Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Ruda
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2008 17:45

Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Ruda » pon srp 11, 2008 15:09

Ahoj všem příznivcům 75.
Asi tak před dvěma měsíci jsem se stal majitelem starší 75 v kombiku. Je to nádherné auto a jsem z něho vyloženě nadšený. Už jsem s ním najel pár kilometrů a tak jsem i odpozoroval nejen podle palubního počítače, ale i podle toho kolik najedu kilometrů a jak musím plnit nádrž že je něco v nepořádku. Moje 75 si velmi lehce vezme přes deset litrů nafty a to jí nějak moc nehoním. Zajímalo by mě jestli je tento stav v pořádku. Musím podotktnout, že se jedná o 2l CDT 85Kw s automatickou převodovkou.
Dále mě udivuje způsob řazení automatu. Všude uvádí a to i včetně manuálu, že se jedná o pětistupňuvý automat. Mě však naprosto jednoznačně ta převodovka řadí šestkrát. Furt jsem si říkal že to není možné když je tam psaných pouze pět stupňů a tak jsem si posadil do auta vedle sebe švagra a počítali jsme. Provedli jsme několik testů formou, rozjezd z nuly až do zařazení posludního stupně zastavení a zase znovu, a pokaždé jsme naprosto jasně spočítali 6 rychlostních stupňů. Nevíte někdo co to má znamenat?
A potom ta spotřeba to je taky špatný, když jsem si kupoval Roverka tak jsem si myslel že si dovezu úsporné auto, s tím že oproti manuálu bude mít tento automat spotřebu max. o dva litry víc než manuál a když budu brát to co většina z vás uvádí v dyskuzích na tomto fóru tak bych určitě neměl jezdit nad 10l a vono to vážně pod deset nejede.
Také mám standartní problém s motorkem ventilátoru chladiče. Spálené uhlíky a vydřený komutátor. Nevíte někdo o novém nebo alespoň starém funkčním motorku za solidní peníz.

Děkuji předem za vaše rady či názory, které by mi mohli pomoci.

Stanik
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 27, 2007 1:39

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Stanik » pon srp 11, 2008 17:28

Hm, přes deset to je fakt moc. Mam to same, ale sedan v manuálu. Se spotřebou se dlouhodobě pohybuju kolem 6 litrů. V červenci Chorvatsko 5,3 (dálnice předpisových 130). Usuzuju, že automat by si měl vzít v průměru tak o 0,5l víc. S tím řazením o jednu rychlost víc mě napadá, jestli neni nějaká závada na převodovce nebo spíš na její řídící jednotce. Že by to tam zařadilo nejvyšší rychlost a pak to ještě podřadilo o rychlost níž a na tu to pak jelo. To by pak vysvětlovalo tu spotřebu. Myslím ale, že by jsi to poznal, že to podřadilo dolů místo nahoru. To je jediné, co mě napadlo. Pak ještě jestli nafta někde neteče - zpuchřelá hadice apod. Mohla by téct jenom za jízdy, když je systém natlakovaný. To by byla po zastavení ale cítit. Jinak co se týče ventilátoru, už jsem na fóru ROVER 75 psal svoje zkušenosti s výměnou - záměna za motorek z VECTRY B, který rozměrově dokonale sedí. Stálo mě to 1000Kč a naprostá spokojenost. Origo u Mirka 1234 použitý motorek vyjde co jsem četl kolem 6000, nový 18000 - 21000 a opravy pokud je v háji komutátor na dlouhé lokte a taky se asi do 1000 nevejdeš.
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2281
Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Austin » pon srp 11, 2008 23:43

Neviděl bych to tak tragicky, 9 je běžné, 10 znamená, že to potřebuje seřízení a podívat se na žhaviče, dopravu paliva, zda si to nepřisává olej atp. Práce pro servis.
Co se týče 6 stupńů - nejsem odborník na 75, ale kdekteré auto anglické provenience má tzv. overdrive tj. rychloběžku po pětce, u ručního řazení je to takový výstupek na řadicí páce který při pětce při zmáčknutí řadí 6 /Jaguary, Triumphy, Lotusy,.../ zda je to tak i u automatu nevím ale nevylučuji.
Polovina majitelů Jagů má overdrive a neví o tom, ono to do 5 nic nedělá a lidi nečtou manuály, že...
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Ruda
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2008 17:45

