Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Ruda
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2008 16:45

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Ruda » stř srp 13, 2008 16:45

undy píše:K tomu automatu - je ozaj päťstupňový,ten"šiesty stupeň" je transmissiom lock...
Tak teď mi to konečně někdo pořádně vysvětlil jak ten automat funguje, když nad tím tak přemýšlím tak ten tvůj popis přesně sedí tomu co se ve skutečnosti při jízdě Roverkem děje. Po pětce to skočí ještě jako by na šestku a ta je sepnutá i v případě že uberu plyn - dochází ke klasickému brždění motorem jako u manuální převodovky a to do doby dokavaď si v důsledku snížení rychlosti nevspomene převodovka na to že by měla zařadit o stupeň míň. Moc ti děkuji za tvojí reakci, protože teď už vým že to dělá to co má a že je to tedy v pořádku, alespoň co se řazení týče. Akorát nevým proč soudruzi konstruktéři neuvádějí v návodě o tomto jevu jakoukoliv zmíňku, přičemž tam píšou o všech možných jiných nepodstatných věcech.
bng píše:...ja mám R75 Tourer s automatom... nikdy som nepočítal stupne, takže na otázku či 5 alebo 6 neodpoviem...
S tím počítáním rychlostních stupňů máš pravdu. Taky by mě to nenapadlo nikdy počítat, kdyby mi to bralo jako tobě 6-7l nafty.
Děkuji ti však za tento údaj o spotřebě. Je to pro mě zásadní z toho důvodu, že už vím, že stím musím něco dělat. Kolega Austin, který psal o tom že je 9l normálních asi pořádně neví kolik ten auťák doopravdy má brát. Jestli že takového Rovera má tak by se měl i on začít koukat potom zdalipak mu neuniká někde palivo. Jediné co mě ještě od tebe zajímá jestli máš CDT s 85 kw a nebo CDTi s 96 kw. Děkuji.

Pro Staníka.
S tou váhou to je velmi užitečná rada. Hned jak budu u auta, tak konektor vypojím a pak jen budu pečlivě sledovat co se bude dít. Dám vědět jak to dopadlo. Dík.
Ps: Zítra jdu na kontrolu s tím palivovým systémem a jsem moc zvědavý jak to dopadne, protože dneska, když jsem vylezl z auta tak jsem stejně ja můj táta před tím ucítil dost silně vonět naftu.

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3382
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Keksin » stř srp 13, 2008 19:22

Spotřeba: podle prospektu MG Rover Group Ltd 2002, má R75 2.0CDTi 96Kw automat spotřebu 5,2 - 6,9 - 10l/100km

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od donutil » stř srp 13, 2008 19:30

I já mám ten problém,i když nemám automat.Zničeho nic mě to taky přestalo jet jako obvykle a začalo brát víc,ale jen do 7,5 l.Dřív,když jsem ho honil jak nadmutou kozu jsem se nad 6,8 nikdy nedostal.Hlavně rozjezdy,když tam jsme 3,tak to někdy vypadá jak autoškola.Váhu jsem namočil 2 krát,jednou do tech. benzínu potom ještě do propilalkoholu,všechno marné.Sundat konektor jsem si netroufl,ale zkusím to.Ale budu muset sundat i kryt vzd.filtru,jinak se tam asi nedostanu.S tím únikem nafty nevím,já ji cítím od prvopočátku,možná z výfuku.Nafťák sm.rdí naftou a benzíňák benzínem.

bng
Příspěvky: 42
Registrován: sob led 19, 2008 14:03
Bydliště: Bratislava

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od bng » stř srp 13, 2008 19:47

Jediné co mě ještě od tebe zajímá jestli máš CDT s 85 kw a nebo CDTi s 96 kw. Děkuji.
...mám CDTi s 96kw... a často teraz jazdím aj s vypeckovanou klímou a pomerne naloženým autom a je to maximálne do 8litrov. Priznávam, že ja spotrebu takmer vôbec nesledujem už v poslednej dobe, stačí mi, že to nežere neúmerne :)
...preto ked som čítal že 9litrov je normálne tak ma to zarazilo, lebo ak jazdím normálne podľa predpisov som okolo 5,5 až 6 litrov na spotrebe... i ked to nie je tak často...

