Clony chladiče R620 SDi

Odpovědět
olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Clony chladiče R620 SDi

Příspěvek od olson » pát říj 10, 2014 9:06

clony chladiče R620SDi.PDF
(11.44 KiB) Staženo 97 x
Diesel se pomaleji dostává na provozní teplotu, obzvláště v zimním období a na krátkých trasách se ji mnohdy ani nepodaří před cílem dosáhnout. Ti co ještě se studeným motorem dají topení naplno, dobu ohřevu ještě více prodlužují. Mám vysledované, že dokonce i na prohřátém motoru, ve velkých mrazech, při klidné jízdě, pokud dám topení naplno, tak to dokáže motor citelně schladit. Topení jde z motoru totiž napřímo, mimo termostat, malý i velký okruh. V zájmu životnosti motoru je důležité po startu ho co nejrychleji dostat na provozní teplotu. Tedy pojmem nejrychleji je myšleno při rozumném zacházení, ne že se tomu za studena naloží jak na okruhu, prohřátí musí být rovnoměrné. Rychlejšímu ohřevu lze pomoci zakrytím chladiče. Přes chladič totiž i při studeném motoru protéká malé množství chladicí kapaliny (něco přes termostat, něco přes expanzní nádobku). Zakrytím se také udělá jakési závětří v motorovém prostoru.
Komu se nechce měřit a zkoušet vhodný tvar, může si vyrobit clony dle přiloženého náčrtu. Karton je dobré použít silnější, tak 3-4 mm. Snadné, rychlé - výroba i montáž zaberou pár minut, funkční. Dle venkovní teploty lze osadit jeden, nebo oba díly, ale já jezdím v zimě pořád s oběma. Clony zakrývají pouze chladič motoru a kondenzátor klimatizace, intercooler zůstává odkrytý. Drží to tam tak nějak samo, jen zasunuté za plechy a hadice klimatizace, nijak jsem to neupevňoval a zatím to nikam neuteklo. Nevýhodou může být zakrytí kondenzátoru klimatizace - omezení funkce klimatizace, pokud se v zimě používá pro odrosení. A na léto nezapomenout vyndat!
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Clony chladiče R620 SDi

Příspěvek od AnderN » pát říj 10, 2014 20:42

Pěkné, užitečné ... hodilo by se vypracovat podobné náčrtky i pro ostatní dieselové modely, 620SDi už mnoho není.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Clony chladiče R620 SDi

Příspěvek od J0hny » pon říj 13, 2014 21:45

Absolutně nejsem zastánce takových výmyslů...vždycky lepší studenej motor, než, byť na chvilku, nad provozní teplotou, třeba někde do kopce na nižší kvalt :!:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Venda 620 SDI
Příspěvky: 269
Registrován: úte led 05, 2010 12:09
Bydliště: Letohrad
Kontaktovat uživatele:

Re: Clony chladiče R620 SDi

Příspěvek od Venda 620 SDI » úte říj 14, 2014 10:18

Já to tam dávám pořád a žádnej problém. Samozřejmě jen v zimě
Rover 620 Sdi už je u Olsona
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Clony chladiče R620 SDi

Příspěvek od olson » čtv říj 16, 2014 13:38

JOhny, možná jsem to dostatečně nezdůraznil - týká se to jen zimního období (a přechodu na jaře a na podzim) a adekvátně krátkých tras. Když jedu v zimě třeba do Brna (85 km, v kuse, rychle) tak clony samozřejmě taky vyndám. Motor se v tom popisovaném režimu (v zimním období, krátké trasy - couračky, popojíždění po městě, současně s požadavkem na zapnuté topení) nemá šanci pořádně ohřát, a to mu ubírá na životnosti a přidává na spotřebě. Než jezdit s neustále vlažným motorem, je lepší mu v ohřevu pomoct těmi clonami. Polemizovat by se dalo akorát o rychlosti náběhu na provozní teplotu, ale to je zase hlavně o stylu jízdy. Když pojedu do kopce, třeba na trojku, na dvojku, ale v klidu, nic se neděje. Překročení provozní teploty, ani krátkodobého, se není potřeba obávat. Při zapnutém topení je motor rád, když si udrží teplotu ještě pro sebe. Termostat má velký okruh hodně přivřený, nebo zavřený a cirkuluje to hlavně přes radiátor topení.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Odpovědět