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Ruda » úte srp 12, 2008 22:31

Ahoj Staníku,
Co se týče řazení tak jde pěkně po sobě a na ( teď nevím jestli mám napsat podle manuálu ,, Pětku ", či podle skutečnosti ,, Šestku " ) no prostě na nejvyší stupeň to upaluje i 200 km což si myslím že kdyby tam byla zařazená čtyřka tak by to tak určitě nejelo. poslední stupeň to řadí tak při 120 Km/hod v závyslosti na poloze plynového pedálu ( pedál tak asi v polovině ) jinak je to schopný když ten plyn jen tak lechtám zařadit šestku i při 60 km/hod, a když potřebuju na dálnici akceleraci tak to při rychlosti 150 km/hod a prudkému zmáčknutí plynu až na podlahu podřadí na domělou pětku.
Co se týče spotřeby, už jsem nechal auto prohlédnout v servisu, kde mi ho napíchli i na diagnostiku a mimo hlášení o chybném žhavení se nic neukázalo. Je pravda, že když jsem vezl autem svýho tátu, tak když vystoupil říkal že cítí naftu, ale silnici pod autem od té doby pozoruji a není pod ním žádných skvrn.
S tím motorkem ventilátoru máš pravdu. četl jsem o tý náhradě za motorek z Vectry B ještě před tím než jsem psal dotaz na fórum, ale nějak se mi do tý přestavby nechtělo. Avšak po dnešku kdy mi nějaký vykuk z vrakoviště chtěl prodat použitý motorek za deset tisíc, bez toho aniž by věděl v jakým stavu ten motorek je, tak nebudu váhat a udělám si tu přestavbu. Jinak ti děkuji.

Ruda
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2008 17:45

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Ruda » úte srp 12, 2008 22:52

Austin píše:Neviděl bych to tak tragicky, 9 je běžné, 10 znamená, že to potřebuje seřízení a podívat se na žhaviče, dopravu paliva, zda si to nepřisává olej atp. Práce pro servis.
Co se týče 6 stupńů - nejsem odborník na 75, ale kdekteré auto anglické provenience má tzv. overdrive tj. rychloběžku po pětce, u ručního řazení je to takový výstupek na řadicí páce který při pětce při zmáčknutí řadí 6 /Jaguary, Triumphy, Lotusy,.../ zda je to tak i u automatu nevím ale nevylučuji.
Polovina majitelů Jagů má overdrive a neví o tom, ono to do 5 nic nedělá a lidi nečtou manuály, že...
No moc dobře se mi odpověď od tebe nečte, když píšeš že devět je normálních. Mám problém se smířit s tím že bych měl do rodiny druhýho žrouta. První je Honda CRV 2l 16V. Pod deset na sto nejde ale je to jen na takový ty kodrcačky pro manželku a tak je to docela v pohodě, protože se s tím moc nenajezdí. Rover je však určen pro mě a já ho často venčím i po dálnici a na dálku a tak je deset na sto a víc problém větší než u Hondy. :cry: Doufám, že se mi podaří spotřebu vypiplat, v opačném případě se budu ohlížet ač nerad po jiném autě s manuálním řazením.
Co se týče návodu ( manuálu ) četl jsem ho velice dobře a některé pasáže i několikrát včetně asi pěti obsáhlích stran o automatické převodovce kde však o žádné rychloběžce není ani zmínky. Potom je taky velmi divné že výrobce v návodu uvádí spotřeby paliva s automatickou převodovkou puze u verzí s benzínovými motory a v kolonce diesel je pouze spotřeba pro verzi s manuální převodovkou. Jako by se diesly s automatem vůbec nedělali.

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 19:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Thomson » úte srp 12, 2008 23:19

A jak ti to jede? Je znatelny zatah turba a v jakych presne otackach? Kouri to nebo nijak zvlast. Jakou mas na pocitaci prumernou rychlost?