Stanik
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 27, 2007 0:39

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Stanik » čtv srp 14, 2008 1:26

Pro kolegu Donutila - sundáním konektoru se dieselu neublíží. Někde jsem o tom četl jakési pojednání a bylo o tom i psáno ještě v bývalém Help techu blahé paměti :) Odpojit váhu u benzínu = možná destrukce motoru, u dieselu se nic neděje, pokud s odpojenou váhou nenajezdíš 20000km. Odpojení má za následek jen větší usazování bordelu v motoru, ale asi ne o moc, jelikož u mého bývalého Rovera 45 jsem nechtěně s odpojenou váhou najezdil skoro 30tis. Bývalý majitel ji asi čistil nebo měnil a nedocvakl konektor. Nepřišli na to ani na emisích - auto prošlo v pohodě. Přišel jsem na to až náhodou těsně před tím, než jsem ho prodával. Na motoru se to nějak neprojevilo. Pak si člověk říká, k čemu tam vůbec takové drahé udělátko je :?: Jinak konektor jde sundat nebo spíš vysunout i bez sundání krytu filtru. Chce to jen dávku šikovnosti a trpělivosti.
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)

Ruda
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2008 16:45

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Ruda » čtv srp 14, 2008 16:47

Tak jsem si dneska dovezl auto ze servisu a závada (doufám jediná ) byla na těsnění mezi nádrží a podávacím palivovým čerpadlem. Proto byla občas jak jsem již psal po zastavení cítit nafta. Akorát mi neleze do hlavy proč se neobjevovaly žádné skvrny pod autem. Možná že při jízdě bral stékající naftu proud vzduchu a po zastavení skáplo už jenom pár kapek kterých jsem si nevšiml. Ostatně spotřebu budu dál pozorovat a těším se na to že budu jezdit, alespoň do 8l/100km. :D Všem vám zatím zde na fóru děkuji za cené rady a doufám že nebudu muset z důvodu nevyřešení problému diskuzi na toto téma znovu otevřít. Jinak určitě ještě napíšu jestli už auto bere tolik paliva kolik by mělo.

Ruda
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2008 16:45

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Ruda » úte srp 19, 2008 15:18

Ahoj všem.

Tak ten můj problém se zvýšenou spotřebou pořád ještě přetrvává. Sice po odstranění úniku paliva z nádrže, se spotřeba skoro o litr snížila, ale po sobotní trase Jihlava - Praha - Jihlava po D1 při průměrný rychlisti 110 - 120 km/hod ( kvůli dešti se nedalo jed rychleji ) se spotřeba ustálila na 9,7l /100km. Taky jsem skusil odpojit váhu vzduchu. Na výkoně není nic znát a na spotřebě taky. Nevíte tady někdo co s tím?

Předem děkuji za každou více či méně rozumnou radu.

Stanik
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 27, 2007 0:39

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Stanik » úte srp 19, 2008 18:14

Tak to fakt nezávidím. Už mě absolutně nenapadá, čím by to mohlo být. Už jen samé zoufalosti, jako poškozený software řídící jednotky (zkusit nechat přehrát, jestli to někde jde). Pak mně taky napadá nějaké čidlo teploty motoru, jestli si to nemyslí, že je to studený a nepouští to tam víc nafty - na testbooku by to mělo ukázat hodnotu dodávanou čidlem, zkusit jí porovnat se skutečnou. Další co mě napadá - nezávislé topení, jestli neběží pořád a nebere si naftu (ale to by se to asi přehřívalo). Poslední blbosti - moc dotažená ruční brzda, něco špatně na commonrailu (systém vstřikování), nebo někde velké odpory v motoru nebo na podvozku. Jinak už fakt nevím. Hodně zdaru
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 15:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od undy » stř srp 20, 2008 14:16

Nechcem zakladať novú tému-niečo mi pekne hrkoce na R 75 automat-LEN na voľnobehu a LEN pri zohriatom motore.Mechanik mi povedal že to je prítlačné ložisko spojky.Keď som mu povedal že mám automat tvrdil,že aj tak mám spojku a prítlačné ložisko.Inak zvuk to je ozaj podobný ako to ložisko.Tak ako-mám blbú spojku alebo mechanika?
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Ruda
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2008 16:45

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Ruda » stř srp 20, 2008 14:40

Undy,
S tvým problémem ti neporadím, automat mám krátce a ke všemu je to můj první a zatím jsem s ním spokojený. Jediné kvůli čemu píšu je to že i od mýho auta je při zařazeným neutrálu na volnoběh slyšet nějaký velmi jemný šelest, ale auto se chová v pohodě a je to jenom velmi nepatrný takže to neřeším. Nevím jak hlasité to je u tebe u mě je to slyšet opravdu jenom při stojícím autě a vypnutém ventilátoru topení.

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 15:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od undy » stř srp 20, 2008 15:34

no veď práve už sa hambím/stydím/ niekde zastaviť,je to dosť hlučné.Pamätám si z iného auta ten zvuk,keď doslova hrkoce niečo v motore /to spojkové výtlačné ložisko/ale akonáhle len minimálne zdvihnem otáčky tak to zmizne a má to potom pekný zvuk v celom rozsahu.Len ma nenapadlo to spojkové ložisko,nie som si istý či to automat ozaj tiež má ako manuál.Počkám či sa niekto ozve.Vďaka za odpoveď.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Ruda
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2008 16:45

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Ruda » pát srp 22, 2008 7:21

PROBLÉM VYŘEŠEN

Po včerejší návštěvě firmy specializující se na chip tuning, se problém vyřešil. Ten co to auto čipoval našel studený spoj na řídící jednotce. Hezky to horkým vzduchem proletoval a při cestě zpět po D1 konstantní rychlost 150,- km/ hod. 6,5 l spotřeba. Jsem nadmíru spokojen. nehledě na to, že jsem to nechal hnedka čipnout a z motorem to udělalo zázraky. Tam kde do kopečka už nemoh a automat podřazoval, teď jede jako by se nechumelilo bez podřazení. Má to nejenom větší sílu ale jakoby se motor i usadil a stišil. Před tím samozřejmě šel taky pěkně, ale teď je to opravdový sameťák :D . Když jsem mu položil otázku jak se životností jestli nebude motor zbytečně trpět, tak mě uklidnil že na životnosti to nebude mít žádný vliv, protože je motor ve skutečnosti na ten výkon stavěný, avšak výrobce ho škrtí kvůli emisním normám, které ten vůz musí splňovat nejen u nás, ale i po celým světě kam se dováží. Takže pán jen odboural softwarový zábrany a motor těď může makat tak jak má. Jinak neudělal max. výkon ale optimální výkon. prý by bez problému, kdyby chtěl z toho motoru vyždímal ještě o 20 koní víc, ale to už by pak nejezdilo ale létalo :D :D :D .

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od donutil » pát srp 22, 2008 8:32

No a kdo to byl a kolik jsi za to dal.Já o tom taky delší dobu přemýšlím.

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 18:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Thomson » pát srp 22, 2008 17:41

Zajimave jaka blbost to byla. Ale zjistit to.Taky by me zajimalo kolik to stalo a kde to delaji.

Ruda
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2008 16:45

Re: Automat - jak řadí, spotřeba paliva

Příspěvek od Ruda » pon srp 25, 2008 11:09

Chlapi, nechtěl jsem tady dělat někomu reklamu a tak jsem původně o tom kdo to je nepsal, ale když potřebuje někdo poradit, tak to je jiná věc. Takže firma se jmenuje Technic Diesel a je z Kladna. Chip tuning mě stál 10 000,- Kč. Samozřejmě je to ve srovnání s konkurencí dost, ale před tím než jsem to tam dal tak jsem si ověřil jestli to není nějaký amatér. Jako jediný ze čtyřech firem, které jsem oslovil, zareagoval na to když jsem mu zdělil, že se jedná o vůz s automatickou převodovkou a věděl co stím. Ono se totiž u auta s automatem musí upravit i software pro řízení řazení převodovky. Když by se tak nestalo tak se může jednoduše stát že při určitých podmínkách bude automat přeřazovat krátce za sebou mezi vyším a niším rychlostním stupněm, protože podle dat, které dostane z motoru nebude vědět co má dělat. Jednoduše řečeno s rostoucími koníky a krouťákem se musí i přizpůsobit řazení. Ty ostatní chtěli i o čtyři tisíce míň, ale vědomosti žádný a spackat si auto od nějakýho amatéra nenechám. Za ten studeňák si samozřejmě nic neřekl a všechno udělal v rámci 1,5 hod, takže na počkání. Sice je to pro něj dost dobrej kšeft, vydělat za hodinu a půl práce bez použití jakéhokoliv materiálu 10 000,- Kč, ale kdo umí ten umí. :D A mě za ten pocit při spáteční jízdě to stálo. ( o 3l nižší spotřeba a mnohem víc síly v motoru ) no prostě paráda. Ale aby si nikdo náhodou nemyslel, že ta spotřeba šla dolů jen díky chipu tak ještě jednou zdůrazňuji že jsem tam měl ten studeňák na řídící jednotce. Jinak v procentech říkal 23% výkonu navíc a úspora o necelej 1/2 l na 100km. Když bych optimisticky počítal tak se ten chip u auta bez závad zaplatí za zhruba 60000 ujetých km. To je nic moc, ale za tu dynamiku jízdy to stojí.

Tady máte web adresu na ten chip tuning.
http://www.diesel-technik.cz/

Odpovědět