Cukání při manipulaci s plynem - diesel!

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Cukání při manipulaci s plynem - diesel!

Příspěvek od Hombre » čtv čer 16, 2016 8:43

Já ale samozřejmě netvrdím, že se po zapojení diagnostiky objeví na obrazovce hláška: Chyba je tam a tam, vyměňte to a to. Ale napětí ze snímače polohy plynového pedálu s ní zobrazit jde a průběhová křivka u většiny diagnostik taky. No a podle té křivky po plynulém sešlápnutí plynu se pozná, jestli je potenciometr ve snímači vadný (napětí se nebude plynule měnit ale skokově, na křivce budou zuby). Nebo bude snímač v pořádku. Ale podle mě je důležité tuto pravděpodobnou příčinu vyloučit, nebo potvrdit, než se v tom do nekonečna vrtat.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Cukání při manipulaci s plynem - diesel!

Příspěvek od olson » čtv čer 16, 2016 10:00

Však ano, to já taky netvrdím. Měl jsem na mysli tu situaci, že výpis signálů ze snímačů/čidel ukazující na problém v té které větvi nemusí vždy značit vadný koncový prvek, ale často to bývají právě konektory. Statisticky na 1 závadu snímače/čidla připadá mnohem více závad konektorů. Jejich problémem je většinou jen oxidace kontaktních ploch, což se dá celkem s úspěchem rychle pořešit. A i když je to na slepo, konektor po konektoru, tak je to rychlý způsob, kterým lze závadu potvrdit/opravit, nebo vyloučit.
Jinak s měřením průběhu napětí na snímači plynu jedině souhlas. Nejlépe připojit přímo na snímač.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

vaclavpich
Příspěvky: 23
Registrován: stř pro 16, 2015 23:25

Re: Cukání při manipulaci s plynem - diesel!

Příspěvek od vaclavpich » úte čer 21, 2016 9:30

Tákže,

konektory jsou zdá se v pořádku, vyměněn byl i palivový filtr, ale stále to zlobí.
Další na řadě jsou silentbloky, na tuto závadu vsázím, cukání mi přijde mechanické. Dám zas vědět jakmile se posunu dál.

Mimochodem měnil jsem brzdové destičky a pro inspiraci jsem kouknul na Youtube, kde tedy byl postup pouze pro R200, ale ukázalo se že R400 to má řešené uplně stejně a díky videu byla aji pro lajka oprava předních destiček na ani ne 40 minut. :)

- https://www.youtube.com/watch?v=GcQESWvsgyU

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Cukání při manipulaci s plynem - diesel!

Příspěvek od Hombre » úte čer 21, 2016 10:34

Video jako návod dobré, ale měl bych k němu výhrady. Zejména mě braly mory jak páčil ty desky šroubovákem o kotouč ven. Taky považuju za celkem důležité vytáhnout, očistit a namazat novým tukem čepy brzdového třmenu. No a jak zatlačoval ten pístek za okraj se mi taky moc nelíbilo. A čistění dosedacích ploch a plíšků pod deskama dost odflákl. Připadalo mi to, že to dělá na čas.
Ale to sem nepatří, kdyžtak prosím adminy, aby to přesunuli :wink:
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

vaclavpich
Příspěvky: 23
Registrován: stř pro 16, 2015 23:25

Re: Cukání při manipulaci s plynem - diesel!

Příspěvek od vaclavpich » úte čer 21, 2016 11:27

Jasné, musí se to brát s rezervou, ale jak rozebrat brzdu jsem z toho pochopil jasně.
Zarezlé tam bylo snad vše, tak co šlo jsem vzal kartáčem, ty plíšky co se v nich destičky pohybují jsou nerezové, tak stačilo očistit, ale především auto brzdí uplně jinak. Stačilo 10 km aby si brzdy sedly a brzdí to jak nikdy, původní destičky co jsem zkoumal už měly dost, stačilo do toho ďoubnout a oddrolily se. 0.o

Vzal jsem Valeo jak destičky, tak palivovej filtr. Většina auta je Valeo, tak snad jsem neprohloupil.

Odpovědět