PCV filtr

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 18:36
Bydliště: Val. Mez.

PCV filtr

Příspěvek od Thomson » ned zář 20, 2009 21:09

Pro vsechny majitele dieselovych motoru by mohla byt uzitecna rada ohledne tohoto filtru o kterem jak jsem se presvedcil skoro nikdo nevi. Doporucena vymena je po kazde treti vymene oleje a od jisteho roku je tento filtr nahrazen jakymsi labyrintem. Da se koupit u dylera BMW pod cislem 11 12 7 799 367 za 600 kc. Durazne bych ale doporucil filtr bud pravidelne menit nebo zamenit za onen labyrint.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Myslim ze k montazi nei co dodat. Na pripadne dotazy odpovim.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: PCV filtr

Příspěvek od AnderN » ned zář 20, 2009 21:35

Jen doplnim, ze PCV by mel byt ventil pro odvetravani klikove skrine (Positive Crankcase Ventilation valve) ... ze ten system odvetravani ma vlastni filtr, ktery by se mel menit, jsem taky nevedel.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: PCV filtr

Příspěvek od Tommi_82 » pon zář 21, 2009 4:59

Díky moc Thomsone, vím že jsme se o tom tady už bavili, taky jsem neměl o tomhle filtru ani šajnu. To info cos podal je vyčerpávající, teda aspoň pro nás, co někdy sundáváme kryty z motoru a všelico si děláme sami. Jak bude trochu pěkně, tak se na to taky mrknu(ze zvědavosti).
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 18:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: PCV filtr

Příspěvek od Thomson » pon zář 21, 2009 9:28

Jen pro zajimavost. Ten ventil a jeho filtr byva pricinou kourivosti a v extremnich pripadech i vytekani oleje. Konkretne pres merku ale to asi neni nici pripad. Jinak BMW sve motory prestalo osazovat tim filtrem z toho duvodu ze se zanasel a pak odeslo turbo. Konkretne jsem to menil na E60 ktera za studena kourila a po vymene ani tuk.

Skic
Příspěvky: 286
Registrován: čtv říj 04, 2007 21:50
Bydliště: Trencin - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: PCV filtr

Příspěvek od Skic » úte zář 22, 2009 9:24

Takže odporúčate to vymeniť, áno? Je k tomu potrebná nejaká extra zručnosť, alebo nejaké špeciálne náradie? Ďakujem...
Rover 75 2,0CDTi

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 18:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: PCV filtr

Příspěvek od Thomson » úte zář 22, 2009 11:38

Bud pravidelne menit filtr a nebo zamenit za tu nahradu. Zvladne to kazdy. Ty sroubky ktere drzi draty ke vstrikum jde povolit golou 5mm.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: PCV filtr

Příspěvek od Tommi_82 » sob bře 20, 2010 18:34

Dneska jsem koupal PCV filtřík.
To byla teda divočina. Golu 5 mm jsem "dle Murphyho zákonů" po ruce neměl. Tak jsme museli ty kur*y ukroutit kleštěma. Ty dvě šly ale ta třetí mrcha co je zapuštěná u 4. vstřiku ... Ještě teďka mě bolej ruce!

Když to shrnu, po sundání horního deklu jsem prožil výše zmíněné martyrium s plastovou chráničkou na kabely ke vstřikům(asi si někdo nepřál aby takový sedláci jako já ten filtr někdy vyndávali). Poté jsem povolil ty čtyři imbus šroubky. Myslel jsem že to půjde vyndat ale nešlo, tak jsem musel odpojit i přepady od 1. a 2. vstřiku pak už to šlo. Filtr byl totálně nacucanej olejem ale řekl bych že byl relativně propustnej. Filtr je vlastně válec na kterým je namotáno několik vrstev takovýho knotu a na tom je navlečená vrchni krycí vrstva. Po vykoupání v alkoholu (v mým případě teda v ředidle) je filtr jako novej, oleje tam bylo fest. Po koupeli jsem dal filtr na radiátor aby vyprchal všechen ten alkohol. Když byl suchej foukl jsem ho zpátky. Místo těch za****nejch hvězdičkovejch šroubů jsem tam foukl stejný šroubky ale s normální osmičkovou hlavou. Kdybych to chtěl ještě někdy ( ne dříve než za 3 - 4 roky) čistit, tak aby mi z toho nemrdlo.
Přeju mnoho zdaru při kontrole, kterou všem CDTčkářům doporučuji.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