Stanik
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 27, 2007 1:39

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Stanik » úte srp 12, 2008 23:45

Na rozdíl od kolegy Austina si nemyslím, že by mělo být u tohoto motoru 9l běžných. 9l jako průměr bych bral spíš u 2l KV6, tedy benzínu. Jak jsem už psal, jezdím s manuálem v průměru 6 - 6,5l a to nejsem žádný "ekojezdec" - jezdím prostě běžně. Že by automat zvyšoval spotřebu o 3 - 4l se mi nechce věřit - tam bude nějaká zrada.
Ještě pro Rudu k tomu ventilátoru. Možná ten návod vypadá složitě, ale nejsložitější je se k tomu ventilátoru dostat. Pak už se akorát prohodí motorek - kus za kus. Ten z Vectry perfektně sedí. Elektrika se jen přepojí podle barev drátů, vrtule se dá taky přemontovat nebo se nechá z Vectry a hotovo. Taky jsem se toho trochu bál, ale nakonec to bylo jako puzzle :)
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)

Ruda
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2008 17:45

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Ruda » stř srp 13, 2008 9:37

Thomson píše:A jak ti to jede? Je znatelny zatah turba a v jakych presne otackach? Kouri to nebo nijak zvlast. Jakou mas na pocitaci prumernou rychlost?
Už jsem se vezl v 75 kombi mého známeho a výkon je srovnatelný. Zátah turba je mezi 1800 - 2000 ot/min a je silný. průměrná rychlost je 72,4 km/hod. Teď jsem se tam letěl podívat protože jsem to ani nevěděl :-D . Motor trochu kouřil když se auťák dovezl , ale to bylo určitě tím, že stál delší dobu v bazaru a řekl bych že ho tam ani nestartovali, protože měl baterku úplně vybitou. Po prvním protažení kouř úplně zmizel a nedávno jsem to právě v souvislosti se zvýšenou spotřebou sledoval a jen při plynu na podlahu na neutrál si velmi slabě odfoukne. Myslím že je to naprosto v pořádku. před tím jsem měl Xantii 19 TD a ta oproti Roveru kořila jak prokoplý kamna. :D Ale zase jezdila za 7,5l a tojsem ji zdaleka tak nešetřil jako šetřím Roverka. :(

Ruda
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2008 17:45

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Ruda » stř srp 13, 2008 10:01

Pro Staníka,
Děkuji ti za reakci, už se po tom ventilátoru z Vectry ohlížím a jak budu mít čas tak Roverka dám do garáže a udělám zborku - rozborku a nějak to dopadne. Na tu spotřebu jsem se obědnal do zdejší servisu ( neznačkového ), ale jsou tam šikovní chlapi a tak jsem se s nimi domluvil, že začneme s kontrolou palivového systému.

bng
Příspěvky: 42
Registrován: sob led 19, 2008 14:03
Bydliště: Bratislava

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od bng » stř srp 13, 2008 10:54

...ja mám R75 Tourer s automatom... nikdy som nepočítal stupne, takže na otázku či 5 alebo 6 neodpoviem, v TP mám 5 stupnou a chlap co mi auto predával vravel, že má stupnou ale mne po pravde je to celkom jedno :)
...čo sa týka spotreby tak tých 10 litrov to je veru až príliž, mne bežne jazdí cca 6-7litrov a to sa na dialnici vobec nešetrím a v meste kde bývam, je to tiež samí semafór, takže to tu je často každých 500m stoj-rozjazd-50km-brzda-stoj

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 19:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Thomson » stř srp 13, 2008 11:14

Hmm no to je fakt divne. Usuzoval jsem na elektroniku ale kdyz to jede jak ma :? Ted me fakt nic nenapada leda zkusit takovou blbost. Zkus merit spotrebu normalne rucne (z plne do prazdne a zase naplnit) je totiz mozne ze ukazuje spatne pocitac. Schvalne si ho vynuluj a pak porovnej s tim rucnim merenim.

Stanik
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 27, 2007 1:39

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Stanik » stř srp 13, 2008 14:02

Pro Rudu - výše jsi psal, že turbo zatahuje 1800 - 2000 ot. a zátah je silný. Myslím si, že to může být ten problém. Motor by měl výrazně táhnout už od nízkých otáček. Pokud to porovnám s mým, tak po rovině ve městě můžu jet 50 klidně na pětku a pokud nepotřebuju závodní odpich, stačí abych mírně přišlápnul plyn a auto je schopné se plynule rozjet z těch 50 v celkem krátké době na cestovní rychlost mimo město bez podřazení a motoru to nedělá problém. A to je tam při těch 50 cca 1100-1200ot. Turbo by mělo nastoupit téměř neznatelně a plynule, ne skokově s velkým "turboefektem", jako se to děje třeba u některých Fordů v naftě, kde do 1800ot má člověk problém zrychlit a v 1800 to vystřelí jak raketa. Tohle by mohlo být způsobené špatnou váhou vzduchu. Ta se na diagnostice většinou neobjeví, protože hodnoty do řídící jednotky dodává, ale špatné. Ta váha pokud mám informace je právě důležitá pro práci motoru než zabere turbo, pak už asi tolik ne. Může pak docházet k tomu, že jednotka chybně dávkuje naftu - jde jí tam moc a v kombinaci s tím, jak člověk instinktivně víc přišlapuje plyn a víc to točí, jelikož to nejede dojde k vysoké spotřebě. Zkusil bych váhu odpojit (konektor za filtrem vzduchu na straně spolujezdce). Jednotka, když nedostane signál si nastaví nějaké střední hodnoty, které jsou výrazně lepší než hodnoty chybné a auto by mělo jet tak, jak má, s pouze neznatelně nižším výkonem. Tím jednoznačně poznáš, jestli je to tím. Pokud ano - vyměnit a je po problému (někdy stačí i jen vyčistit - nejlépe vykoupat v prostředku na bázi isoprophylalkoholu)
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 19:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Thomson » stř srp 13, 2008 15:09

Tohle jsem si myslel taky ze to muze byt vahou ale podle me ma turbo nastupovat prave v tech 1800ot. A pokud je vaha spatna tak az tak ve 2000ot a vyse. Uz si nepamatuju kde presne jsem videl graf tociveho momentu a na nem to bylo presne tak ze je tam prudky nastup.

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 16:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od undy » stř srp 13, 2008 15:49

mám 75 ku 2,0 benzín automat a jazdím okolo 9,5 l/100km pri normálnej jazde takže tá tvoja spotreba nie je v poriadku-tiež tipujem váhu vzduchu.K tomu automatu - je ozaj päťstupňový,ten"šiesty stupeň" je transmissiom lock-vtedy sa prepojí napriamo prevodovka s hnacím hriadeľom.Zistíš to nasledovne-pri jazde na 1 až 5. stupeň po miernom pridaní plynu ti stúpnu mierne otáčky /akoby ti prešmykovala spojka u manuálu/.Ak ti zaradí "šestku" a pridáš jemne plyn auto bude zrýchľovať a otáčky budú stúpať zároveň s rýchlosťou-ako pri manuálnej prevodovke -nebude tam to zvýšenie otáčok pri nezmenenej rýchlosti.Neviem či som to napísal zrozumiteľne,mal som aj omegu v automate a ten bol 4 rýchlostný a tiež som si spočítal tých rýchlostí 5.Potom mi to niekto vysvetlil a aj som to niekde čítal.Takže okrem "šestky" ak pridáš plyn motor zahučí a potom sa rozbiehaš na šeštke po pridaní plynu hneď stúpa aj rýchlosť.Howk.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Ruda
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2008 17:45

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Ruda » stř srp 13, 2008 17:35

Thomson píše:Hmm no to je fakt divne. Usuzoval jsem na elektroniku ale kdyz to jede jak ma :? Ted me fakt nic nenapada leda zkusit takovou blbost. Zkus merit spotrebu normalne rucne (z plne do prazdne a zase naplnit) je totiz mozne ze ukazuje spatne pocitac. Schvalne si ho vynuluj a pak porovnej s tim rucnim merenim.
Děkuji ti,
Spotřebu jsem ale již měřil i podle toho kolik ve skutečnosti doplňujem paliva a výsledek byl přibližně stejný. Již jsem o tom psal.

Odpovědět