Zhaveni u SDi
Zhaveni u SDi
Omlouvam se za zrejme vecne tema. Nastaly mrazy a tak je to zase tady. SDi nestartuje. Dobil jsem aku, zapujcil si startovaci agregat, ale toci a toci a nechce chytnout. Takze se ptam, ma smysl pred startovanim zapnout zhaveni vicekrat za sebou,nebo je to k nicemu a staci jen jednou? Cim bych mohl jeste pomoci k zdarnemu startovani v techto mrazech?
R 620 SD r.v. 1998
www.tomsfoto.xf.cz
www.tomsfoto.xf.cz
Re: Zhaveni u SDi
... tankovat kvalitni naftu a pouzivat aditiva... .... pokud jsi nekde natankovat nejakou srajdu, tak ti nepomuze ani kdybys to zhavil celej den... leda ze bys dal auto do teplejsi garaze.
Re: Zhaveni u SDi
Je otázka jestli žhavení je funkční.Mě u 75 žhavení ukazovalo jako že žhaví,ale když to onehdá rozdělávali,bylo mě řečeno že ani jedna svíčka není funkční.
Re: Zhaveni u SDi
Tankuji jiz pres pet let v Polsku u velke Orlen a v zime vzdy pridavam VIF.
R 620 SD r.v. 1998
www.tomsfoto.xf.cz
www.tomsfoto.xf.cz
Re: Zhaveni u SDi
Zkontroluj žhavicí svíčky, je to jednoduché:
Odpojíš přívodní kablík ze všech žhavicích svíček, vezmeš multimetr, přepneš na rozsah 15A - nutno přehodit červený kablík do zdířky na měření proudu. No a pak přiložíš jeden kablík multimetru vždycky na kontakt na svíčce a druhý potom přilož na + kontakt baterky (nezapínej klíček!). Špatná svíčka ukazuje malý, nebo žádný proud, dobrá ukáže okolo 8-10A a klesá. Zkoušej maximálně 5 vteřin.
Není vyjímkou, že pořádně funguje jen jedna svíčka a projeví se to právě, až začne mrznout.
Odpojíš přívodní kablík ze všech žhavicích svíček, vezmeš multimetr, přepneš na rozsah 15A - nutno přehodit červený kablík do zdířky na měření proudu. No a pak přiložíš jeden kablík multimetru vždycky na kontakt na svíčce a druhý potom přilož na + kontakt baterky (nezapínej klíček!). Špatná svíčka ukazuje malý, nebo žádný proud, dobrá ukáže okolo 8-10A a klesá. Zkoušej maximálně 5 vteřin.
Není vyjímkou, že pořádně funguje jen jedna svíčka a projeví se to právě, až začne mrznout.
Re: Zhaveni u SDi
Tak nekolik zjisteni. Narozdil od me predchozi R600 (r.v. 96), ktera mela zhavici svicky jen tri, mam u te soucasne (r.v.98) ctyri. Zkouset budu az zitra. Jen se zeptam. Je nejaka sance vymontovat tu jednu, co je za cerpadlem jinak, nez bez demontaze cerpadla?
R 620 SD r.v. 1998
www.tomsfoto.xf.cz
www.tomsfoto.xf.cz
Re: Zhaveni u SDi
To nevím, snad by měla jít vymontovat. ale napřed ji proměř, snad bude dobrá.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zhaveni u SDi
Měl jsem podobnou zkušenost. Měnil jsem všechny žhavící svíčky když mělo auto najeto myslím kolem 110 tisíc km a bylo asi 9 let staré. Všechny byly mrtvé, ale auto mi i tak nastartovalo i v třeskutých mrazech. Možná tlaky ve válcích?
Jinak o vícenásobném žhavení jsem taky slyšel, že by mělo pomoct. Sám jsem to ale nikdy nepotřeboval.
O přítomnosti 4 svíček u vznětového čtyřválce L-series slyším poprvé, asi nějaké vylepšení u posledních verzí.
Jinak o vícenásobném žhavení jsem taky slyšel, že by mělo pomoct. Sám jsem to ale nikdy nepotřeboval.
O přítomnosti 4 svíček u vznětového čtyřválce L-series slyším poprvé, asi nějaké vylepšení u posledních verzí.
Re: Zhaveni u SDi
Tak kdyby nesla vyndat tak vymen ty 3 zbejvajici a na 3 uz to chytne :-D:-D
Miluji Rover Club. T16 turbo power.
Re: Zhaveni u SDi
Taky mám 4 žhaviče a už se tu myslím někde probíralo,že někteří maj 3, někdo 4, asi poslední ročníky dostali 4,asi pro lepší kulturu chodu po startu .Jinak určitě žhaviče nejdřív proměřit, než je zbytečně tahat ven,navíc ten za čerpadlem bude oříšek,takže než ho nějak poškodit pomocí špatného vercajku, radši tedy přeměřit.Na mojem mám 160000km a žhaviče zatím původní, i když už dva roky mám koupené nové a zatím startuji i v -20 stupňových mrazech, což momentálně u nás tady ráno máme už tři dny po sobě.
Když to nechytí na poprvé, nažhavím znovu a pak už startnu normálně, nemyslím že žhavení 2kráte hned po sobě žhavičům prospívá.
Když to nechytí na poprvé, nažhavím znovu a pak už startnu normálně, nemyslím že žhavení 2kráte hned po sobě žhavičům prospívá.
R 400 SDI 99
Re: Zhaveni u SDi
U nas aktualne v pruvanu -24 stupnu
- walkerik11
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte bře 16, 2010 11:37
- Bydliště: Prešov
Re: Zhaveni u SDi
Zaujimave...ja mam r.v. 1998 a mam len 3 ale startuje pekne, az na to, ze akurat pri tom valci bez zhavica niekde nieco traktorovo klepe...ale to je ina tema
BEFORE: Rover 414Si, Nightfire Red, 1996 http://img594.imageshack.us/img594/5498/dsc00076y.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
NOW: Rover 620 SDi, Pearl British Racing Green, 1998 http://img838.imageshack.us/img838/6373/600ka.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
NOW: Rover 620 SDi, Pearl British Racing Green, 1998 http://img838.imageshack.us/img838/6373/600ka.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 1103
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Zhaveni u SDi
Nažhavit dvakrát pomůže.Jinak ta svíčka na 4tém válci jde vyměnit pouze při demontovaném čerpadle.Také je třeba zkusit před startem napumpovat ručním čerpadlem.Tím se odhalí netěsnost v systému.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
-
- Příspěvky: 269
- Registrován: úte led 05, 2010 12:09
- Bydliště: Letohrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zhaveni u SDi
Taky mám 3 svíčky. Před zimou dávám nový naftový filtr, aditivum VIF a před startem napumpuju jak říká Zakar.Žhavim i 3krát a zatim vždy chytnul. Tyhle ceremonie jen pokud je víc než -15, jinak chytá na jedno nažhavení. Je dobrý zkontrolovat relátko co je u baterky, měl jsem ho zaoxidovaný a nežhavilo to vůbec
Rover 620 Sdi už je u Olsona
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4