Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 18:36
Bydliště: Val. Mez.

Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Příspěvek od Thomson » stř zář 10, 2008 8:02

Chci se jen zeptat jestli by mel nekdo zajem se dozvedet jak namontovat Webasto do dieselovych modelu kde neni. Mohlo by to zajimat i ty kteri to tam maji protoze po pridelani Webasto casovace jde topeni predelat na normalni nezavisle topeni s nastavitelnou dobou topeni. Nechtelo by se mi psat s navodem kdyz by to nikoho nezajimalo.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Příspěvek od AnderN » stř zář 10, 2008 17:20

Myslim, ze mas zbytecnou starost. Takovy navod se nikdy neztrati a az ho nekdo bude potrebovat, tak ho tady najde. Sem s nim! :-)
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
rudiger1
Příspěvky: 187
Registrován: ned dub 13, 2008 15:50
Bydliště: Bratislava

Re: Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Příspěvek od rudiger1 » stř zář 10, 2008 19:12

Suhlasim aj ja si ho rad pozriem a mozno ma aj inspiruje.
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 18:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Příspěvek od Thomson » čtv zář 11, 2008 15:04

OK az bude trocha casu tak se to pokusim sepsat tak aby to bylo jasne i pro elektro analfabety jako jsem ja.

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 18:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Příspěvek od Thomson » stř zář 17, 2008 16:09

Takže jak začít. O to jak dodatečně namontovat Webasto přídavné topení do svého auta jsem se začal zajímat z důvodu toho že jsem ho v zimě nechtěl trápit studenými starty a tak mu přivodit šok. Rover 75 je taková malá skládačka do které si můžete spoustu věci dodělat pokud se o to dostatečné zajímáte. Například tempomat, el. sedačky, el. záclonku na zadní okno a ještě další. Do R75 se montovaly 2 varianty a dělily se v roce 2002. Je zde jen jiné zapojení drátů. Já se budu věnovat pozdější variantě 98570B. Co všechno budeme na tuto montáž potřebovat.

Webasto topení v kompletu s výfukem vodním čerpadlem a nasávací hadicí 98570B JEC 104390
(v Praze 5000,- v Jeseníku 6000,- polský internet kolem 4000,-)

Podávací čerpadlo paliva
(nové na ebay 1800,-)

Pro pouhé domontování Webasta tak aby vám fungovalo při nastartovaném motoru a prohřívalo vodu je toto vše. Stačí jen namontovat a připojit konektory které zde jsou a dosadit jednu pojistku. Ano veškerá elektro instalace už v autě je. My ovšem nechceme pouhé přihřívání vody ale normální nezávisle topení se vším všudy. Na to budeme ještě potřebovat.

Webasto hranaté hodiny 1530 YWC 000890
(nové na ebay asi 2000,-)

nějaké elektro součástky jako je relé pár diod a několik metrů drátu
(tak kolem 1000,-)

Tak a jdeme na to. Jakmile jsem dostal Webasto do ruky tak jsem ho kompletně rozebral a vyčistil. Hlavně usazeniny v hořáku a žhavicí svíčce. V hořáku i na svíčce byl nános karbonu který je nutné odstranit a taky pročistit malé dírky na hořáku pro přívod vzduchu. Ale pozor, hořák má uvnitř na dně nějakou drátěnou vatu přes kterou jde nafta a
formuje se plamen. Na ni pozor.

Obrázek

Obrázek

Ještě jeden problém muže nastat při demontáži hořáku a to zlomení jeho těsněni které je křehké. Svíčku jsem
proměřil jestli není vadná (0,324-0,360 Ohm) a pokračoval dále v čištění. Ostatní díly není nutno popisovat a proto jen foto.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Po vyčištění a následném složeni namontujeme topeni a podávací čerpadlo do auta. Topení je umístěno v držáku před baterii a budou na něj připojeny hadice které jsou spojeny plastovou přechodkou. Tu rozpojíme a spodní hadici uřízneme v místě bíle čáry a nápisu FBH. Tuto část pak připojíme na vodní čerpalo u topení. Připojíme také přívod paliva který vede v blízkosti palivového filtru. Je to male gumové koleno s ucpávkou na konci.

Obrázek

Obrázek

Teď namontujeme palivové čerpadlo. Je umístěno před pravým zadním kolem zespod na podlaze. Vymontujeme ucpavku která je zde aby nedošlo ke znečištění hadic a vsadíme čerpadlo.