E=mg2
Příspěvky: 26
Registrován: sob zář 05, 2009 17:08
Bydliště: Milovice

Re: PCV filtr

Příspěvek od E=mg2 » ned bře 21, 2010 16:35

Ahoj,to já si PCV filtřík koupil v BMW,je to sice uz ten plastovej labirint,alespon jsem se nemusel špinit s tim původním filtrem,montaž je naprosto jednoduchá :-D
MGF,Rover 75,Land rover S2A

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: PCV filtr

Příspěvek od Tommi_82 » ned bře 21, 2010 16:43

Původně jsem to chtěl jen omrknout, ale když už jsem to měl vyndaný tak jsem to vykoupal a mám taky klid. Myslím že ten původní filtr tam vydrží celý život auta, chce to jen v poločase ho vykoupat. Žádnej extra bordel se tam nemá moc jak dostat. Zkusil jsem přes ten filtr vydechnout a nekladl téměř žádnej odpor. To si myslím že větší odpor dělá to víčko s gumkou než tendle filtr.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Angličan
Příspěvky: 219
Registrován: úte zář 18, 2007 17:01
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: PCV filtr

Příspěvek od Angličan » ned bře 21, 2010 17:03

:lol:
Tommi ale teď ho kontroluj trochu dřív, než v "poločase"... jo?
Pointa je v tom, že dokud je motor novej, tak skork nepřijde ke slovu! Ten filtr...
Ale jak se zvětšují vůle kolem pístních kroužků, tak si písty "foukají" i pod sebe = vzniká tlak v klikové skříni = ten ventil ho musí přepouště, aby netlačil pryč olej = filtr začne filtrovat = zanáší se.
Jo?
:roll:
Já už mlčím... vždycky to udělám moc složitý....
:oops:

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: PCV filtr

Příspěvek od Tommi_82 » ned bře 21, 2010 17:22

Nechci abys mlčel, složitý to není, právě že teď už je to křišťálově průzračně čistě pochopený, ještě že jsem tam vyměnil ty šroubky, teď můžu filtřík kontrolovat jak se mi zlíbí, je to práce na 15 minut. Myslím tu kontrolu, koupání trvá dýl. Dík za info, nebudu to podceňovat.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

cobain
Příspěvky: 113
Registrován: stř pro 05, 2007 16:36

Re: PCV filtr

Příspěvek od cobain » úte pro 14, 2010 9:04

a maju to aj starsie auta? 420 SDi 77kw
dikes

Uživatelský avatar
make
Příspěvky: 149
Registrován: úte čer 01, 2010 20:45
Bydliště: Bratislava, Ružomberok

Re: PCV filtr

Příspěvek od make » úte črc 31, 2012 18:40

vola sa to aj odlučovač oleja pripadne anglicky breather (keby chcel niekto este tuto temu najst cez vyhladavac)

dnes som to menil (vytekanie oleja cez mierku bol asi moj pripad)

menil som to cele aj s krytom za diel 11127799225 (pripadne 11127799224 je rovnaky len ma posunutu jednu drazku ktorej vyznam je asi len u bmw), je to ten labyrintovy typ, a v BMW servise nevedeli nic o tom ze by sa to menit nemalo, a ze nech to aspon precistim, ze oni to menia stale po 60000 km.
Rover 75 2.5 V6 Saloon + 2.0 CDTi Tourer
Obrázek

Prezident Jarda26
Příspěvky: 778
Registrován: pon srp 17, 2009 20:24
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: PCV filtr

Příspěvek od Prezident Jarda26 » úte črc 31, 2012 21:02

Pánové přijdu také s troškou do mlýna. Můj starý motor na R 75 měl najeto 655000 km.Jsem si jistý že na něm nikdo předtím tento filtr neměnil. Přišli jsme na to s Mirdou až když jsem nastartoval a z měrky oleje se vyvalil olej. Po otevření uzávěru nalévání oleje se ozval syčivý zvuk podtlaku a pak auto jelo bez úniku oleje. Když jsme to rozdělali filtr byl tvrdý jako kámen. Po několikaterém proplachu byl k použití. Jelikož jsem mněnil motor tak jsem to již neřešil koupí nového. Po této zkušenosti doporučuji všem co mají již dost najeto tento filtr vyměnit nebo pořádně vyprat.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: PCV filtr

Příspěvek od Trunda » stř srp 01, 2012 11:32

655 tis. km? :shock: Jardo, kdys vlastne tu petasedmu porizoval? Ja si brousim zuby na to, ze budu zanedlouho machrovat, ze mam na labuti 250 tis. a ty toto :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět