměnit, mám 16K4F, 16-ti ventil
hledal jsem tu postup, ale nikde není detailní nit.......a ani nevím, kolik jich vlastně v motoru mám, sorry.....
a taky když už se do toho dám, tak sundám i vanu, vyčistím vč. sítka ol. čerpadla..
čím to pak zatěsnit není-li origo těsnění pod vanu?
díky,
Tom

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: hydroštely

Příspěvek od Trunda » sob bře 12, 2016 10:58

Ahoj,
hydroštelů je stejně jako ventilů - 16 kusů. Dají se tu sehnat nové, ale dají se ty staré zrepasovat, vyčistit, ale je dobré mít pár kousků náhradních, když třeba některý nepůjde rozdělat.
Jinak musí se rozhodit rozvody, sundat víko, povolit malé šrouby držící půlky hlav u sebe a opatrně horní půlku odloupnout nahoru. Vyndáš vačky a pod nimi už jsou vidět hydroštely. Ty jdou třeba přísavkou vyndat ven. Zpátky stejně. Půlky k sobě na nějaký kvalitní tmel (ne ten oranžový hnus) nanesený válečkem. Stejný tmel bys použil i na tu vanu.

Nemá smysl to tu nějak extra rozepisovat. Je to věc, kterou by měl dělat někdo, kdo už to dělal ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

tomobu57
Příspěvky: 80
Registrován: pon bře 28, 2011 11:30
Bydliště: Jihlava

Re: hydroštely

Příspěvek od tomobu57 » ned bře 13, 2016 23:58

.....nemáte někdo zkušenost s LIQUI MOLY, přísadou pro hydr. zdvihátka???? (jejich č. LIQ 1009)

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: hydroštely

Příspěvek od Pítrs » pon bře 14, 2016 7:41

Dobrý den,
Liqui Moly nedělají šmejdovské věci, ale než do oleje lít tuhle kapalinu, tak bych spíš volil řešení dekarbonizace motoru a nejen zdvihátka pak poděkují.
Jednorázově zkrátit interval výměny oleje, pak ho pravidelně každý rok měnit, zdvihátka vyčistit, třeba půjdou dát do pucu.
A když ne, tak jdou koupit třebas OEM za rozumnou cenu.
Případně pokud je tlak na cenu, oslovte prodejce s poptávkou, jistě se nějaké najdou.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: hydroštely

Příspěvek od Trunda » pon bře 14, 2016 9:31

Jako měl jsem rozebranou hromadu hydroštelů a nemyslím si, že by jim jakákoli srajda nějak pomohla. Většinou klapou proto, že jsou ucpané nějakou úsadou, kouskem uvolněného tmelu, šupinkami hliníku. Pokud uvnitř nejsou takto mechanicky blokované, tak se není důvod, aby cvakaly. Takže za mě, pokud opravdu cvakají i po čerstvém oleji a zahřátí, tak nepomůže nic jiného, než jejich repase/výměna.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

tomobu57
Příspěvky: 80
Registrován: pon bře 28, 2011 11:30
Bydliště: Jihlava

Re: hydroštely

Příspěvek od tomobu57 » úte bře 15, 2016 16:07

dík, dám do oleje tedy od LIQUI dekarbonizér...měním olej každý rok nezávisle na tom, kolik ujedu km
a beru vždy olej do motoru pouze pro motory HONDA
ale dík za niť k OEM hydroštelům.-----------
Tom

tomobu57
Příspěvky: 80
Registrován: pon bře 28, 2011 11:30
Bydliště: Jihlava

Re: hydroštely

Příspěvek od tomobu57 » úte bře 15, 2016 16:09

...p.s. po zahřátí necvakají..ale než se motor zahřeje je to úplný koncert :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: hydroštely

Příspěvek od Trunda » úte bře 15, 2016 16:33

No tak pak je to spíš o tom oleji....
Co přesně tam leješ? .... jak pro motory Honda? Nemáš žádný motor Honda ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

MarekNiessner
Příspěvky: 22
Registrován: pon dub 23, 2012 15:57
Bydliště: Velké Opatovice

Re: hydroštely

Příspěvek od MarekNiessner » stř bře 16, 2016 19:43

U tech zdvihatek jeste mrkni na tlaky ve valcich a jak vypadaji. Ja si myslel, ze u me 1.4 16v taky klepou zdvihatka. Byl to celkem velkej klepot, po vymene furt to stejne. Nakonec jsem zjistil, ze je vydrenej jeden valec sejdrem a ten to mlatil. Tlak tam byl cca na 7.

tomobu57
Příspěvky: 80
Registrován: pon bře 28, 2011 11:30
Bydliště: Jihlava

Re: hydroštely

Příspěvek od tomobu57 » čtv bře 17, 2016 17:46

Pítrs píše:Dobrý den,
Liqui Moly nedělají šmejdovské věci, ale než do oleje lít tuhle kapalinu, tak bych spíš volil řešení dekarbonizace motoru a nejen zdvihátka pak poděkují.
Jednorázově zkrátit interval výměny oleje, pak ho pravidelně každý rok měnit, zdvihátka vyčistit, třeba půjdou dát do pucu.
A když ne, tak jdou koupit třebas OEM za rozumnou cenu.
Případně pokud je tlak na cenu, oslovte prodejce s poptávkou, jistě se nějaké najdou.

...nemáš www stránku OEM hydroštelů?
díky

tomobu57
Příspěvky: 80
Registrován: pon bře 28, 2011 11:30
Bydliště: Jihlava

Re: hydroštely

Příspěvek od tomobu57 » čtv bře 17, 2016 17:52

MarekNiessner píše:U tech zdvihatek jeste mrkni na tlaky ve valcich a jak vypadaji. Ja si myslel, ze u me 1.4 16v taky klepou zdvihatka. Byl to celkem velkej klepot, po vymene furt to stejne. Nakonec jsem zjistil, ze je vydrenej jeden valec sejdrem a ten to mlatil. Tlak tam byl cca na 7.
ano, díky za radu...byl jsem tady v servisu u HOSE (Rover) a mechanik, který má ještě soukromě skvěle zachovalou 400 mi řekl že jsou to hydroštely..ještě si s ním tedy dohodnu změření tlaků v jednotlivých vílcích než je začnu shánět....
mám 416 už léta a vždy byl na něj spoleh, dostal-li co potřeboval...ze současných "nabodovaných aut" s "tužkovými čepy" mám osypky....... :lol:

tomobu57
Příspěvky: 80
Registrován: pon bře 28, 2011 11:30
Bydliště: Jihlava

Re: hydroštely

Příspěvek od tomobu57 » čtv bře 17, 2016 17:54

Pítrs píše:Dobrý den,
Liqui Moly nedělají šmejdovské věci, ale než do oleje lít tuhle kapalinu, tak bych spíš volil řešení dekarbonizace motoru a nejen zdvihátka pak poděkují.
Jednorázově zkrátit interval výměny oleje, pak ho pravidelně každý rok měnit, zdvihátka vyčistit, třeba půjdou dát do pucu.
A když ne, tak jdou koupit třebas OEM za rozumnou cenu.
Případně pokud je tlak na cenu, oslovte prodejce s poptávkou, jistě se nějaké najdou.


taky jen olej pro motor stojí přes 2000,- na výměnu.....žádné hnusy tam neliji....

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: hydroštely

Příspěvek od Pítrs » čtv bře 17, 2016 18:26

tomobu57 píše:taky jen olej pro motor stojí přes 2000,- na výměnu.....žádné hnusy tam neliji....
:?:

ve věci zdvihátek:
https://www.dmgrs.co.uk/collections/all ... 000050-oem
nebo
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-LGR000050SLPP1
nebo
http://www.litep4x4.cz/detail/freelande ... ko-ventilu
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: hydroštely

Příspěvek od Trunda » čtv bře 17, 2016 18:31

OEM neOEM.... na to kašli. Vezmi co kde je k dispozici. Jinak jsou ty ceny celkem šílené #31 http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001192

Jinak je toho plný eBay http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... t&_sacat=0


A jak říkám, jestli máš čas na to se s tím mazlit a můžeš nechat motor chvilku rozdělaný, tak si udělej pár hezkých večerů a hydroštely jeden po druhém vyčisti.

Ještě jednou prosím, co tam leješ přesně za olej?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

tomobu57
Příspěvky: 80
Registrován: pon bře 28, 2011 11:30
Bydliště: Jihlava

Re: hydroštely

Příspěvek od tomobu57 » pát bře 18, 2016 16:57

Trunda píše:OEM neOEM.... na to kašli. Vezmi co kde je k dispozici. Jinak jsou ty ceny celkem šílené #31 http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001192

Jinak je toho plný eBay http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... t&_sacat=0


A jak říkám, jestli máš čas na to se s tím mazlit a můžeš nechat motor chvilku rozdělaný, tak si udělej pár hezkých večerů a hydroštely jeden po druhém vyčisti.

Ještě jednou prosím, co tam leješ přesně za olej?


LIQUi MOLY SYNTHOIL 5W/40....... (Tec Doc 1307 )

Odpovědět