Obrázek

Konektor pro připojení je schovaný pod sedačkou u vika hlavního podávacího čerpadla v nadrži. Je to konektor se dvěma kontakty. Doplnime 15A pojistku do pozice F8 v pojistkové skříni u motoru. Konektory pro připojení samotného topení jsou mezi pojistkovou skříní a prolisem pro tlumič. Jeden je šesti kontaktový a druhý dvou.

Obrázek

Konektory připojíme v pořadí dvou kontaktový první a potom šesti kontaktový. Toto je udajne velmi důležité aby nedošlo k poškození řídící jednotky topeni. Při odpojování postupujeme opačne. Tedy šesti kontaktový a potom dvou. Pokud mame všechno zapojeno můžeme topeni vyzkoušet. To provedeme velice jednoduše tím že ukostříme kontakt 3 na šesti kontaktovém konektoru (doporučuji to udělat tak abychom to nemuseli držet a mohli kontrolavt chod topení). Kontakty jsou očíslovány a volné jsou zaslepeny gumou kterou musime vyloupnout. Pokud mame vše správně tak se rozběhne ventilátor v topení a také vodni čerpadlo. Po asi 30s by se měl ventilator zastavit asi na 3s a pilivové čerpadlo by mělo začít dodavat naftu. To že topeni běží poznate ze začne výrazně hučet. Pokud se tak nestane a topení se nezapálí ani na třetí pokus provedeme restart odpojením konektorů na topení. Je to zpusobeno prázdným palivovym vedením. Topení necháme chvili běžet aby se vypálilo a abychom se ujistili že vše funguje jak má. Nyní necháme celý systém schládnout. Dále provedeme test venkovního čidla teploty které je umístěno v levém hormím rohu ve spodním průduchu nárazníku a to tak že nastartujeme motor a čidlo zmrazíme dusíkem ve spreji. Pokud se topeni rozeběhne čidlo je v pořádku. V tomto stádiu je topení tak jak jej montoval výrobce a bude nam přihřívat vodu při teplotě pod 5 C

Obrázek

Úprava na nezávislé topení

Odpojíme oba konektory z topení ve stanoveném pořadí. Vysvětlíme si jednotlivé funkce konkrétních kontaktů na šesti kontaktovém konektoru. To se ovšem týká pouze těch vozidel které mají el. rozvod pro typ topení 98570B. Pokud máte dráty v jiných pozicích máte starší provedeni.

1- šedo zeleny originál drát pro ovládání topení
2- bílo červený originál drát pro diagnostiku
3- záslepka ale kontakt určen pro test ukostřením
4- záslepka ale výstupni proud pro ovládání klimatizace
5- to nevim 
6- hnědo růžový originál drát pro napájení naftového čerpadla

Ještě jednou toto zapojeni je pouze pro typ 98570B a proto pokud máte rozdílné zapojeni nezapojujte.

Obrázek

Teď si potřebujeme dotáhnout dráty na zvolené místa v autě. Já jsem si hodiny umístil do loketní opěrky kde je jejich originálni místo a rele s pojistkami k pojistkové skříni pod kastlik u spolujezdce.

Obrázek

Obrázek

Dráty jsem protáhl přes průchodku kolem bovdenu na otevíráni kapoty a dále až ke spolujezdci. Odtud jsem pokračoval ke klimatizaci kde jsem se napojil na bílý konektor klimatronicu pro ovládaní vytápěni interiéru.
Více napoví schéma zapojení.

Obrázek

Obrázek

Konektor pro zapojení hodin jsem vyrobil z počítačového konektoru. Konkrétně z interního USB nebo IEEE 1394 rozbočovače.

Obrázek

Pro větší bezpečnost jsem použil diody aby nedocházelo ke křížení proudů. Z velkou pravděpodobností mají hodiny své vlastní diody ale pro jistotu jsem použil i já jednu na přívodu z hodin do topení. Zbylé 4 jsou nezbytné stejně jako pojistky. Použil jsem ještě ochranu proti vybití baterie jaká se používá ke chladícím boxům do auta. Ta systém rozepne při poklesu pod 11,6 V a opět sepne při nárůstu nad 12,8 tedy při nastartováni. Bylo to nejjednodužši a asi nejlevnější (470,-) Celý systém pak funguje následovně. Při zmáčknuti tlačítka pro topení na hodinách nebo samovolnému zpuštěni v nastavený čas se aktivuje Webasto a také klimatronic který ovládá ventilaci. Ventilace bude foukat tam a v takové intenzitě na jakou klimatronic nastavíte před vypnutím zapalování. Pokud dojde v závislosti na běžícím topení k poklesu proudu pojistka vše odstaví a vy by jste měli bez problému nastartovat.


Pokud budete mít nějaké dotazy obraťte se na mne a pokud to bude v mých silách rád pomůžu. Ještě zdůrazním že veškeré zásahy provádíte na vlastní nebezpečí.

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Příspěvek od Vilém » stř zář 17, 2008 19:09

Nějak mi tu chyběj ty obrázky. Webasto má svoji vlastní pojistku proti poklesu napětí. Radíš tady jak v pohodě rozebereš topení, ale, že je potřeba tu a tam dát nový těsnění to už neporadíš.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Skic
Příspěvky: 286
Registrován: čtv říj 04, 2007 21:50
Bydliště: Trencin - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Příspěvek od Skic » stř zář 17, 2008 21:26

Vilem, ked sa tomu rozumies tak porad ty, na co zabudol... Nie je tazke nadavat, no je tazke poradit. A Thomson si zasluzi pochvalu za skvely navod (ked nam este ukaze aj obrazky, ktore nefunguju :D)
Rover 75 2,0CDTi

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Příspěvek od Vilém » stř zář 17, 2008 21:33

Nikomu nenadávám, tan návod je dobrej, počkáme na obrázky. Alespoň jsem si zas rozšířil znalosti o další auto.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Příspěvek od Roman620ti » stř zář 17, 2008 22:33

Teda návod jako hodně pěknej, to muselo dát hafo práce to takhle pěkně sjednotit. Škoda, že se sériově nedávalo aj do ŠESTISTOVEK, bych měl pro bráchu chuťovku :-D
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Příspěvek od Vilém » čtv zář 18, 2008 0:08

Není problém ho dodělat i do šestistovky. Jen mít Kč. Koukni se na mý fotky v odkazu.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Příspěvek od Roman620ti » čtv zář 18, 2008 10:30

No pěkně Ti tam sedí :P , ale to už by byla na mě až moc velká kovbojka a brácha by mě s tím hnal :D U toho mého motoru stejně moc místa neni, ale na zimu to musí bejt fakt bomba :P
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 18:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Příspěvek od Thomson » čtv zář 18, 2008 11:08

Tak obrazky uz tam jsou a doufam ze vam budou fungovat. A bych reagoval na nektere prispevky (spis vylevy). Webasto Thermo Top asi ma neco jako pojistku proti poklesu proudu ale ta je zde aspon podle mne na to aby zajistila zchlazeni a dobeh systemu. Me osobne topeni bezelo i kdyz uz byla baterka slaba na to aby nastartovala. Jiste topeni se pak samo vyplo ale to uz bylo pozde na nastartovani motoru. Dale k tesnenim. Jedine ktere jsem menil bylo pod horakem. Ostatni byly v poradku tak predpokladam ze kdyz na tom mem ktere je z roku 2002 jine poskozene nebyly tak ze stejna situace bude i u ostatnich. Ale pokud by se preci jen obevily nejake vady tak predpokladam ze jsou vsichni natolik zpusobili aby to poznali. Tenhle navod jsem vypracoval abych pomohl tem kteri bud Webasto v R75 nemaji vubec a nebo by si to stavajici chteli predelat na nezavisle topeni. Ti kterym se to nelibi a maji nejakou revolucni teorii na perpetum mobile at se klidne vytasi.

busta.jarda
Příspěvky: 66
Registrován: pát črc 04, 2008 16:01
Bydliště: české Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Příspěvek od busta.jarda » čtv zář 18, 2008 11:46

ahoj chapu to dobre ze mate v autech nezavisly topeni? :shock:, slo by namontovat i do r200? 1,4 r.v. 12/1997? a popripade na kolik by to vyslo ;) dekuji

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Příspěvek od Vilém » čtv zář 18, 2008 20:55

Pro Thomson: Nemyslel jsem to zle, ten návod je opravdu povedenej.
Pro busta.jarda: Namontovat jde do čehokoliv, záleží na tom, za kolik si ho funkční seženeš. Nový asi 40 tis.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: sob srp 02, 2008 23:15
Bydliště: U Kolína

Re: Domontovani Webasta do dieselovech modelu

Příspěvek od Vilém » čtv zář 18, 2008 20:59

Roman620ti píše:No pěkně Ti tam sedí :P , ale to už by byla na mě až moc velká kovbojka a brácha by mě s tím hnal :D U toho mého motoru stejně moc místa neni, ale na zimu to musí bejt fakt bomba :P
Nemusí být v motoru.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Odpovědět